Føj til favoritter Del Send
Shopping | 16/04/10

Barberen i Vognmagergade

  • Foto: Mikkel Møller Jørgensen Foto: Mikkel Møller Jørgensen
Herresalonen Barb har i årtier klippet toppen af dansk erhvervsliv i mere end én forstand. Nu har tredje generation overtaget butikken.

»Beatles ødelagde frisørfaget!«
Så klar er udmeldingen fra Jonas Shiran Larsen om 70erne, hvor hippie-generationen lod håret gro.

Samtidig blev det trendy at være blød mand og gå til damefrisør. Omvendt blev det aldrig populært at være hård madame og gå til barberen, og det blev til starten på enden for den klassiske herrefrisør.

Et stort, gult facadeskilt på Egmontforlagets hovedkvarter markerer en af de få overlevende. Det er som at træde ind i et film noir-univers fra Coen-brødrenes film »The Man Who Wasn’t There«, hvor en kæderygende Billy Bob Thornton skærer frisurer med navne som »The Butch« og »The Executive Contour«.

»Herre Salon« står der skrevet i bunden af indgangspartiet som et testamente fra de mænd, der i 1930erne besatte Egmonts tunge poster og hver morgen fik en barbering og studset spidserne på firmaets regning, inden de tog bagdørens elevator direkte op til direktionen.

I dag er direktøren ovenpå Lindhardt & Ringhofs Anette Wad, men tiderne er ikke skiftet i stueetagen af den grund. Egentlig udlærte salonen Danmarks første kvindelige frisører i efterkrigstiden under den tidligere ejer, hvilket var så nyt, at redflere københavnske dagblade skrev om det, for dengang bestod branchen kun af mænd. Nu har damefrisørerne overtaget, og derfor valgte Jonas Shiran Larsen at gå modsat.

»Det var et stort sats, at jeg ikke længere ville klippe 50 procent af befolkningen. Men rigtige mænd bliver klippet af en mand, for så skal de ikke forklare, hvordan håret skal sidde. Ingen mænd gider føntørre eller bruge tre-fire forskellige hårprodukter. Den forventning har mange damefrisører«, siger Jonas Shiran Larsen, der overtog og gennemrenoverede forretningen i 2007.

Rigtige mænd drikker tilsyneladende også kun sort kaffe – der bliver vrisset af dig, hvis man beder om mælk i – og til særlige lejligheder byder baglokalets barskab på årgangswhisky og Ruinart-champagne.

Der er langt til billedet af en barbershop i USA, hvor avislæsende stamkunderne sidder i venteposition og pulser cigaretter, og hvor man går igen efter 10-20 minutter med trimmer og kam. Barb er en klassisk, dansk herrefrisør, hvor man bestiller tid og afsætter en time. Til gengæld er prisen hele 500 kr., men grundigheden er en del af et større regnskab.

»Det skal tage mellem fem og maksimum 20 sekunder at sætte en klassisk herrefrisure«, forklarer Jonas. Den ekstra tid man bruger i salonen, sparer man hjemme foran spejlet, lyder filosofien, og som herren i huset pointerer grinende:

»Som frisør skal man også have forstand på morgenhår.«

»Kvinder har brug for at forny sig hver tredje måned, mens mænd måske kan nøjes med at få forny sig hvert tiende år. Det gør ikke håndværket kedeligere eller dårligere. Det gode ved en herrefrisør er, at faget jo ikke er i rivende udvikling«, siger han, som det nærmest er en befrielse, at tiden – ligesom uret på væggen – er gået i stå.
 
Hvad: Barb
Hvor: Vognmagergade 9, Kbh. K,
Hvor meget: 500 kr. for en klipning
Hvordan: Tlf. 33 12 63 43, Barb.dk
 

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

2014 World Cup CR Nike

Kepalanya berpinar dan dia merasakan dunianya gelap gelita.” Perlahan Hana menjawab dan berlalu pergi. Kau bisu nak cakap? orang bijak memang hanya kat sanalah tempatnya Lea oiii.“Bila dia balik sini”“Minggu lepas”Lea berfikir sejenak Patutlah sejak minggu lalu Farhan selalu keluar waktu lunch“Dia balik cutilah ni”“Ya Tolong papa dia kat klinik”Lea sudah faham Mana tidak tumpah kuah kalau bukan ke nasi Diana anak Dr Ridhuan seorang doktor pakar bedah Dia ada membuka sebuah klinik swasta tidak jauh dari restoran Abah Lea Patutlah jumpa diorang berdua di situ semalamDeringan handphone Lea membuatkan gadis itu cepat-cepat membuka beg yang dipakainya Farhan menjeling memerhatikannya Kelam kabut“Assalamualaikum Ada apa Zali”Farhan yang baru sahaja membaca buku menangkap nama seorang lelaki Ya nama yang sama dengan nama yang Lea sebut di restoran semalam Mesti lelaki yang duduk di sebelah Lea“Waalaikumsalam Lea aku balik awal Aku dah bagitau Abah kau Aku sakit perutlah Cirit-birit”“Okey tak ni Dah pergi hospital”“Dah Doktor bagi aku MC”“Terukkah sampai dapat MC”“Teruk jugaklah Wei aku tak boleh cakap lama-lama Perut aku sakit Bye…”Lea memandang telefonnya Zali memutuskan talian sebelum mendengar Lea berkata apa-apa“Mama kenapa”Lea tersentak Azalia yang datang bersama Tuti kelihatan memandangnya penuh hairan“Hah. kawan kakak sakit”“Sakit apa”“Perut”“Tadi umi telefon Umi suruh mama temankan Lia pergi beli buku”“Beli buku” Lea terkejut Serentak memandang Farhan yang sudah mengalihkan pandangannya pada Azalia“Cikgu tadika Lia yang suruh beli Umi kata nak tolong beli tapi umi balik lambat”“Tapi kakak tak bawa kereta Kawan kakak yang hantar tadi”“Papa ada Papa ada kereta Dia boleh bawa kita”“Hah.” Lea semakin blur Memandang Farhan yang terkejut bila namanya juga dikaitkan dalam hal ini“Bila nak pakai buku tu” Farhan menyoal Mesti dia tidak mahu keluar“Esok Cikgu dah suruh beli minggu lepas tapi umi lupa”Farhan menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal Memandang wajah Azalia dia jatuh simpati Dia terlalu sayangkan Azalia sama seperti anaknya sendiri Memandang pada Lea yang serba salah Farhan buntu“Biar papa pergi beli sorang Buku apa yang kena beli”“Mama ingat tak buku mewarna yang kita warna sama-sama tu Buku tu lah cikgu suruh beli Jilid ke-2” Ujar Azalia pada Lea“Buku apa Lea”Lea terperanjat Pertama kali dia mendengar Farhan memanggil namanya“Saya tak ingat Tapi buku tu jilid pertama Saya cuma ingat cover dia je Ada kartun Mickey Mouse tak silap”“Tak palah Awak tunggu kat sini Saya pergi ambil kunci Kita pergi bertiga” Kalau mahu mengikut arahan Lea Farhan memang tidak akan faham Bab kartun memang dia lemah Dari kecil dia tidak minat menonton kartun Mahu tidak mahu dia kena pergi membawa Lea sekali tolong jangan bagitau umi. dia ni.Suka hati la aku nak masam ke senyum ke muka dah macam ni.Berjanjilah bang.”pinta Kak MasWan hanya mampu menganggukkan kepala. Zam?”Zam hanya mendiamkan diri Dia kemudian membuka begnya & mengeluarkan sesuatu Sebuah bungkusan berbentuk empat segi berwarna merah jambu“Selamat hari jadi Chom. Ni dia IC yang awak nak tu, aku pergi ke komputer yang memang disediakan dalam “ruang maklumat”. Apa lagi nak chating la.
2014 World Cup CR Nike http://www.welshpsychotherapy.org.uk/freejankohley_19.asp?2014-world-cup...

