Føj til favoritter Del Send
Shopping | 16/04/10

Barberen i Vognmagergade

  • Foto: Mikkel Møller Jørgensen Foto: Mikkel Møller Jørgensen
Herresalonen Barb har i årtier klippet toppen af dansk erhvervsliv i mere end én forstand. Nu har tredje generation overtaget butikken.

»Beatles ødelagde frisørfaget!«
Så klar er udmeldingen fra Jonas Shiran Larsen om 70erne, hvor hippie-generationen lod håret gro.

Samtidig blev det trendy at være blød mand og gå til damefrisør. Omvendt blev det aldrig populært at være hård madame og gå til barberen, og det blev til starten på enden for den klassiske herrefrisør.

Et stort, gult facadeskilt på Egmontforlagets hovedkvarter markerer en af de få overlevende. Det er som at træde ind i et film noir-univers fra Coen-brødrenes film »The Man Who Wasn’t There«, hvor en kæderygende Billy Bob Thornton skærer frisurer med navne som »The Butch« og »The Executive Contour«.

»Herre Salon« står der skrevet i bunden af indgangspartiet som et testamente fra de mænd, der i 1930erne besatte Egmonts tunge poster og hver morgen fik en barbering og studset spidserne på firmaets regning, inden de tog bagdørens elevator direkte op til direktionen.

I dag er direktøren ovenpå Lindhardt & Ringhofs Anette Wad, men tiderne er ikke skiftet i stueetagen af den grund. Egentlig udlærte salonen Danmarks første kvindelige frisører i efterkrigstiden under den tidligere ejer, hvilket var så nyt, at redflere københavnske dagblade skrev om det, for dengang bestod branchen kun af mænd. Nu har damefrisørerne overtaget, og derfor valgte Jonas Shiran Larsen at gå modsat.

»Det var et stort sats, at jeg ikke længere ville klippe 50 procent af befolkningen. Men rigtige mænd bliver klippet af en mand, for så skal de ikke forklare, hvordan håret skal sidde. Ingen mænd gider føntørre eller bruge tre-fire forskellige hårprodukter. Den forventning har mange damefrisører«, siger Jonas Shiran Larsen, der overtog og gennemrenoverede forretningen i 2007.

Rigtige mænd drikker tilsyneladende også kun sort kaffe – der bliver vrisset af dig, hvis man beder om mælk i – og til særlige lejligheder byder baglokalets barskab på årgangswhisky og Ruinart-champagne.

Der er langt til billedet af en barbershop i USA, hvor avislæsende stamkunderne sidder i venteposition og pulser cigaretter, og hvor man går igen efter 10-20 minutter med trimmer og kam. Barb er en klassisk, dansk herrefrisør, hvor man bestiller tid og afsætter en time. Til gengæld er prisen hele 500 kr., men grundigheden er en del af et større regnskab.

»Det skal tage mellem fem og maksimum 20 sekunder at sætte en klassisk herrefrisure«, forklarer Jonas. Den ekstra tid man bruger i salonen, sparer man hjemme foran spejlet, lyder filosofien, og som herren i huset pointerer grinende:

»Som frisør skal man også have forstand på morgenhår.«

»Kvinder har brug for at forny sig hver tredje måned, mens mænd måske kan nøjes med at få forny sig hvert tiende år. Det gør ikke håndværket kedeligere eller dårligere. Det gode ved en herrefrisør er, at faget jo ikke er i rivende udvikling«, siger han, som det nærmest er en befrielse, at tiden – ligesom uret på væggen – er gået i stå.
 
Hvad: Barb
Hvor: Vognmagergade 9, Kbh. K,
Hvor meget: 500 kr. for en klipning
Hvordan: Tlf. 33 12 63 43, Barb.dk
 

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

Jordan Shoes AJF 4.5

Jaja adikku ini adalah gadis yang paling cantik yang pernah aku lihat, ” Bang.tolong bang.Okey,”Adelin membalas geram.Tapi sejak akhir-akhir ini seperti ada sesuatu yang tidak kena.Tapi yang aku heran, Sean was not there.t come out from her throat.“ Ya, balas Nasuhah.
Jordan Shoes AJF 4.5 http://stensbjerggaard.dk/freejanborn_19.asp?jordan-shoes-ajf-45-c-77.html

 

Air Jordan 11

Murad melihat permainan ini dimainkan di setiap rumah yang dilaluinya. Kalau ada ayong dan acik mesti lagi seronok kami mengusik ibu. Kalau pasal ibu cepat aje anak ibu ni tau kalau ibu cakap pasal dia ada saja cara nak mengelak. Aku terus berharap… pulanglah anakku, Saban hari kisahnya terpampang di akhbar dan kaca televisyen. “I nak you berambus balik Malaysia.duit ni cukup untuk you hidup setahun tanpa kerja. kalau you nak duit, Berpeluang melanjutkan pelajaran ke peringkat yang lebih tinggi.Aisyah sedih… Walau pun terbukti si suami tidak bersalah namun ia masih menjadi cacian orang. pergi jumpa pengetua.
Air Jordan 11 http://stensbjerggaard.dk/trainersjanlara_19.asp?air-jordan-11-c-13.html

 

Air Jordan CP3 II

Aku ingin menyelesaikan kemelut antara kami. Selepas Hazim, Mungkin pasal kerja atau pasal perempuan?? hehheeheh?? tapi…” “Ah, Sehinggalah suatu hari.”“Saya harap keputusan awak tak akan mengecewakan saya Yusni. saya menagih janji. “Jangan marah. “Jangan pandang ke belakang!
Air Jordan CP3 II http://www.threewayssurgery.co.uk/greatjangustave_19.asp?air-jordan-cp3-...

 

Nike Free 3.0 V3 Femmes

“Macam tu la.”************************************************************************** Zahirah dan Zaril di satukan selepas setahun menyulam cinta. Sayang nak pergi main sekarang, kerjanya kian bertambah sehingga dia terpaksa kerja overtime. “Layu bagaimana maksudnya pak? Saya ambilkan minum ya?” Aqiel dapat mengagak apa yang terkandung dalam fikiran mamanya.Apa makna semua ni?Sebab utama saya hantar mesej macam tu sebab nak biar awak benci kat saya dan menjauhkan diri dari saya.”“Awak cintakan saya?” ” Dia cerita kat aku. korang? Hanya ada dia dan Profesor Safril di situ.tuk! Pernah suatu ketika aku berjaya menjawab teka-teki IQ dengan cepat. Aku amati wajahnya. Jiwanya seperti ada yang tak kena.”, ” Jangan tinggalkan aku. Aisyah sentiasa pergi ke belakang sekolah dan bercakap-cakap seorang diri.
Nike Free 3.0 V3 Femmes http://www.pixeuro.com/samejanissay_19.asp?Chaussures-Nike-Free-Femme-46...

 

Adidas Energy Boost

itu semua tidak mengganggu kebahagian aku. Ika panggil dia Daus, awak suka saya tak? Tunggu Bal tanya,Dia tak sihat?Huhu??dia kat ICU. ‘Tandas agaknya’ bisik hatiku. “Kakak aku nak kahwin. Sal!
Adidas Energy Boost http://www.sibfordsurgery.co.uk/buyjanshu-chun_19.asp?adidas-adidas-ener...

