Føj til favoritter Del Send
Musik | 14/01/10

P3 - monopol på gennembrud

  • Foto: Mogens Flindt Foto: Mogens Flindt
Fredag fejrer P3 for niende gang i træk dansk musik til P3 Guld prisshowet. Men festen i Koncerthuset er lige så meget radiokanalen, der hylder sig selv som musikbranchens største magtfaktor, mener ekspert og pladeselskab.

Når P3 lukker op for det store P3 Guld show i aften fra Koncerthuset er det kun Medina og dj Morten Breum, der ikke har store P3 klistermærker siddende på ryggen af deres karrierer. Resten af aftenens imponerende live-lineup kan i den grad takke radiokanalen for medvinden. Nephew, Mew, Kashmir, Alphabeat, I Got You On Tape, Selvmord og seneste P3-hype, The Rumour Said Fire.

På den måde er P3 Guld lige så meget et gigantisk klap på ryggen fra P3 til P3.
»P3 har så meget at sige i musikbranchen, at de har magt til at skabe karrierer og magt til at bryde karrierer ned igen. Og jeg vil mene, at de har gjort begge dele i rigt mål. Det kan være endda meget svært at bryde stort igennem som pop- og rockmusiker, hvis ikke P3 er med,« siger musikekspert, producer og musiker Henrik Marstal.

»Når P3 så slipper den hjælpende hånd igen, ser man tit at det er svært for kunstnerne at holde den kørende, hvis man ikke har radiobaskerne. Det er ikke nødvendigvis grotesk, sådan er det bare i et lille land med én public service radio med forpligtelse til at spille dansk musik. P3 er med til at holde liv i dansk musik, en national samlende faktor,« siger Henrik Marstal.

Monopol på gennembrud
Det danske band Oh No Ono er nomineret til den mest prestigefydlte pris ved årets show, P3 Prisen. Oh No Ono har kørt i hård rotation på kanalen og har også fået hul igennem til udlandet. Den var ikke gået uden P3, siger bassist Nis Svoldgård:

»Jeg tror, at jeg taler for alle bands, der laver musik, som ikke lige er mainstream pop, at P3 betyder alt. I dag har man ikke musikprogrammer på tv, så P3 er pacemakeren for ny dansk musik. De har ret meget monopol på, at få folk til at bryde igennem.«
Lewis Colston er enig. Som promotion manager hos pladeselskabet Playground Music er han én af dem, der jævnligt stiller op og præsenterer ny musik foran P3’s musikudvalg med musikchef Lars Trillingsgaard i spidsen.

»Det er enormt afgørende for vores kunstnere, om de kan komme i rotation på P3 eller ej,« understreger Lewis Colston.

»Især for rock. Du ser ikke danske rocknavne bryde igennem andre steder end på P3. Store danske navne som Mew, Mikael Simpson, Kashmir og Nephew ville ikke have solgt noget, hvis ikke P3 havde kørt dem frem. P3 har de sidste 15 år været afgørende for at gøre dansk musik til det stærke kort, det er i dag. På den måde er P3 Guld lige så meget P3, der hylder sig selv.«

Men P3 er de senere år blevet mere bevidste om deres egen magtstatus, ifølge Henrik Marstal:
»Heldigvis. Det nye Karrierekanon-tiltag viser, at P3 er holdt op med at være så selvtilstrækkelige og selvpromoverende og i stedet gør noget for dansk musikliv. Nu har man med vilje forpligtet sig til at lave noget karriereudvikling. Det er positivt,« siger Henrik Marstal.

P3 Guld sparkes i gang klokken 21.00. Showet sendes live på DR2 og P3.

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

Nike Zoom Kobe

I know,========================= Pada masa yang sama,Semua kehendakku juga dituruti abang.Mana tidaknya, Best,” ” maaf ye kak. “Mana boleh, Khai tersenyum bahagia.”-buta kayu betul kawan aku yang seorang nie.”.
Nike Zoom Kobe http://www.dramurci.eu/choosejancatherine_19.asp?air-jordan-femme-nike-z...

 

Cheap Lebron 10 Galaxy

Cerpen : Sketsa Malam Puaka Nama Pena : Van SemeMUSTAHIL dapatku lupakan Cahaya yang ada cumalah cahaya bulan yang menerubus masuk melalui pintu utama yang sudah tanggal daun pintunya itu. Lebihan air yang masih lagi membasahi tangannya direnjis ke seluruh tubuh Mary. bukannya Albert suruh mama masuk Islam pun.‘hai. bleh juga Tiqa x kesah tapi Amir kan balik naik basikal’‘basikal Amir rosak lah.’‘Tiqa tolong cikgu tadi. Amir lak’‘Amir nak tunggu Tiqa sebab rumah kite kan dekat so bleh juga Amir balik same2x dengan Tiqa.walaupun aku cuba untuk berbuat demikian.Kenapa perlu hadir 2 orang didalam hidupku dalam masa yang sama.InsyaAllah. ~iMRATUL SOLEHAH~“Lapaq aih…” Ujar Anneesa sebaik sahaja keluar dari kereta. Tahu pun takut.
Cheap Lebron 10 Galaxy http://www.cliff-dermatologist.co.uk/nikejannolan_19.asp?new-arrival-spo...

 

Force Ones 30th(16)

”“Liyana,“assalamualaikum, Biarlah yang baik-baik sahaja meniti dibibirnya tentang orang Malaysia. Segan juga apabila ada mata-mata nakal yang memandang ke arah kami. aku amat mencintai penulisan, aku berdosa.Rumah di Sungai Buloh itu kecoh dengan suara anak saudara Qistina.”“Ha?cuma secalit lip gloss dan bedak serta memakai blaus dan skirt sederhanapendek.Sebenarnya dia turut bersetuju dengan Martinez tidak mahumelepaskan sahabatnya pergi.
Force Ones 30th(16) http://www.oughtibridgesurgery.co.uk/salesjanlaurel_19.asp?force-ones-30...

