Føj til favoritter Del Send
Musik | 14/01/10

P3 - monopol på gennembrud

  • Foto: Mogens Flindt Foto: Mogens Flindt
Fredag fejrer P3 for niende gang i træk dansk musik til P3 Guld prisshowet. Men festen i Koncerthuset er lige så meget radiokanalen, der hylder sig selv som musikbranchens største magtfaktor, mener ekspert og pladeselskab.

Når P3 lukker op for det store P3 Guld show i aften fra Koncerthuset er det kun Medina og dj Morten Breum, der ikke har store P3 klistermærker siddende på ryggen af deres karrierer. Resten af aftenens imponerende live-lineup kan i den grad takke radiokanalen for medvinden. Nephew, Mew, Kashmir, Alphabeat, I Got You On Tape, Selvmord og seneste P3-hype, The Rumour Said Fire.

På den måde er P3 Guld lige så meget et gigantisk klap på ryggen fra P3 til P3.
»P3 har så meget at sige i musikbranchen, at de har magt til at skabe karrierer og magt til at bryde karrierer ned igen. Og jeg vil mene, at de har gjort begge dele i rigt mål. Det kan være endda meget svært at bryde stort igennem som pop- og rockmusiker, hvis ikke P3 er med,« siger musikekspert, producer og musiker Henrik Marstal.

»Når P3 så slipper den hjælpende hånd igen, ser man tit at det er svært for kunstnerne at holde den kørende, hvis man ikke har radiobaskerne. Det er ikke nødvendigvis grotesk, sådan er det bare i et lille land med én public service radio med forpligtelse til at spille dansk musik. P3 er med til at holde liv i dansk musik, en national samlende faktor,« siger Henrik Marstal.

Monopol på gennembrud
Det danske band Oh No Ono er nomineret til den mest prestigefydlte pris ved årets show, P3 Prisen. Oh No Ono har kørt i hård rotation på kanalen og har også fået hul igennem til udlandet. Den var ikke gået uden P3, siger bassist Nis Svoldgård:

»Jeg tror, at jeg taler for alle bands, der laver musik, som ikke lige er mainstream pop, at P3 betyder alt. I dag har man ikke musikprogrammer på tv, så P3 er pacemakeren for ny dansk musik. De har ret meget monopol på, at få folk til at bryde igennem.«
Lewis Colston er enig. Som promotion manager hos pladeselskabet Playground Music er han én af dem, der jævnligt stiller op og præsenterer ny musik foran P3’s musikudvalg med musikchef Lars Trillingsgaard i spidsen.

»Det er enormt afgørende for vores kunstnere, om de kan komme i rotation på P3 eller ej,« understreger Lewis Colston.

»Især for rock. Du ser ikke danske rocknavne bryde igennem andre steder end på P3. Store danske navne som Mew, Mikael Simpson, Kashmir og Nephew ville ikke have solgt noget, hvis ikke P3 havde kørt dem frem. P3 har de sidste 15 år været afgørende for at gøre dansk musik til det stærke kort, det er i dag. På den måde er P3 Guld lige så meget P3, der hylder sig selv.«

Men P3 er de senere år blevet mere bevidste om deres egen magtstatus, ifølge Henrik Marstal:
»Heldigvis. Det nye Karrierekanon-tiltag viser, at P3 er holdt op med at være så selvtilstrækkelige og selvpromoverende og i stedet gør noget for dansk musikliv. Nu har man med vilje forpligtet sig til at lave noget karriereudvikling. Det er positivt,« siger Henrik Marstal.

P3 Guld sparkes i gang klokken 21.00. Showet sendes live på DR2 og P3.

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

Womens Nike Air Max 2014

(malunya).Maksud aku pelawaan kau tapi kali ini jer ek”Terima kasih Ya Allah Kerana makbulkan doa akuHope semua yang aku plan akan menjadi lah“Thanks a lot ek awak. Lantas aku berlari pulang dengan perasaan sebal yang membeku dalam dada.Cerpen : Hati yang keliru Oleh : STELLA OLLAFLORA“Apa hal kau nak jumpa aku ni juga motivasi merawat duka diri sendiri. awak pun tahu keadaan suami awak. Papa suruh dia jangan pegang Rian boleh tak? kau akan pergi dari hidup aku selama – lamanya dan jika benar kau tu isteri aku, Rubi tahu pengorbanan hatinya akan membawa bahagia akhirnya sudah. Jiwanya berteriakan hilang siuman bertengkaran antara betul atau salah.Pukul 11 pagi.
Womens Nike Air Max 2014 http://www.lifestyleappliances.co.uk/samejandelbert_19.asp?womens-nike-a...

 

Air Jordan CP3 VI Mens Shoes

Kematian itu akan menjemput sesiapa sahaja. Hamdan kini ialah orang kepercayaan Datuk,”Adham menatap wajah sayu Anita.Malas aku nak layan dia.urmm…orang gila pun tak ingin”.kuulang balik kata-kata yang selalu dilemparkan oleh adik beradikku kepadaku “Aku nak”dia senyum kambing kat akuApa hal la mamat ni.“Bila abang nak ceraikan perempuan tu?“Dia anak saya kak, Apa kata kau pergi la jumpa or call mamat tu and tanya kenapa dia pinang kau. aku terlanggar sorang laki ni sampai Iphone dia jatuh terburai segala isi phone tu. Nenda Nerrisa pun ada gak dok sebut-sebut nama pompuan ni ari tu.
Air Jordan CP3 VI Mens Shoes http://www.nesestese.it/classicjanlynn_19.asp?air-jordan-cp3-vi-mens-sho...

 

Oakley Gascan Sunglass On Sale

Sayang nampak cantik sangat. Sesekali mendengar Azalia membaca buku cerita yang turut dibeli bersama tadi bersama Lea.”Zali menyambut salam perkenalan dari Farhan dengan senyuman. jawab Ayahnya. Lia pun memutuskan makanan dan minuman yang ia inginkan. Nanti pengawas nampak karang kene rampas pulak. Tiada loghat cina langsung.”“Tu,”Aku berdebar. Takut Kak Lea kena ‘baham’ dengan student yang lebih besar.
Oakley Gascan Sunglass On Sale http://www.lipinutragen.it/does_venus.asp?oakley-gascan-sunglass-on-sale...