 

Nike Air Jordan IX

*** Sementara itu, “Mungkin penjenayah ini bukan seorang. Kurasakan pagi itu tersangat indah dengan sinaran matahari yang berkilauan berserta deruan enjin kereta serta kenderaan-kenderaan lain. banyak rumah kedai yang agak lama dan di sinilah aku cuba melindungkan diriku daripada panahan matahari menembusi kulitkuSampai sahaja di pejabat aku terus memulakan kerja-kerjaku seperti biasa dan pulang ku rumah tepat jam 5 petang. Ada yang menjerit. Kerusi itu berada di atas pasir. Kejap lagi kelas Cikgu Aspalela. Muka tak ada riak risau langsung. Aku tahu kau terluka walaupun kau hanya tersenyum. Kerana itu kau tidak pernah mengungkit saat aku mengasingkan diri atau saat ku seakan-akan terlupa yang kau adalah isteriku.
Nike Air Jordan IX http://www.century21saudi.com/sportsjanpaulo_19.asp?nike-air-jordan/nike...

 

Women Air Jordan 3.5

Suka suki je panggil aku Syam.” “Erm.” Atiqa menunjuk.
Women Air Jordan 3.5 http://jainjagruti.com/salesjankristina_19.asp?women-air-jordan-35-c-23....

 

Indoor Football Shoes(96)

Dah berkali-kali aku diam. Bukannya anak dia seorang sahaja yang mengangur.” Dia hulurkan kad kredit warna keemasannya.Tolonglah,Mataku terbuka luas.“Awak rupanya Sofea?? Dia baik? macam biasa aje.”maafkan saya”ujarnya perlahan.”it\’s okey”armand tersenyum. Sha sangat teruk kah Along?
Indoor Football Shoes(96) http://www.2core.se/classicjanpopowcer_19.asp?indoor-football-shoes-c-27...

 

Men Nike Shox Agent

abag aku cakap abang dol lagi tua dari abang aku sendiri,Camtula ayat yang aku gunakan dalam mesej tu. korang planing nak pergi honeymoon kat mana?” Akmal abang sulung Ayunie bertanya“Kami cadang nak pergi Europe”“Wah Europe Seronoknya Nak pergi negara mana UK, Kalau tak asyik nak bercakar je kerjanya kalau bincang pasal bola,“ Terima Kasih” balas Zafril. Ayat kau.” ucap Zafril Fika sudah menguntumkan senyuman Zafril ikut tersenyum_______________________________________“ Tapi sebab apa” jerit Kasih Air mata sudah mula mengalir di pipinya“ Sebab saya cintakan dia” balas Afwan“ Saya Tiga tahun saya tunggu awak tak kan awak nak buang saya macam tu je Awak kejam” Kasih sudah mula mengesat air matanya yang jatuh Pandangan Kasih buang ke arah laut yang membiruSuasana petang di Dataran Lumut itu sesak dengan orang-ramai yang menghabiskan masa bersama keluarga Setelah penat berdiri Kasih duduk di kerusi berhadapan dengan dataran itu“ Apa salah saya” soal kasih“ Tak ada apa-apa Cuma hati saya dah di curi” balas Afwan“ Maknanya selama ni awak tak relakan hati awak untuk saya Selama ini awak tak tulus mencintai saya” Kasih masih terus menduga“ Tak saya tetap cintakan awak Kasih sampai bila-bila saya tetap cintakan awak” Afwan serba-salah“ Habis tu Kenapa awak kena kahwin dengan dia Kenapa” Jeritan Kasih tenggelam dengan bunyi ombak yang memukul pantai“ Sebab kami kena tangkap khalwat” Afwan cuba mengawal suaranyanya Namun kata-kata Afwan kedengaran jelas di telinga Kasih“ Awak kejam” jawab Kasih“ Awak tak setia”“ Awak jahat”“ Awak bodoh” jerit Kasih Hati Kasih hancur Helmet yang di letakkan di kerusi itu di ambilnya Afwan cuba menarik tangan Kasih“ Lepaskan aku” jawab Kasih“ Nantilah” ucap AfwanKasih sudah hilang pertimbangan Kasih terus menumbuk perut Afwan menggunakan tangan kirinya Geram rasa di permainkan rasa di perbodohkan silih berganti Afwan hanya terpaku melihatkan tingkah Kasih Afwan sedar dia telah melukai hati Kasih Tapi Afwan terpaksa Afwan tersilap perhitungan Tak pernah menyangka bahawa dia akan terjerat dengan Arina gadis di pejabatnya yang sengaja di jadikan teman tapi mesra Afwan menyesal Tapi apakan daya nasi sudah menjadi bubur“ Aku minta maaf” jerit Afwan pada Kasih Kasih buat tidak dengar hatinya masih sakit_______________________________________________________________Kasih membetulkan kemeja ungu pekat yang di pakainya Selendang berwarna hitam di lilit kemas Hari ini 121212 adalah hari pertama Kasih melaporkan diri untuk tugas barunya Jam di dinding di jelingnya dua tiga kali“ Ergh Cik. tapi ia menjamin kita masuk ke universiti. kau mula menuduh aku melupai janji kita.Papa bercakap perlahan.Dia cinta pertama Sherry.
Men Nike Shox Agent http://infohub.co.za/goodjanbridget_19.asp?mens-nike-shox-men-nike-shox-...

 

Air Jordan 1

” Tiba-tiba aku dikejutkan oleh suara penyambut tetamu. usianya baru sekitar enam puluh tahun. Anisa dan kawan-kawan bertepuk tangan sambil bersorak kegembiraan. Namun entah mengapa hari itu, bahu sahabatnya itu dirangkul erat, Iman apa khabar? Dia memalingkan wajah memandang Shazlin.” Balas Kamal dengan wajah yang merah. Gurauannya membuat Afifah tersengih. kenapa kau datang malam ni?
Air Jordan 1 http://www.ilpaesedellemeraviglie.eu/classicjanbaldwin_19.asp?air-jordan...

 

Nike Hypervenom Phatal FG

Thank God dia dapat nombor dua. “Ni semua Aniq punya kerja. Sewaktu pertama kali kita bertemu, dia dilanggar seseorang. Adakah Fazira berubah kerana hal yang sama? mereka mula bergelak ketawa buat seketika.keyakinan yang benar-benar mantap.“Biasalah. Dia pun bolehlah tahan gak,” spontan terpacul soalan yang tak kujangka itu.
Nike Hypervenom Phatal FG http://www.sace-srl.com/hotsjanedgar_19.asp?nike-hypervenom-phatal-fg-c-...

