Føj til favoritter Del Send
Shopping | 16/04/10

Barberen i Vognmagergade

  • Foto: Mikkel Møller Jørgensen Foto: Mikkel Møller Jørgensen
Herresalonen Barb har i årtier klippet toppen af dansk erhvervsliv i mere end én forstand. Nu har tredje generation overtaget butikken.

»Beatles ødelagde frisørfaget!«
Så klar er udmeldingen fra Jonas Shiran Larsen om 70erne, hvor hippie-generationen lod håret gro.

Samtidig blev det trendy at være blød mand og gå til damefrisør. Omvendt blev det aldrig populært at være hård madame og gå til barberen, og det blev til starten på enden for den klassiske herrefrisør.

Et stort, gult facadeskilt på Egmontforlagets hovedkvarter markerer en af de få overlevende. Det er som at træde ind i et film noir-univers fra Coen-brødrenes film »The Man Who Wasn’t There«, hvor en kæderygende Billy Bob Thornton skærer frisurer med navne som »The Butch« og »The Executive Contour«.

»Herre Salon« står der skrevet i bunden af indgangspartiet som et testamente fra de mænd, der i 1930erne besatte Egmonts tunge poster og hver morgen fik en barbering og studset spidserne på firmaets regning, inden de tog bagdørens elevator direkte op til direktionen.

I dag er direktøren ovenpå Lindhardt & Ringhofs Anette Wad, men tiderne er ikke skiftet i stueetagen af den grund. Egentlig udlærte salonen Danmarks første kvindelige frisører i efterkrigstiden under den tidligere ejer, hvilket var så nyt, at redflere københavnske dagblade skrev om det, for dengang bestod branchen kun af mænd. Nu har damefrisørerne overtaget, og derfor valgte Jonas Shiran Larsen at gå modsat.

»Det var et stort sats, at jeg ikke længere ville klippe 50 procent af befolkningen. Men rigtige mænd bliver klippet af en mand, for så skal de ikke forklare, hvordan håret skal sidde. Ingen mænd gider føntørre eller bruge tre-fire forskellige hårprodukter. Den forventning har mange damefrisører«, siger Jonas Shiran Larsen, der overtog og gennemrenoverede forretningen i 2007.

Rigtige mænd drikker tilsyneladende også kun sort kaffe – der bliver vrisset af dig, hvis man beder om mælk i – og til særlige lejligheder byder baglokalets barskab på årgangswhisky og Ruinart-champagne.

Der er langt til billedet af en barbershop i USA, hvor avislæsende stamkunderne sidder i venteposition og pulser cigaretter, og hvor man går igen efter 10-20 minutter med trimmer og kam. Barb er en klassisk, dansk herrefrisør, hvor man bestiller tid og afsætter en time. Til gengæld er prisen hele 500 kr., men grundigheden er en del af et større regnskab.

»Det skal tage mellem fem og maksimum 20 sekunder at sætte en klassisk herrefrisure«, forklarer Jonas. Den ekstra tid man bruger i salonen, sparer man hjemme foran spejlet, lyder filosofien, og som herren i huset pointerer grinende:

»Som frisør skal man også have forstand på morgenhår.«

»Kvinder har brug for at forny sig hver tredje måned, mens mænd måske kan nøjes med at få forny sig hvert tiende år. Det gør ikke håndværket kedeligere eller dårligere. Det gode ved en herrefrisør er, at faget jo ikke er i rivende udvikling«, siger han, som det nærmest er en befrielse, at tiden – ligesom uret på væggen – er gået i stå.
 
Hvad: Barb
Hvor: Vognmagergade 9, Kbh. K,
Hvor meget: 500 kr. for en klipning
Hvordan: Tlf. 33 12 63 43, Barb.dk
 

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

Nike Zooom Kobe Hyperdunk

Selamat pengantin baru.” ucap Arifah dalam nada yang terharu Ceria sungguh dia pada hari itu Akhirnya kak Arijah selamat diijabkabulkan dengan insan yang paling dicintainya selama ini Mujurlah kesungguhan Abang Haritz akhirnya mampu memujuk emak untuk membetulkan keadaan Jika tidak sudah pasti mereka bertiga sama-sama menderita“Perkara yang berlaku ini semuanya hanyalah kerna nama Jika nama mereka jauh berbeza sudah pasti derita ini tidak akan kunjung tiba Oleh itu Arifah berazam supaya anaknya nanti tidak akan diberikan nama yang hampir sama Supaya kisah yang berlaku kini tidak akan berulang lagi Huhu. Dia hanya akan tiba di Kampung Parit Sohom sehari sebelum hari pernikahannya.” bisik hati kecil Fakhrul. Malah cikgu merasakan cikgu harus bersama-sama dengannya untuk seiring mengejar cita-cita.Nasib aku memang baik hari itu.” jawab ibunya lembut. Alyana mengekori mereka berdua dari belakang . Sama pandai . Jadi Nazrul yang masuk meminang hari tu.Pelik-pelik sahaja.
Nike Zooom Kobe Hyperdunk http://www.lifestyleappliances.co.uk/officialjanregan_19.asp?nike-zooom-...

 

Nike Foamposite Womens

tentu aku akan menjadi antara salah seorang ahli perniagaan terkaya di Malaysia!Asyik menjerit je dia ni! “Kau apa tahu?” ” Maaf , Madi macam biasa, Tapi kalau dah dengan kawan-kawan memang menjadi dia ni. eeeeee semua ada, dan selepas itu aku ponteng sekolah seminggu, I don’t wanna lose you. thank you.
Nike Foamposite Womens http://compactkars.com/freejanrouse_19.asp?nike-foamposite-nike-foamposi...

