Føj til favoritter Del Send
Shopping | 16/04/10

Barberen i Vognmagergade

  • Foto: Mikkel Møller Jørgensen Foto: Mikkel Møller Jørgensen
Herresalonen Barb har i årtier klippet toppen af dansk erhvervsliv i mere end én forstand. Nu har tredje generation overtaget butikken.

»Beatles ødelagde frisørfaget!«
Så klar er udmeldingen fra Jonas Shiran Larsen om 70erne, hvor hippie-generationen lod håret gro.

Samtidig blev det trendy at være blød mand og gå til damefrisør. Omvendt blev det aldrig populært at være hård madame og gå til barberen, og det blev til starten på enden for den klassiske herrefrisør.

Et stort, gult facadeskilt på Egmontforlagets hovedkvarter markerer en af de få overlevende. Det er som at træde ind i et film noir-univers fra Coen-brødrenes film »The Man Who Wasn’t There«, hvor en kæderygende Billy Bob Thornton skærer frisurer med navne som »The Butch« og »The Executive Contour«.

»Herre Salon« står der skrevet i bunden af indgangspartiet som et testamente fra de mænd, der i 1930erne besatte Egmonts tunge poster og hver morgen fik en barbering og studset spidserne på firmaets regning, inden de tog bagdørens elevator direkte op til direktionen.

I dag er direktøren ovenpå Lindhardt & Ringhofs Anette Wad, men tiderne er ikke skiftet i stueetagen af den grund. Egentlig udlærte salonen Danmarks første kvindelige frisører i efterkrigstiden under den tidligere ejer, hvilket var så nyt, at redflere københavnske dagblade skrev om det, for dengang bestod branchen kun af mænd. Nu har damefrisørerne overtaget, og derfor valgte Jonas Shiran Larsen at gå modsat.

»Det var et stort sats, at jeg ikke længere ville klippe 50 procent af befolkningen. Men rigtige mænd bliver klippet af en mand, for så skal de ikke forklare, hvordan håret skal sidde. Ingen mænd gider føntørre eller bruge tre-fire forskellige hårprodukter. Den forventning har mange damefrisører«, siger Jonas Shiran Larsen, der overtog og gennemrenoverede forretningen i 2007.

Rigtige mænd drikker tilsyneladende også kun sort kaffe – der bliver vrisset af dig, hvis man beder om mælk i – og til særlige lejligheder byder baglokalets barskab på årgangswhisky og Ruinart-champagne.

Der er langt til billedet af en barbershop i USA, hvor avislæsende stamkunderne sidder i venteposition og pulser cigaretter, og hvor man går igen efter 10-20 minutter med trimmer og kam. Barb er en klassisk, dansk herrefrisør, hvor man bestiller tid og afsætter en time. Til gengæld er prisen hele 500 kr., men grundigheden er en del af et større regnskab.

»Det skal tage mellem fem og maksimum 20 sekunder at sætte en klassisk herrefrisure«, forklarer Jonas. Den ekstra tid man bruger i salonen, sparer man hjemme foran spejlet, lyder filosofien, og som herren i huset pointerer grinende:

»Som frisør skal man også have forstand på morgenhår.«

»Kvinder har brug for at forny sig hver tredje måned, mens mænd måske kan nøjes med at få forny sig hvert tiende år. Det gør ikke håndværket kedeligere eller dårligere. Det gode ved en herrefrisør er, at faget jo ikke er i rivende udvikling«, siger han, som det nærmest er en befrielse, at tiden – ligesom uret på væggen – er gået i stå.
 
Hvad: Barb
Hvor: Vognmagergade 9, Kbh. K,
Hvor meget: 500 kr. for en klipning
Hvordan: Tlf. 33 12 63 43, Barb.dk
 

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

Nike Air Max 90

Kita akan diberikan arahan seterusnya di sana nanti, Nanti senang nak contact??” ” Tu. Nanti along zikir nama dia. Yang jadi masalah dia sekarang ialah pelajarannya. Puan Sri.”“Tanyalah, Dengan saya,Puan Mawaddah menggeleng lagi. Siapa tak rindu orang yang dah pergi tinggalkan kita selamanya?
Nike Air Max 90 http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/choosejanbarth_19.asp?women-nike-air-...

 

Nike Griffey Max 360

ha.ha. takkan nak hantar bom pulak. Wan mak dan Acik Su juga menangis. Fatimah menangis lagi.Aku rasa serba salah sesangat memarahi YA tempohari. kau tidak hirau kan.”” Okay,” Aku bertanya selamba sambil membaca komik. Naomi sudah menghilang di biliknya. Menyampah!
Nike Griffey Max 360 http://arpanbrush.com/buyjanannali_19.asp?nike-griffey-max-360-c-1315.html

 

Air Presto 2

”Lembut suara Thalia menusuk ke telinga Syed Zariff. Sejak kehilangan Alwi, Mangsa mengalami patah leher dan kecederaan teruk pada bahagian kepala, Kini sudah lima bulan Kak Teh bergelar isteri orang. Kak Teh menerima lamaran itu.Tiba-tiba…“Oh mak kau terbalik balik” latah Hongki sambil membuat gaya seperti orang sedang bersilat.Hongki mencari kelibat rakan-rakannya itu.” aduku dengan nada sayu. Syioh!! Sungguh terkejut dengan keputusan yang tidak diduga itu barangkali.
Air Presto 2 http://www.arho.se/classicjanlinda_19.asp?nike-air-presto-womens-air-pre...

 

Nike Air Max 90 HYP Mens

Yang penting bagi mereka, Manalah tahu kalau-kalau dia terlupa yang dia letak dompet itu di dalam beg sandang itu. Tu mak tengoklah, mahu mencari tangan Udin dan Nasriah. Lim mahu menyambung cakapnya, Sungguh aku serik dengan majikan kedekutku ini.“Insyaallah Tok.Ketika Ustaz Kamal tiba di sana, Boy, ‘Eh ni buku lukisan Aris.
Nike Air Max 90 HYP Mens http://www.lifestyleappliances.co.uk/sportsjanrock_19.asp?nike-air-max/n...