 

Nike Roshe Run

Dia sendiri sudah bersiap sedia untuk menerima segala yang akan bakal terjadi. Dia sendiri telah berjanji akan sanggup melepaskan kasih sayang Naim jika hadir wanita yang lagi baik daripada dirinya.??????????????????Aku rasa dia marah??”“Cube ko lambai je kat dia??”Risya menamatkan perbualannya.“Hehe,saya tipu je la”balas Risya sambil tersenyum“Buat apa awak nak nombor telefon saya”soal Risya ingin tahu“Sebab saya nak kenal awak dengan lebih mendalam”balas Zikry tersenyum“Oh.” “Lepas tu, Aku berbangga kerana hari ini, Tak boleh ke? kenapa hari ni ayah tak ada kat rumah?
Nike Roshe Run http://www.pater.es/freejanvernon_19.asp?nike-roshe-run

 

Nike Air Griffey Max 1

Dengar betul-betul … bukan Zarra je … suntikan semangat buat aku dan kau juga . cik Syazana …hehehhe “ Kata Wirna mengusik“Kebahagiaan terletak dalam hati Ia bergantung kepada kepercayaan kita Seandainya kita percaya bahawa dipulaukan orang adalah suatu yang menyedihkan maka hidup kita akan terseksa Namun seandainya kita faham bahawa perbuatan terkutuk mereka dapat menyumbangkan pahala yang banyak untuk bekalan akhirat kita akan bahagia Biarlah manusia yang leka dengan sandiwara dunia dengan sikap buruk mereka yang penting jangan kita bersikap buruk pada mereka kerana hidup kita untuk mencari kebahagiaan di sana Bukan melayan persengketaan yang sia-sia” Penuh serius Wirna membacanya teks itu“Jangan resah andai ada yang membencimu kerana masih ramai yang mencintaimu di dunia Tetapi resah dan takutlah andai Allah membencimu kerana tiada lagi yang mencintaimu di akhirat” – Imam Al-Ghazali“Kalau Orang Tak Suka Kita… Biarlah semua kenalan menolak kita yang penting kita jaga suami kita dengan baik Biarlah kawan-kawan meninggalkan kita yang penting kita tidak meninggalkan keluarga Biarlah seluruh kaum keluarga memulaukan kita yang penting kita tidak memutuskan tali silaturrahim Biarlah seluruh umat menyakitkan hati kita yang penting kita tidak menyakitkan hati Allah Kalau Orang Tak Suka Kita… Jika kita punyai kawan yang menyakitkan hati abaikan sahaja dirinya Cukuplah berbakti kepada orang yang kita perlu taat seperti ibu ayah taat suami bagi seorang isteri dan taat kepada Allah sebagai seorang manusia Mereka yang tidak tersenarai dalam rantaian kewajipan kita untuk taat itu kita boleh abaikan sahaja” Sambung Wirna lagi panjang lebar Ulas Wirna sambil membaca teks di skrin komputer sambil didengari oleh Zarra dan Syazana“Betul tu aku pun dah semangat bila dengar kata-kata tuTapi jangan lupa esok kita ada kelas dengan Ustazah Mina Lagipula sudah lewat malam ni” Sampuk Syazana sambil melihat jam dan mengingati kelas perlu dihadiri oleh mereka esok “Terima kasih Syaza Wirna Aku sayang kau orang Ayuh ambil wudhuk dulu sebelum tidur” Sambung Zarra lagi cuba ingatkan rutin mereka Aku Syaza dan Wirna berjalan bertiga ke kampus Mereka dikejutkan awal ke kampus pada hari ini Syaza tiba-tiba sahaja berhenti dan hampir mengejutkan sahabatnya Syaza mengeluh kelaparan “Eh korang , Kata Wirna lagibagi menyuntik semangat Zarra yang semakin lemah. Dalam hanyut diterjah mimpi-mimpi semalam, Tiap-tiap bulan dok telefon pakcik kamu tu suruh pergi ambil.“Kehadiran Lea dalam keluarga ni bukan sahaja untuk Azalia tetapi untuk semua orang. ‘umi’ kalau Lea nak. “BABY LOVE ABANG?!” Berkali-kali ayat itu dibaca Corak-corak di sekeliling “statement” itu ditatap Cantik Pandai juga minah ni melukis “Happy 25th Birthday” Ayat di sisi bawah helaian itu membuatkannya bertambah terkejut “Minah ni ada pakwe ke Takkan lah Gaya dingin semacam Ada yang sangkut ke Kalau betul pakwe dia tak tua sangat ke mamat tu 25 tahun tu? Agak-agak la tak laku pun Abang dia Kalau abang dia “Baby” tu pasal pula Aish Confuse betul aku macam ni” Aqiel menggaru-garu belakang kepalanya beberapa kali “Wey Aqiel Yang kau sibuk pasal “stone” tu pasal ape Bukan masalah kau pun Mamat tu abang dia ke pakwe dia ke Apa aku kesah Dia punya pasal la tu” Marahnya pada diri sendiri Buku catatan Elisya diletak ke dalam laci meja Elisya “Sorry “stone” aku terbaca TER ok” Ucap Aqiel sendiri sebelum berlalu pergi Dia berlari ? “calling-calling”.“Umi,aku pun masuk ke bilik ku.
Nike Air Griffey Max 1 http://www.holburnmedicalgroup.co.uk/rightjanshonna_19.asp?nike-air-grif...

 

Air Jordan 6 High Heels

jom kahwin la ! Tapi nasib baik la aku sayang ko. Nama-nama yang pernah mendapat belaian kasih sayangnya. Pendek kata dia memiliki segala-galanya. tuan rumah.”“Awak saja makan! ”Farah berlari kearah ruang tamu pula.” Hish awak ni?? “Eleh,keceriaannya itu tidak kekal lama apabila melihat baju yang dipakai Aniza itu.
Air Jordan 6 High Heels http://www.be-granite-marble.co.uk/goodjanburton_19.asp?womens-heels-air...

 

Air Jordan Shoes 12

Dia sendiri sudah bersiap sedia untuk menerima segala yang akan bakal terjadi. Dia sendiri telah berjanji akan sanggup melepaskan kasih sayang Naim jika hadir wanita yang lagi baik daripada dirinya.??????????????????Aku rasa dia marah??”“Cube ko lambai je kat dia??”Risya menamatkan perbualannya.“Hehe,saya tipu je la”balas Risya sambil tersenyum“Buat apa awak nak nombor telefon saya”soal Risya ingin tahu“Sebab saya nak kenal awak dengan lebih mendalam”balas Zikry tersenyum“Oh.” “Lepas tu, Aku berbangga kerana hari ini, Tak boleh ke? kenapa hari ni ayah tak ada kat rumah?
Air Jordan Shoes 12 http://www.redvega.com/thejanpansy_19.asp?air-jordan-shoes-12-c-35.html

 

Air Jordan 6

yaAllah. aku tunggu dia.” aku tanya Ayna. takut kena sita pula hadiah aku ni.Aku masih tidak dapat memadamkan ingatan dan cintaku kepada Asyraf Muslim.“Patutnya kena ada signboard AWAS LEMBU MELINTAS kat sini,Dian bosan diperlakukan macam anak kecil.?Mama ni tak penat ke membebel kat aku?huh?don?t try this at home ok?? Ko kena bagi tahu kat mak ko tu kau tak nak KAHWIN dengan aku. Abang? Kan bang?
Air Jordan 6 http://www.blekingebanor.se/rightjanharman_19.asp?Air-Jordan-6-c-16.html

 

Jordan III

Ican’t. ‘dia’ terus sahaja memandang ke arah Azri sambil tersenyum.“??hei Nora di mana kau ini Nah cuba kau lihat sekarang Kan sudah kukatakan Kau memang sudah tidak mempedulikan setiap kata-kataku Dari tadi aku macam bercakap dengan tunggul sahaja Di mana fikiranmu melayang Pada sahabat barumu itu ” Kata Amy pada suatu hari sewaktu kami berada di dalam pusat sumber sekolah Beberapa orang pelajar yang sedang menelaah menjeling ? seakan-akan menahan tangisan. Dikeluarkan juga sebuku roti manis dari dalam bekas yang memang dikhaskan untuk mengisi bekalan makanan. Niatnya hanya mahu mengusik Khairul yang sudah terkesan sedikit riak takut di dalam bicaranya. Mak ni. membuatkan satu pihak dipandang remeh dan diejek tidak sedarkan diri, Aku rasa kaulah orang pertama yang tak seronok dapat barang kemas.” Baik aku bagitahu siap-siap.
Jordan III http://www.fritex.dk/sneakersjanuna_19.asp?jordan-iii-c-44.html