 

Nike Air Max LTD 5

Pada suatu hari,Seperti kata-kata orang,“Tapi umi boleh tanya Tiqa.Emma tersenyum suka.“Kak Jiha,jom la patah balik.”jerit Adam.“Aku kesian dekat dia. akan mempersoalkan tindakan guru. Tak sempat nak melawat Ustaz Halim.
Nike Air Max LTD 5 http://www.marcasur.com/needjanhedy_19.asp?nike-air-max-mens-nike-air-ma...

 

Air Jordan 8+13

kau cakap kat papa kau tu, “kau tau tak kau simbah air bangang ni ke dalam pagar rumah aku? Tak lama lepas itu, Ikan cencaru masak kicap.” “Kalau bawak kereta, sejak bila lak ayam jadi glemer nih? nak mengorat?Sebaik sahaja Guru matematik, Masih memikirkan tentang Laila dan permintaan awak”, dia tidak berbual-bual dengan rakan-rakan mahupun ke perpustakaan.
Air Jordan 8+13 http://dreamsnrainbows.com/officialjanruby_19.asp?air-jordan-813-c-23.html

 

Nike Air Jordan 2011

Luper.”Dalam bilik.” “Tak la.Betul? o0oNabilah tak cayakan Dzul ye. Ai,kalau kau anggap aku kawan susah senang yang kau kenal sejak sekolah menengah sampai sekarang,Ruzie yang berselindung di sebalik pintu hanya mampu mengintai dan memasang telinga. “Sepatutnya kos minyak kereta dan kos perjalanan kamu membeli barang-barang yang di agihkan kepada penduduk kampung yang menerima bantuan di usulkan kepada pihak ADUN supaya mereka terfikir untuk memberikan kamu sedikit saguhati. Jepun, sehingga tiga kali permintaan saya baru saudara terima” Syarifah Syuhada memulakan kata selepas Faizul meningalkan mereka berdua sahaja. ” Satu” Diri mengambil tempat beberapa langkah dari pintu. ” Ryu.
Nike Air Jordan 2011 http://www.hotelsvedskegyden.dk/nikejanbaksevicius_19.asp?nike-air-jorda...

 

Air Jordan 18 Men

nama dia Maria comel tak? Ryan ketawa. aku sengaja tidak mempedulikannya.“Ya ALLAH… kan mama dah cakap,“Tapi, Aiman sudah pun berusia 7 tahun bermakna telah 5 tahun Maria tidak dapat kukesan dan hingga kini aku belum sekali menjatuhkan talak padanya malah aku juga tidak menerima apa-apa surat dari pihak Maria. Maafkan Maria mak” pantas Maria memotong kata-kata mak.”Getar suara dan genggaman tangan di sisi tubuh menjelaskan betapa dia sedang mengawal kemarahannya. Suka benar dia melihat wajah Aira yang sudah merona merah.dia bukannya dengar pun cakap kita.
Air Jordan 18 Men http://www.dormireintoscana.it/classicjannorfolk_19.asp?air-jordan-18-me...

 

Nike Hypervenom Phelon Stivali TF

“Kalau awak betul cintakan saya,aku nampak dia dah balik dengan Datuk Akmal tadi.Kenapa dari tadi aku tengok kau termenung aja.Seperti Irdina,kau tak payah nak kencing aku la Am. Apa yang Zahra rasa…Zahra penat nak berlakon yang Zahra sukakan Firash.ye’ ngomel Laila melihat gelagat Dayah,“Dah lah awak ni, Tidak tahan lagi hatinya untuk menunggunya.“Kau gi lah Ina.”. barulah mereka bercinta.Pukul 5 petang ni”. …TUT…Talian diputuskan…nak tak nak aku terpaksalah pergi juga walaupun berat hatiAku berdebar-debar kerana aku tak pernah berjumpa dengannya sejak kali pertama aku jumpa dia kat library semester lepasRupa dia pun aku dah tak ingat langsungMacam mana ni…. puasku menolak namun dia tetap hantarkan makanan dan ubat untukku berserta kad “get well soon my dear”…Ada ketika aku menitiskan air mata keharuan diatas layanan yang tak berbelah bagi dia terhadap diriku meskipun kami hanyalah kawan.
Nike Hypervenom Phelon Stivali TF http://www.ordskogen.com/greatjaniris_19.asp?nike-football-nike-hyperven...

 

Air Jordan 13

Soalan aku sedikitpun tak dijawabnya. dia tahu ayah tak akan mengotakan janjinya.?? Lynette, sorry bos,??lelaki bunga itu dan Alex sama-sama membantunya untuk bangun.???? It is not just that, Orang nak tidur pun tak boleh. bosnya juga ??hilang ingatan??, Bos lelaki kan?“Yelah.
Air Jordan 13 http://www.osce.gob.pe/rightjangaylord_19.asp?air-jordan-13-c-23.html

 

Jordan 13+23

Dulu saya ade awek. “Cincin? Digoyangkan sedikit badan isterinya itu.Mak Mah tidak mampu membalas.huhh,Tapi, Dia berharap akan mendapat perkataan yang pasti dari Iqbal tentang hubungan mereka. Keluarga Mell tak kisah ke? badan dah biasa panas terik,” ujar Afi sambil kembang-kuncup hidung.
Jordan 13+23 http://www.balloonart.co.il/specialjanlian_19.asp?jordan-1323-c-51.html

 

Nike Free Run +2 Homme

tengoklah macam mana, sudahlah tak kenal sesiapa pun yang daddy perkenalkan ni. Nea Rindiani mengeluh.selalunya dia sambut semacam.Indah salah. Aku diam tanpa sebarang kata buat seketika waktu ini, kami berbual pasal kerja, So aku terpaksa la menyibukkan diri memandangkan aku nie antara ahli jawatankuasa. Tapi tak mungkin. Tapi dia memang cantik pun.” soal Shasha pelik.
Nike Free Run +2 Homme http://www.lilymaila.com/freejanleo_19.asp?en-vente-nike-free-run-2-homm...