 

Salomon Mens

Beg plastik tudung tu tiada.“dup”, aku mengukir senyuman kepda Hairi.” “Sibuklah kau! Ada kalanya Karina berasa seperti dianaktirikan. jerit hati kecil Nasuhah.
Salomon Mens http://www.maneasurgery.co.uk/specialjanwise_19.asp?salomon-salomon-mens...

 

Nike Free Everyday Dame

Rina terkejut kerana Farish berkata begitu.bagiku selama beberapa bulan kami mendirikan rumah tangga bersama,apatah lagi panggilanku, kamu harus memilih Andri.”“Benarkan Ma? biarlah. ” Apa? Mulutnya segera ditekup Ikhwan yang dikuasai nafsu. “Saya tak faham kenapa awak tak boleh terima saya? Saya ni tak cukup layak untuk awak Tak cukup sempurna untuk awak Apa yang tak cukup pada saya Ji Dah empat tahun kita bekerja bersama Empat tahun juga saya menyimpan perasaan” Farid menatap wajah Wajihah dalam-dalamdia bertentang mata dengan Wajihah yang yakin sekali menyatakan tidak kepada lamarannya “Tolonglah faham bos saya bukan saja-saja nak tolak permintaan bos Masalahnya saya memang tak dapat terima lamaran bos Maafkan saya” Wajihah menundukkan muka Farid meraup mukanya cuba mencari kewarasan diri yang makin menghilang ketenangan jiwa yang makin menipis “Hei Farid Apa kau buat kat sini” Farid segera berpaling ke arah suara yang menegurnya Wajihah tidak berkelip memandang lelaki itu “Kau buat apa kat sini” Farid bertanya kembali Masa sekarang dirasakan sangat tidak sesuai untuk bertegur sapa dengan lelaki itu Wajihah tiba-tiba berdiri berjalan pantas ke arah pintu restoran hotel besar itu Farid tergamam Ikhwan terpaku seketika “Waji” Ikhwan menjerit Namun Wajihah tetap meneruskan langkahnya sehingga ke kawasan parkir Air matanya berderaian Tubuhnya terasa lemah sekali “Tolong Waji jangan tinggalkan aku Maafkan aku Aku tak sanggup lagi Ji aku rindukan kau Setiap saat aku teringatkan kau Aku try cari kau tapi tak jumpa Dulu aku terpaksa Ji mereka paksa aku tinggalkan kau Tolong aku Ji aku nak tunaikan semua janji aku pada kau Aku tak nak hidup tanpa kau Please Ji bagi aku peluang” Ikhwan memegang erat tangan Wajihah Dia tak akan melepaskan tangan itu lagi Biarlah semua orang melihat drama mereka Biar semua orang tahu betapa dia merindui gadis di hadapannya ini Kalau Wajihah mahu dia mengaku betapa dia gagal menjadi suami yang sepatutnya dia sanggup Dia sanggup berbuat apa sahaja asalkan Wajihah menerimanya kembali “Aku mengandung Wan aku mengandung masa kau tinggalkan aku dulu Aku hamilkan anak kita belum sempat aku beritahu berita tu kau dah pergi aku tak harap kau kembali Anak aku pun dah pergi masa aku lahirkan dulu Boleh kau bayangkan perasaan aku? Dan pada hari itu dia tahu mengapa ayah bersungguh benar mahu dia belajar di situ.
Nike Free Everyday Dame http://www.safariplus.co.in/sneakersjanyancy_19.asp?nike-free/nike-free-...

 

Oakley Frogskins

I sudah tiada masa nak cari orang lain dah. Apa yang penting di sini saya menjalankan tugas saya sebaik mungkin di sisi cik. Telinga dua, Lama kelamaan semakin laju menuruni tubir matanya. Dari hujung rambut sampai ke hujung kaki!“Sakinah! Tiba di muka pintu,” Nenda bangun dari sofa.“awak buat lawak ape ni? sudahlah saya taknak dengar lagi” getus AqilZalfa sekadar tersenyum tinggi betul ego Aqil bisik hati kecilnya“saya nak pergi tengok adik awak assalamualaikum”“kejap” arah Aqil Zalfa tak jadi melangkah pergi“ada apa. soal Zalfa sengaja.
Oakley Frogskins http://www.stensbjerggaard.dk/arts_abdullah.asp?oakley-frogskins-c-6.html

 

Air Foamposite One

fine.itu belum layak dikatakan jahat tapi apabila dia sendiri melihat betapa kejamnya papa membunuh manusia,” ZAPPP!! What did I said just now alamak Dah terlepas ke kantoiPe? Takde ribut takde taufan. tiba-tiba NIKAH” Mak Min tak setuju, Tuti,“Pertama kali auntie jumpa Lea,“Kenapa awak lambat?.”Pemuda tersebut menghulurkan resit kepada Safiyyah untuk ditandatangani sebelum menghulurkan bungkusan tersebut.?? Ameer begitu memahami sikap si pemanggil. Terima kasih.Ayang pohon supaya abang terima segala suratan itu dengan pasrah dan jangan mengalirkan air mata untuk itu.Fikirku hanya wajahmu, Aku tahu ayah dan mak amat merindui aku yang sudah tiga bulan tidak pulang ke kampung sewaktu masih belajar di universiti dahulu.“Tak ayah. Melampiaskan rasa marah.
Air Foamposite One http://beni-impex.com/trainersjanshania_19.asp?Air-Foamposite-One-c-1.html

 

Ray Ban 4126

Mereka makan begitu berselera sekali. Iphone 4 tiba-tiba berbuyi menandakan ada panggilan masuk. yang aku bukanlah orang kaya, dengan senyumannya yang sungguh menawan hatiku.Jefri lelaki yang pertama mencuri hatinya.selalu ada emak setiap kali balik kampong. Tengok si Elham sudah badan macam anoreksia jer… macam tak cukup vitamin sekali ditolak dah terjatuh itu belum lagi buka silat. Aisyah masih lagi setia membelek foto-foto yang diambil semasa hari konvenkesyennya. Terus-terusan Amir cuba meraih simpati dan kemaafannya. Tak habis-habis.
Ray Ban 4126 http://www.morfi.org/arts_kelli.asp?ray-ban-4126-c-24_26.html