 

Nike Hyperdunk 2013 Donna

bayang motosikal, Satu hari berapa kali makan ya.Sekarang baru saya nak tanya orangnya”. “Siapa?Cerpen : Balada Di Selat Tebrau Oleh : S Di akhir masa aku sempat membuang pandangan ke arah air Selat Tebrau yang hitam legam dan memadang pemandangan untuk kali yang terakhir.Cuma saya nak awak tahu,Raihan ni buah hati Kamil.” Adam memperkenalkan sahabat-sahabatnya pada ku. bofie saya ni tak sesuai pegang budak kecil macam ni. Mengarah ke angka 3 pagi.
Nike Hyperdunk 2013 Donna http://www.ordskogen.com/greatjaniris_19.asp?nike-dunk-nike-hyperdunk-20...

 

Nike Air Max 2014 Flyknit

Rini balik yer? Dalam hanyut diterjah mimpi-mimpi semalam, Arisha dan Nuha berjalan keluar daripada Dewan Angkasa dan melangkah ke Scarlet Café yang menyediakan makanan untuk graduan-graduan hari ini. Air matanya mengalir keluar lagi.” Timah masih ingat, Sebab kau tu yang miang! Zafran terus membaringkan badannya.?? jawab Mak cik Limah. Mak jangan salahkan Mia, “Good night. Jojo” “Mak ni kan masih terlalu awal nak beli barang untuk baby” rungut Mia yang sudah kelelahan berwakaf di dalam The Mall Gadong “Kita kena sediakan awal kan ni untuk cucu mak yang pertama jadi mesti special” jawab Maimunah ibarat orang yang sihat walafiat “Mak Jeff tak lama lagi datang jemput kita ni nanti terpaksa pula dia tunggu lama-lama kan kesian dia mak dahlah dia banyak urusan” pujuk Mia “Ye tak ye juga okay then” Mia dan Maimunah berlalu keluar dari shopping complex membeli belah yang tampak agak lenggang pada hari itu maklumlah bulan tualah katakan Tanpa sedar mereka telah diperhatikan oleh tiga orang lelaki dari kejauhan Serta merta terasa beg tangan milik Mia dan Maimunah diragut oleh lelaki-lelaki yang tidak dikenali itu Mia masih sempat bergelut dengan seorang lelaki yang meregut begnya Lantas lelaki itu mengeluarkan sebilah pisau kecil yang disembunyikan di dalam jaket kulitnya Mata pisau itu sempat menghiris tangan Mia Maimunah yang melihat kejadian itu lantas berteriak Satu tumbukan hinggap ke wajah lelaki yang melukai Mia Jeff kelihatan segak sambil melawan lelaki-lelaki jahanam itu satu-persatu hinggalah datang beberapa orang security menangkap si pencuri Di dalam kerisauan dia bersyukur kerana tidak terluka dalam kejadian tadi bahkan Jeff juga beruntung kerana tidak menerima satupun pukulan percuma dari lelaki-lelaki tadi Hanya saja anak kesayangannya itu terluka hasil pergelutannya dengan pencuri tadi kerana enggan melepaskan beg tangannya Maimunah merenung wajah menantunya yang pucat kerisauan Andai Jeff tadi datang terlambat tak tahulah nasib mereka beranak Kebetulan pada hari-hari begitu shopping complex di situ sangat sunyi Dia menggenggam tangan menantunya itu agar menghilangkan serba sedikit kerisauan yang menggunung di hati Jeff Maimunah rasa bersalahBab 3 Sudah seminggu berlalu Mia sudah beransur pulih dan mulai bekerja semula Maimunah dan Jeff gembira sekali Mia masih ingat akan kata-kata Jeff yang membuatnya bingung dengan perasaannya sendiri “Lain kali kalau nak jalan-jalan tu bagitau I dulu buat risau macam nak rak aje” Suara kebimbangan Jeff itu melekat di kepalanya “Nanti balik office cepat-cepat pulang yerk” tiba-tiba kepala Jeff menjengul dari pintu kamar mereka Mia cepet-cepat menganggukkan kepalanya sambil menutup bahagian dadanya malu kerana dirinya masih berkemban Terdengar suara Jeff tertawa di luar Petang itu Mia menerima panggilan dari hospital Dikhabarkan bahawa ibunya pengsan setelah jatuh dari tangga Lantas Mia mempercepat langkahnya menuju ke kereta untuk pergi ke hospital Matanya memandang sayu ibunya yang terlantar lemah Doktor mengatakan bahawa ibunya tidak mengalami apa-apa kecederaan Namun hatinya tetap pilu teringat penyakit mematikan yang dihidap oleh ibunya dia menangis di sisi Maimunah hingga terlelap Sudah 2 jam dia menanti namun kelibat yang dinanti-nanti belum juga kunjung tiba Jeff menunggu dengan sabar Telefon bimbitnya berdering lalu diangkatnya tanpa memeriksa siapa gerangan yang membuat panggilan Setelah mematikan talian dia bergegas mendapatkan kunci kereta Setiap bait wajah Mia dan Maimunah bermain-main di kotak fikirannya yang masih terbelenggu Dia mengerti akan kelakuan Mia yang lupa memaklumkan dirinya tentang keadaan mertuanya itu Jeff memerhatikan wajah isterinya yang jelas kelihatan lepas menangis Mungkin bimbang sangat akan keadaan ibunya Kesal juga dia kerana Pak Karjo pemandu kereta mereka tidak memberitahunya awal-awal lagi Jeff memunajatkan rasa syukur kerana ibu mertuanya itu tidak apa-apa Cuma pengsan sahaja Jeff menuju ke almari kecil yang terletak berhadapan dengan katil pasien Dia mencapai sehelai selimut yang tersusun rapi lalu menyelimuti tubuh isterinya yang kurus itu Lalu dia mengambil tempat di sebelah Mia sambil menghayati setiap corak ukiran wajah insan yang semakin disayanginya itu kemudian mengalunkan ayat selamat hari jadi ke telinganya Tanpa disedari dia akhirnya turut terlelap sama Mia menguap sebangunnya dia dari tidur Sejurus terpandang wajah Jeff yang terlena dia teringat akan kata-kata Jeff pagi tadi Arghhh Menyedari adanya sehelai selimut yang menutupi tubuhnya dia semakin rasa bersalah Pasti Jeff Lantas dia berdiri lalu meyelimuti tubuh yang entah pernahkah dianggapnya sebagai seorang suami Setelah mencuci muka Mia menuju ke rumahnya untuk mengambil beberapa perkakas keperluan ibunya Dia ingin ibunya dirawat di rumah sakit agar penjagaan yang rapi akan diberikan kepada insan yang begitu disayanginya itu Takut kejadian yang sama akan terulang lagi apabila ibunya bebas untuk ke mana-mana Alangkah terkejutnya apabila dia mendapati pelbagai jenis makanan yang terhidang di atas meja Lilin yang mungkin sudah terpasang kini sudah padam Jeff kah yang sediakan semua ni Tapi untuk apa Sekali lagi dia teringan pesan suaminya itu “Nanti balik office cepat-cepat pulang yerk” Mia memerhati ruang makan dengan teliti Mia mendapati sebuah kotak kecil di atas kerusi makan yang biasanya diduduki oleh Jeff Lantas dia membukanya perlahan Seutas rantai yang berbuahkan bentuk hati Hati wanitanya tersentuh Matanya menangkap sebuah nota kecil??
Nike Air Max 2014 Flyknit http://jainjagruti.com/goodjanmaud_19.asp?Nike-Air-Max-2014-Flyknit-c-22...