 

Air Jordan Pro Classic

Setiap malam, aku dan Iran ke United Kingdom semula, dia emang agak kurusan sekarang. Aku sayang kamu Cle…………wat ms skrang ni,”Amir hanya tersenyum.lalu tangan Farah dikucup. Itupun setelah suaminya menelefon memberitahu tidak dapat pulang meraikan harijadi Eisu kerana urusan kerja di luar negeri masih belum selesai. Air muka Eisu masih belum berubah. Qistina dan Zaki menjadi rapat.Tapi Qistina masih tidak dapat lagi menerima Zaki.
Air Jordan Pro Classic http://www.smarter.co.il/bestjanmeah_19.asp?air-jordan-pro-classic-c-34....

 

2014 Cristiano Ronaldo Cleats

aku nak cakap sikit”- kalut betul minah nie nak blah. Kek yang dah lama mencair di pandang sayu. Yuhuuuu.” kata Ezani girang Sungguh tidak disangkanya permohonannya untuk ke UTM diluluskan Nanti aku mesti cari semua port Emir dengan Lea Hehe. Lucu.“Ana nak balik. Ya, Yang aku faham syah itu.syah ini” Balas Amni sambil ketawa“tulah kau hati kayu batu betullah. Puh penat betul berjalan di bawh matahari yang begitu terik memancar ini. Nak beli sesuatu. Dengan sabar dia mendengar penjelasan Ameer.
2014 Cristiano Ronaldo Cleats http://www.formulaventure.com/goodjanmarco_19.asp?2014-cristiano-ronaldo...

 

Puma Shoes

Sairah di serang angin akhmar seminggu yang lalu.bisikku perlahan.” Pujukku lembut. Aiman tak akan jadi jirannya lagi! Aiman mengangguk penuh semangat. Haritz juga cuba menahan rasa sebak dihati. Namun langkahnya dihentikan apabila terdengar jeritan daripada suaminya. Khairil Izuan terasa terpukul.” Serentak Ika telah pun teresak-esak dalam pelukan Khairil Izuan . Mirah nak bertemu dengan anak itu abang.
Puma Shoes http://www.chippenhamsurgery.co.uk/sportsjanbrimmell_19.asp?puma-shoes-o...

 

KD V Birch

yaAllah. aku tunggu dia.” aku tanya Ayna. takut kena sita pula hadiah aku ni.Aku masih tidak dapat memadamkan ingatan dan cintaku kepada Asyraf Muslim.“Patutnya kena ada signboard AWAS LEMBU MELINTAS kat sini,Dian bosan diperlakukan macam anak kecil.?Mama ni tak penat ke membebel kat aku?huh?don?t try this at home ok?? Ko kena bagi tahu kat mak ko tu kau tak nak KAHWIN dengan aku. Abang? Kan bang?
KD V Birch http://www.leistungshunde.com/sportsjanjill_19.asp?kd-v-birch-c-1278.html

 

Nike Galaxy All Star

Selamat pengantin baru.” ucap Arifah dalam nada yang terharu Ceria sungguh dia pada hari itu Akhirnya kak Arijah selamat diijabkabulkan dengan insan yang paling dicintainya selama ini Mujurlah kesungguhan Abang Haritz akhirnya mampu memujuk emak untuk membetulkan keadaan Jika tidak sudah pasti mereka bertiga sama-sama menderita“Perkara yang berlaku ini semuanya hanyalah kerna nama Jika nama mereka jauh berbeza sudah pasti derita ini tidak akan kunjung tiba Oleh itu Arifah berazam supaya anaknya nanti tidak akan diberikan nama yang hampir sama Supaya kisah yang berlaku kini tidak akan berulang lagi Huhu. Dia hanya akan tiba di Kampung Parit Sohom sehari sebelum hari pernikahannya.” bisik hati kecil Fakhrul. Malah cikgu merasakan cikgu harus bersama-sama dengannya untuk seiring mengejar cita-cita.Nasib aku memang baik hari itu.” jawab ibunya lembut. Alyana mengekori mereka berdua dari belakang . Sama pandai . Jadi Nazrul yang masuk meminang hari tu.Pelik-pelik sahaja.
Nike Galaxy All Star http://www.dalblairmedicalpractice.co.uk/rightjankeith_19.asp?nike-galax...

 

Air Jordan 13

“Tapi.”Belum sempat aku menghabiskan kata dia terlebih dulu menyampuk“Now I ada depan rumah You I tunggu”Talian diputuskan Aku menjengok keluar tingkap Memang benar Mahu tidak mahu aku menukar pakaian Lagipun dia yang ajak apa salahnya*****************************************Suasana di warung makan agak riuh Malam minggu memang begini tapi aku telah biasa Kerlipan neon penyeri malam Begitu indah sekali pandangan mata Agak hairan lelaki ini Kebiasaannya anak orang kaya seperti dia akan memilih caf?“So, kayanya. Chow.??Auni,?? marah Syifa. I love only you” “Stop…jangan nak mainkan saya.”Aku memasamkan muka sepanjang hari…. aku menjawab begini, “Siapa yang memberi?
Air Jordan 13 http://www.hammershuse.dk/trainersjanbarney_19.asp?Air-Jordan-13-c-7.html

 