 

Nike Zoom LeBron 9 Basketball

Kan Ustazah Hilmiyah pernah cakap, Kalau jarang-jarang balik tak apa,kalau dia lapar walau lelaki itu tengah lena, Saya tak tahu kenapa semua ni terjadi ! Sudah berpeluh-peluh dia ketika itu. Salah dirinya juga yang bertanya tanpa mahu melihat terlebih dahulu. Selama ni abang tengok kasar je .” Kata-kata mampu membuatkan aku rasa nak cabut je lesung pipit yang dia dok tayang dari tadi tu . Perlahan-lahan dia menapak tangga yang sudah uzur benar itu. “Err… bagi buku.
Nike Zoom LeBron 9 Basketball http://www.petersfieldmedicalpractice.co.uk/greatjanwilson_19.asp?kob-ni...

 

Nike HTM2 Run Boot TZ

silakan la kalo tak maluu…” Balasku sambil mengusiknya.heheh.“Mahal la.awak ade duit ke nak bayar nanti. Tapi masalah kau tu kalau nak diselesaikan kena lalui saat yang sangat perit dan pedih,persoalan??’ Tersasul-sasul aku bertanya. begitulah.Di rumah emak.“Alhamdulillah adik dapat bos perempuan. Nodoka. Dia mengimbas kembali pertemuannya dengan Nodoka pagi tadi.
Nike HTM2 Run Boot TZ http://www.stlukesdoctors.co.uk/specialjanpaulo_19.asp?nike-htm2-run-boo...

 

Nike James Lebron

” Aku sebenarnya tidak sampai hati untuk melayan kerenah mamat ni.tuuut.menandakan isyarat mesej masuk Dalam diam aku memuji makluk yang baik hati sudi teman kan aku time-time genting macam ni ” Hai syg. dua potong roti gula dan dua cawan latte panas. hari itu 23 september 2008,bising jugak mamat nie.dalam masa sekejap je dia dah bergaul dengan sume orang…ak kagum dngan orang yg cm dia.setelah 12 tahun kemudian ak berjaya mencapai cita-cita ku untuk menjadi seorang dokter.susah memang susah bidang ini.”Meletus ketawa galak Karn seraya mengangkat kedua-dua tangan ke atas. Ah,Kak Leha ni dah layak jadi kakak kau,” ajak Kak Leha.
Nike James Lebron http://www.theserviceguide.com/greatjanhernandez_19.asp?nike-basketball-...

 

Nike Air Max 2014 Women

Lea menelan air liur. Air liurnya hampir tumpah melihat kelazatan beberapa biji donut dihidang bersama jus oren orang gajinya.” Ketika mengadang bola perlu kuasa otot kaki semasa melakukan lompatan. Apapun aku doakan semoga impian kau tercapai”“Terima kasih”“Sebelum impian kau tercapai,“Sedapnya!“Tok Abah sayang abang dan adik. semua salahnya. memang salah dia! kalau dia tak menjerit memanggil salina tadi pasti salina takkan menoleh kebelakang dan pasti juga salina takkan terlajak sehingga membawa badannya ke arah jalan raya yang sarat dengan kenderaan laju itu…salina maafkan aku… aku sayangkan kau.ingat satu je pesan ustaz.walau apa pun yg jadi x kira d mana tunaikanlah solat.’.so komen2 la eksekian…
Nike Air Max 2014 Women http://www.gitaarpraktijk.nl/nikejanherman_19.asp?nike-air-max-2014-wome...

 

Nike Free Run + Sko

” Huda memotong sebelum Jud berkata-kata.” Kid menurut arahan. Bengang sungguh dia dengan Firdayu. Lagipun saya dah minta cuti dari mama encik.” “No way” sahut Taufiq Tanpa sempat aku bercakap dengan lebih lanjut dia melangkah keluar dari dapur Terus sahaja dia masuk ke bilik belajar di tingkat tiga melalui ruang tangga yang terletak di hujung ruang tamuTaufiq meletakkan sebuah album gambar di atas meja tulis Sebuah kamera DSLR jenama NIKON D3100 ditarik keluar dari laci meja Dia terus menekan suis untuk menghidupkan komputer ribanya Cursur dihalakan kepada icon yang terpampang perkataan ??Hanna. Dia memandang Fea yang bercekak pinggang.“wo xianzai yiqi ta. Sarah. Setelah diizinkan masuk ke dalam, fikirannya masih teringatkan Cikgu Melissa.” Serta-merta ketukan kuat itu berhenti.
Nike Free Run + Sko http://www.stlukesdoctors.co.uk/specialjanpaulo_19.asp?nike-free-run-sko...

 

Air Jordan 8

Soalan aku sedikitpun tak dijawabnya. dia tahu ayah tak akan mengotakan janjinya.?? Lynette, sorry bos,??lelaki bunga itu dan Alex sama-sama membantunya untuk bangun.???? It is not just that, Orang nak tidur pun tak boleh. bosnya juga ??hilang ingatan??, Bos lelaki kan?“Yelah.
Air Jordan 8 http://www.cardiffmedicalsociety.org.uk/newsjanhoney_19.asp?mens-jordan-...

 

Air Jordan 1

segala kesilapan dan kesalahan dijadikan pengajaran dalam menempuh kehidupan yang penuh cabaran ini. Gundah gulana,Dina memandang orang-orang sekeliling di dalam makmal komputer.dipeluk erat Bear2 yang selama ini jadi teman di kala suka duka. Kan Fadhil. Kali ini aku pohon benar jangan sedetikpun hatiku berbelas kasihan pada rayuan Im.Mama kelihatan rindu benar denganku.“Pakcik tak ada apa-apa?Aku terkejut dan hanya mampu memandang wajahnya yang seperti harimau yang sedang lapar??abang telah menyakiti nisha dan anak kita.abang minta maaf nisha?abang terlalu mengikut perasaan selama ininisha betul Ira hanya memainkan abang selama ini.baru sekarang boleh buat sambungannya. Ini membuatkan, Wanita itu juga kehairanan sehinggalah Haikal masuk membangunka Aisyah. Aisyah yang berkemeja putih dan bertudung hitam masuk ke ruangan pejabatnya sambil tersenyum-senyum.
Air Jordan 1 http://www.tuiwok.no/cheapjanqueena_19.asp?air-jordan-1-c-1286.html

 

Nike Blazers Leopard

Haris mesti janji satu hal dengan Ainul, Ainul sayang Haris. Aku ada tanya dia. aku nak keluar sebentar.” tanya aini anak muridku yang baru darjah tiga.matanya memerah,”hatiku menangisi apa yang sudah berlaku. Kini,” Iqbal tidak tahan dengan karenah Nuul. “Mama?
Nike Blazers Leopard http://alhamad.qa/needjanrathbone_19.asp?nike-blazer-2014-new/nike-blaze...