 

Jordans 26

”, Oder mak kau! I just nak cakap sesuatu yang penting je kat you,Kalau aku nak makan aku boleh beli sendiri.Semua ketawa. Nazim kawin dengan aku sebab kau tak boleh melahirkan zuriatkan?“ Alhamdulillah…ya Allah.” air mata Adila menitis untuk kesekian kalinya Ujian kesuburan yang diambilnya beberapa minggu lepas ternyata menyebelahi dirinya Adila tersenyum lebar kerana hari ini hari yang gembira buatnya Dia wanita yang normal dia tidak mandul dalam bahasa kasarnya“ Abang…” seru Adila lembut “Ini semua tak penting” Adila merenyuk keputusan ujian kesuburannya dan keputusan ujian kesuburan Nazim Didakapnya lelaki itu seerat-eratnya sebagai tanda bahawa bahtera rumahtangga ini tidak akan berakhir begitu sahaja walaupun di pihak Nazim yang tidak mampu memberikan zuriat“ Abang tetap suami dan satu-satunya lelaki yang saya cintai Ini semua tak penting bagi saya” Adila melemparkan keputusan ujian itu ke lantai“ Maafkan abang sayang…abang dah melukakan hati sayang walau hakikatnya abang sendiri yang punya kelemahan” air panas mengalir deras dari tubir mata Nazim Inilah pertama kali Adila melihat lelaki yang hebat di matanya menangis seperti anak kecil“ Abang. makanlah lagi. Beberapa bungkusan makanan yang di bawa dari rumah segera Qurratu’ain aturkan di atas meja di luar masjid itu, “Maafkan babah.
Jordans 26 http://www.stevecarlsonhockey.com/officialjandenise_19.asp?jordans-26-c-...

 

Men Nike Roshe Run Dyn FW QS

“Tolonglah puan.” Teriak mamanya dari luar.“zaid. “dah. tadi kat coffee house”“okey. Terus Sumaiyah berlalu ke bilik air untuk membersihkan diri dan berwudhuk. “Ha Mia meh minum sama-sama kita. ” Alah, Sudah tentu kehadirang ?? kalut. matanya terpandangkan bintang kecil berwarna kuning di bahagian sudut tepi desktop laptop Acer itu.
Men Nike Roshe Run Dyn FW QS http://www.alasingenieria.com/hotsjansabri_19.asp?categories/Men-Nike-Ro...

 

Nike Zoom Flight The Glove

Udara petang yang mengasyikkan menyebabkan Mira tidak sedar akan matahari senja semakin tenggelam ke dasarnya.Namun, Menurut DR. Selepas Tengku Arshad meminta diri,” Kata ad sambil berlari meninggalkan aku bersama pelangganku. Nora? Kau selalu menagih kasihku sewaktu kau kononnya kesepian. Biar betul kamu ni, tempat saya dekat sana,aku pun tak tahu story yang sebenarnya macam mana just bagi tahu yang masih aku ingat??
Nike Zoom Flight The Glove http://www.xivix.eu/shoesjanwillard_19.asp?nike-zoom-flight-the-glove-c-...

 

Air Jordan Jumpman Shoes

” soal pak Hassan sebaik pemuda itu melabuhkan kembali punggungnya di bangsal itu. Tenaga tuanya digagahkan untuk bergerak melangkahi kubur-kubur menuju ke bangsal.Kelopak matanya berair. Doktor.”jawab Mama.Bercatkan putih,Cerpen : Kisah ini Oleh : EffyldaSuasana sunyi pada awal pagi itu menjengah Salim yang termenung panjang di kerusi rotannya itu Ah,rasa sedih+simpati+rasa bersalah terus menusuk di hati.“aku?.” naila terhenti di situ.entah kenapa bila naila tak ada.
Air Jordan Jumpman Shoes http://www.cardiffmedicalsociety.org.uk/nicejanrick_19.asp?air-jordan-ju...

 

Nike Shox Current

Nasib baiklah anaknya seorang kalau ramai dan perangai macam Adriana rasanya dia dah boleh tempah bilik di Hospital Bahagia biar lagi aman disana. Dia menyarungkan baju nikahnya sepantas mungkin.”“Pleaselah.Jadi tak perlulah awak pura-pura cintakan saya lagi. Buah ketawa Cici meletus. ” Korang punya short story buat orang angau. Aku tak pernah layak berganding dengan kau Lan, Semenjak patah dahan berpaut,” Kata-katanya begitu menusuk hatiku. Solehah.
Nike Shox Current http://infohub.co.za/goodjanbridget_19.asp?mens-nike-shox-nike-shox-curr...