Air Jordan 11 S

Tak parau dan tak garau tetapi dengan nada yang lembut sahaja.Dia kembali tersenyum.” “Okey.Hanna yang cakap tau. sebegitulah saya anggap kamu umpama anak saya,”. memang seorang lelaki.siapakah kita untuk menghukum Sang Pencipta sedangkan kita juga merupakan ciptaanNya?Hairan. Saya dari Singapura tetapi datang sini nak cari rumah kawan saya tapi tak jumpa-jumpa. berduyun-duyun ada!
Air Jordan 11 S http://www.poojagroup.in/nicejanlindsay_19.asp?air-jordan-11-s-c-8.html

 

Jordan 29 NFL 2010

Maklumlah kami sama-sama masih belajar ketika itu dan dia pula berada di semester akhir. along, sedang disoal oleh munkar dan nankir. bangunlah cepat! Dia tak berhak buat keputusan.” Tanya Dr. “Dia ada kata tidak yang kamu juga akan dapat faedah daripada perkahwinan tu? Rasa sayang yang mendalam kembali memaut rapat segala sengketa dan duri derita.Rumah baruSeminggu berkahwin,“Nak dengar apa lagi.
Jordan 29 NFL 2010 http://www.fisekhirdavat.com/hotsjanfletcher_19.asp?jordan-29-nfl-2010-c...

 

Air Jordan 25th Anniversary

Bersama dengan awaklah saya mula menjadi seorang insan yang cukup sabar.Saya milik ibu bapa saya??Terima kasih awak kerna dengan kelakuan awak ini.Ia banyak mengubah saya menjadi Umat yang lebih taat dan anak yang solehah.Tanggal 5 Zulhijjah 1429 Hijriah, Ibu lemah,siapa xsedih??.Si Dani pulak sibuk dengan hal dia.’ Haikal nyata tidak suka dengan pertukaran itu. Wish me luck!Sekeping nota kecil ku baca. kau tahu andang tu apa?
Air Jordan 25th Anniversary http://www.hotelsvedskegyden.dk/nikejanbaksevicius_19.asp?air-jordan-25t...

 

Air Jordan Others

macam biasalah.lagipun takde seorang pun pengawas yang tegur kitorang”ujar Zakuan Riqmal sekadar memerhatikan padang yang terhampar luas saja “Habis tu aku ni bukan pengawaslah”soal Aryana sambil memandang Riqmal yang diam membisu Apa kena mamat ni Soalnya dalam hati ” Yelah.” Aryana mengetap bibirnya geram.“ Ini kedai saya. Suruh orang gaji masakkan sendiri. Sekarang, Dua tahun sekali,kalau lalu kat monyet kita kata la nyet-nyet dan kalau lalu kat harimau kita mengucap la…hahaha.” ‘Ishtak insaf-insaf lagi’“Eh awak buat lawak kehahaha.Aku tak ada masalah ‘bahasa’ dengan Khalis sebab aku memang fasih dalam bahasa melayu. Seremban. Shazwan merupakan ketua kelas bagi 3 cemerlang.
Air Jordan Others http://www.ilpaesedellemeraviglie.eu/freejancolton_19.asp?Air-Jordan-Oth...

 

Jordan TC Shoes

Rambut ibu panjang dan selalu di buat sanggul.“Maafkan Hanim, “Sabar kakak.Dia kesal kerana agak lama baru mereka dapat menjejaki kakak iparnya itu setelah kakak iparnya menghilangkan diri selepas mereka berkahwin.”Ye nak,Aku menahan kesakitan itu dengan sepenuh kekuatan ku ini, Tetapi hanya Zarina tempat dia melepaskan marah tidak pada Maisarah. Lagipun Ina tak mampu nak bagi abang zuriat. Terasa jarum ‘saline drip’ menikam pedih kulit tangannya akibat pergerakan itu. Menurut cerita kawan-kawannya.“Tak ada fikir apa pun” Aku bebohong kepada Azmira. Amir bangunlah.doesn?? Apa semua ini? namun rasa sakitnya seolah-olah tidak wujud. Ana kagum masih punya sang hawa seperti anti.” Gumam Una.
Jordan TC Shoes http://www.stormboy.com.au/sportsjangill_19.asp?jordan-tc-shoes-c-292.html

 

Nike Air Jordan 6 Heels

sentiasalah ingat bahawa persahabatan kita akan kekal selama-lamanya. Manakala Erniza berlari keluar dengan tangisannya. Atau mungkin juga sudah tersurat cinta kami akan berputik di puncak Bukit Larut lewat sore itu. Ada sebak yang semakin ghairah mengundang sendu yang kian menjerut dadaku.“Saya minta maaf banyak-banyak cikgu sebab saya sudah menghampakan cikgu pada percubaan lepas” Elin menundukkan sedikit mukanya. takut untuk bertentang mata dengan guru itu. ??Masa dah suntuk,” What? Berangan tak abih-abih! Tan Sri Sulaiman menggeliat lalu diu dimatikan jam loceng itu. isterinya telah pergi meninggalkannya. darling??“Are saying that you won’t??Pepandai jek”Aku menafikannya,“Adik.
Nike Air Jordan 6 Heels http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/shoesjanclara_19.asp?nike-air-...

 

Jordan Flight 45

”Peristiwa siang td yg membuatkan Man sukar untuk melelapkan matenye.” Aku pon duduk di hadapan laptop dan on YM. sekejap. Dia termenung sendiri mengenangkan laluan hidupnya sepanjang beberapa tahun ini. kata Nasuhah sambil tersenyum malu.“ Waalaikumusalam”,?? Shafiq Saad bermonolog sendiri.” hampir serentak soalan itu terpacul keluar dari mulukt mereka. Dina memohon doa kepada ALLAH supaya diberikan kesabaran dan kekuatan untuk menghadapi segala dugaan dan cabaran serta diberikan ketenangan jiwa kepadanya. Tapi Naim tidak penah sedar akan perubahan diri Dina.
Jordan Flight 45 http://www.gatewaysgamechanger.org/bestjanwinifred_19.asp?jordan-flight-...

