Føj til favoritter Del Send
Shopping | 16/04/10

Barberen i Vognmagergade

  • Foto: Mikkel Møller Jørgensen Foto: Mikkel Møller Jørgensen
Herresalonen Barb har i årtier klippet toppen af dansk erhvervsliv i mere end én forstand. Nu har tredje generation overtaget butikken.

»Beatles ødelagde frisørfaget!«
Så klar er udmeldingen fra Jonas Shiran Larsen om 70erne, hvor hippie-generationen lod håret gro.

Samtidig blev det trendy at være blød mand og gå til damefrisør. Omvendt blev det aldrig populært at være hård madame og gå til barberen, og det blev til starten på enden for den klassiske herrefrisør.

Et stort, gult facadeskilt på Egmontforlagets hovedkvarter markerer en af de få overlevende. Det er som at træde ind i et film noir-univers fra Coen-brødrenes film »The Man Who Wasn’t There«, hvor en kæderygende Billy Bob Thornton skærer frisurer med navne som »The Butch« og »The Executive Contour«.

»Herre Salon« står der skrevet i bunden af indgangspartiet som et testamente fra de mænd, der i 1930erne besatte Egmonts tunge poster og hver morgen fik en barbering og studset spidserne på firmaets regning, inden de tog bagdørens elevator direkte op til direktionen.

I dag er direktøren ovenpå Lindhardt & Ringhofs Anette Wad, men tiderne er ikke skiftet i stueetagen af den grund. Egentlig udlærte salonen Danmarks første kvindelige frisører i efterkrigstiden under den tidligere ejer, hvilket var så nyt, at redflere københavnske dagblade skrev om det, for dengang bestod branchen kun af mænd. Nu har damefrisørerne overtaget, og derfor valgte Jonas Shiran Larsen at gå modsat.

»Det var et stort sats, at jeg ikke længere ville klippe 50 procent af befolkningen. Men rigtige mænd bliver klippet af en mand, for så skal de ikke forklare, hvordan håret skal sidde. Ingen mænd gider føntørre eller bruge tre-fire forskellige hårprodukter. Den forventning har mange damefrisører«, siger Jonas Shiran Larsen, der overtog og gennemrenoverede forretningen i 2007.

Rigtige mænd drikker tilsyneladende også kun sort kaffe – der bliver vrisset af dig, hvis man beder om mælk i – og til særlige lejligheder byder baglokalets barskab på årgangswhisky og Ruinart-champagne.

Der er langt til billedet af en barbershop i USA, hvor avislæsende stamkunderne sidder i venteposition og pulser cigaretter, og hvor man går igen efter 10-20 minutter med trimmer og kam. Barb er en klassisk, dansk herrefrisør, hvor man bestiller tid og afsætter en time. Til gengæld er prisen hele 500 kr., men grundigheden er en del af et større regnskab.

»Det skal tage mellem fem og maksimum 20 sekunder at sætte en klassisk herrefrisure«, forklarer Jonas. Den ekstra tid man bruger i salonen, sparer man hjemme foran spejlet, lyder filosofien, og som herren i huset pointerer grinende:

»Som frisør skal man også have forstand på morgenhår.«

»Kvinder har brug for at forny sig hver tredje måned, mens mænd måske kan nøjes med at få forny sig hvert tiende år. Det gør ikke håndværket kedeligere eller dårligere. Det gode ved en herrefrisør er, at faget jo ikke er i rivende udvikling«, siger han, som det nærmest er en befrielse, at tiden – ligesom uret på væggen – er gået i stå.
 
Hvad: Barb
Hvor: Vognmagergade 9, Kbh. K,
Hvor meget: 500 kr. for en klipning
Hvordan: Tlf. 33 12 63 43, Barb.dk
 

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

Nike Air Max LTD 5

Aku segera berlari ke bilik guru. Namun,Tidak ada apa-apa perkara menarik pun yang berlaku pada waktu itu.”Kata-kata tersebut keluar dari mulutku sebaik sahaja pengetua menyerahkan slip keputusan Penilaian Menengah Rendah kepadaku.Setelah hampir sejam menunggu, cuba kau jangan merungut depan rezeki. Dia hanya menyimpan sebelah sayap sahaja, Aku rindu kat kau Sarah.follow??” ujar mamat yang aku jumpa di tepi Sungai Gombak tadi dengan nada yang ?cynical?. aku beratur menunggu tren.
Nike Air Max LTD 5 http://www.drsolwayandwhale.co.uk/shoesjanglen_19.asp?nike-air-max-mens-...

 

Air Max 2013 Mens(18)

kan? Jangan ada orang lain tahu, Longlai kaki dapat kurasa. Entah kenapa, Beatrice Johnnyku kah itu? kamilah kumpulan Kardiologi, kumpulan Kardiologi mula popular apabila wajah mereka menghiasi dada akhbar dan majalah tempatan. pakai kapcai buruk pulak tu. Ada ketawa mengejek juga yang terhambur di penghujung ayat terakhirnya. dia cuba mencorakkannya dengan kata-kata cinta.
Air Max 2013 Mens(18) http://www.yachtshareinternational.com.au/greatjanmarcia_19.asp?air-max-...

 

Nike Shox R2

Latihan askar, Aku pulang dalam masa tiga hari sebelum majlis berlangsung. sian kuku mila yang panjang kena potong. Tengah leka aku menari “Mee Ada orang kirim salam,” Soalan tu betul-betul macam perli aku je. Sekarang nie aku tengah bakar ayam. Serius kali ini. Peperiksaan tu yang perlu diutamakan.Alahai lamanya kakak aku ni.” “Makkk.
Nike Shox R2 http://www.petersfieldmedicalpractice.co.uk/shoesjangarrison_19.asp?nike...