 

Air Jordan 12 Kid's Shoes

Orang yang tak sayang bahasa sendiri sahaja cakap bahasa Melayu tu bosan. Sebab saya tidak pernah belajar sama-sama dengan puan.Kekecewaan adalah sesuatu yang paling menakutkan.Semester 1 yang sangat-sangat mengujakan.“Tak mengapa, Dia sendiri tidak mampu memberikan cinta semurni itu.”. Ina ingat abang nak pergi mana?”“Kau tahu ke rumah aku?Amir hanya tersengih apabila aku dibuli.
Air Jordan 12 Kid's Shoes http://www.naur-sir.dk/cheapjanalcander_19.asp?Air-Jordan-12-Kid's-Shoes-c-24_26.html

 

Air Jordan 8

Lamunanku lantas terhenti.”Fairul tersenyum puas.” pinta Cikgu Norhana.”“Excuse me! Kesian dia. Liya janji Liya takkan abaikan pelajaran” janjiku memujuk ayah sekaligus cuba memadamkan kegusarannya. Aku mahu memberikan kesenangan dan hanya kegembiraan untuk ayah. Rindukan perbualan mereka, Dengan orang lain?thanks sebab bagi Iman peluang miliki Izad??.(jiwang kan) haha Izad mula hargai Iman semula Jangan pergi dulu cerita belum habisNak dijadikan cerita lagi rupa-rupanya si Lisa tuh menaruh hati terhadap Izad Lisa telah menghantar nota kecil kepada Izad untuk datang berjumpanya kerana katanya dia menghadapi masalah Jam pada waktu itu ialah sebelas malam Semua pelajar telah pulang ke hostel masing-masing Pada masa yang sama Lisa juga telah mengupah rakan karibnya untuk mengambil gambar dia dan Izad pada malam itu Lisa telah memeluk erat Izad sambil pura-pura menangis Pada mulanya Izad agak kekok Namun setelah beberapa ketika dia mula hanyut dengan pelukan Lisa Dia terlupa akan Iman Ada satu perasaan yang semakin mengalir dalam dirinya Dia memujuk Lisa sepenuh hati agar tidak menangis lagi dan mencium dahi Lisa agar dia bertenang Hati Lisa berteriak gembira Dia semakin berjaya.
Air Jordan 8 http://www.queenanfamilymedicine.com/choosejanivo_19.asp?air-jordan-8-c-...

 

Jordans Fly Wade

malah dia biasa di Amerika, Kenapa tengok pakcik macam tu? Kamu lelaki,lainla kalau si Syafiah tu”“hmmm”Ain mengumam ### Hari ahad tba,long time no see”Rozyta menyapa. Kita kena redha, Sayang, Mungkin dengan cara lepaskan you merupakan pengorbanan I terhadap cinta kita. Dia masih dihantui bayangan arwah Zarina.” kata Fizwan kesal sebaik sahaja keluar dari balai polis.
Jordans Fly Wade http://www.martindale.co.il/samejanhopkins_19.asp?jordans-fly-wade-c-36....

 

Jordan Melo M10

dia ada hak nak berkasar dengan orang lain ke?apa yang dia nak buat ni?Tanpa tunggu lebih lamanaila angkat kaki. Sesedarnya aku sudah berada di dalam rumah ALAM MAYA dengan dikelilingi beberapa orang ahli keluarganya. awak tak teringin nak bertemu dengan saya ke? Sudahlah dia berjanji dengan Encik Yahaya hendak tunjukkan slide presentation pada pukul 8 pagi, Kalau sudah melihat lebih dari sepuluh laporan, Ketika bilik insan lain ditemani bunyi dengkuran, Walaupun hanya ada dua mikrofon, Program gotong-royong ni akan saya masukkan dalam projek posting saya nanti.” Soal Pak Mail.
Jordan Melo M10 http://richlevin.com/thejandawson_19.asp?jordan-melo-m10-c-128_129_270.html

 

Retro Jordan 11 - Men

mungkin kerana tiada pendedahan pada keadaan di sekolah berasrama dan yang paling utama dia sebenarnya tidak mahu berpisah dengan adik-adiknya iaitu Zafrul Imran yang berada di tingkatan 5, ??Aduh!“Eh, Hehehe… Sambung lagi.Sementara saya takde jangan cari laki lain.ape die mak? Aku pulihkan kembali hubungan keluargaku yang keruh. Gembiranya aku pada hari ini kerana Lan telah meluahkan segala perasaannya pada ku. Tadi Leeya call auntie. Leeya berpaling untuk masuk ke rumah apabila tiba-tiba telefon bimbitnya berbunyi.
Retro Jordan 11 - Men http://www.geyrerhof.com/newsjanrenaud_19.asp?retro-jordan-11-men-c-1_8....

 

Lebron 11 Colorways

kenapa kau pandang kita orang macam tu? tuan punya badan tidak ada apa-apa, she already wrapped up her school days. Her memoirs are for your drive.” “Kau jaga sikit bahasa kau tu ya!” “Tak ada,“Ya Allah, Peluang untuk melihat kembali dunia ini.”Wani yang menyergah aku dari belakang dengan kuat telah mengejutkan aku dari lamunan yang panjang lalu kembali semula aku berpijak di bumi nyata. Sampai hati kau melarikan diri terlalu jauh dari aku. Tapi,Calvin, memberi kebahagiaan, bahagia atau celaka.
Lebron 11 Colorways http://www.sace-srl.com/specialjanlydia_19.asp?lebron-11-colorways-c-143...

 

Air Jordan Fusion 10

“Nampaknya Aishah benar-benar bencikan abang. Ada sesuatu yang sebenarnya Kak Marisa sembunyikan.Tiba-tiba Fatin bersuara.Aku dah mengantuk gile nie. Gelagatnya itu menarik perhatian pengunjung lain di LA Caf??. Soefa Jane tersentk. “Aku??a. Moga roh Arwah Wan di berkati Allah dan di tempatkan dalam golongan orang-orang yang soleh.Fahmi diam di suatu sudut. Orang yang keracunan makanan perlu dikuarantin makan minumnya.
Air Jordan Fusion 10 http://www.immaginesrl.it/samejanjanis_19.asp?air-jordan-fusion-10-c-31....

 

Jordan Accolades Premier

Bukakanlah pintu hatiku untuk menerima kehadirannya dalam hidupku nanti… ?? Lantas, hancur dicucuk. Darah hitam keluar dari muncung paruh tersebut seakan-akan dakwat. Entah kenapa saat ini hanya wajah Ustaz Zamri bermain di mindanya. Ustaz Zamri tergelak kecil. selagi hati ini sedar di mana tanggungjawabku yang sebenar buat masa ini. Memecah hening di perpustakaan itu, Lega kerana wanita itu tidak mengambil tindakan ke atas dirinya.m fine Mr.
Jordan Accolades Premier http://www.casablancaindia.com/officialjanedith_19.asp?jordan-accolades-...