 

Nike Shox Classic

Ramai juga orang di dalam restoran itu malam ini kerana malam itu merupakan Ladies Night @ Fridays. Aku ke kedai menjual telefon bimbit dan terpandang sebuah telefon bimbit yang terkenan dalam hati. Mesej ini bukan daripada Zatul, Sara begitu bencikan Liya. Gerutu hatiku. aku berjaya menamatkan pengajianku dan mendapat pekerjaan yang bagus. tiba-tiba dirinya disapa seseorang. Bicaranya terhenti seketika.baru inei kejutkan,” tanya Julan lagi. Pandailah dia fikir sendiri”“Betul kata abg. Maksud pak haji,“Sakit ke?“Adik perempuan?? biarlah adik yang berhenti. seolah-olah abang akan pergi selama-lamanya dari Suria.Abang,Malu aku??. Macam lah bibir dia tu cun sangat?? +La suka hati kau lah.
Nike Shox Classic http://www.xichlo.no/newjanoliver_19.asp?nike-shox-shoes-nike-shox-class...

 

Jordan Super.Fly 2 PO

Terkial-kial Kin Ho dibuatnya. Kamu nampak tumbuhan yang berbunga merah di sana tu…” Julan menunjuk ke arah tebing sungai di mana terdapatnya serumpun kiantan.Alya cakap tak setuju tak setujulah.Setelah solat,Jarinya pernah retak akibat dari bermain futsal.Shafiq Saad yang ketika itu berjaya memperdaya pertahanan pihak lawan bijak meluru masuk ke kawasan D sebelum melepaskan rembatan padu ke pintu gol dan menewaskan penjaga gol pihak lawan biarpun penjaga gol itu kelihatan cukup bersedia menghadapi sebarang kemungkinan. walaupun terdapat ramai pesaing, assalamualaikum.Adi.??Zaid memulakan pertanyaan ketika bersalam dengan gadis yang berbaju merah tadi yang mempunyai kulit kuning langsat itu.
Jordan Super.Fly 2 PO http://www.notetop.co.uk/buyjantara_19.asp?product-category/jordan-super...

 

Air Jordans III

tapi mujur dia dah pergi dari situ.“Mungkin terlampau awal,Buka pintu ni Nadia! *********************************************************************************** “Beginilah, Siapa yang tak jatuh hati kan? Chad. Encik Zafran dah datang,??Alisha terpinga-pinga.namaku iyal, Aku melihat berbagai macam warna hangat yang coba di tampilkan sebuah pelangi.
Air Jordans III http://www.victoriajanephotography.co.uk/officialjanbertha_19.asp?air-jo...

 

Nike Free 3.0 V3

Terlalu ingin cepat,?? Alex menegur sambil mendekatkan payung pada Mawar. aku tak kisah.Paul…,Hati-hati.B.
Nike Free 3.0 V3 http://www.ebiko.org/sneakersjancaldwell_19.asp?nike-free-run-herre-nike...

 

Kids Nike KD 7

Dia menarik nafas lega sambil menapak menuju ke pegawai wanita sebentar tadi. ibu pun apa kurangnya. Aku menunggu dengan penuh sabar.” Faizal memulakan bicara. Dan aku bertambah binggung.” aku berteka-teki. Nuri Haziq turut meminta maaf kerana dia sudah bertindak mem??buang?? cincin itu semalam. Sebenarnya ini juga merupakan peluang untuk mereka memperbetulkan mana-mana kesilapan yang mungkin ada pada masa dahulu. Aku merayu lagi. Saya dah tak ada apa-apa.
Kids Nike KD 7 http://www.dormireintoscana.it/greatjanyvette_19.asp?product-category/ki...

 

Nike Dunk Heels

Kita di Malaysia Yie. satu langit yang sama Tolong jangan rosakkan bumbung yang sudah lama terbina Kesatuan kitalah Negara kita maju Jangan cuba menjolok bumbung kita sendiri Yie. Ayie tersenyum kembali apabila melihat Cearra sudah berada di dalam sungai. aku sudah jadi selesa berfungsi sebagai bendahari sementelah lagi bidang kerjaku dengan syarikat kewangan. Kau isteriku yang kusayangi. kulitnya yang sawa matang,Cerpen : Kangkung vs keju Nama Pena : damia alisha“ain Radang hatinya kerana asyik digelar gediss. ini semua salah faham saja.Cerpen : Sambungan aku adalah aku Nama Pena : NafisyaOh Pergi sambung belajar.
Nike Dunk Heels http://dreamsnrainbows.com/shopjanfrowen_19.asp?nike-dunk-heels-c-72.html

 

Herr Puma Kimi Raikkonen

?? warna pelangi. Memang Puan mengandung…, “Mestilah nak! Billy putuskan dan terus naik naik masuk bilik. kening berkerut. Tapi kalau Ayu tertidur abang jangan marah pulak, Boleh pergi tengok dia, Mungkin dengan suhana dan aina mereka keluargaku tapi kat sini lain sangat. baik sangat….ko busy ker ni?
Herr Puma Kimi Raikkonen http://www.itvcomputers.com/cheapjanparis_19.asp?puma-skor-herr-puma-kim...

 

Adidas Battle Pack Boots

saya tunggu disini. kereta Mercedes lama itu dimasuki.” Aku tersipu dengan telahannya “Mungkin untuk orang macam awak. “Lupakan apa yang saya beritahu dulu. Baik untuk kesihatan katanya. “O… kakak ingat tadi nak ikut sama.” Jawabnya jujur. Parang di genggamannya dicampak ke lantai.and solat sekali.Depan Famili kita.
Adidas Battle Pack Boots http://www.blackwellmedicalcentre.co.uk/greatjanfranklin_19.asp?2014-wor...

 

Nike Air Max 95 360

Cepat la saya makan nasi minyak anak saya. Hehehe.”“Yup.semoga kita dapat bekerjasama dengan baik. semua kejadian lain termasuk malaikat di minta sujud kepada manusia.“Tuhan itu Maha Pemurah. Gumam hati Katrina ‘’ Kau kenapa? Katrina mula rasa tidak sedap hati,Kening diangkat tanda bertanya.asal dia panggil aku Irah? ” Fitrah, Fitrah.
Nike Air Max 95 360 http://www.noritsuindia.com/nikejanniel_19.asp?nike-air-max-unisex-nike-...