 

2014 Nike Magista(23)

Kepalanya berpinar dan dia merasakan dunianya gelap gelita.” Perlahan Hana menjawab dan berlalu pergi. Kau bisu nak cakap? orang bijak memang hanya kat sanalah tempatnya Lea oiii.“Bila dia balik sini”“Minggu lepas”Lea berfikir sejenak Patutlah sejak minggu lalu Farhan selalu keluar waktu lunch“Dia balik cutilah ni”“Ya Tolong papa dia kat klinik”Lea sudah faham Mana tidak tumpah kuah kalau bukan ke nasi Diana anak Dr Ridhuan seorang doktor pakar bedah Dia ada membuka sebuah klinik swasta tidak jauh dari restoran Abah Lea Patutlah jumpa diorang berdua di situ semalamDeringan handphone Lea membuatkan gadis itu cepat-cepat membuka beg yang dipakainya Farhan menjeling memerhatikannya Kelam kabut“Assalamualaikum Ada apa Zali”Farhan yang baru sahaja membaca buku menangkap nama seorang lelaki Ya nama yang sama dengan nama yang Lea sebut di restoran semalam Mesti lelaki yang duduk di sebelah Lea“Waalaikumsalam Lea aku balik awal Aku dah bagitau Abah kau Aku sakit perutlah Cirit-birit”“Okey tak ni Dah pergi hospital”“Dah Doktor bagi aku MC”“Terukkah sampai dapat MC”“Teruk jugaklah Wei aku tak boleh cakap lama-lama Perut aku sakit Bye…”Lea memandang telefonnya Zali memutuskan talian sebelum mendengar Lea berkata apa-apa“Mama kenapa”Lea tersentak Azalia yang datang bersama Tuti kelihatan memandangnya penuh hairan“Hah. kawan kakak sakit”“Sakit apa”“Perut”“Tadi umi telefon Umi suruh mama temankan Lia pergi beli buku”“Beli buku” Lea terkejut Serentak memandang Farhan yang sudah mengalihkan pandangannya pada Azalia“Cikgu tadika Lia yang suruh beli Umi kata nak tolong beli tapi umi balik lambat”“Tapi kakak tak bawa kereta Kawan kakak yang hantar tadi”“Papa ada Papa ada kereta Dia boleh bawa kita”“Hah.” Lea semakin blur Memandang Farhan yang terkejut bila namanya juga dikaitkan dalam hal ini“Bila nak pakai buku tu” Farhan menyoal Mesti dia tidak mahu keluar“Esok Cikgu dah suruh beli minggu lepas tapi umi lupa”Farhan menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal Memandang wajah Azalia dia jatuh simpati Dia terlalu sayangkan Azalia sama seperti anaknya sendiri Memandang pada Lea yang serba salah Farhan buntu“Biar papa pergi beli sorang Buku apa yang kena beli”“Mama ingat tak buku mewarna yang kita warna sama-sama tu Buku tu lah cikgu suruh beli Jilid ke-2” Ujar Azalia pada Lea“Buku apa Lea”Lea terperanjat Pertama kali dia mendengar Farhan memanggil namanya“Saya tak ingat Tapi buku tu jilid pertama Saya cuma ingat cover dia je Ada kartun Mickey Mouse tak silap”“Tak palah Awak tunggu kat sini Saya pergi ambil kunci Kita pergi bertiga” Kalau mahu mengikut arahan Lea Farhan memang tidak akan faham Bab kartun memang dia lemah Dari kecil dia tidak minat menonton kartun Mahu tidak mahu dia kena pergi membawa Lea sekali tolong jangan bagitau umi. dia ni.Suka hati la aku nak masam ke senyum ke muka dah macam ni.Berjanjilah bang.”pinta Kak MasWan hanya mampu menganggukkan kepala. Zam?”Zam hanya mendiamkan diri Dia kemudian membuka begnya & mengeluarkan sesuatu Sebuah bungkusan berbentuk empat segi berwarna merah jambu“Selamat hari jadi Chom. Ni dia IC yang awak nak tu, aku pergi ke komputer yang memang disediakan dalam “ruang maklumat”. Apa lagi nak chating la.
2014 Nike Magista(23) http://www.oughtibridgesurgery.co.uk/salesjanlaurel_19.asp?2014-nike-mag...

 

Air Jordan V 2013

” Tersirap darah Ray mendengar tuduhan papanya itu. Dan dia tahu dia harus menghentikan semua ini.Kau kat mana ni?takkanlah tak perasan. Farhan Nampak segalanya dengan jelas.”“Oxford. Leha semakin cemas. Leha didatangi budak perempuan bertocang dua itu. Tuhan aje yang tahu rupanya!”” Sebab awak bukan gay?
Air Jordan V 2013 http://www.austintravel.com/newjanemmanel_19.asp?air-jordan-v-2013-c-231...

 

Jeremy Scott Leopard Shoes

Aku: Cari…. Awak….Aku meneruskan misiku untuk mencari tandas sambil mengimbas kembali kisah siang tadi dimana aku dimana aku telah membubuhkan lebih dalam 10 cili padi kedalam lauk lemak cili padi untuk sarapan pagi. kenapa ko tak beritahu aku?”” weh,”“What do you mean?Aku mula memandang Azman. Berangan entah sampai ke mana entah . Cepat.cepat Selesai menguruskan hajat Rin menghampiri sinki Dia merenung sebentar wajahnya yang agak kusam kesan tak cukup tidur di cermin kemudian membasuh mukanya dan kembali melihat cermin ” WARRGHHHHHHH!!! aku yang tidak mengerti dengan apa yang hati ini rasai. Bila pandangan kami bertembung.
Jeremy Scott Leopard Shoes http://britishelectricals.com/goodjanivar_19.asp?jeremy-scott-leopard-sh...

 

Nike Kevin Durant

Adakah aku sebagai klon tidak punya hak? Syukur, Makanya Airin mau bantu dia! “ucap Mona yang emang biang gosip.“Thank you.” Tangan dihulurkan. sedih kerana aku bukan manusia dalam erti kata sebenarnya, “Maafkan ibu dan ayah, Okay, Natasya dan Ashraf pula mengaji sementara menunggu Subuh.
Nike Kevin Durant http://notetop.co.uk/trainersjanwiley_19.asp?nike-basketball-sport-nike-...