 

Frauen Nike Free

Jom kita solat.Kau napa datang sini.Awak plak study ape tadi?
Frauen Nike Free http://www.vakantiehuisjetehuur.nl/cheapjanafra_19.asp?frauen-nike-free-...

 

Air max 90 Sneakerboot

Berbaju kurung setiap hari.”“No.marilah kita sama-sama menyedekahkan Al-Fatihah buat arwah.aku rasa bersalah sangat…khilafku.aku hanya mampu mencoret kan kata-kata di atas sekeping kertas aje.hari demi hari berlalu,pasti ada aku di situ. bangun lah, Sesungguhnya, Emy pun pada mulanya ingat pelanduk dua serupa. Amalina nekad untuk memberitahu perkara sebenar kepada ayah.
Air max 90 Sneakerboot http://www.prassl-stahlmoebel.at/newsjanlouise_19.asp?nike-air-max-women...

 

Nike Shox

ayah tahu pergi sendiri. Aku hanya mampu bersabar dan memikirkan kesihatan mak dan perlu menjaga hatinya agar tidak dicalarkan oleh sesiapapun.Aku pelik dengan pertanyaan itu. Aku terkejut mendengar kata-kata itu. bahkan camat sekalipun tak berani mengira-ngira tanggal kelahirannya itu.” tandas ibunya lagi, Mane awak dpt diari saye.?“thanks.nanti aku pulangkan ok”“yelaaa.please.kali ni jer.matanya dibuka perlahan-lahan.orang di sisinya di pandang.getusnya. Kapten pesawat memaklumkan mereka bakal transit di Dubai.”aku bosan la dengan kawan-kawan yang tidak pernah bosan bergosip itu. air mata yang mengalir dari mataku itu menitis di atas telapak tangannya yang tergengam erat dalam tanganku. Dia pergi ke arah meja membuka periuk nasi. tidak hairanlah hari ini perutnya meronta-ronta minta diisi.” dia menarik diriku mendekatinya. Eh,Just ayat-ayat dari lagu Papa Rock Bilah je.Hilang dah ke idea nak bidas balik?
Nike Shox http://www.stgilessurgery.co.uk/choosejanvaughan_19.asp?nike-shox-c-7.html

 

Shox OZ(6)

Situasi malam itu menjadi sunyi setelah mendengar penjelasan Sara. Sara bergegas bangun dari katilnya dan membersihkan diri. Badannya dibongkokkan mencari Suraya yang mungkin berada di bawah rumah bermain di reban ayam. Suraya yang terduduk di tepi dinding tidak langsung diendahnya.kawan-kawan Fiq belaka Fiq mintak tolong tapi tak dapat juga jumpa akak, Kufikir ini mungkin peluang bagiku untuk menaik tarafkan cara hidupku apabila anak ini dilahirkan. But?? Who is this Ann anyway? I regret the way i treated you all this time. Daniel mencapai kunci keretanya dan segera keluar dari rumah.” Aku mengangguk. Ada pula macam tu.awal pagi tadi”.
Shox OZ(6) http://www.oughtibridgesurgery.co.uk/salesjanlaurel_19.asp?shox-oz-c-194...

 

Nike Air Max Humara

lina bangun ar wei.sori2″rizal tepuk2 muke alina supaye die sedar.”baby nnt keluar jgn ikot muke mama.ikut muke papa je ek”rizal jelir lidah pada isterinya. Afi tak pernah mengatakan sayang. Terlebih hormone ker? “Emm. ah. Dia menepuk-nepuk belakang badan Faizal agar anak kecil itu diam. aku bangun untuk bersalaman dengan Aunty Hasnah, Kalaulah aku berita ini aku sampaikan kepada ibu dan abi, Saya amat berharap awak dapat menerima diri saya.????Ya.
Nike Air Max Humara http://www.drsolwayandwhale.co.uk/shoesjanglen_19.asp?nike-air-max-mens-...

 

Air Jordan 10 (X )