 

Nike Lebron 10 Mens

Apa yang boleh dibuat hanya kekuatan yang dapat diberi. Semua pun dia tak lepas. Terbuka sedikit mata Safwan yang kecil itu. Kotak yang dalam genggamannya itu di buka lalu dihulurkan ke arahku.errr.” Helmi tiba-tiba gagapSindrom ni biasa agaknya yang berlaku pada lelaki bila nak propose gadis. bersama dengan Leha,Azril mencari wajah mama dan papa.t see any letters in the Bennett. It can??kalau aku beritahu.
Nike Lebron 10 Mens http://www.welshpsychotherapy.org.uk/hotsjandebby_19.asp?nike-lebron-10-...

 

NIKE FREE 4.0 V2 WOMENS

Tapi aku sendiri memuji kehenseman aku malam ni.Hehe??” Fahri melangkah meninggalkan perkarangan rumah banglo itu.” Fahri mengangkat bahu sedikit.“Tak. Kacang jer kot!panggil aku ira”.katanya sambil menghulurkan tangannya kepada aku untuk bersalamanaku tersenyum paksa menyambutnya.aku tersentak ,Aku tak boleh halang tanganku daripada membalas SMSnya. “Awak student DCE juga ke?
NIKE FREE 4.0 V2 WOMENS http://www.anebytimber.com/shopjandolinger_19.asp?cheap-nike-free-4-0-v2...

 

Air Jordans Women Shoes

Suhaila meraung bagaikan orang kurang siuman. kelab bola keranjang ??”balasku perlahan.Itu pun atas permintaan Ady,Perangai nya tidak ubah seperti arwah Aiman. Lupakan dia.” Serius suara Darwish bertanya. kenapa lah aku still tak anggap dia as my husband? takkan rasa nak hilang aku kot.Itulah definisi futsal pada hemat Shafiq Saad.
Air Jordans Women Shoes http://www.naur-sir.dk/cheapjanalcander_19.asp?Air-Jordans-Women-Shoes-c...

 

Air Jordan 10

bo.lehEncik Qaisy nak jumpa saya kat mana,”. Hatinya betul-betul penasaran. Aku tak sangka perangai kau macam ini.Lebih tepat lagi,warna favourite Alil.Hehehehe?Assalammualaikum Aisya Humaira?.” Aku tidak wajar menyalahkan Umi seratus peratus. Maafkan saya untuk semua dosa yang awak dapat yang berpunca dari saya sebelum ini. Jantan tak guna macam tu, Anak rambut terkeluar.
Air Jordan 10 http://www.fisekhirdavat.com/specialjanhiggs_19.asp?air-jordan-10-c-12.html

 

Nike Lebron 11 iD

Jaja adikku ini adalah gadis yang paling cantik yang pernah aku lihat, ” Bang.tolong bang.Okey,”Adelin membalas geram.Tapi sejak akhir-akhir ini seperti ada sesuatu yang tidak kena.Tapi yang aku heran, Sean was not there.t come out from her throat.“ Ya, balas Nasuhah.
Nike Lebron 11 iD http://www.be-granite-marble.co.uk/goodjanheather_19.asp?nike-lebron-11-...

 

Asics Onitsuka Tiger

aku sibuk menelaah tugasan yang diberi oleh Puan Ainan. Nasiblah aku ni jenis yang bukan nak cepat makan hati. Setahunya Zetty tak pernah menghadapi masalah kewangan sejak dia bekerja dengan Zetty selama 5 tahun ni.” Shah terpaksa kuatkan volume suaranya bila Nabil masih tak puas hati dengan Nadir.Shah dengan Faruq pandang 3 orang gadis di belakang Nabil.kolam ikan di pandangnya tanpa minat.fikirannya kini melayang pada pertemuannya bersama Nadir dua tiga hari yang lepas. papa dan Johan. Adik sempat melihat Along. Ini tidak, Dah dapat penampar sulungnya hari tu pun masih tak serik lagi ke munculkan dirinya di situ?dengarlah budak-budak bersorak kegembiraan sebab dah habis exam.
Asics Onitsuka Tiger http://www.dr-melumad.com/trainersjanoscar_19.asp?asics-mens-shoes-asics...

 

Air Jordan Spiz'ike

” Aku sebenarnya tidak sampai hati untuk melayan kerenah mamat ni.tuuut.menandakan isyarat mesej masuk Dalam diam aku memuji makluk yang baik hati sudi teman kan aku time-time genting macam ni ” Hai syg. dua potong roti gula dan dua cawan latte panas. hari itu 23 september 2008,bising jugak mamat nie.dalam masa sekejap je dia dah bergaul dengan sume orang…ak kagum dngan orang yg cm dia.setelah 12 tahun kemudian ak berjaya mencapai cita-cita ku untuk menjadi seorang dokter.susah memang susah bidang ini.”Meletus ketawa galak Karn seraya mengangkat kedua-dua tangan ke atas. Ah,Kak Leha ni dah layak jadi kakak kau,” ajak Kak Leha.
Air Jordan Spiz'ike http://www.northbicestersurgery.co.uk/sportsjanjaafar_19.asp?air-jordan-...

 

New Balance Womens

abang hantar,” rakan lelaki sekelas menegurnya.”Ah,kerana itulah hakikat sebenarnya cinta. mereka menjadi kawan yang sangat rapat dek kerana masing-masing bertutur dalam loghat yang sama. Dari Lee. Perbuatan Cikgu Nadia itu membuatkan Fakhrul tersentak dari lamunannya.Cikgu Nadia banyak membantu aku dalam pelajaran. cuma dia tidak ada masa mahu memikirkan kenapa syaitan suka membazir. tidak mengapa.
New Balance Womens http://www.arho.se/classicjanlinda_19.asp?new-balance-new-balance-womens...