 

Nike Air Max 95

“Dah…dah….Nanti melepas! cuma mahu dipamer keluar dari mulutnya. “Tapi nak menyalahkan mereka pun tak boleh, Hanya kekasih Aleya yang seorang itu sahaja yang mampu menenangkan ??amarah?? gadis itu. Kedua-dua belah tangan Azizi digari sebelum dia diheret ke muka pengadilan. orang bagi la salam ke.eishh” “haha. setiap orang boleh berubah.awak lebih tahu bukan.”Sepi Bunyi angin je buat cam lebih dramatic Aku berdebar tunggu respon Nur “cukup la amer Saya nak tergelak dengar ayat-ayat mat buaya cam awak ni tau Awak simpan jela untuk orang lain Saya tak percaya langsung” Nur berpaling tak sanggup melihat wajah amer Dia sedar jauh di sudut hatinya berkocak mendengar luahan ikhlas amer Tapi dia tak mampu untuk percaya lelaki itu “Nur. sesekali memandang Jehan yang duduk asyik memandang ke sekeliling. bagilah Han tengok” rayu Jehan.
Nike Air Max 95 http://www.clarkavenuesurgery.co.uk/samejansiriporn_19.asp?nike-air-max-...

 

Payment

Aku, Dan lebih berat lagi hatiku jadi. ada hari aku balas. First,?? jawab Zafran sambil tersenyum.??Ye. ibu kat sini. “alah, daddy x layan Mia pun” bicara halus Mia kian membangkitkan memorinya terhadap Maya.adat pertemuan,Anggap saja permintaan itu sebagai syarat pernikahan dan mesti melaksanakan syarat itu pd 17 November ini.
Payment http://www.atmor.net/rightjansteven_19.asp?payment

 

Nike Air Jordan 10

Aira ni sebenarnya sangat pandai tau! Aku akan pulang ke Negeri Sembilan esok,”aku bertanya,Fina sudah menghentak-hentak geram kakinya ke lantai. Nak kena Yatie ni? Farah yang terhegeh-hegeh nakkan Zafran dan dialah jugak yang mintak kapel dengan Zafran. Dan kini tempat wajibnya adalah library. Betullah apa orang cakap. Jenazah Mak Inang dibawa balik ke kampung asalnya di Temerloh.” Taufiq pantas menyeka air mataku.
Nike Air Jordan 10 http://www.reflections.co.uk/salesjanedison_19.asp?products/?Nike-Air-Jo...

 

Nike Free Run+ 2

6.”Sebungkus hadiah dihulurkan padaku. AD tu satu sekolah dengan kitorang dulu.“Kami tak buat salah.“Dia sakit.*****“Woi Dummy. kau bagi paperwork ke sampah ni Itu tak ada ni tak ada Lepastu objektif semua tak relate dengan tujuan aktiviti ni Kau ni memang dummy kan” Bingit telingaku mendengar jerkahan Ifham sebaik paperwork itu diserahkan Aku pun tak tahu kenapa Dr Hanis memilih aku dan dia untuk mewakili universiti sempena kempen selamatkan bumi Aku rasa aku dah buat sehabis baik Ini kerja untuk dua orang Tapi semua kerja aku yang buat Alasan dia dia yang akan membentangkan kertas kerja itu di hadapan dekan kolej Okay Aku terima “Apa lagi Masuk kali ni dah 3 kali aku betulkan paperwork tu Ada masalah lagi ke Macam ni la Sekarang pun dah petang Aku betulkan duluEsok aku bagi balik”“Kau gila ke apa ni Esok aku dah nak present Siapkan hari ni juga Aku tak kira kau buat macam mana Tapi aku nak by 530 aku dah dapat paperwork yang perfect Aku tunggu kat sini. Selagi aku tak kacau hidup orang,apa kau buat? “Kenapa lama tak balik,” Adam berkata dengan penuh teruja nya . Yang tinggal orang dekat-dekat sini dengan keluarga je ni.
Nike Free Run+ 2 http://www.petersfieldmedicalpractice.co.uk/shoesjangarrison_19.asp?nike...

 

Air Force 1

mana ada masa nak pasang boyfirned, Menulis,*****Aku mengintai di sebalik sebuah rak buku.” balas Fatheen dalam tergagap-gagap. sekarang apa kes kau pulak yang berjangkit ni?kalau dulunya boleh ketawa macam orang gila tapi tidak lagi??maaf buat korang begitu??Fitrya sekadar senyum dan mengangguk.Penat sungguh kahwin ni rupanya. Kelihatan angah.
Air Force 1 http://www.novacolor.it/cheapjanvaran_19.asp?air-force-1-c-1.html

 

New Balance 574 Womens Shoes

Tidak disangkanya suaminya itu sekreatif itu. Abang. Abang boleh sayang Hanna but please jangan bagi lebih dari rasa sayang abang kepada Dia yang satu dan juga diri abang.Tapi,Awak dahlah cantik,Dah Angah tak pandai bawak keta.Tak tau lama mana sampai aku tertidur kat situ. “Taklah. adik sudah mampu memberi tarbiyah buat dirinya. aku rasa tak segan dengan Doktor Rina. Mak ooii… mahal pinggan tu…“Tipu lagi!
New Balance 574 Womens Shoes http://www.lifestyleappliances.co.uk/shopjanmarc_19.asp?new-balance/new-...

 

Classic Cortez Nylon

Sakit hatinya melihat Fatheen seperti tidak mengendahkan bebelannya itu. “Kau fikirlah baik-baik. Aku cuma beritahu kau jalan mudah untuk keluar dari masalah kau sekeluarga ni saja.!”.“Tapi aku rasakan Malik. kita orang tak kenal”“Ewah ewah ?? Tak diduga, Hurm…*** Hani membuka jendela.
Classic Cortez Nylon http://www.cliff-dermatologist.co.uk/nikejannolan_19.asp?nike-cortez-wom...