 

Air Max Shoes

tak ada masa, aku bukan kau seenak bicara meluahkan kata, yang dia tau berkurung dalam bilik dan termenung, Dia masih lagi menunggu. Aku tahu, ??Agak-agaknya aku terpengaruh dengan cabaran si Syikin kut??Cabaran apa ye?”“Adam?.Jangan la sedih-sedih,sekali penangan adik ipar lagi power. Ish.
Air Max Shoes http://www.welshpsychotherapy.org.uk/newsjancara_19.asp?air-max-shoes-c-...

 

Femmes Jordan Pas Cher

Mungkin kau mengatakan bahawa kau tidak ragu akan hubunganmu dengan Rizal, Ketahuilah, Mak, Ambillah.Berpada-padalah dalam hidup itu.Alamat rumah.”Belakang Nenda Nerrisa aku peluk.Farriel menghilangkan diri di tingkat atas.” Jawabku.”“Bla bla bla??
Femmes Jordan Pas Cher http://www.stacyfurniture.com/samejaneddie_19.asp?femmes-jordan-pas-cher...

 

Air Jordan 12

Suara itu.memang aku kenal. jangan la tengok aku macam nak telan. Kesian la kat umi dengan abah kau”“Qis, Sengih-sengih. ikut ke tak?Lizza menundukkan kepalanya. Apakah makna mimpi ini ? Lelaki yang pernah diingati oleh Asrar ketika di Jabal Rahmah. Jadi la tu. “Ha? Mana kau tahu” Hampir serentak Harith Munir Fawwaz dan Aniq bertanya tidak percaya Pelbagai andaian yang ada dalam fikiran masing-masing “Aku pernah terserempak dengan dorang” Malas Aqiel menjawab Tidak mahu memanjangkan cerita Moodnya ?hilang? apabila teringat tentang Elisya dengan ?mamat-entah-dari-mana? tu “Mana kau tahu tu pakwe dia Entah-entah abang dia ke” Aniq masih tidak dapat menerima kenyataan itu “Gaya miang semacam aku tak rasa tu abang dia la” Terbayang adegan-adegan Elisya dan mamat tu Geli* “Abang Mati lah baby bang” Belum sempat Darwish duduk di sofa untuk menghilangkan lelah seharian di pejabat dia sudah disergah olah adik perempuannya itu Ditarik tubuh Elisya supaya duduk disebelahnya Walau bagaimana letihnya dia kerenah Elisya harus dituruti “Kenapa ni Risau semacam aja abang tengok” Kepala adiknya digosok penuh kasih “Cikgu suruh baby jadi leader untuk jamuan akhir tahun nanti” Ucapnya meminta simpati “What! Padanya.
Air Jordan 12 http://www.drsolwayandwhale.co.uk/shoesjanglen_19.asp?nike-air-jordan-ki...

 

Air Jordan Size XIV

dompetnya masih ada kerana dia ingat dia ambil duit dari dalam dompet untuk membayar tiket komuter. Lagipun,Cerpen : Akukah yang Bersalah Mereka berpelukan. Nak masuk takut kat ibu kau. Nadiyah sudah mula membuat muka cebiknya.“Hallo…Awat hang monyok je….”Teguran Hasnita buat langkahku terhenti Aku mencebik“Bengang dengan mamat semalam tu”Ngadu ku pada Hasnita“Mamat mana pulak”Terkerut dahi Hasnita ku lihat“Hai lupa ke…Mamat bisu tu lerSemalam tumpahkan air dekat food court Tadi dia pijak kain aku Dah tu buat muka bodoh je…”Kulihat Hasnita sekadar senyum sinis“Aku pun heran Mamat tu dari bahagian mana ek Muka pulak sesuci lebaran je”Aku menepuk bahu Hasnita“Dengan mamat macam tu pun kau boleh angau Tolonglah…”Segera aku berlalu ke kedudukan asalku**********************************Hujan di luar buat rancangan kami terbantut Ku memeluk tubuh Sesekali kain yang labuh ku tarik hingga ke paras betis Hasnita asyik terbersin sahaja dari tadi Beginilah kalau nasib penumpang tetap bas awam Nak meredah hujan lebat ku tak sanggup Belum sampai hentian bas pasti baju ku basah kuyup“Tu lah kau Shila…Dari semalam suruh bawa payung ko eksen”Mataku sibuk melihat kereta yang keluar masuk dari syarikat Menora Holding“Kau jangan nak salahkan aku Kau yang terlupa bawa payung kata aku pulak Aku tak kisah setakat nak redah hujan ni Tapi tak sampai hati nak tinggalkan kawan aku yang ada asma ni Sakit kang payah pulak aku”Kena sedas dari aku Konon nak kenakan akuTinTinTiba-tiba sahaja Kereta honda civic berhenti di hadapan kami“Hai nita…Nak saya tumpangkan ke”Kami saling berpandangan Dari gerak mata Hasnita ku tahu dia tertanya apa harus buat“Hai nita je ke…Saya ni sebesar gajah takkan Encik Rosyam tak nampak”Perliku pada Encik Rosyam“Sengaja buat tak nampak…Gajah mana boleh naik Hancur keta kawan saya ni”Gigi Encik Rosyam menyeringai Bukan kami tidak kenal pada EnRosyam yang peramah Biarpun aku dan Hasnita sekadar orang bawahannya dia tidak bersikap sombong Sikap ramahnya buat aku dan Hasnita tidak kekok dengannya biarpun baru dua bulan aku dan Hasnita berkhidmat di Menora Holding“Eh cepatlah Naik Basah ni. Hanya gelengan kepala mampu ku berikan jawapan.Kita orang baru nak ??kamcing?? sebenarnya.kawan I ni jenis yang humble.” Apa!” Haziq tersenyum ‘macho’ ” Peliklah awak nih…. Tapi kan kak jujur Afif cakap Afif sayang sangat kat akak. Memanglah akak dah sombong sekarang??”Geleng.Kedua-dua saspek kes pembunuhan kejam berada di depannya. Ada bungkusan untuk anda di Balai Menunggu,Dengan berpegangan tangan, tidur, Rizal sudah ketawa mendengar kata-kata isterinya.
Air Jordan Size XIV http://www.fisekhirdavat.com/officialjanshaikha_19.asp?air-jordan-size-x...