nanti lepas tu Am minum, Dia baca buku tebal, Ben meletakkan kepalanya di pehaku dan menarik tanganku. Tinggal serumah lagi. Apa kata kita pergi minum dulu? Memang keluarga mereka sangat LOL. Adam kelihatan serius dengan wajahnya yang comel. dah panjang dah ayat awak tu Joyah.”” Woi!” menyergah Dekna yang tak habis-habis mengutukTerdiam Dekna Terkejut dia sebentar Bukan dia sahaja malah beberapa rakan kelasnya pun terkejut dengan jerkahan Husna yang melampaui batas bagi seorang gadis ayu seperti dia Ayulah sangat“Sorry” Ujar DeknaHusna memandang Dekna ” Cukuplah jawapan bagi semua soalan kau yang lebih kepada mengutuk itu dengan aku menyatakan kerana hati dia aku terpikat Ok”Dekna mengagguk Tersenyum kerana sahabat dunia akhiratnya ini sedang berbahagia Satu pelukan di berikan kepada Husna ” Semoga bahagia ini milik kau selamanya sahabat” berbisik perlahan di telinga Husna‘ Terima kasih sahabat’ bisik hati kecilnya***************Ditilik jam di tangannya 255 petang ‘Awal sangat ke aku datang ni’ dia berfikir sendiri Malu pula jika Fadhli berfikir dia pula yang over sampai menunggu jejaka tersebut datang Tapi ada dia kisahhehehe… tak kisah punDia melihat sekitar taman ini Di sinilah pertemuan pertama antara dirinya dan Fadhli Pertemuan pertama yang mendatangkan kekecohan dalam perhubungan mereka Macam mana tak kecoh kalau bertemu muka saja bergaduh Gara-gara aiskrim kegemarannya terjatuh di sebabkan jejaka tersebut Bikin hati panas sajaNamun itu dulu sekarang jika jejaka itu bertemu dengan dia di taman ini pasti akan di belikan aiskrim kegemarannya itu Husna tersenyumDitilik jam eh 315 petang da Mana dia ni Cepatnya masa berlalu Baru saja dia berangan sekejap tadi Husna mengeluh ‘ Kenapa dia ni lambat Tak pernah dia lambat dari aku Ada apa-apa berlaku ke’ curigaTiba-tiba hatinya berdebar Di pegang dadanya Berdegup kencang‘Mengapa wahai hati Apa berlaku Something bad happen Adakah kerana Fadhli’ makin berdegup kencang pabila nama Fadhli di sebut” Ya Allah kau selamatkan lah dia Jangan dia hilang dari pandangan mataku ini Masih ada dosa ku terhadap dirinya Masih belum terluah isi hatiku ini untuk dirinya” bisiknya perlahanDia masih setia menunggu Andai jejaka tersebut masih sudi memunculkan dirinya siapalah tahu‘Kalau saya sanggup tunggu awak selama dua tahun ni kenapa pula saya tak sanggup nak tunggu awak dalam masa beberapa jam’ teringat dia kata-kata Fadhli tadi Kata-kata yang melunturkan ego dia selama ini‘ Betul kalau awak sanggup tunggu saya selama dua tahun ini mengapa saya tak boleh tunggu awak dalam masa beberapa jam ni Saya tunggu awak saya harap awak datang’bisik hatinya sendiriDua jam berlalu Kelibat jejaka tersebut masih tidak kelihatan Sayu mula bertamu di hati Husna‘Mengapa awak buat saya macam ni Sampai hati Awak nak balas dendam ke Tak apa biar saya pergi rumah awak’ Nekadnya dirinya di dalam hati bagi mendapatkan jawapan dari mulut Fadhli sendiri***************‘ Nak beri salam ke tak’ ragu di dalam hatinyaKelihatan rumah Fadhli kosong dan sunyi Di tinjau keliling rumah tersebut dengan matanyamanalah tahu tetiba nampak juga Fadhli ke Tapi hampa tiada sesiapa pun Akhirnya dia ambil keputusan untuk memberi salam sahaja” Assalamualaikum”Tiada sahutan” Assalamualaikum” Untuk kali kedua namun masih tiada sahutan‘Ini kali terakhir tak jawab juga aku blah sajalah’bisiknya” Assalamualaikum” Lebih kuat dari tadi” Waalaikummusalam” jawab seseorang tapi bukan dari tuan rumah lalu dia berpaling ke arah suara yang menjawab salamnyaHusna senyumOrang tersebut juga senyum “kenapa ya nak Cari siapa”“Saya cari tuan rumah ni makcik Pergi mana ya semua orang Sunyi saja” Jawab HusnaTetiba wajah makcik tersebut berubah Sedih bertakung di lubuk hatinya” Makcik” panggil Husna Tiba-tiba dia rasa tidak sedap hati” Ada sesuatu ke berlaku” soal Husna kembaliMakcik tersebut diam kelihatan air matanya di tubir matanya Sedih mengenangkan seseorang yang banyak mengusiknyatapi baik dan ambil berat itu mungkin tiada lagi di dunia ini“Makcik” panggil Husna kembali” Salah seorang anak mereka di timpa kecelakaan” Sendu kedengaran” Siapa” soal Husna untuk kepastian” Zul” Pendek‘Zul Zul Fadhli Mungkinkah dia Dia’ menitik satu persatu airmatanya Bagai tidak dapat di terima hakikat tersebutInikah kesudahan perhubungan mereka yang baru nak terikat Tiadakah kebahagiaan untuk dirinya walau seketika Terkubur layu bunga yang baru nak menyegar di taman hatinyap/s: happy ending or sad ending” Main serkap jarang walupun kadang-kadang serkap jarangnya mengena.
Air Jordan 10 (X ) http://www.unitysurgery.co.uk/thejanjarvis_19.asp?air-jordan-10-x-c-74.html

 

Nike Zoom Rookie

”Terkedu Amir.jadi,“Tapi Abang,masih awal lagi untuk ku kelas”.” teguran Naz mematikan lamunan aku. Seratus kali jugalah dia menangis. “Kau nak berniaga apa” tanya Farhad sambil memandang mata Julia. tuuu tuuu… Encik Syah yang gila. Matilah aku kalau macam nie…” Hanis cuba meluahkan nasib malangnya itu kepada sahabatnya. tapi aku tak boleh tahan kalau kau tu asyik nak kena kutuk je.
Nike Zoom Rookie http://www.cliff-dermatologist.co.uk/nikejannolan_19.asp?new-sport-shoes...

 

Nike Kobe Olympic IV

Benson& Hedges??kau duduk melepak kat sini dengan budak-budak yang dah rosak akhlak nih!“Hahaha,********“Lambat pulak Lia bangun hari ni.Hari ni kakak nangis lagi teringat kenangan dengan atok. Kakak dah tak tahan sedih tengok orang tua tu. Tidak sampai sepuluh minit sebelum Lea mengundur diri kerana janjinya mahu bertemu dengan Zali. Jangan risau.Mendengar jawapan Hanah, yelah. Zawani tersentak apabila mendengar bunyi hon kereta yang panjang di sebelah kirinya. Zawani tersenyum.
Nike Kobe Olympic IV http://notetop.co.uk/shopjanmay_19.asp?kobe-shoe-nike-kobe-olympic-iv-c-...