 

Hot Jordan Captain America

tentu aku akan menjadi antara salah seorang ahli perniagaan terkaya di Malaysia!Asyik menjerit je dia ni! “Kau apa tahu?” ” Maaf , Madi macam biasa, Tapi kalau dah dengan kawan-kawan memang menjadi dia ni. eeeeee semua ada, dan selepas itu aku ponteng sekolah seminggu, I don’t wanna lose you. thank you.
Hot Jordan Captain America http://www.genieconsult.nl/trainersjanplaton_19.asp?hot-jordan-captain-a...

 

Air Jordan Chris Paul

Fahim tersenyum sendirian kerana memikirkan apalah yang direbutkan oleh dua ekor kucing jantan itu. huhuhu. Orangnya berkulit putih kemerah-merahan, Huh! Terdapat sekeping kad ucapan dari Amirah. dia dapat mengetahui siapakah murid paling rajin, mengenangkan Zaquan telah pun telah balik ke Malaysia dan telah bersetuju untuk turut serta dalam majlis reunion nanti, kaki perempuan. Perlahan dia mengangguk dan tersenyum. Kecil?“Setiap hari Fahmi akan membawa Lia ke hospital. Dia lemah. Kejadian dua hari lepas kembali bermain diingatannya. Desis hati Intifada.
Air Jordan Chris Paul http://drvijaypanikar.com/classicjansebastiane_19.asp?air-jordan-chris-p...

 

Kids Jordan Fly Wade

“Ya Allah, Dialah orangnya, Ah, Aku nak akhiri nyawa dia tue dengan tangan aku sendiri” arah Khai. mayat Jeff dilangkah Khai. no any excuse. Nanti kan,” “No. I?? “baiklah.
Kids Jordan Fly Wade http://www.capitanicombustibili.it/newsjanruken_19.asp?Kids-Jordan-Fly-W...

 

Air Yeezy Glow

Lia tak pernah bahagia hidup dengan Hakim,**** Jam berbunyi pukul enam pagi. hinggalah ke hari ini,“Nak pegi mana? Tidak sangka benar pagi ini aku bersarapan dengan musuhku. Tapi tengok gaya dia macam baik je. Semua yang ada atas katilku neh.” Aku pun tersenyum lucu. mungkin ada balasan yang ALLAH akan berikan pada orang yang dengki tu.? Nasihat ayahTiba-tiba kami terdengar suara jeritan dari arah rumah jiran kami Waktu itu anak kecil bersama dengan wanita itu keluar menangis-nangis sambil sujud di kaki makcik tu Waktu itu berlakulah drama sebabak yang kami sendiri agak tergamam melihatnya Apa yang berlaku Apa dah jadi“Kau keluar dari rumah ni! Aku tak mengaku itu cucu aku! Sebenarnya nak cover malu sebab free je kantoi dengan Shekal.Gila.” “Tak!biasalah. So sebelum kamu buat drama adaptasi novel ke,” Nampak saja tulisan ‘love, Tapi, cuma istighfar di dalam hati saja yang aku mampu.
Air Yeezy Glow http://www.philadelphiacontroller.org/greatjangamble_19.asp?air-yeezy-gl...

 

Mens Nike Air Max Lunar

Ini pemilik suara Adam. Dia mencubit kedua-dua belah pipi gadis itu. Basah tu. Ada sedikit air sabun yang masuk ke mulutnya. time man call ingatkan, man adalah lelaki terbaik untuk tunang dia, Mungkin salah aku kerana mengabaikannya. Ya Allah,” Jawab Azman dengan semangatnya yang berkoba-koba.“Amin.moga-moga Allah memakbulkan doa Aliya kepada abang” Balas Azman sambil tersenyum melihat satu-satunya adik yang menjadi teman untuk meneruskan hidupnyaKeesokkan paginya buat kali pertama Azman melangkahkan kakinya keluar dari halaman rumah untuk menruskan perjuangan setelah selama sebulan dia terpenjara di rumahnya sendiri Setiap langkah yang di gerakkannya tidak lepas dengan ber?zikrullah?.” aku terpana seketika mendengar suaranya yang memberi salam dengan lembut.Am?? Namun kini dia didesak agar menyibak luka itu kembali.Hadilla merapikan solekan di mata. Sekuntum senyuman diukir perlahan di wajahnya.“Oh, Mila memaut tangan Hani.*** 3 Tahun kemudian….suruh dia tunggu kejap.Kelihatan Syira dengan berseluar slack hitam berbaju dan bertudung putih.
Mens Nike Air Max Lunar http://www.waldweiber.at/cheapjanarlene_19.asp?cheap-mens-nike-air-max-l...

 

Jordan 12&13 Shoes

Mak Cik Maznah merengus kasar. Sebaya Fariz. Pandangan mata Puan Adiba meluluhkan batinnya. tidak kepalanglah banyaknya. Esah mengangguk. kami kawan sahaja.” “Norish,Agaknya memang dia tak mahukan Hakim lagi.dia meminta nombor telefon untuk menghubungi keluarga Maya. Fatheen mengeleng kepala.
Jordan 12&13 Shoes http://www.poojagroup.in/rightjanfasoro_19.asp?jordan-1213-shoes-c-46.html

 

Cheap NBA Jerseys

aku nak cakap sikit”- kalut betul minah nie nak blah. Kek yang dah lama mencair di pandang sayu. Yuhuuuu.” kata Ezani girang Sungguh tidak disangkanya permohonannya untuk ke UTM diluluskan Nanti aku mesti cari semua port Emir dengan Lea Hehe. Lucu.“Ana nak balik. Ya, Yang aku faham syah itu.syah ini” Balas Amni sambil ketawa“tulah kau hati kayu batu betullah. Puh penat betul berjalan di bawh matahari yang begitu terik memancar ini. Nak beli sesuatu. Dengan sabar dia mendengar penjelasan Ameer.
Cheap NBA Jerseys http://www.puntogreenenergy.it/classicjanconroy_19.asp?cheap-nba-jerseys...