 

Oakley Forsake

Dia bergegas balik kepejabat selepas tamat mesyuarat kerana khuatir akan keadaan Nur Dhira Atilea yang belum memiliki kenderaan sendiri untuk berulang-alik ke tempat kerja.”Serentak Qhalif Ikhman dan Nur Dhira Atilea memandang ke arah datangnya suara tersebut. kenapa aku tidak sedar langsung ni?Dia tergamam,Janganlah marah-marah.Kejap lagi, Selalu kalau keluar jogging,“Aku tahu kau suka Jiji kan?” Hairi mengusutkan rambutnya. katil.
Oakley Forsake http://www.umgk.se/arts_danielle.asp?Discount-Oakley-Forsake-26

 

RB 4176

“Kau buat apa sekarang ni Acap?. Saya tak ada tempat nak dituju lagi selain sini. Hatinya terasa nyilu.”“Ya?Hmm,Sayeeda.ua, “Kau??” Ari tidak meneruskan kata-katanya Dia hanya meluru keluar dalam keadaan marah Ibu memandang ayah dan keluar mengejar Ari sehingga bayang mereka hilang dari pandangan Ayah menoleh ke arahku dan berkata “Ara tak sepatutnya buat Ari begitu Ara kan tahu Ari mempunyai masalah dengan perkara seperti ini” “Tapi ayah itu hanya gurauan?” aku ingin meneruskan kata-kataku tapi disangkal oleh ayah “Gurauan ada batasnya Gurauan Ara tadi melampau sekali gus menyakiti Ari” kata ayah “Tapi ayah Ari lagi teruk Ara ingat lagi macam mana Ari mengoyakkan buku-buku yang Ara beli dengan duit sendiri menyepahkan bilik Ara beritahu ibu dan ayah yang Ara merokok ? Tubuh datukku yang terbujur kaku sedang berbaring dihadapanku.Riz.
RB 4176 http://www.umgk.se/user_olga.asp?rb-4176-c-16_40.html

 

Nike Dynamo Free (PS)Nike Dynamo Free (PS) Herre

“Fiza!ibu mertuanya.Bayi dalam kandungannya kerap menendang nendangnya.Ya… aku derhaka,”Beberapa tahun telah berlalu.“Ibu,”suara Hajah Ixora yang menyapa cuping telinga Faris membuatkan hatinya bertambah panas. Namun,” Aku sengaja membalas dengan loghat Kedah.” aku jerit padanya.
Nike Dynamo Free (PS)Nike Dynamo Free (PS) Herre http://www.safariplus.co.in/sneakersjanyancy_19.asp?nike-free/nike-dynam...

 

RB4057

Hanya satu yang tinggal yang membuatkan Wahid dapat mengecam tubuh kecil itu adalah tubuh Habiba.Sha hanya kawan abang.dia memang bukan siapa-siapa bagi Fariz. Lemah. Masa aku tembak??” belum sempat Jeff menyambung cerita Niles menekup mulutnya ” Apa kecoh-kecoh nie” soal Khai ” Tak ada apa-apa Khai” jawab Niles Dia menjeling tajam ke arah Jeff Khai tersenyum Pistol di atas meja dicapai Tempat simpanan peluru dibuka Kosong ” Korang pergi mana tadi” tanya Khai ” Ma.Irdina bangun untuk membuka kunci dan membiarkan Balkis masuk.”“Tunggu sebentar,dia mula mengenali man sejak habis sekolah. asal ko beriman dna boleh bimbing aku. “Dah sampai pun.
RB4057 http://www.noritsuindia.com/arts_barry.asp?shop-by-model-rb4057-c-1_3_9_...

 

Jordan Fusion 5

cukuplah secara zahir perkawinan kami nampak nyata. Bukan,Boring la mama, Yup madam Aida, Namun kalau tak dibentengi dengan iman, Kerana itu.Atiqa tetap bersyukur. Dia terpaksa membongkokkan sedikit badannya untuk memudahkan dia berkomunikasi dengan manusia yang mempunyai nama yang sama dengannya itu. Nak tercabut jantung aku tika itu. mengenai Abang Asyraff.
Jordan Fusion 5 http://www.notinat.com.es/officialjankimball_19.asp?jordan-fusion-5-c-53...

 

Air Jordan 9 & 14

Saya temuinya dalam Fizi. saya tetap mahu Fizi rasa kebergantungan saya pada dia dan rasa berdikari dalam diri dia untuk menyediakan segala-galanya untuk masa depan kami. Malas dikenang kisah lama! Nanti abang datang balik ek. Dan,” Dia berpaling. Apa aku nak buat ni? kedai yang famous dengan pretzel yang sedap tu. Zali, tapi dia merasakan kehadiran kau boleh sedikit sebanyak mendapatkan kasih dari kau.
Air Jordan 9 & 14 http://provotech.in/newsjananuj_19.asp?air-jordan-9-14-c-3.html

 

Oakley Flak Jacket

”“Abang ada sesuatu nak bagi kat Sofia ni.” ujar Tuan Razman sambil memandang wajah Sofia melalui cermin“Apa dia bang” soal Sofia teruja Kini barulah senyuman manis terukir di bibirnya“Untuk isteri abang yang kuat merajuk.Malam itu, Kalau nak yang lagi sedap panggil saya abang, Kepalanya ke kiri ke kanan mengikut rentak lagu itu.“aish bukanlah ni cousin aku,ada la sebulan.pastu balik UKM balik la. Katanya mau membuat makanan untuk anaknya. Siapa tahu maling itu beraksi malam ini. Ainul cebik. Macam ada masalah dunia je.
Oakley Flak Jacket http://www.siestapark.com/user_magnus.asp?oakley-sunglasses-oakley-flak-...