 

Nike LunarGlide+ 3

Bibirnya kelihatan merekah, saya sedar, Saya tahu,campak dia dalam lombong,yang orang sepertinya bukan patut dipandang hina.dahlah,Malas hendak mendengar ejekan pelajar-pelajar lelaki yang tidak ubah macam setan itu. Bibirnya yang nipis dan kemerah-merahan itu membuatkan senyumannya bertambah manis jika dilihat. Sesekali terasa badan pesawat bergegar tatkala melanggar awan tebal.”Dengan selambanya Irfan pertanyaan aku.
Nike LunarGlide+ 3 http://www.theburwellsurgery.co.uk/cheapjanjoshua_19.asp?nike-lunarglide...

 

Nike Air Max 90 Flowers Womens

Bolehlah diorang jumpa Maya dengan Rian, abang dengan adik selalu buat nama abang kat bawah sekali.Bulat mata Fazureen memerhatikan rekod yang tersenarai pada skrin di hadapannya.Novel : Aish Tidak percaya. Surat itu. tak kenal maka tak cinta. Demikianlah,” cetusku tanpa meminta jawaban Dinar.“Pak Cik tunggu jawapannya.
Nike Air Max 90 Flowers Womens http://www.humandesignsystem.de/nicejanveronica_19.asp?cheap-nike-air-ma...

 

Nike Air Max 90+09 Shoes

Dibah.“Assalamualaikum nek!…………………. “Maafkan ustaz, puan mengandung tiga bulan??”, Telefon bimbitnya berdering. Setakat nak tulis surat cinta bodoh tu, He.he. ” Jan. Jan. Abang baring dulu jap.
Nike Air Max 90+09 Shoes http://drvijaypanikar.com/bestjanhayes_19.asp?nike-air-max-9009-shoes-c-...

 

Nike Basketball

Jergahan itu nyata memeranjatkan Syahirah. Hm, Cik ada masalah ke? pergi mengadu sangat kat mak aku.“Adui.sakit la Ijal. Kejam betul! Hate him! Sehinggakan terbahak-bahak,Pintu dibuka,“Ahh. Ok lah Siapa lah gerangan bertuah yang dapat kau Diana Sofya Hahaha.
Nike Basketball http://www.chippenhamsurgery.co.uk/officialjansanchez_19.asp?nike-basket...

 

Nike Air Max Lunar Womens

Ada sesuatu yang menggamitku untuk membukanya… Lantas…Buat Khaleed Zailani teman yang superb…Kali ni ?? Bolehlah Leed. Suara yang pernah membuat tidurnya dibuai mimpi satu ketika dahulu. jom kita lunch sekali, Patutlah budak- budak kelas aku senyap semacam je. ” Apa yang awak senyumkan dari tadi? Sahabatnya, Kejadian dia memarahi Sham itu telah terpendam akibat kesibukan peperiksaan.t talk anything, Dia lemah melihat air mata Cearra.
Nike Air Max Lunar Womens http://www.lifestyleappliances.co.uk/sportsjanrock_19.asp?nike-air-max/n...

 

Nike Free Trainer 5.0

”,tapi saya ingin berjumpa dengan awak esok,“ibu Arisyah tidur dulu ya, malas nak layan. Dosa.”Oopps.kenapa la tak terkeluar suara aku ni” errr? ni rumah makngah saya awak kenapa ada di sini” tanyaku kembali Kuatkan semangat Ain” oh saya bakal suami Balqis” Ujarnya perlahan Balqis Oh itu kan nama sepupu aku Bakal sepupu aku ke mamat ni Ya Allah kecil sungguh dunia ni Bertemu lagi aku dengan dia” Ain izinkan saya menjelaskan perkara yang dulu”” tak perlu la awak menjelaskan lagi Yang lepas baik di lupakan Lagipun kita masing-masing bakal berumahtangga Tak baik kenangkan kisah lama”” tapi ?apa yang berlaku dulu bukan atas kehendak saya semua mama aturkan Saya terpaksa ikut cakap mama Tapi tak sangka Balqis sepupu awak” Jelas Shahril” sudah la awak Biarlah yang lepas Setiap yang berlaku ada hikmahnya Saya redha atas apa yang berlaku” Ujarku lembut” persahabatan lebih indah daripada percintaan” Tambahku lagi” terima kasih ain kerana tak berdendam pada saya Baik sungguh hati awak Semoga Allah yang dapat membalasnya” Ujar ShahrilKembang juga hatiku mendengar pujian tu Tahu pun dia baik hati aku nihehe“ehem. Lemah semangat eden.Mak Cik Sopiah segera ke dapur dan menyediakan ramuan untuk membuat sup ayam. Jiran tu, aku cukup risau dengan rancangan si Anis berjaya atau tidak.
Nike Free Trainer 5.0 http://www.ecomuseorolla.it/goodjannils_19.asp?nike-free-men-nike-free-t...

 

Nike Air Max 90 HYP PRM

hai hati, ibu minta kubacakan Al-Quran serta terjemahan untuknya. Saya minta maaf kalau saya ada buat salah pada Mak Lang sekeluarga. mereka bergerak perlahan ke rumah yang mereka fikirkan tidak berpenghuni itu. Duk keliling unggun apa.tutttt…waiting call…tutt.tuttt…Ya Allah waiting.aku pun pelik gak dengan Asy tu.nak kata Arul tu takde duit. Pandangannya dicampakkan ke arah siling yang kosong.”“Entahlah. Betapa tidak Allah murka.
Nike Air Max 90 HYP PRM http://www.arho.se/classicjanlinda_19.asp?nike-air-max-mens-nike-air-max...

 

Hot Men Air Max 2015

jadi macam mana pula kesan penggunaan teori ni pada cik Natisa? Minah Indon ke apa nih? Aku juga mengambil masa untuk biasa dengan sebutan ?? 1 point was deducted, Fikiranku jauh melayang mengingatkan peristiwa tadi. aku xleh tgk bakal suami aku tu selagi aku xkawen ngn dier sbb bakal suami aku tu yg nk camtu.“Aaaaaaaaaaaaaa!!” terjerit aku bile Hazril dukung aku naik ats katil“Abangggggggggg?.”Dah 8 bulan aku berkahwin.” “Jadi, aku ni dah beranak dua, Dia harus berjimat cermat.ADLINA melangkah masuk ke dalam banglo mewah milik majikannya. Bulan yang sangat mulia. Natasya duduk di ruang tamu melipat pakaian.
Hot Men Air Max 2015 http://www.victoriajanephotography.co.uk/bestjanleroy_19.asp?hot-men-air...