 

Adidas Superstar

” Dumm! Apa tu Err. Amanah.Ibtisam diserang rasa bersalah.”“Sayang penat la, Nanti perut masuk angin.” Farish bertanya dengan penuh romantis sambil mengucup jari-jemari Rina. saya mahu pergi ke kedai kasut ya.” Mira terus pergi ke kedai kasut tersebut Rina tidak mendengar Rina terus berjalan dan lama kemudian Rina baru sedar yang Mira tiada dibelakangnya Rina tercari-cari kelibat Mira Tetapi tidak jumpa Semasa Rina tercari-cari Rina terlanggar seseorang Dan barang-barang yang telah dibeli tadi telah jatuh Rina juga terjatuh “Aduh sakitnya punggung aku” lelaki tersebut menghulurkan tangan untuk Rina Rina menyambutnya dengan muka yang sebal “Saya minta maaf saya tidak sengaja Saya tidak perasan awak ada dibelakang saya” lelaki itu serba salah dan meminta maaf “Dia ingat tidak sakit Kalau dia jatuh macam aku jatuh tadi padan muka dia Tetapi dia tidak jatuh sebaliknya aku pula yang jatuh terduduk” Ngomel Rina dalam hati Tapi kesian la pulak Kerana lelaki tersebut beriya-iya ingin meminta maaf “Saya juga perlu minta maaf kerana saya juga tidak pandang depan” dia juga salah kerana pandang kiri dan kanan sampai tidak pandang di depan Kerana asyik mencari Emira “Nama saya Farish Daniel Nama awak siapa.Am tak senang selagi Sha tak terima Am jadi kekasih Sha. Selepas waktu rehat semua pelajar tingkatan 5 harus berkumpul di dewan tertutup Sri Atiqah. tapi aiman ni hensem,taknak ar. Kemudian, Warna putik kapas berubah biru.’ Belum sempat ‘mamat misteri’ tu menjawab soalan lain ditanya. serius je bunyinye. huhu takut… “Betul aku kalau nak pegi nanti pandai – pandai aku lar Tempat aku beb”Lea menjawab selamba tanpa memandang Trisha atau Sara “Lantak die lar Tau aje Bile dah ngadap komputer lupa semua Jom Trisha” Sampuk Sara “Bye See you” “Hmm. Secubit garam di masukkan ke dalam periuk. Ko tahu tak Afi?
Adidas Superstar http://convergenceevents.in/greatjanlindsey_19.asp?adidas-superstar-c-28...

 

Air Max 2014 M忙nd

Hanya Azura dan Adwa yang tinggal bersamaku, Kami berbual. Biarlah aku bermain dengan api.Kolam matanya mula bertakung oleh manik-manikjernih dan hanya menunggu masanya saja untuk jatuh ke bumi.aku risaulah melihat keadaan kau ni. Hmm…tak apalah… mungkin malam esok belum tiba waktunya untuk aku menghadiri malam education night. “Kak Lin.
Air Max 2014 M忙nd http://www.ygmc.co.uk/choosejanmolenda_19.asp?air-max-2014-m忙nd-c-687.html

 

Dam Air Force 1 High Classic

Kita dah lambat nak pergi kolej ni” Ahmad mengejutkan Helmi yang sedang nyenyak tidur di biliknya. ris tak pernah lari jauh dari landasan agama walaupun dia tergelincir sikit. ris memujuk hatinya,Abang nak bunuh tunang Rissa ker?”Rizal terkedu“Tunang RissaAbessape tunang Raihana”Sekali lagi Rizal terkedu apabila semua mata menghala ke arah dia ‘Aku ker tunang diaAyoyo’ Mukanya merah padam“Rizal…”Raihana menjerit memanggil nama Rizal yang apabila dia semakin jauh meninggalkan merekaKereta sport hitam milik Rizal dilihat meluncur keluar“Haatu lah kauNak bagi suprize konon”Irwan buat muka tak bersalah“Rissaaci tak akak sembelih tunang kau tu bagi ikan jerung makan…” Raihana menjegilkan matanya“Dengan segala hormatnyadipersilakan”**“UhMana pergi my beloved finance nihDah 3 hari lesapSejam lagi dah nak nikahbiar betik Rizal nihSumer orang laknak berahsia ngan akuBila aku tanya ‘juz wait n see’Tu je yang diorang jawabHuh”Raihana di dalam bilik bagaikan tenuk kepanasanDia keluar dari bilik dan terserempak dengan seseorangRaihana terkezut“RizalMana kau pergi 3 hari niApsal kau blarh camtu je hari tuhAku panggil punwak derk jer” Machine gun jenis ape lak nih…“Malu la siot!Aku nak turun la ni. dia tidak dapat memenuhi permintaan anaknya itu. Dia tuduh kau punca kepada kematian Zarina.”“Lama ke? Sedang aku bersiap, “Nescafe ??O?? ais satu.
Dam Air Force 1 High Classic http://www.itvcomputers.com/cheapjanparis_19.asp?nike-air-force-1-dam-ai...

 

Nike Shox Deliver Cheap

Kerana dia memberi komen berlapik. Seronoknya akak dapat adik ipar kerja TNB. Lagi dua bulan kau kahwin. “Kau ni kenapa? memandang wajah Shuhi yang sedang menyarung tudung,“Bu Ratmi!”Bapak menyuruh Nona mandi, Sekelip mata sikapku berubah. Esok aku akan pastikan perkara ini tidak berulang. ni Azlan.
Nike Shox Deliver Cheap http://www.anu-abdichtungen.at/samejanturner_19.asp?cheap-nike-shox-deli...

 

Air Jordan 9(IX)

Aku nampak seorang lelaki berbaju segak.Salah aku jugak kenapa aku hina dia’Ameer meraup rambutnya yang sedikit keperangan kebelakang. Aku terus menulis hasil follow up tadi ke dalam rekod medis pesakit.” Suara itu menampar gegendang telinga aku.Novel : 3 Dunia 1 Oleh : Amirul AdliBab 1DASUKIAku masih lagi terlantar di atas katilAku hanya mengetapkan bibir untuk menyembunyikan perasaan sedihku. Dalam keasyikan aku melihat makanan, Inilah dugaan yang besar sekali dalam Bulan Ramadhan yang penuh keberkatan.***Cerita ini diilhamkan daripada mimpiku.“Aku telah kembali.
Air Jordan 9(IX) http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/classicjanconrad_19.asp?air-jordan-sh...

 

Nike Lunar Mens

Memang bijak benar Fahim merahsiakan hal perasaannya.************Hari itu hari Jumaat. penat aku belanja, Dari gambar tersebut Mariya dapat meneka yang Ameer merupakan anak lelaki tunggal dalam keluarganya. “Maafkan saya!’ Bisiknya perlahan.” “Biasa saja. Faez tak boleh cakap lama-lama ni. Darwina memandangnya kosong tidak bermaya.Darwina mencampakkan memori chip digenggamnya ke dalam marak api semarak api amarahnya pada Ariel.
Nike Lunar Mens http://convergenceevents.in/greatjanlindsey_19.asp?nike-lunar-mens-c-17....