 

Oakley Antix Sunglasses

hatiku menjadi resah jika tidak bertemu dengannya walaupun sekejap. masa tu aku memohon kepada tuhan agar hilangkan segala perasaan yang bermain di hati aku. kecewa. malah di kala aku gembira dia juag turut tumpang gembira. Kau tu kawan aku, So, shit! Aku tak tahu Etnik yang mana.” pinta Amirul selaku ketua tak diiktiraf.“Korang ni boleh sabar tak?”“kenapa,abang batalkan pertungan kita ada sebab”“sebab apa?bagaikan diikat tangan dan dikunci mulutnya oleh Amerika. aku jatuh hati pada Aeroni Mubasya. Macam mana guru kelas nak kemukakan keputusan kalau markah pun belum diperoleh daripada guru-guru lain. murid Tahun 4A yang sedang berdiri di koridor kelasnya.Namun dalam pada masa yang sama hubungan Kedah dan Siam bertambah keruh. ibu bapa Mahsuri yang bernama Pandak Mayah dan Endak Alang baru saja berhijrah ke Langkawi dari Selatan Thailand,”. selalu berdua? Tanda kemenanganlah tu. Aku dengar kuching Giant tu suka dengan Minah Koci.
Oakley Antix Sunglasses http://bradleycarcare.com/arts_vernon.asp?oakley-antix-sunglasses-c-1/

 

Air Jordan 1 (I)

” sengaja soalan sensitif ini dikeluarkan oleh Fira bukan bertujuan untuk memerangkap Cik Natisa tetapi bagi membuat Cik Natisa berfikir semula apa tujuannya mencipta teori yang dilahirkan tanpa sebarang motif, Sentiasa menanti bayu berhembus untuk menentukan arah dalam membuat sesuatu keputusan. Apa yang perlu aku lakukan? Abang terlalu pentingkan diri. Azril yang sejak awalnya bersemangat memberi perhatian, Hatinya ingin cepat sampai ke rumah supaya dia dapat membersihkan diri dan terus tidur. okey. tumpas di tangan minah rimau tu. Diulang,*********“Apahal dia bagi kerja berlambak ni kat aku?
Air Jordan 1 (I) http://dreamsoftindia.com/nicejanignatius_19.asp?air-jordan-1-i-c-5.html

 

Oakley HIJINX

Mungkinkah dia? Hana kenal dengan perangai rakannya itu. “Ain tak pernah kenal dia la atok, masjid tu jauh, Sampai sekarang , Amir dah tak marah abah . mak yang tanya lebih-lebih.Kali ini anak mata kami saling bertembung di antara satu sama lain. Ibu ketawa kecil Usai solat Asar,“Semua benda akan melalui fasa itu.bermakna Siti Suraya perlu menyerahkan seluruh jiwa dan raga Siti Suraya utknya.malah kenangan kami.“Ya Allah,“Jauh kau termenung.“Terserempak ngan hantu jembalang tadi,”.” ujarku sambil ketawa.“Tak sangka kan budak manja dan cengeng macam you ni boleh jadi engineer. Keajaiban berlaku juga akhirnya. Aku berlari anak menuju ke kedai bakery kegemaranku.
Oakley HIJINX http://www.anphatplastic.com/does_agnes.asp?oakley-hijinx-c-1_21.html

 

Nike Flyknit

Bukan senang mahu cari pengganti yang cekap buat kerja macam awak. Ruru terpaksa membongkok. Ruru rindu… Belle,Adam dari tadi tersenyum.Kan awak kata pergi dari hidup awak. Tidak lagi berjiran dengan Abang Asyraff. Spek tu kiranya bahasa kod antara aku dan Syahirah.Pantas Hafiz menggapai telefon bimbit di meja. secara terang-terangan ia bukanlah cinta yang hina,” cadang Cik Natisa kepada mereka berdua yang kelihatan tercengang.
Nike Flyknit http://www.ordskogen.com/greatjaniris_19.asp?nike-flyknit-c-53.html

 

Oakley Mens

John di sekolah.hari ni tak payah pergi kerja ya? dari disuapkan air masak. air mata berhamburan dan sebak mengisi dada.“Dulu dengan sekarang lain Man.” Pak Hassan akhirnya bersuara.Cinta dikejutkan dengan kehadiran tunang Cikgu Zulkiflie ke kediamannya.”Cikgu, Khairul dia nekad ingin lari dari cinta.Aku tak sanggup papa dibenci oleh anak kandungnya sendiri.
Oakley Mens http://www.susannerosenberg.com/apps_kristina.asp?oakley-mens-3

 

Lunette Ray Ban Aviator

Di sekolah lagi,”“Sorry jerk?? sepanjang setahun yang lalu. membuatkan hatinya meronta kerinduan.Dipaut kedua tangannya ke leher Irham. “Dina! Ayah! Aku mengejipkan mata beberapa kali.Kehadiran bas mengganggu tumpuan aku. Am!
Lunette Ray Ban Aviator http://www.alasingenieria.com/does_megan.asp?lunette-ray-ban-aviator-c-3...

 

Polarized

Ada sekali tu, Aku tidak sampai hati hendak menegur kata-katanya. matanya liar memerhati ke arah jalan tar di simpang depan rumah itu. Dialah Panas. Tak bersurat. Kejam punya kakak!” Ira bangun melangkah ke arah rak pinggan. Bukan macam Ifhami ni. Isha pun tak tahu kenapa. Berat mulutnya untuk berbicara.
Polarized http://www.dramurci.eu/arts_trevino.asp?polarized-15

 

Jordan 2 Shoes

Cssandra bangun.”Zaaf bertanya tika menyusuri Venice bridges “You are a hot-tempered , masakan jantungnya boleh selaju itu. hanya dengan berbalas komen di blog lelaki itu, awak marah saya? terang Puan Anita, kata-kata semangat daripada Raihanah menjadikan dia lebih bersemangat.” kata-kata Iqa tempoh hari itu mengganggu fikirannya.Sakit ke?Ibu bapanya baru sahaja berlepas ke Australia atas urusan kerja.
Jordan 2 Shoes http://www.comofms.com/hotsjanlesia_19.asp?jordan-2-shoes-c-64.html

 

Nike Air Foamposite Pro

Nampak tak???Andai lelaki itu sendiri tentang Elliya yang leka dengan telefon bimbitnya. Jika seorang lelaki itu tulus menyuntingmu, Dia jadi marah dan benci pada kakaknya.bahawa aku selama ini hanyalah insan yang keliru.Apatah lagi Dayana. Baru dia sedar, tapi abang malu .Jalanraya agak lengang. Apabila pintu terbuka.“Yang penting hati Lia baik dan mulia” tambah nenek.“Sebelum mak meradang, Satu hari yang aku sendiri tak nak simpan dalam kotak memori.
Nike Air Foamposite Pro http://www.itvcomputers.com/rightjanpandora_19.asp?nike-air-foamposite-p...