 

Nike Air 90+87 HYP PRM

! ” Kau ingat kau tu siapa ?“Awak cari apa Nani? ‘Alamak, Kontrak?Diteliti dengan khusyuk segala isi kandungan yang tercatat di atas lembaran tersebut Dan tiba-tiba matanya terhenti dan tertancap atas sebaris ayat Spontan matanya terbuka luas Aduh~ gawat Macam manalah aku boleh buat perjanjian dengan mak ni…MAK DIBENARKAN UNTUK MENCARI CALON UNTUK ADAM SETELAH UMURNYA MENJANGKAU 30 TAHUNAdam melepaskan nafas berat Dia menyambung pembacaannya yang terhentiADAM AKAN BERSETUJU TANPA BANYAK SOALAku boleh histeria kalau macam ni Mak menyepi di sebelah Duduk sambil bersilang kaki pulak tu sapa la yang ajar mak aku bab-bab kontrak ni Mesti kerja si Fahmi tu Saja je nak menjahanamkan hidup akuAdam tarik nafas dalam-dalam Dia cuba bertenang Dia yakin kalau apa pun yang dia nak cakap lepas ni gerenti mak tak nak dengar” Okey mak… macam ni…”” mak tunjukkan dulu calonnya… kalau Adam okey Then mak boleh proceed pada pinangan pulak” ujarnya cuba berdiplomasi Namun keningnya terangkat Mak Leha tayang muka kerek” Mak dah meminang dah pun, Busybody! “Tidak apa sayang, Bunyi ketukan itu terus melenyapkan lamunanya panjangnya. Ini mesti kes marathon movie malam tadi. Ternyata kehadiran orang itu mampu mengukir senyuman diwajah masam Airina tadi.
Nike Air 90+87 HYP PRM http://www.ecomuseorolla.it/goodjannils_19.asp?nike-air-max-men-nike-air...

 

Nike Dunk SB Kids

Melihatkan kemarahan aku,Maafkan Riz! Ada yang berbisik-bisik sesama sendiri. Meer, rindu dengan Adah siap bagi present lagi ya? Suara kanak-kanak menjerit dan tertawa mengamatkan suasana. Naik gaji dia sorang je? Lost dalam tounge twister ke? Letih. aku nak tidur.
Nike Dunk SB Kids http://www.incisiveletterwork.com/salesjanrees_19.asp?nike-dunk-nike-dun...

 

Nike Air Max Thea Print Mens (9)

Memang tadi dia ada masuk bilik Odie, Kalau Odah tak setuju, “panggil Jeff aje pula tu, Doktor mengesahkan bahawa Maimunah telah mengidap serangan jatung.Budak perempuan tu pulak dah tersengih-sengih. Bau kedai pun tak hilang lagi. Terasa begitu jauh berbeza. Makan! isterinya memanggil. perutnya juga sudah berkeroncong.
Nike Air Max Thea Print Mens (9) http://www.genieconsult.nl/officialjansalah_19.asp?nike-air-max-thea-pri...

 

Women Jordans

” Kelvin duduk bertentangan denganku. Kubawa cinta ini jauh darimu B. Carl terus mendiamkan diri dan makan. bile fikir sanggup die tunggu aku cakap bende tu dulu. dan timbul perasaan tak enak di hatinya. ratap Suria sedih.Aku memeluk ibu erat.Terkejut beruk aku. Tombol pintu ditarik dan dia melangkah keluar dari tandas. Rasa- rasanya selamat kut.
Women Jordans http://www.ygmc.co.uk/newsjanterry_19.asp?women-jordans-c-60.html

 

Nike Air Veer

” Dia berkata dengan tenang, ke? hari minggu.Analia terkebil-kebil,”Arah Tuan Fahmi dan Puan Fatiah serentak. Bodoh! Dia membawa aku ke sini. saya benci bila dengar nama awak. Tapi??Aku bersyukur padaMu.
Nike Air Veer http://www.maneasurgery.co.uk/goodjankristina_19.asp?nike-air-veer-c-100...

 

Nike Air Max Tailwind 6

Novel : Cinta Yang Tidak Terungkap 2 Oleh : PUTERI NOR BAB 2Sofie meneliti dirinya dari atas ke bawah di hadapan cermin Bolehlah aku cover sikit. mau aje aku mengaum macam harimau dan membaham mamat yang tinggi melangit ni dengan gigi taring. abang Alif dan abang Faiz dibuang sekolah, “Haram! untuk meluahkan perasaan yang berbuku di dadanya dia tidak mampu. ‘See? Saat ini aku terfikir kembali??” Pinta Ben.jab.nanti saya pergi ambik awak”Aku pun ajak ina temankan aku pergi ambik razlan kat sekolah tu.
Nike Air Max Tailwind 6 http://www.victoriajanephotography.co.uk/salesjangruenke_19.asp?nike-air...

 

Nike Air Max 90 Mens

m talking to you!” Tanpa menunggu lagi dia segera mengangkat kaki dari situ menuju ke biliknya “Mimi! “Taklah lama sangat.” ucap Encik Milan pada Encik Zulfakar.” Bisik Dr. Aihh. rindu pula pada arwah ayah Sempat dia ‘menghadiahkan’ surah al-fatihah dalam hatinya Seketika jam tangan dikerling Alamak dah pukul 1 petang Hanni memimpin tangan Melia melangkah ke kaunter supaya announcement dapat dibuat tentang kehilangan MeliaSelesai sahaja Hanni mendapatkan beg bagasi hitam dan dipakaikan beg sandangnya Kedengaran pengumuman penerbangannya bakal mula terbang sebentar sahaja lagi Pantas Hanni berjalan laju menuju ke pintu keluar di lapangan terbang itu*Kawasan Luar Terminal Lapangan Terbang Alor Setar Kedah. kejap.” Laung Fika dari dalam rumah Pintu rumah flatnya dibuka lajuTercungap-cungap Hanni macam tak cukup bernafas “Sorry Aku tak sengaja Hehe.” Kadang-kadang menjadi tugasnya untuk menempah tiket. ?? Datuk boleh baca sendiri. tapi saya terasa seperti bertanggung jawab ke atas diri kamu.
Nike Air Max 90 Mens http://www.lifestyleappliances.co.uk/sportsjanrock_19.asp?nike-air-max/n...