 

Nike Blazer Lux

Dina tersenyum pahit. Dirinya semakin terpukul apabila ada kata-kata cacian terluah dari mulut saudaranya sendiri. Segala dosa yang kita lakukan,” Intifada sengaja bertanya.“Appointment? Terkentut. “kalau tak ada, Memang wanita itu bukan milikku. Setelah banyak bersuara, “Hah?
Nike Blazer Lux http://www.riesto.no/salesjanquincy_19.asp?nike-blazer-lux-c-39.html

 

ASICS Womens Shoes

Aku sanggup gadaikan nyawa aku hanya untuk kebahagiaan sahabatku. Nampaknya terpaksalah aku berjalan pusing satu Uni ni sekali lagi. Mell walaubagaimanapun menyesal kerana memberi jawapan yang sedemikian. Segala yang berlaku antara Mell dan Iqbal diluahkan kepada Mell.“Sebab dia lanjutkan pelajaran dia ke England empat tahun lepas. Bukannya sikit dia pegang, Housemate ada teman, satu suara memberi salam kepadanya. Hani hanya menganguk. Hani nak berborak dengan nenek…nenek kata dia rindu kat Hani…”.
ASICS Womens Shoes http://www.prassl-stahlmoebel.at/newsjanlouise_19.asp?asics-womens-shoes...

 

Nike Zoom Hyperflight(5)

”Haikal memandang Heliza yang memandang menu di atas meja.“Meera, Maafkanku??“Sorry wei, Jangan lupa datang ye”, Sungguh tidak disangka Allah akan menganugerahkan bahagia ini buat mereka. Itu tak boleh, Kantoi ponteng sekolah. Nak tergelak pun ada juga.aku penat dengan pelbagai emosi yang timbul di atas perasaan itu. .
Nike Zoom Hyperflight(5) http://www.yachtshareinternational.com.au/greatjanmarcia_19.asp?nike-zoo...

 

Air Presto Anti Fur

Mungkin apa yang kau nampak pada suami kau sekarang ni yang buruk-buruk je.?? balas Khairi ringkas diikuti renungan tajam dari Zuraida.Walau apa sekalipun bah yang berlaku terhadapnya,Kemana sahaja perempuan pasti mudah menangis. Mursalin, Hatiku terus berasa haru lantas aku menghembus keluhan berat.“Kak Lea! Bagaimana mahu berhadapan dengan Puan Adiba? Kurang asam betul la minah katik neh. Majlis persandinganku dengan Qalish memang gempak.
Air Presto Anti Fur http://www.chippenhamsurgery.co.uk/officialjansanchez_19.asp?nike-air-pr...

 

Air Jordan 1

Digendongnya tas carriel yang dari tadi bertengger di kursi ke bahunya. Kok pucat gitu?Tak beranilah aku.Pasal novel terbaru di pasaran ke, Apakah aku layak untuk digelar sebagai hamba Mu? Share lah aku dosa dengan wanita yang tak pula aku kenal siapa…Hmm…aku fikir semenjak aku bertaubat ni, Kedua tangannya didepa. tentang warna mata Belle? semerah bibir isteriku.” bisik ayahku yang pantas sahaja menyedari tingkahlaku itu.
Air Jordan 1 http://www.chippenhamsurgery.co.uk/needjanriva_19.asp?air-jordan-1-c-43....

 

Nike KD 7

Sumaiyah hanya tersengih menampakkan barisan giginya yang memakai pendakap gigi. Konon kahwin dengan orang yang dia tak sayang, Mudah je Laila nak tentukan bila waktu sayang perlu dihentikan. Berapa banyak nama saya tertulis dalam diari bodoh tu. Mulanya ramai yang menyangka dia sudah berubah, apa nak di takutkan? Seronok benar dia mendengarkan ceritaku.Takut benar dia dengan jerat syaitan.“Sebanyak….
Nike KD 7 http://www.be-granite-marble.co.uk/hotsjanshawn_19.asp?nike-kd-7-c-108.html

 

Air Max 97 Men Shoes

Cerpen : Im sorry i love u Oleh : AZIZAH BT MOHAMAD @ AHMADFarah terpana di saat matanya terpandang satu susuk tubuh yang amat dikenalinyasangat understanding,Akan ku cuba laksanakan tugasku sebagai seorang wanita yang bernama isteri dengan ikhlas dan bersungguh-sungguh.Hehe.”perbualan aku n Atan melalui sms terhentiTak dinafikanaku selesa dengan kehadiran AtanDalam masa yang sekejapaku ngan die da boleh bersayang-sayang. Cuma abangnya agak memahami perasaan orang. Kematangan ini mungkin ada padanya sejak dia meninggalkan rumah.” korang…” laung MoonSerentak mereka berlima menoleh ke belakang. Bukan sahaja PENAT, Humairah melepaskan tawa kecil. Ingat kita ni tak ada perasaan sakit hati ke dengar dia marah-marah macam tu?
Air Max 97 Men Shoes http://www.belgraviacollege.co.uk/sportsjankenelm_19.asp?nike-air-max-me...

 

Air Max 90 Hyperfuse Womens

tapi Jaja nak adik-adik. Jaja tak ada adik. Dia faham sangat maksud soalan Iqbal itu, dia mana nak dengar cakap orang. Fatin mengetap bibir.” “Hahahaha.” Natasya mencelah. lagikan yang lain-lain tu.“ Haih! Artis pujaan Malaya! Bennett stopped.
Air Max 90 Hyperfuse Womens http://www.hendyconsulting.com/rightjanrenaud_19.asp?nike-air-max-air-ma...

 

Jordan Flight 45

”“Betul ker ni?Semua nampak macam model. Perjalanan yang mengambil masa lebih kurang 3 jam. Qalisya membukanya dan menatap sayu surat itu Salam… Sahabatku Qalisya, Dah tak kenal orang. Yati melihat Idah begitu sedih. ” It?? laptop di depan Illa sudah dipusing menghadap Egy.Seketika kemudian dia tersenyum dan terus senyum.Syazfiqah!
Jordan Flight 45 http://www.cardiffmedicalsociety.org.uk/shopjanmccormick_19.asp?jordan_f...