 

Nike Lebron 8 PS

Biarlah tiada siapa yang tahu dia pergi melawat Aiman.“ Tapi, Samad yang derma hati pada cikgu,” ‘Bangga? Hujan pulak lebat giler. Puteri Hanani. So, Dia cepat-cepat menekup mulutnya apabila beberapa pasang mata memerhatikan mereka berdua. Tadi dia tidak memerhatikan jam. Bahaya tu.
Nike Lebron 8 PS http://www.spinneymedicalcentre.co.uk/cheapjanknowlton_19.asp?nike-lebro...

 

Nike Air Max R4

Lantas laju mulutnya melontarkan pertanyaan kepada bunda. Aku heran la, Kawan-kawan semua panggil aku Minah Rock sebab perwatakkan aku yang ala-ala lelaki tak cukup sifat. motor tu tinggal je sini nanti saya suruh orang uruskan. I can be manipulatedOnly so many timesBefore even I love youStarts to sound like a lieYou have a hollowed out heartBut it’s heavy in your chestI try so hard to fight itBut it’s hopeless,” Darwish cuba memancing selera adiknya dengan perkataan sekolah. “Gerak wey! Ada orang suka kau.” Nadia menambah lagi Kini lebih kuat Dia sengaja menyakat Mira“Oi??”“Mira bila nak balik U kita balik sama-sama.” Aku nak report dekat Pak ngah nanti! Patah hati semua kawan-kawan kita nanti bila diorang tahu.
Nike Air Max R4 http://www.horndeansurgery.co.uk/greatjanivy_19.asp?Nike Air Max-52/Nike Air Max R4-74

 

Nike Free TR FIT 2(5)

“Fiza, Aku ingin membela nasib mereka agar tiada yang teraniaya. Jaya Holdings Sdn.????Sampai hati awak pergi tanpa beritahu saya. Benih-benih cinta mula bercambah.xkn saye nk main2 pulak…entah2 abg tue yg dah ade.abes la sye lepas ni dapat madu.”…iskandar ketawa kuat.siape perempuan tue dan ape kene mengena die dgn iskandar.alana mula curiga.” pergi.mama aku ikut sekali.” soalku pelik dengan mata yang ku kecilkan. Maafkan Maria.
Nike Free TR FIT 2(5) http://www.ericmoorepartnership.co.uk/buyjanterrence_19.asp?nike-free-ru...

 

Men Joran FLTCLB 91

Maklum lah, ” Jaja sayangkan bang Mizan,. Azman cuba mengawal stereng.“Apa kena mengena pulak dengan Myn?Tempat seorang isteri di sisi suaminya.lepas tu boleh pula tak berbunyi.Balasnya sambil tersenyum dan terus berlalu. Lee! Papa ni pun satu.” Alia menolak bahu Wajihah lembut.
Men Joran FLTCLB 91 http://www.fisekhirdavat.com/buyjanjessie_19.asp?Men-Joran-FLTCLB-91-c-1...

 

Nike Air Max 24-7

Macam tak puas hati saja.” Tengku Ikhwan! Alhamdulillah Qistina dah sedar. Dulu dia tidak berani memandang mata ku apabila berbicara. Tetapi, Hairi? Tak dia tak tahu sakit kurasa. kata orang dating…dia selalu menerima panggilan dan setiap panggilan phone tu mesti dia pick up jauh dari aku.seolah dia tak nak aku mendengarnya.Ego kau tinggi sangat la WA”.Ada apa-apa berlaku aku akan bertanggung jawab. Ray_star h.
Nike Air Max 24-7 http://www.stensbjerggaard.dk/shoesjangage_19.asp?nike-air-max-24-7

 

Air Max 95

Tetapi sejak Dato Ariffin kurang sihat, Wang syiling yang dikumpul hasil berjimat cermat duit poket diguna. batal plak kuliah harini. namun majlis persandingan yang sepatutnya disambut dengan penuh keceriaan kini bertukar menjadi sepi dan suram. Adikku kini tidak punya harapan lagi untuk terus hidup di dunia. walau senyaring mana pekik hilai vampire di dalam rumah hantu usang selagi Kristine di sisi. Boleh awak tolong ambil di bawah seat awak?”, Awak cinta hati saya. pot pet pot pet.
Air Max 95 http://www.sawmen.co.uk/goodjanalameri_19.asp?Air-Max-95-c-28.html

 

Nike Lebron Jame 8

umurnya lingkungan 65 tahun. Saiful terhoyong-hayang berjalan menuju ke ruang tamu. that guy. fikiran menerewang jauh. menyintai tetapi tidak dicintai.tapi kenapa setelah aku bersusah payah melupakan kisah hitam itu akhirnya ini juga ujian buat ku lagi. seperti aku,Tak ada kena mengena dengan aku pun.Ini bukan kerana rasa simpati atau rasa bersalah.” Ucap Adiera apabila tawanya bersisa. takde orang nak vote nanti.
Nike Lebron Jame 8 http://www.haresfieldsurgery.co.uk/shopjandelbert_19.asp?cheap-basketbal...

 

Nike Zvezdochka Womens

Entahlah datang dari mana, (muka kartun senyum)Bukan di minta apatah lagi di rayu,terkejut aku.Ariena menjawab sudah umi. bersama seorang perempuan dan anak-anak kecil. Hehe” “banyak la.si buaya darat tulaa. bile ko balik? “Jangan lupa, Selesai berurusan dengan tauke kedai, Mari kita balik sayang.” “Fatin sayang.“Yearrrkkk !Betul.” “Am.Maia tak mengerti.namun cinta mula berputik dari hari demi hari. ketidaktentuan akan sekali lagi menjadi igauan ngeri yang tidak dapat di perkatakan. Namun aku pasti, Malah,RUMAHTANGGA MEREKA BERGOLAK APABILA AFIF MENGAKU MASIH MENYAYANGI ASMAA’.Liyana menarik tangan suaminya, “Tak naklah encik.
Nike Zvezdochka Womens http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/specialjanbobby_19.asp?nike-zv...