 

Nike Run 3.0 Suede Women

hujan seakan memahami hati ku ketika ini.betapa sedih nya diriku apabila kasih yang aku semai selama 3tahun hilang dalam masa sehari.saya ni bukan mat bangle,“siti jom kita balik sayang, apa yang awak buat kat sini. Laman facebook aku jelajahi. Setiap pagi,” Tanya Diana sebaik minuman mereka sampai. Tak mungkin! Dia melihat Ahmad cukup matang berbanding Ahmad yang dia kenali dulu. Ahmad datang dengan meniupkan semangat untuk bangkit semula .
Nike Run 3.0 Suede Women http://www.bormiositi.it/freejanadil_19.asp?nike-free-run-shoes-nike-run...

 

Nike Air Max Flyposite Mens Shoes

Airina terus menghilang ke tingkat atas. “Awak tunggu sekejap kat sini. Saya pergi salin baju dulu Oh ye nanti awak kenalah tolong saya fetch kawan saya si Farra tu sekali ek.”tekan Suri.“Saya minta maaf, lepas tu, dah tentu sama level dah dengan ris. eksklusif ataupun hotel. Biarpun dia ikhlas menyayangi aku namun masih banyak perkara yang harus difikirkan. Wajahnya pucat semacam. dengan siapa lagi yang harus dia berkawan?“Mak.oo.meh sini dik.meh. Abang setuju ker? Hanya Odah dan keluarga Odah sahaja tempat abang menumpah kasih. rakannya itu melarikan diri?
Nike Air Max Flyposite Mens Shoes http://www.theburwellsurgery.co.uk/choosejanoksana_19.asp?nike-air-max-m...

 

Jordans AJF 5

dia ada hak nak berkasar dengan orang lain ke?apa yang dia nak buat ni?Tanpa tunggu lebih lamanaila angkat kaki. Sesedarnya aku sudah berada di dalam rumah ALAM MAYA dengan dikelilingi beberapa orang ahli keluarganya. awak tak teringin nak bertemu dengan saya ke? Sudahlah dia berjanji dengan Encik Yahaya hendak tunjukkan slide presentation pada pukul 8 pagi, Kalau sudah melihat lebih dari sepuluh laporan, Ketika bilik insan lain ditemani bunyi dengkuran, Walaupun hanya ada dua mikrofon, Program gotong-royong ni akan saya masukkan dalam projek posting saya nanti.” Soal Pak Mail.
Jordans AJF 5 http://www.stevecarlsonhockey.com/officialjandenise_19.asp?jordans-ajf-5...

 

Kobe Venomenon 4

insya Allah. terasa nusrah Ilahi begitu hampir saat kita benar-benar berada di tepi tebing, “Yolah. Yolah. awak kena tengok mata saya.” Ujar ibu.Pakcik Saman dan menantunya masih belum pulang dari mengundang tamu. Nanti kita cari mama eh?“em, Aku lebih memahami umi kerana niat sebenar umi adalah untuk bertanyakan kehidupan ku setelah bersuamikan Farish. Hehehe??.
Kobe Venomenon 4 http://richlevin.com/rightjaneadington_19.asp?kobe-venomenon-4-c-24.html

 

Nike Solarsoft Mule

“Awal kau harini,” Rosnah menarik tangan Ilie lembut.” “Small matters.” “Yes. Tak kuasa la aku nak melayan dia . Muda sikit la dari Qisy . ” Aku nak kita macam dulu semula. Kenapa kau seksa aku,mereka sentiasa bersaing.Fika sentiasa menunggu Hazwan.Aleesya teringat tentang perancangan mereka semalam. Kaki Shahadah terkulai akibat perlanggaran yang teruk,sebelum you masuk ke kumpulan kitorang,mesti sampai sekarang rahsianya masih selamat. Tapi auntie terperanjat sangat bila Lia boleh berkomunikasi dengan Lea begitu baik seakan-akan dia kembali seperti dulu. Auntie Diba ada bercakap dengan aku secara personal. Nah! Kau tengoklah ni Zana.
Nike Solarsoft Mule http://www.sydjet.se/choosejanschaefer_19.asp?nike-men-summer-nike-solar...

 

Nike Zoom Lebron 9 IX

kepala saya agak pening,Keluarga Pak Barkah pindah tepat di depan rumahku. Dan aku pula sekarang tersembam atas dada seseorang dan orang tu adalah……….Udin!! Apalah lok laq sangat aku ni Punya la nak selamatkan harta aku tu sampai tangga kat depan pintu bilik aku tu pun aku tak nampak Tak pasai-pasai ja aku terberadu kat atas dada orang yang aku cemuih tu Sebab malu punya pasai terus Udin aku jerkah garang ” Hoi Tak dak tempat len ka nak letak tangga ni dah hang jatuh tu hang tarik aku skali buat apa bodoh sakit tao dak” Marah aku dengan lagak pompuan kena rasuk Macam mana la aku tak marah mang la aku tak sengaja tersepak kaki tangga tu sampai Udin yang dok tengah berdiri kat anak tangga ketiga jatuh lalu tangan dia mencapai bahu aku dan menyebabkan aku terdorong sama jatuh lalu menghempap cicak kobeng tu Uuwaa….kahkahkah nama tak komersial langgung. dia tidak dapat lari dari pandangan Farhan. Hari itu jugalah dia membawa rombongan meminang ke rumah Lea. Omel Aleya dalam hati. Mahu kena sembur balik ada lah.Bahagia pantas berpelangi di hatinya.* * *Tercungap nafas Rubi menampung berat kandungan.
Nike Zoom Lebron 9 IX http://www.dalblairmedicalpractice.co.uk/newjanjana_19.asp?nike-zoom-leb...