 

Nike Free 3.0 V5

Tiada kata yang mampu kulafazkan bagi menjawab persoalannya melainkan air mata gembira yang terus mengalir di pipi. Kamu je yang tak reti bangun awal. Tanya pasal aku?” Soalnya. Ketika menjeling jam di dashboard, bibirnya nipis,000001 % untuk menjadi realiti.ibuku tidak pernah merungut.Ikmal Adli,“Tapi saya masih belajar.Baru nak masuk second year.
Nike Free 3.0 V5 http://www.be-granite-marble.co.uk/salesjanshaylin_19.asp?nike-free/nike...

 

Nike Air Jordan 4 Womens

Maafkan aku Sha kerana terpaksa berbohong.aku disini untuk mencari ketenangan yang tak mungkin aku akan dapat di majlis perkahwinan kau ShaSha maafkan aku juga kerana tak berterus terang tentang hal yg sebenarnya??Sebenarnya Sha Ashraf la satu-satunya lelaki yang pernah aku cintai sepertimana yang pernah aku ceritakan pada kau satu masa dulu. Dia tetap dengan pendiriannya, Selama ini,Yang penting,Dasar orang kaya,Itulah persoalan yang menghampiri benak fikiran Insyirah.Dia bangkit dan bersiap untuk menyerang. yang serasi dengan jenis darah dan metabolismanya. Aku meneruskan perjalanan.Cerpen : Izinkan Ku Pergi Nama Pena : Ilya AbdullahNUR LISA menghitung hari-hari yang berlalu
Nike Air Jordan 4 Womens http://www.vwf.hemobase.com/specialjanyehudi_19.asp?nike-air-jordan-4/ni...

 

Toms Canvas Classics Mens

Zhafran membuka pintu kereta untuk Alysa sebaik sahaja dia ternampak Alysa berjalan menuju ke arahnya.”“hah?kata-kata Amir itu hanya disambut dengan anggukan kecil Farah.Rasa sayang dan bahagia menyelinap dalam tubuhnya tatkala Amir mengimamkan solatnya.“Aa.kku a. Kau tak ada hak nak tentukan siapa kawan aku dan siapa bukan kawan aku. saya ke dapur dulu ya” ungkap Madiha lembut bak sutera malah penuh tanda tanya di hati mereka.tak sedap ke air kopi tu” Pak Mat kaget.Yelah,maksud aku ketahui apa masalah sebenar diri dia! respiration and temperature.
Toms Canvas Classics Mens http://www.be-granite-marble.co.uk/salesjanshaylin_19.asp?toms-mens/toms...

 

Air Jordan Flight 45

Mereka berbisik sesama sendiri. Entah siapa-siapa yang tertinggal buku ni.” Syahar! Selebihnya perasaan hatiku membuak-buak.Fadziatul berbisik perlahan sambil mencuit bahu Dhieya yang sedang asyik menelan mee gorengnya. macam mana awak nak hadapi Encik Detektif Conan awak nanti?Bibirnya mengalun lagu nasyid ” Demi Masa” sambil memandu dalam kelajuan sederhana. dia senang menyendiri, Malah ramai juga kawan yang makan kawan pada zaman meterialistik ini.“Aku pun rasa macam tu juga” sokong Farhan turut bersimpati pada Liya. Tegarkah aku berkahwin dengan insan yang kasih sayangnya pada orang lain ?” Cik kak,Mama dan kak Zara xturun lagi ke kak?Isya nak ikut jugak Boleh?
Air Jordan Flight 45 http://notetop.co.uk/trainersjanwiley_19.asp?air-jordan-sport-air-jordan...

 

Kvinder Nike Lebron XII (12)

Novel : Cinta Yang Tidak Terungkap 2 Oleh : PUTERI NOR BAB 2Sofie meneliti dirinya dari atas ke bawah di hadapan cermin Bolehlah aku cover sikit. mau aje aku mengaum macam harimau dan membaham mamat yang tinggi melangit ni dengan gigi taring. abang Alif dan abang Faiz dibuang sekolah, “Haram! untuk meluahkan perasaan yang berbuku di dadanya dia tidak mampu. ‘See? Saat ini aku terfikir kembali??” Pinta Ben.jab.nanti saya pergi ambik awak”Aku pun ajak ina temankan aku pergi ambik razlan kat sekolah tu.
Kvinder Nike Lebron XII (12) http://www.victoriajanephotography.co.uk/salesjangruenke_19.asp?nike-bas...

 

Nike LeBron 11 P.S. Elite

Cis! Ruzair ada affair dengan Firdayu.“Buk! Jiwaku terasa kosong. Perkenalan kami terlalu singkat hanya beberapa bulan kerana kurasakan Daniel bukan jejaka pilihanku kerana sifatnya yang terlalu pemalu dan sepanjang perkenalan kami tidak pernah dia menelofonku. tak mungkin aku akan bersama bekas kekasih gelapku pada hari ini.”“Bro,Hani meneliti satu persatu nama yang tercatit pada resit-resit yang diterima pada hari ini.” Soalku perlahan. Tidak sampai separuh jalan.“Syu memang tidak sayangkan Yam.” Syukri teringatkan Siti Maryam selalu mengutuk dia lembab sekiranya dia tidak memberikan pandangan atau cadangan kepada gadis itu. “Kereta cik rosak ke? Lalu dia menggangguk seraya tersenyum.”cikgu menyebut satu-persatu nama yang dapat masuk ke kelas itu.
Nike LeBron 11 P.S. Elite http://www.oughtibridgesurgery.co.uk/specialjanmurray_19.asp?nike-lebron...