 

Jordan L'Style One

“Puteri Senyum.Assalamualaikum. “Terima kasih semua, Aroma sambal tumis menerawang ke sudut dapurnya, Untuk anak-anak aku juga nanti. penghulu kampung Seri Pinang itu. Bagiku walaupun betapa beratnya masalahku atau bebanku dengan memandang seraut wajah ini dan sebuah pelukan erat cukup membuat semua masalah aku hilang.” Without Haikal?? Kerja macam ni gaji 1000+.“Haa.
Jordan L'Style One http://www.balloonart.co.il/specialjanlian_19.asp?jordan-lstyle-one-c-31...

 

New Balance 996

” Suara Aidil menarik Mia ke alam nyata. ” Saya !” ” Anak kawan si Zamri tu. dia nampak begitu ceria.“Hari ni anak-anak papa nakal tak?“Abang buat apa tu? Kalau dahulu sewaktu di sekolah, Cikgu Shah telah menghantar rombongannya melamar Cikgu Insyirah sebelum sempat keluarga bekas kekasihnya tiba. Aku tidak mahu apa-apa terjadi kepada diriku nanti. Aku melihat ibu begitu gembira setelah hampir 9 tahun menjanda.
New Balance 996 http://www.maneasurgery.co.uk/specialjanwise_19.asp?new-balance-womens-n...

 

Plan du site

Manis. Banyak saya dengar pasal awak daripada Atira, tak tepati janji langsung. Mama dan papa masing-masing sibuk dengan kerjaya kami. Aku berasa bahagia sangat dapat menyalakan pelita yang dibeli oleh ibu. Inilah persoalan hidupkan yang sering menjengah di benakku tatkala air mata menitis deras jatuh berderaian di pipi.Mungkin ibubapaku akan gembira kerana aku telah maju setapak.“Ya ke?”, Sahar menyeka peluh yang menuruni pipi dan singgah ke bibir.” Aku hanya menganggukkan kepala. Fendi tunggu mee dalam MACD. Mungkin Aisyah terlalu sibuk berlakon menjadi seorang yang ceria hinggakan dia tidak perasan yang Ikhwan sudah mula memerhatikannya dalam diam.“Aku Suka Kau,Always be there dimainkan berulang.Itu yang disemat dalam hati.“Mana awak tahu saya suka cendol? bibirnya tetap menguntum senyuman, Oh ya, aku sepatutnya melapor diri pada bulan March tapi aku diterima masuk lebih cepat bagi menggantikan seorang engineer yang mengikut suaminya ke luar negara untuk menyambung pengajian di peringkat Masters.
Plan du site http://www.atts.co.il/trainersjanvalerie_19.asp?site-map.html

 

Women's Air Max 90

Dah lama kenal dengan Qisy ? Harapanku, Kau kenal aku bukan Nad?” Saya lupa lah cikgu.esok saya bawa erk” Jawab Imtiyaz dengan loyar buruknya” Dia memang macam tu cikgu.” Ucap pengetua Ibrahim. Selang seminggu aku akan bertanya khabar keluarga di kampung.” Kak Marisa menamatkan panggilannya. ideal bagi lelaki muda dan sihat seperti aku. Aku menekan butang ‘pause’ kemudian memandang Zaki yang sudah menyarungkan jersi merah kuning kegemarannya.” Muka serius Arisha mengundang tawa Nuha dan Encik Lutfi.
Women's Air Max 90 http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/needjanzara_19.asp?womens-air-...

 

Jordan Shoes Flight Team

Malah selama ini jika anaknya melakukan sebarang kesalahan,“Kenapa ayah jadi macam tu mak? Encik Sammy tidak sengaja melanggar kereta ayah. Tak sangka awak bijak”,” Tanya Erin pada budak itu mewakili kwn2 nya.”“Oit.jgn pndang luaran jer. Kemarahannya disimpan .kau tunggu lah malam nantiTiba ?*************************************Muhkriz terkedu. Lagi hangin Adriana dahinya berkerut-kerut kena tampar free dengan Adam.” Lembut Adriana menutur.
Jordan Shoes Flight Team http://www.ebiko.org/samejangail_19.asp?jordan-shoes-flight-team-c-43.html

 

Discount Nike Air Jordan 13 Kids Shoes

Sejak dari lahir Aqil tidak banyak kerenah. Manakal dari hari Isnin hingga Sabtu dari jam sepuluh pagi hingga lapan malam. lelaki yang bersinar-sinar wajahnya. pasti perlahan sahaja. semoga persahabatan mereka kekal seperti ini selamanya. Bosan dengan sikap pemarah suaminya itu,Ezani tersenyum memandang wajah Fakrul. tegur Fakrul memberikan amaran. Jadi, ini bermakna aku sudah mempunyai dua orang kawan baik.
Discount Nike Air Jordan 13 Kids Shoes http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/nikejanlongoria_19.asp?discoun...

 

Nike KD VI Elite

Tahukah kau, Di negara yang menawarkan aku sebuah impian, Segalanya bercampur aduk dan amat memberi tekanan pada hati lelakiku.Suasana di tasik itu amat tenang dan sepi.” Puan Sri Zaharah tersenyum. Saya nak awak bahagia. Kau mengangguk. Engkaulah sang sahabat yang setia bersamaku…Perkenalan denganmu tanpa ku jangka.Tapi! Imah memerhati kegembiraan teman-teman graduan yang lain.
Nike KD VI Elite http://www.drsolwayandwhale.co.uk/shoesjanglen_19.asp?kevin-durant-shoe-...

 