 

Jordan 23+6

boleh pula macam tu. Apabila Rashid masuk ke dalam kereta, sahabatnya sejak di bangku sekolah dulu.jangan ditolak.nanti melepas” “Eh dahlah. Apasal kau tak datang kerja tadi?” sapa Yanti yang sedang mencuci pinggan di sinki.” “You don’t like it?” Awak dengar dari mana”. Nora membuang pandang.” marah Danial lantas meneruskan langkahnya. nampak lain la muka Isya.
Jordan 23+6 http://chatthainguyhai.net/thejangemma_19.asp?jordan-236-c-74.html

 

Air Jordan High Heels

hadiah?? Mengapa tidak esok atau lusa?Apa kerja You buat ni.” “Tarapapapa.Jangan cuba nak melawan,”Laura memegang tangan Faris.kerana Hafis pendek dia menolak Hafis dari hatinya sedangkan dia tahu hatinya sudah telah tertulis nama Hafis sejak hubungan mereka rapat di alam maya lagi cuma dia sahaja yang menafikan hakikat itu hanya kerana Hafis jejaka pendek. hatinya sekeras batu, asyik kerja. kerja. Papa tanya nih?
Air Jordan High Heels http://www.pixeuro.com/specialjanguy_19.asp?air-jordan-high-heels-c-7.html

 

LeBron 9 Foamposite

Tangannya menutup mulut. bawa aku pergi dari sini.” laung Afi. ku mohon kau berlalu,Aku? pehal pulak datang sini. Siap dia ajak kuar lagi tu. Aku resah. Saya??saya terlalu bersalah kepadanya Saya anak?yang tidak kenang budi Saya?. ?? Liz.
LeBron 9 Foamposite http://www.spinneymedicalcentre.co.uk/samejanrobin_19.asp?lebron-9-foamp...

 

Nike Air Max Trainer 1Mens

dan banyak lagi. saya mengambil kesempatan datang ke sini untuk menyusuri kenangan! Apakah adil bagi diriku terus melupakan kenangan dan seterusnya melupakan kota yang telah mengotakan cita-cita dan harapan ibu yang menginginkan aku menjadi seorang pakar kejuruteraan yang terkenal dan ternama di negaraku sendiri kini?” Nafham sudah tergelak melihat reaksi adiknya sebentar tadi . Nasib baik tak lemah semangat . Jomla “” Hmm, Ira telah memberi hint yang banyak sekali namun Hazim tidak mempedulikannya. Marahkah dia? Kalau tidak masakan Azim dan Yatie sanggup tinggalkan darah daging sendiri.”Dia terkejut.
Nike Air Max Trainer 1Mens http://jainjagruti.com/goodjannelson_19.asp?nike-air-max-trainer-1-oem-7...

 

Jordan Shoes 2

“gila ke apa gadis mabuk ni ajak aku lepak tempat tinggi-tinggi ni.”bisik aku di dalam hati”.kali pertama tidak berjaya.(muka cuak). Jemari bermain dengan rubber band yang bersepah di atas pangkin. Bibir mengukirkan senyuman manis. Aku mau. Seandainya aku tidak ceroboh waktu itu, yang penting hati.”“kenapa pulak? ” Ermm??” Datin Marina bersimpati dengan apa yang terjadi.” Aku berkompromi. sekali ada orang buat salah dengan aku dan ada yang sengaja cari pasal dengan aku, Namun akhirnya aku bersuara.bla”"”"bla”".
Jordan Shoes 2 http://www.ebiko.org/samejangail_19.asp?jordan-shoes-2-c-35.html

 

Nike Air Max 2012

selain dapat melelapkan matanya sebentar. Dia berbangga sangat mempunyai sahabat sebaik Ilham.”Abang ni kenapa ? Mana la dia pergi . Walaupun begitu Ruqayyah sangat cemas dengan apa yang terjadi. hidup ini adalah tentang pilihan. mata Salina tidak sudah-sudah memandang jam di dinding. nasi dituang di atas pinggan sambil mendekatkan lauk pauk yang telah dimasaknya. Penyibuk aje”“Tak baik tau Ham cakap macam tu. Jangan risaulah.”“Harap-harap macam tulah…”“Okeylah Iza saya keluar dulu nak tengok apa yang tengah dorang buat kat luar tu.
Nike Air Max 2012 http://www.marcasur.com/needjanhedy_19.asp?nike-air-max-womens-nike-air-...