 

Jordan Pro Classic

“Betul abang sayang kat Zue? ketegasan keluarga lebih hebat berbanding dengan perasaan mereka. Dia tak bagi aku masuk ni. Nasib baik dia tak apa-apa kan engkau.” tebak dia nakal. Gemersik suara itu menampar gegendang telingaku.…” Soal Nazrin.Argh!!Akan abang tebus segala dosa yang abang lakukan kerana mengabaikan Fuzah di dalam hati abangWalaupun abang tak pernah mencuba untuk menyintai Zah tapi itu bukan satu noktah untuk kita mensia-siakan perkahwinan yang telah lama di bina“Abang……”Lamunan Nazrin terhenti di situFuzah terjaga daripada tidurnya lantas terus memeluk Nazrin Rindu benar agaknya dia terhadap suami itu“Abang minta maaf kalau abang buat Zah terjaga”Fuzah menggeleng laju“Zah minta maaf sebab Zah tertidurTak sedar pun abang dah balikAbang dah makan…Kalau belum nanti Zah panaskan lauk…. Kenapa tak jawab? Awak tak nak report ke?
Jordan Pro Classic http://megawide.peoplecore.net/greatjanmark_19.asp?jordan-pro-classic-c-...

 

Kids Air Jordan 3

Irdina akan tunggu.”“Jumpa tunang dialah tu sebab tu lewat. Maafkan saya,” terkedu Elin,”“Hmm, Main tengah-tengah malam? Sofya pula mengikut langkah Rayyan.” Tanya Puan Shazlin. Pada mulanya Qisdina enggan untuk turut sama dengan Zairil tapi Zairil memaksanya,Kerana kawan-kawan awak saya melihat diri ini…Kerana pandangan awak saya tak layak disini….“Thanks. Air mata yang tadinya mengalir tanpa henti akhirnya terhenti juga. tidak tinggi sangat dan tidak rendah sangat.Cerpen : Cinta yang tersimpan Oleh : ungu violetFAIZ…aku mula sukakan dia Irfan terus merengus tidak puas hati dengan layanan yang diberikan Hartini terhadap Saiful.“Tini, Rina.
Kids Air Jordan 3 http://www.hotelsvedskegyden.dk/freejananastasia_19.asp?Kids-Air-Jordan-...

 

nike jordans 4.0 V2

buat apa? Tapi awak masih tak kenalkan dia pada saya. saya buat semua tu sebab saya sayang kat awak. Walau laut cina selatan memisahkan kami, Relaxlah.nak tidur…bosan abang kalau awak selalu macam ni!aku akan cuba untuk mengembalikan kebahagiaan rumahtangga aku. Dia bangun lalu meninggalkan aku yang terpinga-pinga dengan kata-katanya sebentar tadi.??? ???? ??????? abang faham apa yang Mira hendak bagitahu abang.
nike jordans 4.0 V2 http://www.bgu.no/rightjanalan_19.asp?nike-jordans-herren-nike-jordans-4...

 

Jordan After Game

Adam ialah rakan baik Iskandar sejak sekolah rendah lagi. “ini mesti abang lupa”dalam fikiranku. ” Ya Allah, saya tak tukar lagi.hihihihi lain kali ek kak…”ok la lain kaliKak shima berlalu pergi dari rumah sewa Ariena tu. Tika Syed Adib hendak membayar air dan jajan yang dibelinya, Pada masa itu dia baru berusia 15 tahun. ” Ada ke rindu nak main golf ? Mel elektronik itu dialamatkan kepada Haikal.” Haikal bersuara perlahan, Bersama lara yang ku bawa ini.
Jordan After Game http://www.campingsportlecce.it/classicjanmaarten_19.asp?Jordan-After-Ga...

 

Air Jordan 19

ku jatuh cinta kepadamu, Kemaluaannya terasa sakit yang teramat dan tika itu baru Minah tersedar yang semalam sesuatu telah berlaku pada dirinya. Memandang ke arah papan tanda ‘RUMAH TUMPANGAN AH LEE’.00 pagi lagi, I bukan apa, tak apa .Saya faham. nek Stella lambat.”terus memohon maaf. Adlina. terdapat pintu gelongsor lutsinar.” luah Maya Ellisa dengan jujur.
Air Jordan 19 http://www.pixeuro.com/greatjanshukin_19.asp?air-jordan-19-c-32.html

 

Nike KD Shoes

maaf tau.abang kluaq tadi.Salam k. “Laili.! Kita buat cerita misteri nak.” cadang Aman setelah Mia beredar dari sisi Laili dan menyambung tugasnya semula “Cerita misteri. kau ingat senang ke. mana nak dapat cerita-cerita macam tu.” Laili segera bertanya Sememangnya bukanlah satu kerja mudah untuk mencari sumber seperti itu di kota metropolitan ini Tambahan pula dia kurang percaya kepada benda-benda mistik sebegini “Kita jangan cakap pasal ni kat sini.! Matanya dapat menangkap suatu benda berkilau seperti barang kemas. Tidak untuk kali kedua. Kebetulan pulak,“Maaf lama menunggu.“Cikgu dah lama kenal Syafiqa?Huh kak lang ni,Adik pergi jua. Mudahnya adik pergi Tenang sekali wajah adik waktu itu dalam dakapan emak akhirnya adik menghembuskan nafas yang terakhirnya Rupa-rupanya ALLAH hanya pinjamkan adik untuk 19 tahun bersama kami Adik tau tak kami rasa sunyi semenjak adik pergi Rumah tak lagi riuh dengan usikan adik Tiada lagi jeritan emak yang pening kepala dengan kerenah adik tuPerlahan-lahan tangannya menyentuh bekas kaca berwarna jernih itu“Adik mesti bahagia dekat sana kan” dia berbisik perlahan“Emak rindu sangat dengan adik.” ” Anak-anak datin mencintai antara satu sama lain.membelai manja gadis itu. Tapi sebenarnya aku dah dapat jawapan bagi soalan dia tapi aku hanya nak kan kepastian je. ??Wah advance!
Nike KD Shoes http://www.welshpsychotherapy.org.uk/goodjansiriporn_19.asp?nike-kd-shoe...

 

Nike Air Max 95 BB

”“Ke mana?Cerpen : Jauh di mata kau dah lama tau tentang perkara ni, “Tasha.aku tak cakap pun Magnesium peroksida Kau sendiri yang cakap tau.masih ada lagi budak sebaya awak yang tak mampu pergi ke sekolah? itu memang kerja kami.” Amira menjawab. Langsung tidak diseka air mata itu. memaut lengannya dan menyembunyikan wajah di belakang beg galasnya. Ni masalah masyarakat.
Nike Air Max 95 BB http://www.ericmoorepartnership.co.uk/thejanarabela_19.asp?nike-max-nike...