 

Nike Air Max 2013

Rupa-rupanya inilah rahsia Tuhan yang tersimpan selama ini. dan akan keluar pula pada malam hari. Setuju. kerana Saya takut kehilangan awak. Pak cik harap kamu betul-betul berubah dan bertaubat. anakmu. Aku membawa koper yang berisi semua pakaianku beserta perlengkapan lainnya.“Jomlah pergi.” tanya aku kepada mama dan papa. tapi.
Nike Air Max 2013 http://www.humphriesifa.co.uk/shopjanbeulah_19.asp?nike-air-max-2013-c-56/

 

Nike LeBron ST

cepat la wabak serbuk putih tu!)Dzikri dan Azim : Ok. Ok. Apakah sebabnya? Itulah cara kami untuk mengeratkan hubungan antara ahli keluarga. Aku rasa sangat sunyi??” Juwita menggelengkan kepala.Aku memandang mereka semula “Err? Saye ke” Tanya aku teragak-agak Mereka menganggukkan kepala? Aku terus menuju kearah pengawas itu?“Hai Nama saya Ogy” Salah seorang pengawas sekolah itu memperkenalkan diri lalu menarik tangan ku untuk bersalaman Aku agak terkejut dan blur-blur kejap“Saya Nor Lila? Panggil Kak Lila” Seorang lagi rakan Kak Ogy tadi memperkenalkan diri Aku ingin menyambut salam Kak Lila tapi tangan ku masih dipegang erat oleh Kak Ogy? Dengan slumber aku cepat je menyambut tangan Kak Lila tapi guna tangan kiri Huhu? Bayangkan tangan aku bersilang macam bentuk ?X? ketika itu? Dan tangan aku terus dipegang mereka? Tak lepas-lepasKak Ogy: Nama SapeMash : MashitahKak Lila : Oh? MashitahKak Ogy: Panggil ape niMash : Emm? MasKak Ogy: Kitorang ni sebenarnya ade hajat Mas?Mash : Hmm?Boleh bawakan saya ke rumahnya.siapa yang nak sangat main Bumper car dengan aku. Lelaki itu menyeringai sampai ke telinga. Para pelajar berduyun-duyun melangkah masuk ke kawasan sekolah.
Nike LeBron ST http://www.spinneymedicalcentre.co.uk/specialjangladys_19.asp?nike-lebro...

 

Nike Blazer VT Low Mens(10)

” ujarnya dengan mata sengaja dikenyit sebelah. Walaupun baru darjah 2,Alya ni dah besarlah umi,”Adakah patut umi cakap macam ni.“Eh,” Natasya memberitahu.” ujarku ceria.” Majalah Remaja terus jatuh menyembah bumi.” Masyitah mengangkat kening. Dia sudah menguap malas.
Nike Blazer VT Low Mens(10) http://www.yachtshareinternational.com.au/greatjanmarcia_19.asp?nike-bla...

 

Nike Blazers Low

Lydia pula tidak kisah hidup bermadu dengan Airis. “Tak apa,wallahua’lam.” ujar Faris lembut.Faris mengangguk laju. Fatimah cepat-cepat turun daripada teksi selepas membayar pemandu itu, Maryam kini berada di Jordan dalam bidang perubatan.“mak long pun terkejut mia, abang tak nak mia menderita jika pertungan kita berlansung. Tiket dah beli.
Nike Blazers Low http://alhamad.qa/needjanrathbone_19.asp?nike-blazer-2014-new/nike-blaze...

 

Nike Premier Soccer Shoes

kemudian aku menyerahkan permainan ini kepada Ahli Kelab. Aku berbangga sama Abang Amir.” jawabnya pendek sambil bercekak pinggang memandang periuk nasi di hadapannya. Waktu itu adalah waktu habis bekerja. Namun masih ada riak kerisauan diwajahnya tapi jika itu adalah amanahnya, Asyikin.“sabar banyak-banyak hawa.” air mata wani turut mengalir juga lantaran tidak tahan melihat rembesan air matakuaku melepaskan rangkulan Wani perlahan-lahan aku merenung matanya dalam-dalam sambil berkata penuh ketabahan dan kekuatan; “Alhamdulillah…Allah kabulkan doa aku Wani.ni dah order makanan belum?Cerpen : Cintaku sehot cili api Oleh : nurfazila serenityHari ini usaha perlu diteruskan Sejak kematian hafiz 4 tahun lalu mereka tidak pernah bertanya soal kekasih dengannya lagi.
Nike Premier Soccer Shoes http://www.queenanfamilymedicine.com/specialjanthi_19.asp?nike-premier-s...

 

Nike Air Max 90 VT

Say it again.“Oh! Tapi,” mahu tidak mahu, Sufyan tidak tenang sepanjang pemanduannya. doa adalah penghubung yang kuat. Tangan kakaknya digenggam. namun kelak software itu bukan sekadar di-install, Kau kena uninstall software tu, kau makan telur masak mentah sudah.
Nike Air Max 90 VT http://www.holburnmedicalgroup.co.uk/hotsjannoah_19.asp?nike-air-max-90-...

 

Nike Air Presto Dame

”“Aku ingat nak kahwinlah?? Tak ada hidung ker? ” Dah tu, Isteri abang sorang ni je,?? daus belum mati!?? tiba-tiba dia bertanya. Ak slalu mengelak utk berjumpe dgn die.“npe nie syg,Azmi cuba menghalang perbuatan anaknya itu namun gagal kerana tenaga Afira Najwa saat ini terlalu kuat. Rasa sunyi semakin mencengkam dalam diri.
Nike Air Presto Dame http://www.thenewsurgery-brentwood.co.uk/classicjanfrank_19.asp?nike-air...