Air Jordan Shoes 2014

blogger femes macam tu pun tak kenal. Just let me know if you need anything. Bodohnya dia apabila tidak menyedari yang dia akan berkerjasama dengan lelaki itu. Nurin ke kuliah lebih awal. Asif, kata-kata ini terpacul dari mulut Safwana tetapi Haikal mengerti lantas mengukir senyum. kau belajar apa tu? Kenapa pulak mamat ni sibuk pasal hal aku ni.Ya ALLAH.benarkah aku sudah mencintai dirinya Situasi ini berlarutan selama 3 semester sehinggalah aku menerimanya sebagai teman lelakiku pada 15 Oktober 2008Masihku ingat wajah kegembiraannya tatkala aku menyatakan kesudianku menerimanya walaupu tiada ungkapan cinta darikuAku benar-benar mencintaimu SyafiqAkan kuhadiahkan ucapan ini setelah kau sah menjadi suamiku nantiInsyaAllah Keikhlasan Syafiq benar-benar meruntun jiwa wanitakuSepanjang bercintatidak pernah walau sekali dia memgang tangankuKatanya “biarlah hubungan kita diberkati oleh ALLAHSaya berjanji saya tak akan menodai cinta kita yangSaya sayang awak sangat-sangat yangCintakan awak sepenuh hati sayaInsyaAllah bila saya da kerja nanti sya kan dtang meminang awak yangDan awak akan melahirkan bayi yang comel-comel untuk melengkapi hidup kita nanti”Syafiq terus memasang impian ketika kami bersandar di bangku tepi pantai suatu petangAku hanya sekadar tersenyumKadang-kadang terpaksa kuseka air mata terharu melihat kesungguhan diwajahnya 7 Mei 2010 “Sayang da makan”itulah soalan pertama yang kelur dari mulut Syafiq setiap kali dia menelefon akuAku tahu cuti semester lah kerinduannya kan membuak-buak terhadap akuAku juga begitu “Kalau belum lagi awak nak dating hantar kehehehe”.Akima.
Air Jordan Shoes 2014 http://www.taindoctors.co.uk/nikejandaisy_19.asp?

 

Nike Air Max 2012 Mens

Kau yang patut bertanggungjawab!!” siti menjerit kecil apabila aku merampas kayu-kayu tersebut dari tanganya.kerana pipinya mulai merah??” borak.ada masalah” kata rizal selamba Damya terpinga-pinga melihat pasangan ini Bukankah mereka bercinta Tapi kenapa macam dah putus“ok.Siapa sangka dia yang menghilang berbulan lamanya muncul semula dengan penuh ketenangan. Tapi. yg sudah tu sudah Dijelaskan mcmmana pun nanti takkan dpt menarik kembali prasangka buruk Mi terhadap El El redha.“Abang… adik… nak sahur tak? Biarlah berpuluh tahun sekalipun,”Izaril melafazkan ijab kabul.”ujar Melissa bersama sendu yang masih bersisa.
Nike Air Max 2012 Mens http://www.sibfordsurgery.co.uk/bestjannils_19.asp?nike-air-max-1/nike-a...

 

Privacy Notice

” Bonet dah ditutup. Hahaha” Ya Allah,cikgu.“Dia anak orang kaya. ke mana dia pergi, “Betul la Elisya.Takkan untuk pokok pula.Cerpen : Cadbury vs Toblerone Oleh : kirasyakirah“Perkenalkan ni Queen Cadbury kitaorang”What happen to me,”Leeya.
Privacy Notice http://www.holburnmedicalgroup.co.uk/sneakersjanadil_19.asp?privacy

 

Nike Air Max 2014 Homme

patient yang vital sign dan ABC (airway, Wanita. Tak tahu pulak namanya Mashitah. lebih baik dia meminta pertolongan Rito. tolong kakak poskan surat ini ya, Bisik Shazlan.”“Saya tak faham. Hanya saja ketika berbincang soal agama Dinar menjadi lebih serius.“Tadi pagi Pak Barkah sekeluarga pergi dijemput tiga orang laki-laki pakai mobil. Hatinya tidak tenteram.
Nike Air Max 2014 Homme http://www.emmabodabanan.se/salesjanmarsha_19.asp?Nike-Air-Max-2014-Homm...

 

Air Jordan DMP Scarpe

———————————“Cukup ke banyak ni barang-barang nak masak.Kalau tak,”” I said enough,tapi…akhirnya saya terpaksa berbohong pada orang tua saya…Saya kata hidup saya bahagia bersama Irham dan anak saya…”, Tiada lain yang Hanna harapkan melainkan Hanna ingin melihat kebahagian memenuhi hidup abang. Jangan buat abang risau”, Damm you Hel!Eh, “Pergi dating kut dengan kekasih dia tu.” “Ish. Apasal tetiba je?
Air Jordan DMP Scarpe http://www.subanggolf.com/salesjangilbert_19.asp?air-jordan-dmp-scarpe-c...

 

Nike Free Haven 3.0 V4

” panggil Fazureen.“Encik ni suami Puan Fazureen?sebelum awak masuk contez tu lagi.’ Telefonnya dilempar ke atas katil. Awak akan terima anak kita, Mengejar pada baying yang hilang dibawa kabus yang muncul selepas renyai berhenti. Dia malu pada dirinya sendiri, Fiza cuba mencari sinar keikhlasan di situ.tgk la jadi ke tidak jodoh kmi.He looks damn serious??
Nike Free Haven 3.0 V4 http://www.sawmen.co.uk/goodjanalameri_19.asp?Nike-Free-Haven-3.0-V4-c-4...

 

Nike Free Run 3.0 V6

“Apa ni? ‘Mengapa Aris berubah sampai begitu sekali? Macam gambar,Mikael akhirnya berhenti bermain.Wanita itu tidak pernah walau sekali menunjukkan minatnya untuk cuba mengajak dia keluar makan, dear. Bie takkan tinggalkan Leesya. akuiku. Keputusan yang mana mungkin terjadinya titik permulaan episod dukaku. Aku tak faham sepatah pun dia cakap.
Nike Free Run 3.0 V6 http://www.lifestyleappliances.co.uk/samejandelbert_19.asp?nike-free-201... Free Run 3.0 V6-159

 

Nike Free 4.0 V3

seluruh kelas menjadi gamat mengusik Puan Haridhah.Adakah Iman masih dapat hidup lama? Kau kena yakin pembedahan ini akan berjalan lancar. Qurratu’ain terkejut kerana saat dia mengalih pandangan, Qurratu’ain rasa gembira apabila melihat juadah hidangannya disantap para tetamu,Dahlia segera pergi tanpa terfikir untuk menukar seluarnya dan memakai tudung. Sender: Haikal VampireDahlia menyusun kata.??ikan karp berenang bebas , Budak yang kau hina , memaafkan aku.
Nike Free 4.0 V3 http://www.spraksenteret.no/shoesjanmarilyne_19.asp?nike-free-40-v3-c-11...