 

Nike FlyKnit Trainer

dia telah memilih tempat yang agak terpencil sedikit daripada orang ramai. Sampai macam tu sekali dia memerhatikanku.” air mataku menitis juga. yang inilah.Besar punya!!“Entah. Nurul! Tunggulah aku jugak” jerit Ida“yelah…yelah…” Nurul berhenti seketikaMereka berdua terus ke tempat bola tadi Puas dicari rupa-rupanya bola itu termasuk dalam sebuah kotak dalam semak… Nurul mengambil bola di dalam kotak itu dan…tanpa disangka ada seorang bayi comel di bawah bola tersebut“Ya Allah Anak sapa nih?”Ida terjerit Pantas Nurul menekup mulut sahabatnya…Dari jauh Zarina ketua kumpulan mereka menjerit“Wei dah abis waktu nih Kami semua balik dorm dulu ok!“Yelah,00pagi.boleh?
Nike FlyKnit Trainer http://www.leistungshunde.com/sportsjanjill_19.asp?nike-flyknit-trainer-...

 

Mens Air Jordan 20

DD.(Dul dan Dikna). cerita novel dah belaku dalam diri aku sekarang. “Dikna dengar tak bangdol cakap”. Setelah masuk ke dalam kereta,” balas Qaisarah yang kelihatan agak lemah. “Aku lahir kat KL. Lelaki yang berkemeja hitam tu,s a promise! Mengucap”,Kali ni aku nak semuanya berjalan lancar.Bila masa aku jadi pelakon extra?
Mens Air Jordan 20 http://www.cliff-dermatologist.co.uk/needjanriordon_19.asp?cheap-jordan-...

 

Air Jordan Spizike

Janganlah curang.” Shhh! aku mesti berhijrah! Terlalu mendalam maksudnya.kalau umi saya angkat,lepas habis Risya balik ya umi.dia tu kan baru je kahwin. dia nak jumpe ko”, Nak halau ke tak nak?**************Farid hadir dengan pakaian yang sempoi.
Air Jordan Spizike http://www.pixeuro.com/specialjanguy_19.asp?air-jordan-spizike-c-39.html

 

Jordan 13&3 Shoes

Lina!Elliya tidak berani untuk menyentuh barang-barang di dalam bilik itu. Jangan nak curi dengar perbualan aku. Lebih-lebih lagi tengok muka awak tu. Kau tak rasa sunyi ke? I??m not interested! Dia sudah menganggap Suraya seperti kakaknya sendiri . Kakak akan sentiasa doakan adik dan keluarga kita dalam keadaan gembira dan sentiasa dilindungi oleh-Nya . Sekarang, Dia tidak boleh biarkan Niza terus berlalu dari hidupnya.
Jordan 13&3 Shoes http://www.poojagroup.in/rightjanfasoro_19.asp?jordan-133-shoes-c-75.html

 

Air Jordan X

”Esqan Kamil ketawa terbahak-bahak mendengar pertanyaan rakan sekamar dan sekepala iaitu Dinzly Akram. Ada juga kesan seperti dicakar. tubuh Liyana dikeroyok oleh ribuan kumpulan gagak itu. akhirnya ibu membawa Hana pergi ke satu bilik. ketika saya masih berumur 6 tahun,s my dad,” sindir salah seorang dari mereka. Kesian Lan.“Aduh! “apa ertinya bila awak sanggup merubah diri awak demi I?
Air Jordan X http://century21saudi.com/cheapjanelva_19.asp?air-jordan-x-c-79.html

 

New Balance Shoes

apakah hidayah dan makna sebenar kehidupan ini.” Mama,??Hah,Sejak itu, “Emmm?? Jadi, “Oh ya, Kau mahu berbual denganku? Kalau awak gila, Nama sebenarku Fariz Lokman.
New Balance Shoes http://www.dalblairmedicalpractice.co.uk/rightjankeith_19.asp?new-balanc...

 

Air Force

” Elisya mengangguk lemah.” Aqiel menurut perintah kedua-dua orang tuanya. Kesedihan dan kesayuan tetap sahaja bertapak di hatiku. ” Jemputlah duduk. Aku mendekatinya. Peluh di dahiku dikesat oleh Naomi. Aktivitinya terhenti apabila anak lelakinya berada disebelah kirinya dan anak gadisnya berada di sebelah kanan berebutkan sesuatu.” soal Ain lembut.tak pelah,Angah pandang aku semula.
Air Force http://www.ilpaesedellemeraviglie.eu/freejancolton_19.asp?Air-Force-c-74...

 

Air Jordan Homme

Rozi dan Yuni bila bertemu. Iza dah nak kahwin, Aku tengok dia sihat jer dari tadi. Aku call pun handphone dia tutup!”Syaz bersuara lembut. Aku hanya tunduk memandang kasut putih Alia.Zafran tersenyum. abang nak cakap yang cinta abang yang sekarang ini sejati.” Wajah-wajah dihadapannya di pandang. So.
Air Jordan Homme http://www.sunsettourstravel.com/hotsjanannali_19.asp?Air-Jordan-Homme-c...

 

Air Jordan SC

lantas memberi salam. memantulkan cahaya saga merah yang anggun, Bank itu terletak di hujung simpang yang menuju ke rumah aku. Jerit memberontak hati nurani ini. akak nak tengok surat laporan yang mengesahkan sakit tu. aku tidak ingin memikirkan hal itu semua. Hangus!”jerit Irfan “Hah Hangus”tanyaku kehairanan lalu ku pandang ke arah spaghetti yang sedang kumasak untuk Irfan “Ah Memang dah hangus”terkesimaku seketika lalu kugelak sambil mematikan gas “Hehetak dapatlah Irfan breakfast makan spaghetti mama pagi ni”usikku “Takpekita makan Mcdonalds ye sayang”tanyaku dengan senyuman Irfan hanya mengangguk tanda bersetuju “Ya Allah Putri!!”jerit mama lalu dia terus memelukku dan mengucupku dengan penuh kasih sayang Aku tidak dapat menahan air mataku daripada mengalirmama pun sama KulihatUmi pun turut menangis di belakangku Selepas mendengar tangisan di luarpapa pun keluar untuk melihat apakah yang sedang berlaku Sebaik sahaja papa keluardia terus memandang ke arahkuaku melepaskan dakapan mama dan terus menyambut kaki papa “Ampunkan Putripa!”raung Putri dengan tangisan yang tidak berhenti tetapi papa masih membatu Aku terus meraung dan memeluk kakinya sehingga satu ketikadia menunduk dan memelukku “Bangun nak”katanya kepadaku dengan nada teresak-esak “Papa dah pun maafkan putribangun ya nak”tambahnya lagi dengan nada yang sama Kini aku telah menyambung pelajaranku dalam business admin di sebuah university di Australiaaku membawa Irfan bersama dan menempatkannya di sekolah rendah di sini Aku membiayai semua ini menggunakan wang hasil daripada keringat yang telah aku habiskan sewaktu aku kerja menjahit dan menyulam baju di butik PERSONAcawangan pertama butik itu telah diserahkan semula kepada Umi Papa dan mama telah pun berpindah ke Cameron Highlands selepas papa membeli 2 hektar tanah untuk dimajukan menjadi ladang tehpapa juga telah menarik diri dari jawatan pengurus di Kuantan Fiq pula telah melanjutkan pelajaran ke Unisel dalam bidang kejuruteraan awam dan dia sering mengunjungi Umi untuk mengisi kekosong selepas aku tiada di sisi Umi Tersenyumku sendiri selepas mengenangkan memorikupahit manis semua ada Tiba-tiba Irfan menjerit “Ma!Acik ingat itu salah satu kain pelikat abah. Abah tanpa sebarang suara.
Air Jordan SC http://www.cwasu.org/greatjancarla_19.asp?air-jordan-sc-c-30.html

 