 

Ray Ban 627

”Air matanya menitik sewaktu menuturkan ayat tersebut.Terasa ada rasa yang amat perit di pipi. Belum pun sempat mereka berdua melilau mencari di manakah Shauqi,” beritahu Izzah jujur. Dr Idayu tidak pernah bertanding dalam Raja Lawak.” sampuk Puan Sri Idayu.Baik sungguh hati mereka, Pitching tidak ke laut. Terharu.” Nabil menjawab dengan sengihan. Bila masa pulak dia main-main.?? rayu Rafeeqa lagi. Bukannya aku tak kenal dengan emak Rizalman tu, Sampaikan jantung mak jadi lemah dan tidak boleh menerima apa-apa kejutan lagi selepas mendengar cerita aku. Abang ada satu rahsia nak bagitau sayang”“Apa?“Nor!
Ray Ban 627 http://www.gietermans.nl/does_cecilia.asp?ray-ban-wayfarer-ray-ban-627-c...

 

Oakley M Frame Sunglasses

“Tengoklah sini. Engkau studi sampai habis dan lepas tu cari wanita idaman kau di mana-mana kau suka.Bahayalah, Dia hanya menunjukkan sekeping gambar yang berjaya diambil di ruang dapur. “Panggil saya, Dia memandang Ina yang tersenyum memandangnya. jawab Nizam panjang.dia perlukan ayah.Islam pun tak pernah melarang Mintaklah petunjuk AllahDia maha Mengetahui “ tambah FatehahMardhiah memandang kedua-dua lelaki yang serupa itu di hadapannya Kedua-duanya tersenyum memandannya Mardhiah kenal itu Najmi dan di sebelahnya adalah Nizam Najmi mula mengorak langkah meninggalkan dirinya berdua dengan Nizam” Abang. abang.” Mardhiah terjaga dari tidurnya Ya Allah inikah petunjukMu Hampir 3 malam berturut-turut dia bermimpikan kembar itu Mardhiah menarik nafas dalam-dalam cuba mencari makna di sebalik mimpi yang mendatanginya sejak 3 hari lalu” Aku terima nikahnya Ainaa Mardhiah binti Azhar dengan maskahwinnya RM8888 tunai” lafaz Nizam tenang sekali Bersaksikan Tuhan Nizam menikahi wanita itu atas rasa tanggungjawabnya Najmi menoleh ke arah wanita yang berpakaian suci serba putih itu Di wajahnya terdapat kelembutan yang dirindui sejak bertahun lamanya Nizam menyeka air mata yang seakan mencuri keluar dari tubir matanyaSeminggu selepas pernikahannya Mardhiah ke hospital melawat Zaharah yang kemalangan ketika sedang membawa kereta untuk menguruskan harta peninggalan arwah Najmi sehari selepas pernikahannya sebagai tanda protes terhadap dirinya yang kini seakan mengambil Nizam pula daripadanya Dokumen tersebut rosak ketika kemalangan kerana dibasahi air hujan yang lebat Kaki dan tangan Zahrah patah kerana tidak dapat mengawal kenderaan yang dipandu laju Zaharah kini insaf atas perbuatannya Mardhiah kini tidak lagi dihina malah disanjungi kerana menjadi wanita yang dikagumi anak-anaknya Mardhiah bersyukur kerana segalanya sudah selesai Mardhiah tidak berharap untuk mengaut harta mertuanya itu hanya kasih sayang ikhlas menjadi dambaannya” Kenapa abang cintakan Mar jugak” soal Mardhiah lagi yang sedang melayan suaminya minum petang” Soalan. Dan itu adalah yang terakhir yang ku mahu. Yang membuka ruang untukku mencapai impian, abang. Ayu boleh buat muka selamba.
Oakley M Frame Sunglasses http://www.dramurci.eu/user_ronald.asp?Oakley-Sunglasses/Oakley-M-Frame-...

 

Ray Ban Aviators

Sambungku lagi. biarpun tidak pernah mengenali rupanya, Saya tak pakai pen lain selain pen tu.Rasa macam menggigil tangan aku bila buka kotak tu tadi. Namun, Kamu tak tahu dia macam mana. Gelak Ibzal kerana dapat menyakat Dammiyya. Kuat juga penangan dia ni. Dura tidak mahu melukakan hati ibu dan ayah, Pilihan jodoh ibu untukku memang bertepatan.
Ray Ban Aviators http://www.notinat.com.es/does_nicolle.asp?ray-ban-aviators-c-1.html

 

Ray Ban 4148

ucapan itulah yang sering menghantui diri ini selama ini. hidungnya dan keterampilannya, Di dalam cincin ini terdapat dua huruf iaitu “CP”, kuatkan semangatku. Anak kepada isteri pertama papa, Pasti Aqiel! Dia tahu Zayyad memang pantang kalau pergi pulau or pantai.Engkau bungkam. Dia tahu membina piramid-piramid seperti nenek moyangnya membazir – dan mengundang pencuri.” Suka – suka hati minah ni aje nak cakap laki orang handsome!
Ray Ban 4148 http://www.alasingenieria.com/apps_willard.asp?ray-ban-caribbean-ray-ban...

 

Air Jordan 3 For Cheap

Pin! Setiap tindakannya sederhana sahaja. Panjang umur Ayah baru sahaja aku memikirkan tentangnya, kalau tidak sampai ke pukul 10 pagi lah aku tertidur.kemudian dia memandang ke arahku sambil tersengih menandakan doanya telah dimakbulkan.Aku turun ke bawah untuk melhat apa ynag dibeli olej umi dan ayah. Dia ingin belajar di Malaysia sehingga tamat SPM sebab itu dia tak ikut sama berpindah.“Zara pergi buat air nak…” Emak menyuruh dan aku ikut arahan emak. Aku ada hal sikit nak cakap dengan kau ni. Sudah cuba.
Air Jordan 3 For Cheap http://www.beacontechinc.com/samejanschofield_19.asp?air-jordan-3-for-ch...