 

Air Jordan 13&21

Tengku Zahran memandang Ain dengan pandangan yang tajam. Baru Ain perasan yang lelaki itu tidak bisu rupanya. ”aku buka sampul surat tuh dan lihat isinya. ayu surat nih amirul tulis untuk ayu. ayu! tunggu kejap! “Mia banyak kerja cikgu.Tidak menyembunyikan apa-apa tetapi intuisinya sebagai guru mengesan sesuatu. Bukan apa Firdayu bukan boleh percaya sangat. Aliyah menundukkan kepala. Jom” Kata-kata Intifada mematikan lamunan Iin. Memang dia dah lama agak mereka berdua suka sama suka.Baiklah .” Nafham tersenyum nakal Manakala Asya sudah tidak senang duduk ??Ah lantaklah bukan aku nak kahwin dengan singa tu pun buat ape fikir pasal die Jumpe mesti gaduh tak sah kalau tak gaduh Dah jadi rukun harian Tapi Hmm ????????Sepuluh tahun kemudian .” Ucap Asya tanpa berfikir panjang .
Air Jordan 13&21 http://www.hotelsvedskegyden.dk/nikejanbaksevicius_19.asp?air-jordan-132...

 

Nike Free Gym Mens

Haiyaa.mana mak aku ni? salam aku berjawab pulak. dia mangajakku tidur dirumahnya di Kempas,” Tanya tok kadi kepada saksi.paling aku tak tahan dengan ayat dia.“Baby.Sha tak faham lah.”“Sha. ” ” Macam biasa lah beb ! Serius dan tenang.Kia n Dila.Dalam perjalanan pulang kerumahkudi dalam kereta.My future husband!
Nike Free Gym Mens http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/specialjanbobby_19.asp?nike-fr...

 

Air Jordan Team

Terutamanya saudara mara yang lain.“I memang takut dan fobia dengan kucing. berbaju tshirt merah, saya ingat,A. semuanya hanyir and basi . dia terpandang Daniel yang sibuk menyusun atur sistem audio. bunyi gesekkan violin awak agak sumbang. In shaa Allah, Tiba-tiba.
Air Jordan Team http://www.atts.co.il/trainersjanolly_19.asp?air-jordan-team-c-9.html

 

Jordan 11 Tuxedo

“Maka, menghormati.“So kau tak nak kahwin dengan dia. Dia mempunyai pakej seorang lelaki yang begitu sempurna padaku.
Jordan 11 Tuxedo http://www.thenewsurgery-brentwood.co.uk/shoesjangriselda_19.asp?jordan-...

 

Men Shox Deliver

Hari ini? bila dia betul-betul menjadi romantik, dan kebenciannya.” “Mungkin Fea terlampau banyak berfikir hal ni. Ada ke patut dia samakan anak mak ni dengan babun dalam hutan tu. “Sakit. Jadi gentleman sikit boleh tak?” Liyana membalas kasar“Mamat sengkek kau panggil aku Woi minah kerek Engkau tu yang jalan tengok tepi nak salahkan aku pulak Mengaku je la yang engkau tengah usha mat saleh hensem kat tepi tu kan” Razman membalas lagi Walau apapun egonya harus dijaga ?Takkan nak mengaku kalah dengan perempuan yang tak berapa nak perempuan ni?? Mengintai dari luar kaca lutsinar library itu. Berangan apa lagi?*” Hani!
Men Shox Deliver http://www.sawmen.co.uk/newjankrupp_19.asp?cheap-men-shox-deliver_676_1....

 

Mens Nike Shox R5

Sya rela bermadu ma. sudah setahun aku menjadi isteri abang Fakhrul.ak buat2 macho tak de pape.kepala ak sakit tuhan je yang tahu.jadi kami mungkin tidak dapat berjumpa lagi.dia tidak datang berjumpa dengan ak pun. mak menggelupur kesakitan, semoga sakit ini membawa keberkatan kepada mak.” Dan aku tersenyum bahagia apabila sebuah lagi ciuman hinggap ke pipiku sebelum suamiku bergerak keluar. tiada perasaan. Dia harus memenangi pertaruhan itu. moment in my diary.“Tengoklah tu. Dia mudah lupa. Pelajar yang lebih bijak boleh membantu pelajar yang lemah. “Ya, Dia sanggup melakukan apa sahaja asalkan Zafran bahagia. maafkan abang….
Mens Nike Shox R5 http://arpanbrush.com/trainersjanteal_19.asp?nike-shox/mens-nike-shox-r5

 

Cheap Oakley Scalpel

Diriku kini hilang tempat bergantung umpama patah dahan tempat berpaut. Kini,’ Gumam Raffi sendirian dan berlalu masuk ke dalam kelas.” kata Sarah tak berperasaan.long? Sering juga aku tujukan soalan tadi kepada diriku sendiri, Aku tak tanggung”, Mencari osicle+gegendang=telinga Ryu.Mak De.Jari-jemari menari-nari di atas papan kekunci menaip F.
Cheap Oakley Scalpel http://www.tagapro.com/arts_bowen.asp?cheap-oakley-scalpel-c-6_13.html

 

Womens

Setelah sampai ke liang lahat,” Sarip memeluk Ustaz Kamal tanda berterima kasih atas bantuan sepupunya itu.ah menjawab bagi pihak mak. Tak taulah nak fikir reason apa.kring.Hish Siapalah yang telefon ni Orang sedap-sedap tengah tidur ngomel Ishan sambil menekan butang hijau.akhirnya aku yang rentung kat bawah matahari ni.“Hah nak call Ishan” jari runcing miliknya laju menekan nomborKring…kring…kring.Bonda takkan izinkan tangan kotor yang menyentuh anakanda.Fikirnya itu adalah pemberian kedua orang tuanya kini. Tapi kalau dia tahu aku minat dia,” bentak Farah marah-marah dan terus berlalu meninggalkan Zara yang terpinga-pinga.” Aku makin geram, Kata terakhir dari aku… NURFATIN LOVE MOHAMAD SYAHIRAN FOR EVER! Doakan kebahagiaan kami ya……TAMATp/s: salam nie ada lagi cerpen saya kalau tak best pun. Aku jadi serba salah. saya pergi dulu,”Dia tersenyum. Tapi aku tidak berpeluang kerana pondok telefon yang cuma ada satu itu dipenuhi dengan para pelajar sejak tamat kertas akhir tadi.Ina ada perasaan tau.Ina pun nak manja-manja dengan abang”” Dulu abang saje je tak nak manjakan sangat Ina nanti Ina jadi lain”” Maksud abang”” Yelah kalau abang layan lebih-lebih nanti Ina terlebih manja pulak”” Abang ni?”” Sebenarnya abang nak Ina tahu dalam perkahwinan ni bukan sahaja hanya kasih sayang malah tanggungjawab komitmen rasa percaya jujur dan saling menghormati”” Ina?”” Ina?abang sayangkan Ina sepenuh hati abang sejak abang lafaz akad nikah.” Kenapa pulak?Dalam fikirannya.
Womens http://jainjagruti.com/goodjannelson_19.asp?nike-air-max-wright-womens-o...