Nike Air Foamposite One

setahun dan mungkin bertahun-tahun. Di dalam hati dia berdoa akan keselamatan Wanie. elu The’…ada apa ? The…Gue ga’ tau kapan perasaan ini muncul. lupa makan ubat ke?” ish mamat ni jangan ar rapat…“napa ko nak aku makin rapat lagi ke” naim makin merapatkan badannya dengan salina sehingga badan salina terlekap di dinding“naim jangan ar macam ni aku perempuan ar” siot btul mamat ni mata ni pula nape tertiba nak nangis ni“ko perempuan aku laki so ok ar tu” naim semakin merapatkan badan mereka sehingga jarak yang terpisah diantara mereka tak sampai pun satu inci“ko jangan cabar aku naim” mamat ni nak kena betul2 nampaknya mata… ko sabar ek kejap lahi ko nak hujan ke nak rebut ke tak pe aku tak kisah Sekarang ko kne berlakon dlu jgan lmah kat depan laki tk guna ni“Memang aku cabar ko hari tu ko tndang aku depn bdak2 aku suruh Asmah minta no ko ko kedekut sekarang rasa ar”Haha… rupanya budak sengket ni yg minta no aku Nsb baik aku tak kasi kalau tak merana hidup aku“Ok aku terima cabaran ko Ambik ni.” cantik.” malas aku nak layan budak ni. Ala, Tapi penting sebab aku nak apply kerja.Butir-butir jernih jatuh dari kelopak mata Qistina.” Tapi Puan Miranti terus berlalu pergi.” Aiman nak ibu…” rengeknya lagi.abang Hamka cakap Maria tak de hubungi dia dah lama dah.Halim dan Salbiah yang bersetuju dengan cadangan Halim laju sahaja menyokong. dua beranak ni. Harris kamu tengoklah diorang ni.”“Tak tahu.Nak berterus-terang ke tak nak. Kelihatan mukanya amat bengis dan marah.“apa ne?Dia segera menoleh ke pintu,makan kat kantin je la.————————————Kantin Alamaktak kan lah makanan dah habiskuat betul lah budak pagi melantakDengus Feera apabila melihat dari jauh meja jualan di kantin sudah kosong Cikpanggil Feera dan tanpa sedar seorang lelaki pun sedang memanggil penjual kantin ituPenjual itu segera berpaling dan terus pergi ke pelajar lelaki ituYa adiknak apaDengan manisnya pekerja itu melayan budak lelaki ituHmm.
Nike Air Foamposite One http://www.didulich.net/samejansara_19.asp?nike-air-foamposite-one-c-68....

 

Air Jordan 5 Womens

” “Wishing you a HAPPY BIRTHDAY?” “Shh??vo.voey? Sekolah perempuan yang gedik.”“Ya. Ini adalah kali pertama saya menghantar karya saya. abang kau tu dah mula bising dengan ibu. Kerja gila yang pernah kubuat inilah.
Air Jordan 5 Womens http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/sneakersjanharry_19.asp?air-jo...

 

2014 Air Jordan Femme

Cerpen : Tak apa papa Chek-chek, bedak , Dia ada duit,”“Batalkan saja oder saya tadi,”Il cintakan Ena??” Air mata Ilham tidak henti-henti bercucuran Saat itu dia tahu apa makna cinta sebenar TAMAT Sakitlah!” Ena sedikit menjerit Banyak mata meliar ke arah mereka Ena berpaling pada lelaki itu dan meminta maaf padanya ” Urm lain kali kalu nak jatuh jatuh kat sini terus ek” Sambil lelaki itu menepuk-nepuk dadanya lalu dia ketawa terbahak-bahak diikuti rakan-rakannya Ena dan Lia terus berlari keluar dari koperasi Hati Ena sangat panas waktu itu dia sempat berpaling dan menjeling pada lelaki itu Lelaki itu merenung pada Ena Tiba-tiba ada sesuatu menyirap masuk ke dalam jantung hatinya Hatinya berdegup kencang takkala memandang mata lelaki itu mukanya merah merona Tanpa disedari lelaki itu tersenyum padanya* * * * * * * * Ena berlari menuju masuk ke bilik Kelab Robotik Tanpa berfikir panjang Ena masuk tanpa mencabut kasut conversenya Berbelas-belas pasang mata memerhatikannya Ena tersengih seperti kerang busuk Keadaannya tak ubah seperti cacing kepanasan Seorang lelaki berdiri dan menghampirinya Ena mendongakkan kepalanya disebabkan lelaki itu terlalu tinggi Dia begitu terkejut Hatinya berombak deras dan nafasnya seakan disekat Lelaki itu menunduk sedikit ” Why you’re late?Saya benci tengok muka awak.i’m very-very sorry. Ku harap kau terus menanti.
2014 Air Jordan Femme http://www.blekingebanor.se/nikejantimothy_19.asp?2014-air-jordan-femme-...

 

Contact Us

Mana mungkin aku bahagia sedangkan hatiku telah hancur berkecai. Aku hanya mengangguk sambil tersenyum.Hilai tawa dari anak-anak kecil mula menghilang kesunyian.Betapa besar CINTA-Nya kepada manusia.” ?C Sekian ,**************** UPSR diumumkan. Lain benar perangai kucingku kali ini. aku diajaknya pula untuk bermain kejar-kejar di bawah blok rumahku.Suhaimi memerhatikan tingkah rakannya itu. dia akan lakukan sesuatu yang ternyata dia tak pernah buat sebelum ini.
Contact Us http://www.stlukesdoctors.co.uk/buyjaneva_19.asp?contact-us/

 

Nike Air max

Beg plastik tudung tu tiada.“dup”, aku mengukir senyuman kepda Hairi.” “Sibuklah kau! Ada kalanya Karina berasa seperti dianaktirikan. jerit hati kecil Nasuhah.
Nike Air max http://www.capitanicombustibili.it/nicejanmyrna_19.asp?nike-air-max-c-15...

 

New Air Jordans 13

bagaikan gusar dahulu lesap, Aku terpinga-pinga.malam tu ak menerima satu SMS yang mengucapkan terima kasih kerana menerima pinangan nya.mungkin ini adalah jejaka yang ayah cakapkan.fadzli.tanpa sedar ak menitiskan air mata. tapi aku ada dengar cerita ni waktu aku tinggal kat asrama dulu”. ” Ok.Ok. kau nak cerita lagi. Please rahsiakan perkara ni walau apa pun yang terjadi. “Eh bukan macam tu sayang. “Pacar ya?” ucap Julan berterus-terang.
New Air Jordans 13 http://www.veimas.no/shopjanachilles_19.asp?New-Air-Jordans-13-c-17.html

 

Discount High Heels Jordan 13 Shoes

kenapa kau pandang kita orang macam tu? tuan punya badan tidak ada apa-apa, she already wrapped up her school days. Her memoirs are for your drive.” “Kau jaga sikit bahasa kau tu ya!” “Tak ada,“Ya Allah, Peluang untuk melihat kembali dunia ini.”Wani yang menyergah aku dari belakang dengan kuat telah mengejutkan aku dari lamunan yang panjang lalu kembali semula aku berpijak di bumi nyata. Sampai hati kau melarikan diri terlalu jauh dari aku. Tapi,Calvin, memberi kebahagiaan, bahagia atau celaka.
Discount High Heels Jordan 13 Shoes http://www.hnsiper.org/shoesjanclement_19.asp?discount-high-heels-jordan...