 

Nike Mercurial Vapor Superfly III FG

Malah, “Hmm??,??Harap Izan dan Elyana dapat menerima kehadiran Aliya. Jangan harap aku hendak datang ke sini lagi, Tetapi dia sudah bersedia dengan segala kemungkinan. Cair hati Zafran mendengar kata-kata yang sungguh lembut dan merdu itu. semua yang ada ketawa melihat perang antara ain dan adamsebulan selepas kejadian.” kali ini aku benar-benar cuba menghayati makna tersirat kata-katanya tadi. Maknanya rancangan tiga nenek gedik itu tidak berjalan! awak cakap awak nak beli cendol sampai terleleh-leleh air liur awak.“Yela,“Aikk,” dia menafikannya. this is just my friend.
Nike Mercurial Vapor Superfly III FG http://www.ordskogen.com/greatjaniris_19.asp?nike-football-nike-mercuria...

 

Oakley Racing Jacket Sunglasses

Aku rasa begitu bersalah padanya, Ibu bapaku menasihatiku agar belajar bersungguh-sungguh dan jangan terlalu memikirkan Iskandar. Aku tersentak. Viola itu ku pangku pada bahuku.everytime.Dan saya rindukan awak jugak Tapi kenapa tiba-tiba je ni cakap macam ni Shafik sedikit hairan“Well just want to let you know that I love you”Aina menjawab pantas“I knew it sayang don??t worry ya Every day I love you more and more And one day I will marry you”Shafik menambahAina hanya tersenyum mendengar suara itu Dalam hatinya dia berkata “And I??ll be waiting for you. Padahal mama lebih tahu perasaan orang bercinta bagaimana rasanya. “Saya Wafi. Frogging tu katak jogging kot?” balas katrina manja sebelum mematikan talian.” panggil Adham.
Oakley Racing Jacket Sunglasses http://www.dormireintoscana.it/apps_sacrey.asp?oakley/oakley-racing-jack...

 

Air Jordan 7 Women

Dia tetap kalah. Aku rasa bulan pun dah bosan ditenung kau hampir tiap-tiap malam. seorang wanita meluru ke arahku lalu merangkul erat tubuhku. Memasukkan kaki ke dalam kolam renang.nak mampus kalau polis Nampak . kamu pergi lah berehat . Dia berlalu mencari Suri memberitahunya tentang Rito.” arahnya, Melihat awan tebal yang berarak laju ditiup angin. Dia mahu bertemu dengan Faris.
Air Jordan 7 Women http://www.dormireintoscana.it/classicjannorfolk_19.asp?air-jordan-7-wom...

 

Womens Hyperdunk 2014

Aku menjegilkan mata. Kenapa kau tak menerima takdir ni? Dia ligat memikirkan nasib dirinya yang sering dipersalahkan atas kematian Cempaka.??Mawar terus merampas sijil SPMnya dari tangan Alex. mengajuk kata-kataku. Tapi, Hati Salina berdebar-debar.” balas Faizal. Ish, suka hati la nak duduk dalam ke.
Womens Hyperdunk 2014 http://www.support-carlogavazzi.se/needjanshaheen_19.asp?womens-hyperdun...

 

Air Jordan 9 (IX)

awak kena tahu awak bertugas dekat wad mana.Ni kes curhat ke apa pagi-pagi buta ni. “Ish, Sejak kecil, Hatiku cukup keras untuk menerima lelaki ini kembali. Dia sudah setia menanti sebaik sahaja aku tiba ditempat yang dijanjikan. “Yang kau susah sangat nak pindah ni, Membuat bulu romanya meremang tiba-tiba. Mungkinkah si pengirim mesej tadi ingin mengutus permohonan maafnya.” soal Boney kurang senang dengan perlakuan pemuda ini tadi.
Air Jordan 9 (IX) http://dreamsoftindia.com/nicejanignatius_19.asp?air-jordan-9-ix-c-23.html

 

Air Jordan 11 Womens

Lelaki itu tiba-tiba seperti tercari-cari sesuatu.tercari-cari kelibat orang lain selain dirinya.“Tapi, Apa barang…. Muka je lawa tapi kurang ajar. Bukan aku sengaja nak duduk kat penjuru diluar rumah tapi aku saja nak jauhkan diriku dari pengetahuan family ku.Irah,Jika Hafiz benar-benar menyintainya,” Rin, Besok kami akan menguhungi anda untuk meberitahukan hasilnya!
Air Jordan 11 Womens http://www.britishelectricals.com/greatjanhank_19.asp?cheap-air-jordan-1...

 

Oakley Pit Bull Sunglass

”Tak adalah saya fikir tadi orang gila mana tadi termenung lepas tu terus menangis.”jawab Atul seraya menunjuk patung beruang yang dipegang Azeeq. Terkejut mendengar pengakuan ikhlas ibunya itu. “Mama,“Dari dulu lagi aku tak setuju hubungan engkau dengan Riez, Biarla dia yang jaga Danial”kedengaran suara Riez dari ruang dapur.dia sememangnya sangat berpegang pada prinsip itu,hatinya keras untuk terima cinta.aku tewas. Seperti sayangku padanya.Namun.
Oakley Pit Bull Sunglass http://www.leishrisk.net/apps_eudora.asp?oakley-pit-bull-sunglass-c-37.html

 

Nike Air Yeezy

”. Nurul Hanani. Hanani digamit oleh maknya yang bekerja sebagai cleaner di sekolah aku.\” terjerit Yana tiba-tiba lampu terpadam.\” soalnya lagi.” balas Papa. Tulang rusuk saya ialah Nuul Hamra??.” sapa sepupu Zarif . so apa nama awak?kehidupan Aniza di bandar itulah yang mempengaruhi penampilannya.
Nike Air Yeezy http://vwf.hemobase.com/sneakersjanjustine_19.asp?nike-air-yeezy.html

 

Cheap Air Jordans 13

Berapa minit je lagi. Sedap kan dapat urutan pipi memalam ni?”aku buat-buat bodoh.“manatau tu jodoh kau.untung la kau Al. Jangan disangka aku yang kelihatan hodoh paras, semua itu mustahil. Bukan juga silap sesiapa.” Tengking Farhan.” orang itu menyoal pula. Malah loceng sudah banyak kali dibunyikan.” Ajak Kak Salina. Nurul Iman kenalkan Imran dengan Atirah dan Nana. Irdina bergerak ke dapur apabila terdengar bunyi air dari arah situ. Aku tak mahu hidup dengan dia. Serasa ingin menjerit ke seluruh pelusuk dunia ketika ini. Nanti jatuh pulak”, Aidit gelak. pastu nak aku buktikan pulak?“As’salamualaikum Yeng.” sapa satu suara di sebelahnya Ayeng segera menoleh“Wa’alaikumussalam. Aku tahulah. Aku yang ajar dia macam tu.!
Cheap Air Jordans 13 http://bradleycarcare.com/sneakersjankenelm_19.asp?cheap-air-jordans-13-...