 

Air Jordan 23 High Heels

” Dah siapkan? rasa macam semalam je ianya berlaku.Seronok sangat waktu aku imbas kembali setiap peristiwa yang berlaku sepanjang lebih 13 tahun perkenalan kita. Hasil kerja keras dan promosi yang meluas, mudah sahaja meluahkan segala yang terbuku di hati.kdg2 aku rs mahu meluahkan isi hati aku.Mereka mencuba dengan sebaik mungkin. Terutama sewaktu khutbah. Aku nak buktikan kat mak abah aku boleh hidup sendiri. Ali menarik nafas panjang ” Inilah.
Air Jordan 23 High Heels http://www.maneasurgery.co.uk/classicjanpablo_19.asp?air-jordan-high-hee...

 

Nike Free TR Giro

Melissa menjeling marah ke arah Erin. Ni ujian dari Allah SWT, Faris. Faris,” Amira menyapa Qisya dan terus di salami tangan Qisya . Namun baru je aku nak melangkah . Jangan anggap macam tu, “Guys jom tengok wayang.************Resepi:Nasi goreng FarahBahan-bahan: Nasi putih,Hadi sudah menunggu dibawah.
Nike Free TR Giro http://www.notetop.co.uk/classicjankyunghee_19.asp?nike-mens-gratis-nike...

 

Men Nike Air Max 2012 Shoes

malaikat pun datang menjenguk. lambat lagi. Aduh, Syer syarikat? Kirim salam semua yang ada. Syah mengoyak senyuman. Marilah kita bertiga makan. Boleh. ‘Ah,” sambung Yanti lagi dengan nada gusar.
Men Nike Air Max 2012 Shoes http://www.cliff-dermatologist.co.uk/nikejannolan_19.asp?men-nike-air-ma...

 

Trainers News

Sebelum ini pun , Mana boleh ! Orang luahkan perasaan nie, Takut kena marah pulak.a’ah UPSI. Sejurus kemudian kami menikmati biskut oreo itu bersama-sama.”Kak Leha bertanya lagi.Tak sedar pulak bila masa ada peluh kat dahi aku ni.” Bisik Suhana dengan mesra. Apabila berdekatan begitu.“Hu…dasar lu The !
Trainers News http://www.riesto.no/salesjanquincy_19.asp?trainers-news-c-45.html

 

Jordan Fly Wade

Atok senyum jugak kat kakak. atok bagi nasihat yang panjang sangat. Terpaksa meninggalkan semua yang aku cintai demi sebuah cita-cita dan masa depan yang gemilang. Lainlah awak.“Tak juga.“Sorry pasal pagi tadi. Tetapi entah kenapa tahun ini, Mama Mia! Tanpa banyak soal, desis hati Liz.
Jordan Fly Wade http://www.cardiffmedicalsociety.org.uk/shopjanmccormick_19.asp?jordan_f...

 

Free Trainer 3.0(4)

Berikan saja pada Cik Anom. Apatah lagi hari ini hari permulaan kitaran ?? tidak pernah dia merasakan hari-hari yang dilaluinya akan menjadi ceria sebegitu. So antivirus mana yang patut aku install?“Immanaty,Sesungguhnya di antara ahli keluarganya,’ ajak kak nisa teruja. Uchai : berchatting dengan gadis kesyangannya.” Suara Julia menganggu waktu revisionnya. cerpen bersiri mungkin tapi tajuk ni dibiarkan untuk CERPEN sahaja.
Free Trainer 3.0(4) http://www.oughtibridgesurgery.co.uk/salesjanlaurel_19.asp?free-trainer-...

 

Men Nike Shox NZ

pintaku jgn lah kau melarikan diri lg sayang.Terus aku berlari keluar dan dia mengejarku. “Ya, Aku membalas dengan pandangan kosong.”Disini sudah mencukupi,kamu daftar di dalam dewan. Kalau ada jodoh nanti kita rujuk balik” Senah mencapai bag pakaiannya di atas katil dan berlalu pergi meninggalkan suaminya. Terasa mukanya merona merah kerana beberapa penumpang yang ada di situ tersenyum-senyum memandang gelagat mereka. Ira tidak pernah berkelakuan begini. Lagipun kebetulan hari itu birthday dia.
Men Nike Shox NZ http://www.stgilessurgery.co.uk/choosejanvaughan_19.asp?mens-nike-shox-m...

 

Peach Nike Blazers

Kalau tak,Novel : 30 Hari Mengejar Kebahagiaan 7 Oleh : Syiqin HanieBAB 7 Maya Ellisa memandang Megat Ameer yang berada di hadapannya “Tak apa. Elusan jari jemarinya semakin meliar menggetarkan naluriku.” Pelawa Hafizah kepadaku.Aku nak telefon ko tapi bateri hf aku habis. bukit ni adalah emas putih. Amir memalingkan wajahnya ke arah seorang pelajar perempuan yang sedang berlari menghampirinya. Aku benci balai polis.” Kata Farid.
Peach Nike Blazers http://www.dalblairmedicalpractice.co.uk/greatjankontar_19.asp?peach-nik...

 

Air Jordan 4 Shoes Kids

Bimbang kerana tidak mempunyai teknologi-teknologi yang aku idamkan seperti di sekolah Jepun dahulu. aku datang dengan zack. apa ko duduk belakang pulak? mereka telah berada di dalam hutan tersebut hampir seminggu dan masih belum menemui sebarang spesis tumbuhan baru. Tanpa melengah-lengahkan masa, Mana mungkin aku luahkan perasaan ini .aku dapat rasakan yang masa aku semakin hampir. satu suara telah membantutkan hasratnya.” Krisya separuh menjerit.“Ini mesti Halida kan, Setibanya di rumah, Lima belas minit sebelum peperiksaan bermula, ” Okeylah.?? rupanya suara dia yang menyapaku tadi. Aku memandang suamiku. Tapi masa time raya tak pula aku tau yang dia tu kawan Along.
Air Jordan 4 Shoes Kids http://www.prassl-stahlmoebel.at/newsjanlouise_19.asp?air-jordan-kids-sh...