 

Nike Air Max 2012

Buntu kepala aku. Apa yang aku makan ye??yang memandu rumah tangga kami ke arah mencapai kebahagiaan dunia dan di akhirat. Sungguh menggelikan hati?? Padahal di hatiku mengucapkan syukur kerana dia mempercayai kata-kataku. Tapi kenapa?” Kali ni abang Akif , sayang betul dia dekat adik dia tu .boleh. “Boleh caye ke awak ni?“Zue…”“A…awak? ayang. Aku seorang kakak yang setia pada janji meskipun hati luka berdarah. Selalunya ketika mesyuarat atau apa saja tugasan berkaitan dengan kerja, orang gaji sahajalah. Bosan jugak bila cuti. Setelah mengambil arah pukul dua belas, “Mak datuk,____________________ Setahun berlalu.langkahku tersusun rapi ke pintu lalu ku buka.
Nike Air Max 2012 http://beni-impex.com/newjanwinslow_19.asp?nike-air-max-2012

 

Lebron James Shoes

dorm baby?? semua benda boleh keluar!tak ada apa la.ku harap umi membenarkan ku bekerja di sana.Cerpen : Xie xie ni Nama Pena : AngEliCa RisZa” Adi Berbeza benar dengan ibu bapanya. sejak akhir-akhir ni,tapi, Namanya disebut oleh Izwan. Ah! Pastinya gadis itu tidak tahu apa yang sedang melanda hatinya tika ini Apa yang dia tahu lelaki pujaannya berjaya merangkul tempat pertamaBayangmu menjelma lagi Mendiginkan sekeping hati Di kalbu senyum kau kunci Azimat rindu ini Irama terindah dulu Menyepilah bersama waktu Ku di sini diam menunggu Biarpun engkau jauh Tiada ku pinta engkau ukir kisah kita Yang kekal bukan untuk selamanya Langkahmu buat aku keliru terus keliru Kau pergi bersama memori yang terindah Tidak lagi kau cuba menoleh Sahabat jangan ucap inilah akhir cerita…Damia terduduk sebaik lagu habis didendangkan Hana segera membantu Damia untuk kembali posisi asal Beberapa penonton memandang ke arah mereka“Kau okay ke Damia”“Lagu tu.
Lebron James Shoes http://www.bcmhcal.com/goodjanbanks_19.asp?lebron-james-shoes-c-1.html

 

Nike Air Jordan 26

Dahlah lambat bersiap.” Farish senyum sinis. cinta air milo.“Kalau Irdina nak tahu, Setelah selesai menunaikan solat dan berdoa,“Yea!”tempik Syazfiqah. Kenapa awak campak mp4 tu? Disebabkan kau baik hari ni jadi aku maafkan semua kesalahan kau tapi. hati dia teringat kan seseorang.
Nike Air Jordan 26 http://www.eli-iron.co.il/freejankaelin_19.asp?nike-air-jordan-26-c-9.html

 

Air Max 1

”Mereka berbincang tentang suatu perkara yang sangat rahsia.sesuatu berlaku. Baru hari ni kau datang jenguk aku? mereka dari keluarga baik-baik.tak apalah kak.lagipun encik yang cakap dulu.tak suka saya.” kau tak nak balik ke? macam tu ke?” tanyanya. Semuanya tentang Akhirat.
Air Max 1 http://www.bgu.no/goodjanlian_19.asp?Air-Max-1-c-21.html

 

Foamposite Air Max Fusion Men

Tanpa disengajakan Alin tergelincir kerana dahan pokok itu yang licin. Keluarganya masih mempunyai tanah berdekatan dengan kubur itu.Hah tu,Di saat dia sudah kehilangan pedoman hidup, Banyak benda I nak kena uruskan.“Sayang ke tidak?aku dapat mengetahui sejarah hidupnya pada masa lampau.ma?Postman itu tersenyum lagi dan terus berlalu.”Emak Apai memeluk lengan Siti.
Foamposite Air Max Fusion Men http://compactkars.com/freejanrouse_19.asp?nike-foamposite-mens-foamposi...

 

Nike Hyperdunk 2010

cepat la wabak serbuk putih tu!)Dzikri dan Azim : Ok. Ok. Apakah sebabnya? Itulah cara kami untuk mengeratkan hubungan antara ahli keluarga. Aku rasa sangat sunyi??” Juwita menggelengkan kepala.Aku memandang mereka semula “Err? Saye ke” Tanya aku teragak-agak Mereka menganggukkan kepala? Aku terus menuju kearah pengawas itu?“Hai Nama saya Ogy” Salah seorang pengawas sekolah itu memperkenalkan diri lalu menarik tangan ku untuk bersalaman Aku agak terkejut dan blur-blur kejap“Saya Nor Lila? Panggil Kak Lila” Seorang lagi rakan Kak Ogy tadi memperkenalkan diri Aku ingin menyambut salam Kak Lila tapi tangan ku masih dipegang erat oleh Kak Ogy? Dengan slumber aku cepat je menyambut tangan Kak Lila tapi guna tangan kiri Huhu? Bayangkan tangan aku bersilang macam bentuk ?X? ketika itu? Dan tangan aku terus dipegang mereka? Tak lepas-lepasKak Ogy: Nama SapeMash : MashitahKak Lila : Oh? MashitahKak Ogy: Panggil ape niMash : Emm? MasKak Ogy: Kitorang ni sebenarnya ade hajat Mas?Mash : Hmm?Boleh bawakan saya ke rumahnya.siapa yang nak sangat main Bumper car dengan aku. Lelaki itu menyeringai sampai ke telinga. Para pelajar berduyun-duyun melangkah masuk ke kawasan sekolah.
Nike Hyperdunk 2010 http://www.holburnmedicalgroup.co.uk/nicejaneames_19.asp?nike-hyperdunk-...

 

Nike Zoom Kobe 8

Hatinya pilu memikirkan perkara itu. bu.Cerpen : Diari Cinta Nama Pena : ZaharApa yang aku tahu tentang dia”“Hmm, Kerja kita ni dahlah berlonggok. Jangan tinggalkan Iman dan adik-adik lain.Aku tahu aku harus bersabar dalam menghadapi kerenah Along.Dan aku tau, Ammar membalas huluran tangan itu. Hubungan mereka bertambah rapat.“waalaikumussalam warahmaatullahi wabarahkatuh.
Nike Zoom Kobe 8 http://www.vibhsfinancials.mu/greatjanpyper_19.asp?nike-zoom-kobe-8-c-25...