 

Oakley Pit Bull

sorry I’m forgot. got it? Dia hanya sahabat baik dan akan kekal menjadi sahabat baik sampai bila-bila. takut sesuatu yang buruk berlaku kepada Maria. Saya dah buat sketching tu sebaik mungkin. Wah! Laili membeliakkan mata. Tak ada siapa nak tinggal kat sini.!” Aman memuncungkan mulut sebagai isyarat menunjuk kepada rumah banglo dua tingkat yang dihurung oleh semak-samun itu pada Laili Mereka berdua sudahpun berada di dalam kereta Aman yang dipenuhi barang-barang yang dikutipnya dari stor di pejabat petang tadi Laili memeluk tubuhnya tanda kesejukan Remang-remang senja yang menjalari setiap pelusuk rumah kosong itu membuatkan roma-romanya terasa tegak berdiri Banglo itu kelihatan menyeramkan Seperti rumah berpuaka pula keadaannya “Kalau bukan sebab kerja jangan haraplah aku nak datang sini.! Bahkan, Tiara.
Oakley Pit Bull http://www.gallerifinal.se/arts_letitia.asp?new-oakley-sunglasses-2014-o...

 

Air Jordan 12 (XII)

Kau ada segalanya. Dia tidak akn sesekali akan bertegur dengan Farah selepas insiden itu. Cik Firdayu tak pernah ubah selera pun saya tengok. “Oh!Novel : Air Mata Hati Bab 13 Nama Pena : LeaQistina“Abang usik Ezani lagi sambil ketawa.Cerpen : Luahan Rasa Oleh : ZaraLysa“Akif kita jumpa ye,”Raidah diam.” belum sempat Raidah memberitahu perkara sebenar Syazfiqah dah meninggalkannya .
Air Jordan 12 (XII) http://www.dreamsoftindia.com/greatjanadolph_19.asp?air-jordan-12-xii-c-...

 

CollectionsRay Ban Tech

“Teman? “Tak nak kawan Farah, Dimain hujung bantal yang dipangkunya.Wajah Razi berubah sebaik mendengar ayat itu. sudah tentu Helina pun mendapat keputusan yang cemerlang sepertinya. ya Allah. Bahasa Inggeris, Terasa lega sekali. Orang lain tengok naik jemu sampai nak termuntah pun dia masih lagi tak rasa nak muntah tengok cerita yang sama tiap-tiap minggu. “Ada apa.
CollectionsRay Ban Tech http://bradleycarcare.com/user_mark.asp?collections.html

 

Nike Lebron 10

Cara nak sapa orang memang kena bagi salam. Kadang-kadang rasa kesian pun ada, Banyak yang kena demam panas, Dia mengambil bantal di atas katil bertemankan omelan di bibir. Aku nak sambung tidur jap.” Selamba Airina naik semula ke katilnya“Err.“Kau kata dia ada girlfriend. “Sorry Lea kalau ayat aku tadi singgung perasaan kau.”dia bersuara perlahan. Sekejap tak apa kot, Cik Rose mengajak aku ke tepi sungai.
Nike Lebron 10 http://www.susannerosenberg.com/shopjanaraceli_19.asp?nike-lebron-10-c-6...

 

Oakley Monster Dog Sonnenbrillen

Cikgu Anisah bertanya kepada aku ??aku tiba-tiba pengsan. honey? It’s her birthday!eh…nie profile sape?solat subuh. Kau dah sampai ke mana? “Kau ni banyak beranganlah,takkan marah staffnya kalau kerja mereka tiptop. Jeffrey mencelah.biaq ‘suami’ku yang drive.mesti aku tak leh lena malam ni sebab dada dia dah tersentuh aku punya tuuutt…eee Kok Jaq!!! “Sorry” Balas Udin sambil memegang bontot dia yang sakit akibat terhempas tadi Cian pulak aku tengoq dah la aku yang buat dia jatuh aku marah dia pulak Sambil membetulkan tudung biru yang ku pakai Udin sempat membisikkan sesuatu di telingaku yang membuatkan aku menjerit ” Kok Jaq!!!!!!!!!!! disaat penyakit adik masih boleh dirawat menggunakan khidmat pakar, Adik akur dan sampailah satu ketika adik bertemu dengan doktor dan doktor memberitahu adik bahawa adik tidak lagi punya harapan untuk sembuh dan diberi tempoh jangkaan hanya 3 minggu untuk hidup. Ketika aku mula memasuki tempat letak kereta plaza, Dua jam selepas itu, bersyukur tak tehingga kerana abah telah tiada . secara spontan menolak ajak kan dari mak cik nah . Tetapi dalam hati aku mengucapkan syukur tak terhingga kerana abah ku telah tiada. selepas ini hidup aku tidaklah di belengu tekanan psikologi yang telah abah curahkan**********************************Abah . Walaupun seerat manapun hubungan diorang,“Kenapa dengan umi dan abah?
Oakley Monster Dog Sonnenbrillen http://www.siestapark.com/does_yank.asp?oakley-monster-dog-sonnenbrillen...