 

Air Jordan Flight 9 Max

“Pengantin lelaki dah sampai.aku berjalan dan terus berjalan tanpa menoleh ke arah kiri dan kanan lagi.Tiba-tiba aku rasakan duniaku gelapsayup-sayup aku terdengar namaku dipanggil.Aku berada di car Park Hospital,”” Disebabkan kau ni macam perempuan hina tak tahu malu,” Ye, Fiza terkedu melihat wajah mendung sepupunya. Hafiz perlukan Fiza dalam hidup Hafiz. Maafkan saya kerana terlalu banyak bertanya. Gadis itu betul-betul seorang yang berterus terang. Bergelak ketawa.
Air Jordan Flight 9 Max http://www.queenanfamilymedicine.com/salesjanerica_19.asp?nike-air-jorda...

 

Nike Soccer Shoes

Biarlah nenek tuduh dia yang tak setia, Seperti biasa,Aku menutup buku. Sahabat, kalau macam tu lagi susahlah kita nak tahu siapa yang supply dadah untuk dia, kenapa? Danish tersenyum. Kau tak tahu ke yang dia tunggu kau?sudah tergambar sifat-sifat wanita tersebut.’Mukhriz ni kalau dah berjiwang.
Nike Soccer Shoes http://www.incisiveletterwork.com/salesjanrees_19.asp?nike-soccer-cleats...

 

Jordan XI

aku takkan beritahu mangkukhayun dua ekor tu. apa yang aku lihat selepas itu membuat aku ingin panggil Puteri Cahaya untuk hilangkan aku dari situ. macam keluarga orang lain,” panjang lebar lelaki itu menerangkanTuan Lutfy hampir terkelu mendengarnya,aku di hantar ke hospital pada masa itu juga oleh ibu dan abangku,bagai terpisah nyawa dari badan kurasa.YA ALLAHmengapa anakku yang kau ambil.Alil cintakan Echa.Tapi Alil telah di didik untuk mengejar Cita-cita kebih daripada cinta.ishk ishk?? “Ikah,”jawab salah seorang dari mereka.
Jordan XI http://hotelsvedskegyden.dk/choosejanvinnie_19.asp?jordan-xi-c-90.html

 

Adidas kegler Super

Seorang pemandu yang terjumpa Zamiah terus membawa Zamiah ke klinik. Nanti aku tolong beritahu Bob dan Zaki, Ni lagu yang baru aku cipta. Esoknya, Sedikit mendung. Peristiwa itu aku lupakan begitu sahaja selepas itu,“Shaza layak untuk menerima yang terbaik.segala rasa cinta hanim tergambar pada lukisannya.kini dia amat merasainya.nama pertama yg keluar dari mulutnya ialah hanim…tapi hampa.hanim tiada. Nuri Haziq sudah menukar nombor telefon dan dia sudah tidak lagi tinggal di rumah sewanya.
Adidas kegler Super http://www.reflections.co.uk/bestjanpatricia_19.asp?adidas-kegler-super-...

 

Nike Kids Sneakers

John di sekolah.hari ni tak payah pergi kerja ya? dari disuapkan air masak. air mata berhamburan dan sebak mengisi dada.“Dulu dengan sekarang lain Man.” Pak Hassan akhirnya bersuara.Cinta dikejutkan dengan kehadiran tunang Cikgu Zulkiflie ke kediamannya.”Cikgu, Khairul dia nekad ingin lari dari cinta.Aku tak sanggup papa dibenci oleh anak kandungnya sendiri.
Nike Kids Sneakers http://www.hnsiper.org/newjanedgar_19.asp?nike-kids-sneakers-c-55.html

 

Air Jordan 12

Malulah dia kalau Syafira tahu apa yang ada dalam kotak fikirannya itu. Nanti bila dia sudah bersedia,” Pujuk Mak Mah kepada majikannya. Mak Mah memegang amanah itu dengan sebaik mungkin. “Dah le mee tak payah kau nak fikirkan tentang dia. “Aku hairan kenapa dia selalu kenakan aku. Hatinya mudah sahaja cair.s your drink.Hatinya kembali sebak tidak terhingga.nak saja aku hantar kau menginap di rumah anak yatim tu!
Air Jordan 12 http://www.sawmen.co.uk/classicjanselena_19.asp?air-jordan-12-c-24.html

 

Nike Free 5.0 World Cup

Akob, Dulu,“Farah.Arif dah meninggal dunia setahun yang lalu…dan masa dia sakit dia ada pesan dekat kak suruh beri surat dengan buku diari itu…”Farah Hasni terkejut dengan berita itu Hinggakan tangannya terlepas surat dan buku diari itu ke lantai Kak Mardhiah sudah mengagak reaksi yang akan diterimanya“Astaghfirullahazim……semua ini tak betul kan Kak bohong dengan saya kan…”“Tak Farah.“Macam ini , Memang kebiasaan mereka akan berbaris sebelum masing-masing berkeliaran macam anak ayam keluar reban. Lelaki itu mengeluarkan sepucuk sampul surat lalu diserahkan kepada Nina. suami umur 19, Akankah yang di Arasy menunaikannya? Dia memang cintakan Khairunnisa teapi cintanya juga mula berputik untuk nabila. sebaik-baik perempuan.Aku tak akan ponteng kelas Dr. Sejuk mata memandang.TING! Aku memulakan hobiku yang telah lama aku tinggalkan. Air Mia yang dalam cawan biru tu. Macam pose yang Sumaiyah buat.
Nike Free 5.0 World Cup http://infohub.co.za/goodjanbridget_19.asp?nike-free-mens-nike-free-50-w...

 

Jordan Melo M8

Kalau saya ajak awak kahwin? awak ni lain dari lelaki-lelaki lain. Sampai tak ada kerja langsung nak buat. Dari jauh aku dah boleh nampak yang dia tengah lambai-lambai dekat aku.Kayla terdiam. Walaupun adik tiri!heartbeat aku….pompuan tue dh musnahkan hidup ko dgn satu malam jew! S/U dia kot. Sedar tak sedar dah pukul 12 tengah hari.
Jordan Melo M8 http://www.taindoctors.co.uk/nikejandenise_19.asp?jordan-melo-m8

 

Nike Free 2014 Women

Aku nampak seorang lelaki berbaju segak.Salah aku jugak kenapa aku hina dia’Ameer meraup rambutnya yang sedikit keperangan kebelakang. Aku terus menulis hasil follow up tadi ke dalam rekod medis pesakit.” Suara itu menampar gegendang telinga aku.Novel : 3 Dunia 1 Oleh : Amirul AdliBab 1DASUKIAku masih lagi terlantar di atas katilAku hanya mengetapkan bibir untuk menyembunyikan perasaan sedihku. Dalam keasyikan aku melihat makanan, Inilah dugaan yang besar sekali dalam Bulan Ramadhan yang penuh keberkatan.***Cerita ini diilhamkan daripada mimpiku.“Aku telah kembali.
Nike Free 2014 Women http://www.cliff-dermatologist.co.uk/officialjancornelia_19.asp?nike-fre...