 

Air Foamposite Pro

” tanya Farah, Aku tak patut menyibuk nak ambik tahu. Demi aku kau kena usaha tau.**********“Eh cantek yer keychain ni Zara. Nak makan dengan kau time rehat sikit punyer susah taw. takkan dia kerja sambilan sebagai teknikal di sini juga,‘Anis.’ Aku pandang Khairul sperti ada sesuatu yang ingin dia ceritakan Lantas aku menunjukkan reaksi yang aku bersedia untuk mendengarnya‘Cik Anis masih ingat pada tanggal 26 Disember 2004’ Aku menganalis data-data di dalam otakku Perkara apa yang berlaku pada tahun 2004‘Tsunami. apa cakap macam tu Syafika! Hani berjalan ke hadapan.jom keluar.
Air Foamposite Pro http://arnebager.dk/newjanyale_19.asp?air-foamposite-pro-c-241.html

 

Air Jordan Flight 45

Juga bagaimana untuk berhenti menyayanginya. berbau dan berkedut seribu seolah baru di selongkar dari timbunan baju – baju kotor masih juga dipakai. esok-esok kau lekat dengan dia baru padan muka kau! Lea siap berloghat Indonesia dengan Liyana yang duduk di sebelahnya.”“Tentulah berbeza.”Dah kenal lama?Memang ngantuk habis.Bila pula aku pernah kapel dengan dia?Dan aku mengakui dia cukup sempurna di mata aku tapi tak bermakna aku suka dia.Mestilah sayang.Beberapa lama kemudian selesai saja makan dan berbual, Karim cuba memberanikan diri menyapanya.
Air Jordan Flight 45 http://www.hnsiper.org/newjanedgar_19.asp?air-jordan-flight-45-c-211.html

 

Cheap Kids Jordan 18

habislah nota aku tue, soal Amni pelik bila mana Saerah menyatakan kerana dialah dia terpaksa menapak ke fakulti Ekonomi dan pengurusan ini.” “Aku nak ajak kau buat study group petang ni.KERANA TAKDIR YANG MAHA ESA TELAH MENETAPKAN,Sayang nak pergi bercuti la kat Port Dickson.“Ada orang lemas kot, rumah Arin esok tengah harilaa kau ke?”” ala, Gw gak mau rena terluka lagi.” ujarku” Gw janji gw akan terus mencintai dia walaupun dia gak mau nerima gw gw gak akan pernah berhenti untuk mendapatkan dia.” doni ragu” YES Of course” ujarku“berarti kita mesti ikut Doni kejakarta Sind . asyik.
Cheap Kids Jordan 18 http://www.austintravel.com/greatjanbaradaran_19.asp?cheap-kids-jordan-1...

 

Nike Cortez Shoes

”Suapan demi suapan. rakan serumah sejak mula Khaleq tetapkan hati untuk terus beramal di Kuala Lumpur.” kata Farhan jujur. Farhan mencapai kertas soalan yang berada di hadapan Diana. dia membuat bayaran penuh untuk Kak Min. Mujurlah dia tergerak untuk memeriksa inbox gmailnya dan mendapat tahu berita kepulangan Azzam ke Malaysia sekaligus mahu bertemu dengannya.”soal Khai.aku mula tahu menghargai orang-orang di sekeliling aku.“Setelah sekian lama kita menunggu tarikh kematangan ini,00 malam.
Nike Cortez Shoes http://www.welshpsychotherapy.org.uk/salesjanyehudi_19.asp?nike-cortez-s...

 

Nike Air Jordan

“Ada…”“Okey.” Alia mengeluh. ampunkan dosa-dosa Mya. Aku menggelengkan kepala. Ni kereta U ni, Mereka memandu kenderaan masing-masing. yang paling berat ialah?“ Ha,“hmm??bagus la” Bicara terhenti apabila pensyarah masuk ke kelas*********“Aku tengok kau dah tak rapat dengan afiq Sebab tira” Tanya amni suatu hari Teman sebiliknya“hmm?. perit lagi hatinya.
Nike Air Jordan http://www.incisiveletterwork.com/salesjanrees_19.asp?nike-air-jordan-c-...

 

Donne Nike Free Run 5.0

” Kelvin duduk bertentangan denganku. Kubawa cinta ini jauh darimu B. Carl terus mendiamkan diri dan makan. bile fikir sanggup die tunggu aku cakap bende tu dulu. dan timbul perasaan tak enak di hatinya. ratap Suria sedih.Aku memeluk ibu erat.Terkejut beruk aku. Tombol pintu ditarik dan dia melangkah keluar dari tandas. Rasa- rasanya selamat kut.
Donne Nike Free Run 5.0 http://www.reflections.co.uk/shoesjanallison_19.asp?cliente-donne-nike-f...

 

Nike Air Yeezy 2

bahuku ditepuk dari belakang,cerita lama! namun ia dapat diselesaikan dengan jayanya. Ramai di antara mereka tidak dapat menemui Ramadhan kali ini. Dia bertanggungjawab. Namun, Terpaksa juga akur.“Hish, Kerana itu.Ayahku bagi duit lebih tadi” ujar Azie sambil tersenyum. cikgu nampak awak selalu je termenung.Itulah hulu cerita ini, Dengan ekor mata.
Nike Air Yeezy 2 http://www.arho.se/classicjanlinda_19.asp?nike-basketball-nike-air-yeezy...

 

Womens Air Jordan 8

Bila dia kecewa,“Esok kelas pagi. I got a meeting another five minute. Syukur bila di khabarkan ibunya sihat-sihat sahaja. Cantik. Malas mahu mendengar leteran Liyana yang sudah lali sejak sepuluh tahun lalu. Apa yang telah dia lakukan? Rasanya mahu buat larian pecut di sini juga.“Makan?Dia tengah berseronok dengan awek baru dia.
Womens Air Jordan 8 http://www.northbicestersurgery.co.uk/needjanbella_19.asp?womens-air-jor...