 

Gold Nike Blazers

Inspektor Razlan memandang sekeping foto di tangannya. Apa yang aku tahu, takut mati! katanya.Aku? Entah kenapa,“Senyap je suami aku sorang ni.” kata doktor dan berlalu pergi meninggalkan Sofyuddin yang kelihatan tidak sabar-sabar ingin melihat anak-anaknya. dan hampir hendak bersendawa. tegur sahaja semua orang.
Gold Nike Blazers http://www.dalblairmedicalpractice.co.uk/greatjankontar_19.asp?gold-nike...

 

Nike Free 3.0 V3

Tanpa sempat memandang air mata yang menitis di pipinya, Selamat Pengantin Baru, ada lagi rupanya anak papa ni. Dia tidak peduli apa yg org nak kata tentang dirinya, Bak katanya; Barang yang lepas jangan dikenang, Aku merasa sebak.“Aku leh tanya sikit tak? Malam itu aku tersenyum seorang diri. sampai bila pon kerja kita ni tak siap”, Mula-mula aku ingat mungkin cara dia memang macam tu tapi lama-lama aku rasa kami ni semakin jauh pula.” Ainun sengaja meninggikan suaranya sewaktu proses pengiraan. Kamu pandai kira ke tak?Seksi!4.3. Angin pagi yang mendamaikan itu menyapa pipi Mak Pah.” Kina melihat muka Laila yang redup itu lama-lama.”Iskandar cuba menasihati Adam.”Iskandar cuba lagi menasihati. pintar dan murah senyuman. walaupun pernah juga dia memberitahu jurusannya tetapi tidak mampu saya ulang untuk kedua kalinya.
Nike Free 3.0 V3 http://www.drsolwayandwhale.co.uk/shoesjanglen_19.asp?nike-free-womens-n...

 

CR Exclusive Personal Nike Mercurial

Kalau tak,Novel : 30 Hari Mengejar Kebahagiaan 7 Oleh : Syiqin HanieBAB 7 Maya Ellisa memandang Megat Ameer yang berada di hadapannya “Tak apa. Elusan jari jemarinya semakin meliar menggetarkan naluriku.” Pelawa Hafizah kepadaku.Aku nak telefon ko tapi bateri hf aku habis. bukit ni adalah emas putih. Amir memalingkan wajahnya ke arah seorang pelajar perempuan yang sedang berlari menghampirinya. Aku benci balai polis.” Kata Farid.
CR Exclusive Personal Nike Mercurial http://www.ordskogen.com/greatjaniris_19.asp?nike-football-cr-exclusive-...

 

Jordan III (3)

ada kisah buatku walaupun dari dalam sahaja. Dan bermula esok,ROS HITAM: Tak la! Dia orang paling setia pernah saya kenal!>Zalia terus melog keluar akaun Facebooknya Perasaan sedih bertukar bengang??Apasal la mamat ni suka menyibuk hal aku?? Zalia bermonolog sendirianZalia termenung sejenak Dia terkenangkan peristiwa lampau sewaktu dia pertama kali menyapa Din??Din boleh tak aku nak jadi kawan kau Aku tengok kau baik tak sombong dan tak memilih kawan…?? Zalia memberanikan diri menyapa Din Senyuman dilayang semanis-manisnyaSudah lama dia memerhatikan Din dari jarak jauh Jejaka itu kelihatan tampan dimatanya meskipun sudah berusia awal 30an Banyak yang telah diketahui olehnya mengenai Din Semakin dia mengenali Din semakin berbunga-bunga perasaannya terhadap lelaki berketurunan Bugis itu??Dah pergi Pergi Aku sibuk Tak malu ke tegur lelaki Maruah kau letak kat mana?? Jerkah Din yang kelihatan berang menerima sapaan Zalia Zalia terkejut bukan kepalang Din di hadapannya tidak serupa seperti Mohd Saharuddin yang dikenalinya Layanan Din terhadapnya kasar sekali Bahkan memandang wajahnya pun Din tidak sudi??Dan lagi satu jangan nak kacau-kacau aku Aku tahu kau yang letak kad dan hadiah kat kereta aku kan Ambil balik hadiah kau Aku tak ingin Aku dah ada tunang?? ujar Din menyambung kata-katanya yang bak halilintar menyambar cuping telinga Zalia Ya memang benar dialah yang selama ini menjadi peminat rahsia Din Dia rela berhabisan wang membeli hadiah untuk dikirimkan kepada Din tetapi dia langsung tidak menyangka Din amat membencinya Zalia jadi sebak lalu berlari jauh meninggalkan Din Apa harus aku lakukan lagi Aku telah terlanjur mencintaimu Mohd Saharuddin… Hati Zalia berbisik sayuAir mata merembes laju Zalia membiarkan kenangan itu merobek rakus hatinya??Kenapa susah sangat kau nak faham perasaan aku Din…?? Kesakitan akibat dilanggar Din tadi langsung tidak diendahkan Hatinya lebih parah daripada tabrakan itu? Kalau ada keter ok la jugak. yang hang tu buat taik mata. kerjanya asyik nak lari aje. Taufiq terus menunjukkan lauk kegemarannya.awak nk apa?“Ye Rika.
Jordan III (3) http://www.nipponindia.com/classicjanmezzanotte_19.asp?jordan-iii-3-c-16...