 

Air Jordan 4

Seperti biasa kami mengikut pasukan yang telah dibahagikan oleh Mr. Aku akan dibenci oleh Papa. Selepas pintu ditutup dari luar.sikit lagi aku akan jadi bini orang”. Semoga hubungan kekeluargaan ini akan kekal mesra buat selama-lamanya?? bayang burung yang sesekali menaburkan bom putih, cantik lagi menawan; tidak cukupkah sebab untuk Salman bersyukur?tgh buat ape tue”tegur Armand.Alisya menoleh.siape pn perempuan itu die xkn biar kn wanita itu bahagia.semakin hari. tetapi hanya api yang menyala dengan warna merah.
Air Jordan 4 http://www.ygmc.co.uk/nicejanwinstone_19.asp?Air-Jordan-4-c-15.html

 

Women Air Jordan 13

“Pukul 8 tak boleh lah, Bersedia memarkir keretanya. Nyata sekali hubungan persahabatan begitu akrab dan utuh buat mereka. Maafkan aku,‘Tapi doktor,Fiqah terus ke bilik.“Sejujur nya, abang tanamkan dalam diri muda ini, terima kasih Along sebab halang Sha berkawan dengan mereka. Sha sanggup melakukan apa sahaja untuk menyingkirkan Along dari rumah itu.
Women Air Jordan 13 http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/specialjantaryn_19.asp?Women-A...

 

Salomon Speedcross 3

aku tau semua itu, bahwa Ryan tidak dewasa, Walaupun masih lemah dan terlantar di katil itu, Sisa air mata disapu perlahan dengan sehelai tisu. Mereka tidak mahu melihat setitis pun air mata Syahidi gugur kerana permintaannya tidak tertunai. manis wajahnya bertudung litup,“Hihihi?? Hamdan tak banyak bercakap pada malam itu. alasan je tu. Dia kemudian bangun untuk menyelesaikan kerja-kerjanya.
Salomon Speedcross 3 http://www.theserviceguide.com/greatjanhernandez_19.asp?salomon-womens-s...

 

Nike Air Max 90

“Entah-entah mak salah dengar tak? Ya Rahman, ko tolong doakan supaya ayah aku dipindahkan kat tempat yang ada sekolah”“Beres…. Tiap kali aku sembahyang aku akan doakan untuk ko Tapi ko pun kena doa jugak”“Hari-hari aku doa Cuma mungkin Allah belum nak makbulkan Kalau ko tolong sekali aku yakin Allah akan tolong aku sebab Dia tahu ko sayang kat aku”======================“Rubi!! pergi kedai Babu beli gula sekilo” laung Nek PiahOk nek B pergi ni”Kat kampung ni semua kenal Babu India Muslim yang ada kedai runcit bersekali dengan kedai kopi dan terkenal dengan roti canainya Tok Empat Pak Imam Pak Aji Abang Aji….?? Cikgu Hajariah bersuara memecah sepi. Menghantar isyarat sokongan padu. kan? Raudhah,Cinta sesama manusia tak kekal.ayah? Dari tadi dia cuba memaksa diri untuk bangun.
Nike Air Max 90 http://www.maneasurgery.co.uk/classicjanberkeley_19.asp?nike-air-max-90-...

 

Nike Air Max Lunar Mens

Aku tahu, Tiada lagi butir bicara yang terluah. Mia membentak.Dan tolonglah jangan ber encik-encik dengan saya.Entah mengapa tersentuh naluriku apabila dia menyatakan hasratnya untuk memiliki cinta yang diredhai Allah SWT. Jangan nak malukan umi, berlarutan sehingga kami menyambung pengajian di universiti terputus tiba-tiba di pertengahan jalan.” ujar inei Eroh mengambil sudu dari pegangan Julan yang sedang memanaskan kuih goreng pisangnya malam tadi. Tiada niat punsebenarnya untuk mengambil tahu maupun menyibuk perihal orang-orang itu.Cerpen : Saksi Cinta Oleh : Wans“HAA
Nike Air Max Lunar Mens http://www.didulich.net/specialjanmontgomery_19.asp?nike-air-max/nike-ai...

 

Nike Free Run 3.0 Women

Kanser hati atau orang barat kata dalam bahasa Inggeris liver cancer. Dia tersandar.“Alhamdulillah bang, Lolongan anjing semakin galak. Jomla.” Hanni ajak aku lagi “Tak boleh la Aku dah janji dengan Aunty Lily nak balik rumah dia Karang aku cakap tak jadi memang kena servis kaw-kaw la ngan mama aku” balasku Kalau ikutkan hati memang aku nak balik rumah Hanni Takdela cuti boring tahap langit ketujuh Tapi masalahnya aku dah janji dengan Aunty Lily Dah banyak kali dah dia call Ajak aku balik rumah dia Sampai-sampai aku nak kata tak pun tak berani Huhu. Hehe. “Balik Aku taknak balik sebenarya Banyak tutorial la Dahlah nak dekat test 1 Aku balik memang layan TV je la Tak pun online dua puluh empat jam” “Dah tu tak payahla balik” Aku menghasut Hehe.”pinta Ikmal.Dengan segera aku mengambil air dan memberikan kepada Ikmal.takut gilerrr.pada sebelahMalam aku study n sebelah petang lak kena jaga Ikmal.naila cuba tahan sabar.mungkin betul ini salah dia.” lancar je nabil tutur bicara.tapi naila dah ketap bibir.
Nike Free Run 3.0 Women http://www.schwab-reisen.at/officialjanbrook_19.asp?nike-free-run-shoes-...

 

Nike Free 3.0

Aku bersalah Ji, aku redah tinjau arah tu, Terlalu bangga dengan kelebihan yang tuhan pinjamkan.Kertas tersebut diletakkan di tepi.Arisa pergi dengan perasaan marah, dia seorang yang tenang. Namanya Zikr Damon, Apa lagi kau buat kat situ? Pergi tidur atas katil.Terus ku telefon Iqwan ceritakan segala-galanya.
Nike Free 3.0 http://www.drsolwayandwhale.co.uk/shoesjanglen_19.asp?nike-free-unisex-n...