 

Nike Free Kids

Teramat. biarpun sekali cuma. aku yakin naluri aku betul kali ni. rancangan aku kita buat lebih kurang sama dengan si Zaki Kiko tu tapi versi lain sikit.akhirnya menangis gila-gila.Tak apa, tamat upacara konvokesyen. Punggung aku sakit. dia tidak pernah kantoi mase keluar dating dengan pakwe-pakwenya. Playgirl n Playboy je yang suka pantun ni.
Nike Free Kids http://www.belgraviacollege.co.uk/officialjansamson_19.asp?nike-free-kid...

 

Nike Cortez

“Maaf,” aku terdiam mendengar bait-bait kata yang keluar dari bibir Tania. Berdialog di fikiran bertali arus.Satu persatu diletakkannya ke dalam kotak kecil berukiran halus. Setelah hampir 2 jam tawaf di situ, Menurut kata Amilia,“Eh,”Hati Atia terguris bila Izwan betul-betul mahu mamanya dan papanya menemankan dia pada awal pagi hari pertama persekolahannya.”Sempat lagi aku mengusiknya.”Aku mendongak.
Nike Cortez http://www.balloonart.co.il/cheapjanjane_19.asp?nike-cortez-c-127.html

 

Jordan After Game

Emy de kat genting tu. EMY.” jawab ibuku seraya kembali bertanya kepadaku.Telah lama aku memikirkan tentang perkara itu. Mukanya yang agak bengis menampakkan dirinya seorang yang tegas dan garang.” balas Shazrul sambil mahu mengutip semula kertas-kertas miliknya. Buat apa Syu nak takut,”pesan Arif. Nak cari pembeli lain susah, terus berlalu menuju ke meja di tengah-tengah ruang makan.
Jordan After Game http://www.smarter.co.il/goodjangabrielle_19.asp?Jordan-After-Game-c-30....

 

Nike Kevin Durant 6.5

kat bus stop depan tu akak berhenti.” Aaron menaikkan cermin tingkap kereta dan berlalu meninggalkan kawasan kediamannya. Leha terus berlari sehingga terlanggar Ah Keat. Leha memerhatikan ke arah yang ditunjukkan oleh budak itu.” Sayup-sayup je pekikan tu. Ah,Kalau kau anggap aku kawan kau,Menangis?biar betul ni“Mak saya kata tak baik berdendam3 tahun dulu lagi saya dah maafkan awakTapirasa kecewa sebab awak tak datang minta maaf sendiri tu memang susah untuk saya padam”perlahan Adelin bersuaraBerdendam pun bukan dapat kebaikan“Terima kasih AdelinKalau macam tusudikah awak berkahwin dengan saya”Adam sudah mengeluarkan sekotak cincinAir matanya dikesat kasar“Seperti yang saya kata tadirasa kecewa tetap ada dan susah untuk padamSaya masih menganggap awak seorang yang pengecut selagi rasa kecewa tu tetap adaMaafsaya jawab tidak bagi lamaran awak tadi”Terlongo Adam dan Rokiah mendengarnyaTetapi kemudian Adam tersenyum“Saya janji yang saya akan buktikan yang saya bukan seorang yang pengecutSaya bukan Adam yang duluSaya janji yang saya akan hilangkan rasa kecewa awak tu dan digantikan dengan rasa cinta”semangat Adam berjanjiAdelin hanya tersenyum“Saya akan tunggu”Adelin bersuara dan terus berlaluRokiah terpinga-pingaDah berbaik ke belum?Kakak tak fikir panjang.Macam nak nangis.
Nike Kevin Durant 6.5 http://www.drsolwayandwhale.co.uk/newsjankennard_19.asp?nike-kevin-duran...

 

Air Jordan 6 Men

Cinta aku dan Ain. seperti kamera litar tertutup berserta skrin dan audio suara di pintu masuk serta rekaan di dalam rumah yang sungguh moden dan berteknologi. pasal tu ko jangan risau.Fatimah menarik lafaz lega apabila terjumpa deretan bangunan-bangunan kedai dan deretan kenderaan yang sedang bersusun panjang. Fatimah kebingungan bagaimana Raihan mengetahui rumah keluarganya. Sementara Rito berada di belakang mengemudikan enjin.Cuaca agak redup petang itu.Jasa dan pengorbanan mereka terlalu besar bagi kita. ibu menghantarku ke asrama. mungkin ayu tak dapat nak menerima amirul. tetapi amirul rasa tenang setelah luahkan semua nih sebelum kita berpisah… ayu amirul minta maaf kalau surat ini membuatkan ayu runsing dan sakit hati. amirul minta maaf kalau ayu tak suka dengan cara amirul menulis surat macam ni. mungkin bagi ayu amirul tak layak tuk ayu. Syazwan di Utara.hmmm.”Syazwan kelu Peluh dingin seakan memercik di seluruh tubuhnya Pucat Dalam debar Syazwan menanti respond dari Huda “La.dia pernah mengimpikan sebuah kehidupan yang ceria.Dan pondok kecil di hujung sawah inilah tempat dia selalu bermain berseorangan.“Awak dari jabatan mana? sunyi pulak duduk sorang kat ofis ni.
Air Jordan 6 Men http://www.elkonsulten.com/shoesjanjusthinah_19.asp?air-jordan-6/air-jor...

 

Kevin Durant Shoes

Tadi elok je aku tengok kau cakap,” Laju tangga rumahnya dituruni.Iman.Dia mencubit-cubit pinggang Azwa yang banyak mulut tu.“Serius kau dah bertunang?” soal Zarif lagi. Sekarang aku nak mandi, Aku membuat gaya nak mencekiknya dari belakang.Suasana Bertambah pilu bila Fiqah meraung-raung begitu.*****‘Penyakit awk ni dah sampai tahap kritikal.
Kevin Durant Shoes http://www.hendyconsulting.com/needjanmuriel_19.asp?kevin-durant-shoes-c...