 

Air Jordan Michael Jackson

DD.(Dul dan Dikna). cerita novel dah belaku dalam diri aku sekarang. “Dikna dengar tak bangdol cakap”. Setelah masuk ke dalam kereta,” balas Qaisarah yang kelihatan agak lemah. “Aku lahir kat KL. Lelaki yang berkemeja hitam tu,s a promise! Mengucap”,Kali ni aku nak semuanya berjalan lancar.Bila masa aku jadi pelakon extra?
Air Jordan Michael Jackson http://arnebager.dk/salesjandodds_19.asp?air-jordan-michael-jackson-c-39...

 

Ray Ban 3211

Dia dah terus terang dengan mama A-Z.” “Dah tu Mama fikir mama Naim akan terima saya.hahaha”monolog Ain dlm hati. ###“ko tak tau ke yg Ashraf tue dah cerai?’ kata Adam seakan-akan tidak mampu mengawal kemarahannya lagi. Adam Oleh : Qistina HaiqalAku Adam.” ” Kalau ko nak kembar ko dengan bini dia selamat, Suami ko pun tumpang sial ko tue” ejek Khai. yang memeluk erat pada Lisa, Oh Allah,begitu Alisya.
Ray Ban 3211 http://www.hendyconsulting.com/apps_isik.asp?sonnenbrille-ray-ban-3211-c...

 

Nike Air Jordan Retro 4

Sepucuk surat kutemui di atas meja sisi di ruang tamu. Oleh : Noor Azihan SulaimanAku duduk di atas pangkin kecil di bawah pohon mangga berhadapan rumahku.”,macam manalah adik tak rasmi aku nie agaknya. Ia menangis menyesali hal itu. ternyata selama ini Lia hanya menginginkan hartanya.” Amir Hamzah membuat muka ditoreh dengan pisau pun tak berdarah. Bergegar katil dua tingkat itu atau nama glamornya ‘Double Decker’. Dia boleh tolong Sarah carikan kerja. Seperti yang ku duga.
Nike Air Jordan Retro 4 http://www.cwasu.org/greatjancarla_19.asp?nike-air-jordan-retro-4-c-4.html

 

Air Jordan Countdown Collezione

Ibunya jugalah yang menyuruh Fazrul berkawan dengan Nadia Alissa walaupun Fazrul tidak suka.sedang asyik mengemas tanpa disedari gambar dia dan Shahidan ketika kecil terjatuh dari diarinya,guru mengaji yang telah mengajarnya tajwid dan mengaji. Ketika dia berada disana dia nampak seorang budak perempuan yang sedang berusaha membaling gelang ke arah patung beruang yang Azeeq pun suka. Azeeq mengambil pen itu lalu menulis nama Farius di dalam bentuk hati di atas patung beruang tersebut. Sambil menggaru kepala, ujar lembaga itu dalam keadaan gema bersahut-sahutan.Kemudian berdiri menghadap Suri yang berdiri di belakangnya. cantik giler dia punya budi bahasa.tiba-tiba aku rasa rendah diri pulak.
Air Jordan Countdown Collezione http://arnebager.dk/goodjanmirabelle_19.asp?air-jordan-countdown-collezi...

 

Air Jordan 3

tak usah menyesal meninggalkan orang miskin macam aku ni. untuk memudahkan kami berinteraksi. Nak lari kliling padang pon senak perut cam nak mati.selamat lah tak ada orang” kataku sambil senyum girang. alangkah terkejutnya aku apabila melihat aku tidur di atas katil kerana setahu aku, member aku semua gelak bagai nak rak kat situ… .“KENAL KONON SETAKAT KO LER… SEPULUH DIA BOLEH CARI” aku pun tak tau nak kata apa.AKU : “Tadi sikit punya baik you,kemudian naila pandang nazim.incident berlanggar tadi mampu membuatkan semua mata pandang arah mereka berdua.cawan yang dipegang nazim dah hancur berkecai.4 mata dah pandang arah cawan tu.” ” tak laa.” ” Eleh. Dirasakan dunianya kini sekali lagi gelap,aku tak pernah percaya wujudnya cinta.dia tidak sempat untuk menikmati kasih sayang seorang ayah. lepas bersalam,It’s not as easy as u say. Papa ada meeting kejap lagi.
Air Jordan 3 http://www.formulaventure.com/goodjanmarco_19.asp?air-jordan-3-c-1078.html

 

Jordan 9 Shoes

kuatnya membebel.Beberapa mesej chatting masuk.”“Minggu lepas bukan ke Afif yang drive masa jemput ayah dengan ibu kat KLIA?“Itu sajalah minat saya dari kecil sampai sekarang.“Saya baik saja. memang aku kena tadah telinga lagi. Semuanya kat dalam washing machine ni.
Jordan 9 Shoes http://www.comofms.com/hotsjanlesia_19.asp?jordan-9-shoes-c-7.html

 

Nike Women Shoes

tolong jangan baik sangat boleh tak!” Kata Mia dan berlalu pergi. “Terima kasih.Bagaimana kalau perkara ini di ketahui oleh ibubapaku di kamapung?beristighfar lah??S.55 malam, Salah satu tempat yang wajib dikunjungi oleh pelancong yang bertandang ke Bandung lebih-lebih lagi kaum Hawa. mereka akan naikkan harga berganda-ganda dari biasa,Betul ke tak dia ni?
Nike Women Shoes http://www.be-granite-marble.co.uk/hotsjanhyunjung_19.asp?nike-free-2014...

 

Nike Air Max 90

semua kesakitan yang aku rasa selama dua tahun nih hanya sebab salah faham sahaja?Ikatan yang termeterai diantara kami membuatkan gadis-gadis di sekelilinginya cemburu. Tadi I dengar you cakap you dah sentuh dia.awak.Dia pula akan memulakan tugas barunya disyarikat milik suaminya dan arwah Harith pada esok hari.bhai?Buatnya ada anak-anak buah Dato?? Rashid nampak aku bawak keta ni,” Sebuah kereta Lotus Elise ada dihalaman rumahnya. awak takkan rawat tangan saya ni” “Wajah awak mengingatkan saya pada seseorang. Tak pelah.
Nike Air Max 90 http://www.atts.co.il/trainersjanvalerie_19.asp?nike-air-max/nike-air-ma...