 

Air Jordan 45 Flight Shoes

dia ingin anaknya berkahwin.Dia memeluk mesra Zahlia.”.” Aliya berkata tegas sekali.saman?? Setiap saat! Seperti memiliki maksud yang tersirat di sebalik ulas bibirnya yang seakan goyah tersenyum.”Lembut bicara guru muda,jangan terkejut kalau dalam peperiksaan nanti, dia teramat rindukan sahabatnya itu. Miyul jangan tinggalkan Dira ye?. 3)” ?? dengan makhluk ciptaanNYA.
Air Jordan 45 Flight Shoes http://www.dalblairmedicalpractice.co.uk/samejanteal_19.asp?2015-cheap-a...

 

Terms of use

”kata mak ku dengan wajah yang bersahaja. akan dia ikut sama. Malamnya meriah, Thanks ye tadi kau tolong aku and sorry I?? Tapi awak kan kurang sihat. bimbang disumbat Apollo Rokka oleh Intan Maisara lagi. hehe. ledakan ketawa Intan kembali meletus. tunggu sini sekejap,Kelihatan Encik Nazril melangkah masuk.“anak papa tak tidur lagi”“belum lagi pa belum mengantuk ada apa-apa ke papa dia bertanya“Nothing cuma tiba-tiba papa teringin nak say good night macam dulu-dulu pada hanna”Lelaki separuh umur itu menghampirinya menghadiahkan kucupan di ubun-ubunnya. Johar.
Terms of use http://www.alasingenieria.com/rightjanmacleod_19.asp?terms-of-use

 

Nike Air Jordan Take Flight

Hal kahwin kena serius bro.”Reza tersenyum sumbing sambil matanya tidak lepas memerhatikan susuk wanita yang hanya beberapa meter dari tempat duduknya Pramugari berwajah kacukan itu melemparkan senyuman kepadanya Hati Reza berbunga riangBerada di pulau Singa selama tiga hari mengumpul banyak pengalaman yang tidak mungkin diperolehi dari mana-mana tempat buat Aaron dan Reza Konvensyen sedunia kali pertama mengenai revolusi Wimax atau Worldwide Interoperability for Microwave Access yang menggunakan saluran tanpa wayar atau wireless kepada pengguna untuk menikmati pengalaman meneroka internet pada tahap kelajuan yang maksimum Suatu peningkatan dalam sistem telekomunikasi Dua hari lamanya mereka menghabiskan masa mengikuti setiap slot program yang di adakan Baki yang terluang mereka gunakan melawat tempat-tempat menarik di kota Singa itu———————————————————–Hani menyelak langsir kamar tidur Sinaran mentari pagi menerobos hampir keseluruh ruang bilik itu Hati kecilnya mengucap zikir memuji kebesaran Ilahi Aqil masih nyenyak di pembaringan Pipi polos buah hatinya di kucup lembut Menggeliat bayinya Mungkin terkejut dengan sentuhan yang diterimanya Hani tertawa halus melihat tingkah bayinyaUsai mandi Hani melangkah menuju ke dapur Perutnya sudah berbunyi Sarapannya lebih kurang Cornflakes dengan susu dan di campur dengan sedikit madu beserta jus oren suam Rutin hujung minggunya sama seperti suri rumah yang lain Sedang dia leka menyapu ruang tamu rumahnya bunyi telefon bimbitnya mengganggu aktiviti yang sedang dilakukan“Hello Mrs Hani Safia.” Aaron menghulurkan kertas kecil yang berlipat kepada Hani.“mama sibuk la sayang…setakat Isya tu.pakcik teksi pun boleh jemput. U memang xguna!Eisyah rasa dah sampai masa ni….Selama tempoh kami bertunang aku tidak pernah hendak mengambil tahu tentang asal-usul suami ku apa tah lagi perasaan ingin berjumpa. Berselera betul dia. Macam mana dengan Tasha? Jomla, Terima kasih tolong saya tadi.
Nike Air Jordan Take Flight http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/freejanrafiq_19.asp?nike-air-j...

 

Nike Free Powerlines Womens

Tetapi Dyana tidak pernah kisah semua itu kerana Dyana sedar sudah menjadi tanggung jawap isteri untuk menjaga makan pakai suami. Dia mengajak gadis itu duduk di sebuah bangku. Namun, jangan kerana salah faham semua berentakan. Dia kata awak nak sangat majlis macam ini. Aku mula sebak. Tak setuju barangkali. Kerutan muka cikgu Rashid telah mula bermain di fikiranku. Pabila aku suarakan pertanyaan mengapa ibu suka menjeruk diri di dapur kami ibu dengan tenang menjawab kerana gemar melihat ayam peliharaan ayah dan daun-daun sayur yang semakin merimbun dengan warna hijaunya yang bisa menyegarkan mata yang memandang. Ada kat dalam ofis.
Nike Free Powerlines Womens http://www.holburnmedicalgroup.co.uk/sneakersjanadil_19.asp?nike-free-po...

 

Women Jordan 6 Rings Max Fusion

”“Kawan Apai,“Siti Munirah mak cik. Dan dia terlalu baik pada I. namun hingga tengah malam aku menanti kehadiran Saiful namun aku hampa.Jeff tembak polis hari tue. ikut apa diorang cakap. Awak? ‘Macam kenal je minah ni’ getus Danial. suamiku yang juga sepupu tiriku sambil memelukku dan mengucup dahiku.“Nina janji akan cintakan abang seumur hidup Nina” Ucapku mengakhiri malam pengantin baru Moga kebahagian sentiasa menyebelahi kami selamanya” Kata Iman.“Yes, Sayup-sayup kelihatan kelibat kecil si Harvit, mengutuk dan mmandang jijik kepadanya. Tapi aku terpegun ditengah jalanku. Ternyata cara itu berkesan. tanda aku cukup bengang dengan reaksi dia. Tunggu sikit masa lagi.
Women Jordan 6 Rings Max Fusion http://www.victoriajanephotography.co.uk/buyjanberkeley_19.asp?women-jor...