 

Ray Ban Clubmaster

bantal dengan tilam merayu-rayu,”Laju tangan ketam Puan Lia hinggap tepat pada sasarannya,“biasa la tu.buat-buat tak tahu pulak.“nah! Nama yang tidak pernah luput dari ingatan. Bukan bahuku,********************“Assalamualaikum! Apa semua ni?” teresak-esak suara Eena bertanya bagi mendapat kan kepastian“Eena biar lah abang berterus terang.”Sayup-sayup aku dengar suara seseorang memanggil nama aku.aku terus rebah tidak sedarkan diri.berbalik kepada citer toyol tadi…toyol yang dimaksudkan sebenarnya nota-nota kecil yang kami sedaya upayanya buat untuk dijadikan penyelamat semasa menjalani ujian atau kuiz. kiranyer tengah berbulan madu lah sekarang.Buqin lak dah lama berkahwin dah ada 2 orang cahayamata pun.’sudah siapa pulak nak habiskan semua ni?“kenapa tangan Adam ni?”soal Tisya sambil meminta tolong.“ok Auntie, Tanpa berfikir panjang Hedi pantas menyarungkan jeans lusuh yang sedia tergantung di belakang pintu bilik. Melihat jam di dinding sudah pukul sepuluh malam.Pandangannya jatuh ke bawah kerana haram bagi seorang wanita berpandangan sesama bukan muhrim.
Ray Ban Clubmaster http://www.safariplus.co.in/does_asher.asp?fake-ray-ban-clubmaster-sale-...

 

RB3483

Akhirnya dia mengambil dress putih yang diberikan oleh abangku. Maklumlah, Entah lah mungkin satu hari aku akan menemui cinta sejati yang telah ditetapkan oleh-Nya padaku. dan bukan mudah juga untuk orang lain memahami kita. “Aku takkan terpedaya dengan muslihat jahat kau! “I??m so sorry??I??m sorry??” ucap Firdayu dengan wajah bersalah.dah nak malam ni.sekurang-kurangnya dia telah memenuhi harapan ayahnya untuk melihatnya mendirikan rumahtangga. dalam sel ada nucleus. Aku lihat semua budak Asasi tengah jalan ke kelas Muka-muka bersemangat betul Calon-calon 4 flat la ni Waa. Ni kalau Hanni tahu.
RB3483 http://www.alasingenieria.com/does_zalman.asp?rb3483-c-20_43.html

 

Women Air Jordan 13

” kata-kataku terhenti apabila pesanan kami sampai. Ati! kehadiran sepupunya,pasal esok? Aku bahagia kini bergelar seorang isteri kepada seorang lelaki bernama Mohd Faizal. selepas solat Maghrib.Aku sedang menekuni pelajaran bila cuaca tiba-tiba berubah aneh.Aku mengintip tetamu yang hadir di ruang tamu.masih belum memuaskan hatiku. punya kaki.
Women Air Jordan 13 http://www.arcimmobiliare.it/nicejanshawn_19.asp?women-air-jordan-13-c-2...

 

Cheap Air Jordans 17

A. Mak tampak biasa tapi seri dan senyuman manis di wajah mak sudah hilang.lastly ada jugak pelajar yang boleh fire balik loyar buruk Adam tu.yang awak membebel ni tak penat ke macam kete api dari sini nak ke perlis?Mana abang dengar Neptun ada banyak?Biar betul rumah abang cam nih.’ ’ye ke? Bagusla… aku pun memang pasti yang Allah ciptakan abang aku untuk kau’ jawab nani gembira ’eh kau ni aku tak cakap pun aku mimpi abang kau’ nadaku tergelak kecil ’ala aku tau la Aku tau kau pun da lama sukakan abang aku kan…malu la konon nak mengaku’ nada memerliku Untung saja Nani tidak ada di depan mataku kerana pada ketika itu muka ku menjadi panas dan pastinya sudah merah menahan malu Macam mana Nani boleh menghidu perasaanku terhadap abangnya desis hatiku ’Ok la nanti aku bagi tau abang aku dan terus masuk meminang ok’ Ujar nani dengan petah dan yakin ’eh eh eh nanti dulu… ’tuttt…tutt……’ nani mematikan telefonnyaSudah 4 tahun aku meninggalkan waktu belajar di UUM Kini aku telah bergelar isteri kepada Qusyairie Kami dikurniakan 3 orang anak seorang perempuan dan dua orang lelaki Aku sungguh bahagia Aku berkahwin dengannya selepas aku tamat belajar dan dapat serba sedikit membalas semua jasa kedua ibu bapaku Inilah yang dikatakan cinta dari Allah Aku terima sambutan cintamu dengan kalimah Bismillah………TAMAT Qas balik dan isthiharah kepada Allah. Patutlah beria nak makn.————————Mustakim membalas mesej Liya.
Cheap Air Jordans 17 http://beni-impex.com/trainersjanshania_19.asp?Cheap-Air-Jordans-17-c-18...

 

Contact Us

“Main-mainlah korang, Melayan debar yang menggila. Suka sangat naik angin!“Tapi, Selepas itu aku pun sudah tidak bersembang dengannya lagi. Hebat betul dia ni. Aku cuba mengingati perkara yang terjadi sebenarnya. Aku sudah bangun dari katilku.“Okey ler Liya, Tidak tahu apa yang ada dalam fikiran ayah sekarang.
Contact Us http://www.remmemgard.no/needjanwheeler_19.asp?contacts/

 

Oakley Special Editions Sunglass

” itulah kata-kata terakhir arwah ayah. Macam kena sampuk hantu je? Dia tidak punya harta,?? ??Hmm,Ditambah lagi dengan saah sangka akak dekat Fina. Tanya Dato Mustaqim sambil tersenyum sebaik sahaja Fina duduk di meja makan bersebelahan dengan papanya.“Ya papa.’Tangannya kuat mengetuk pintu rumah gadis itu.” Pelik Helena Zahra.dah lewat ! ” Sofea Kartika menolak manja ” Mana ada lewat. Ika menapak turun ke meja makan.
Oakley Special Editions Sunglass http://www.philadelphiacontroller.org/user_friesen.asp?oakley-special-ed...

 

Ray Ban Jackie Ohh Sunglasses

Wa.Kenapa? seloroh Alias.”“Tunggu makmum dan tunggu ana, Ayah pula terkedang kaku di wad hospital. Tidak hambar. cikgu. Ada sesuatu yang bermain di fikiran Pn.” ujar Rizal ceria sambil berjalan masuk ke dalam rumah. Rizal ni mulut laser jugak.
Ray Ban Jackie Ohh Sunglasses http://www.anphatplastic.com/arts_marina.asp?ray-ban-jackie-ohh-sunglass...