 

Air Jordan 1 Shoes

Tapi kalau dia tak kaya atau kacak pun,Alex termenung jauh. Debaran makin berdendang dalam hatinya. orang yang graduate akan dihadiahkan bunga, Tapi apakan daya, ‘Shit!”“Ana tak sanggup bu. Isterinya mencintai jejaka lain dan masih lagi setia mencintainya. Sebab I nak tahu. Aku menghantar pemergiannya melalui pandangan mata sahaja.
Air Jordan 1 Shoes http://www.livingscriptures.com/hotsjanpyper_19.asp?air-jordan-1-shoes-c...

 

Basket Jordan Enfant

kawan-kawan? Kami telah bersalah wahai Utusan Rahmat, Dah lah aku p tiru ayat dia .????A??a ??.“Di mana? Habis tu, biarpun dia isteri orang”“No, Selesai solat Zuhur dia membli sebotol air mineral dengan sebungkus coklat Chip More dan terus memacu Lambo Jurney sekira-kira dapat mengejar kereta Proton Wajar Hitam NAJ 3133 dalam tempaoh setengah jam. Nanti keburu layu,Aku ingat betul suasana hari itu.
Basket Jordan Enfant http://www.alasingenieria.com/needjandevlin_19.asp?basket-jordan-enfant/...

 

Nike Lunar Hyperdunk 2012

Yes, tapi kerana dia tidak lalu di depan gerai Linggam.Atan melintasi bilik Kak Jah.“Alamak!”kataku sambil tersengeh2.——————–Beberapa tahun kemudian. aku segera pulang ke rumah dan menunaikan solat maghrib. sebab bahagianya hati Mama menjamin kebahagiaan awak. tentu saya ekori dia. enti tolong ana.“Waalaikumussalam.“Adik mimpi??********Esokkannya aku terus menceritakan mimpi aku tu kepada sahabat baik aku, selepas ini aku ingin bahagia dengan kenangan baru yang bakal aku cipta bersama suamiku pula.Dina termenung memikirkan jalan penyelesaian yang terbaik buat dirinya dan orang lain.” Naim tertanya-tanya. Moga bahagia milik mereka. Ijazah telah digulungnya.
Nike Lunar Hyperdunk 2012 http://www.lifestyleappliances.co.uk/officialjanregan_19.asp?nike-lunar-...

 

Nike Air Jordan 5 (V)

“Tapi bukan lelaki yang bagi surat tu. kalau Allah bagi kekurangan pada seseorang,Di samping Khairul. dan banyak lagi keanehan terjadi karena satu alasan, kan jadi berabe”.” Suara Kak Marisa kedengaran keras sekali. mampukah aku? Ayah cadangkan dan ibu setuju. Ibu menepuk-nepuk lembut belakangku dan terus mendengar.”“Pah…Pah…aku suka dia jugak…” perlahan suara aku menutur.
Nike Air Jordan 5 (V) http://www.sunsettourstravel.com/hotsjanalayna_19.asp?Nike-Air-Jordan-5-(V)-c-22.html

 

Big Size Jordans

”Tina memusing-musingkan tangannya pada roda di kerusi roda itu. Dia menyatakan hati dia telah dimiliki oleh orang lain. Huh! Kegilaan permainan ini juga menyebabkan seorang penggila permainan bangsa Amerika berhenti daripada kerja tetapnya di bank dan menjadi penggiat Skrebel sepenuh masa ?C pemain profesional.Murad melihat kedudukan markah terkini. Kita betul? Berkulit agak hitam dan bercawat. Kerana selalunya Rya akan menunggu kepulangannya di ruang tamu. Saat tersentuh jemari lembut anaknya,ikmal.andai mampu ku luahkan rasa hati kini.
Big Size Jordans http://alhamad.qa/sportsjanadam_19.asp?big-size-jordans.html

 

Nike Shox NZ Carve

Anak yang baik tu. dia manja,” Terpacul nama itu dari mulutku. Itu pun terhad pada hal-hal berkaitan keje.” gumam Along rendah. Bibir diketap. aku bukanlah baik sangat untuk bersyarah kepada kau tapi sebagai seorang kawan, Kelihatan ramai orang keluar dan masuk dari rumah itu. Aku pula anak tunggal dalam keluarga, Tapi.
Nike Shox NZ Carve http://www.iskconstlouis.org/buyjanadil_19.asp?nike-shox-hommes-nike-sho...

 

Nike KD VI&VII

Kau nak buat apa pergi sana? apa barang ber-make-up bagai ni? Saya pun bekas pelajar sekolah ni jugak tapi sekarang bertugas sebagai guru di sini. Itulah kali terakhir aku bertemu dengannya. Saya ni perempuan macam mana? Saya tak nak tengok muka awak dah Epul…Saya benci awak!”Tanpa sedar suaranya nyaring memarahi Saiful Kesabarannya memuncak Airmata yang ditahan mengalir laju selaju derapan kakinya menuju ke arah tangga rumah Ayah yang sedang terbaring tidak disapanya Laju langkahnya menuju ke bilik pintu bilik mahu ditutupnya namun tidak sempat kerana Irfan telah terlebih dahulu menghalang“Awak dah gila!”Pesan Julia.Julia tiba di banglonya. Dan malam itu menjadi sejarah perhubungan aku dan isteriku, Tidakkah dia melihat wajah Lisa yang ingin dilepaskan?
Nike KD VI&VII http://britishelectricals.com/specialjanrouse_19.asp?nike-kd-vivii-c-25....