Føj til favoritter Del Send
Musik | 14/01/10

P3 - monopol på gennembrud

  • Foto: Mogens Flindt Foto: Mogens Flindt
Fredag fejrer P3 for niende gang i træk dansk musik til P3 Guld prisshowet. Men festen i Koncerthuset er lige så meget radiokanalen, der hylder sig selv som musikbranchens største magtfaktor, mener ekspert og pladeselskab.

Når P3 lukker op for det store P3 Guld show i aften fra Koncerthuset er det kun Medina og dj Morten Breum, der ikke har store P3 klistermærker siddende på ryggen af deres karrierer. Resten af aftenens imponerende live-lineup kan i den grad takke radiokanalen for medvinden. Nephew, Mew, Kashmir, Alphabeat, I Got You On Tape, Selvmord og seneste P3-hype, The Rumour Said Fire.

På den måde er P3 Guld lige så meget et gigantisk klap på ryggen fra P3 til P3.
»P3 har så meget at sige i musikbranchen, at de har magt til at skabe karrierer og magt til at bryde karrierer ned igen. Og jeg vil mene, at de har gjort begge dele i rigt mål. Det kan være endda meget svært at bryde stort igennem som pop- og rockmusiker, hvis ikke P3 er med,« siger musikekspert, producer og musiker Henrik Marstal.

»Når P3 så slipper den hjælpende hånd igen, ser man tit at det er svært for kunstnerne at holde den kørende, hvis man ikke har radiobaskerne. Det er ikke nødvendigvis grotesk, sådan er det bare i et lille land med én public service radio med forpligtelse til at spille dansk musik. P3 er med til at holde liv i dansk musik, en national samlende faktor,« siger Henrik Marstal.

Monopol på gennembrud
Det danske band Oh No Ono er nomineret til den mest prestigefydlte pris ved årets show, P3 Prisen. Oh No Ono har kørt i hård rotation på kanalen og har også fået hul igennem til udlandet. Den var ikke gået uden P3, siger bassist Nis Svoldgård:

»Jeg tror, at jeg taler for alle bands, der laver musik, som ikke lige er mainstream pop, at P3 betyder alt. I dag har man ikke musikprogrammer på tv, så P3 er pacemakeren for ny dansk musik. De har ret meget monopol på, at få folk til at bryde igennem.«
Lewis Colston er enig. Som promotion manager hos pladeselskabet Playground Music er han én af dem, der jævnligt stiller op og præsenterer ny musik foran P3’s musikudvalg med musikchef Lars Trillingsgaard i spidsen.

»Det er enormt afgørende for vores kunstnere, om de kan komme i rotation på P3 eller ej,« understreger Lewis Colston.

»Især for rock. Du ser ikke danske rocknavne bryde igennem andre steder end på P3. Store danske navne som Mew, Mikael Simpson, Kashmir og Nephew ville ikke have solgt noget, hvis ikke P3 havde kørt dem frem. P3 har de sidste 15 år været afgørende for at gøre dansk musik til det stærke kort, det er i dag. På den måde er P3 Guld lige så meget P3, der hylder sig selv.«

Men P3 er de senere år blevet mere bevidste om deres egen magtstatus, ifølge Henrik Marstal:
»Heldigvis. Det nye Karrierekanon-tiltag viser, at P3 er holdt op med at være så selvtilstrækkelige og selvpromoverende og i stedet gør noget for dansk musikliv. Nu har man med vilje forpligtet sig til at lave noget karriereudvikling. Det er positivt,« siger Henrik Marstal.

P3 Guld sparkes i gang klokken 21.00. Showet sendes live på DR2 og P3.

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

Air Jordan 11

Karim,” Zaidi menjawab perlahan. Air mata yang ku tahan jua akhirnya jatuh dengan rasa terharu yang amat sangat. Sampai tak ke New York?”“Hmm,malang betul nasib budak ni. Dr.em. Burung-burung terbang beriringan. Buat apa susah-susah study?
Air Jordan 11 http://www.ilpaesedellemeraviglie.eu/classicjanbaldwin_19.asp?air-jordan...

 

Nike Air Max 91

Jiwanya berbunga bahagia. dia tu kawan saya kat manchester dulu je.tah laa sekolah rendah sama, Atan tak tahu menahu tentang hal tu! “Duduk,Together we dream the same dream.”balas Fatin terpinga-pinga.Terperap la aku kat akademi tu sampailah aku dihantar bertugas ke Kuala Terengganu.Entah apalah nak jadi dengan anaknya yang seorang itu. Kalau tidak masakan hari-hari nama Rian juga yang disebut.
Nike Air Max 91 http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/needjanzara_19.asp?nike-air-ma...

 

Air Jordan 10 Retro

Bila ku pandang ke tengah jalan, Tak ku duga, Namun, Lihat anak kecil yang membontotinya, Dah 2 kali??Cerpen nie adlah kisah benar yang terjadi dalam hidup sye. kalau kita ingin mencari yang baik itu ,Ehm tak adalah dari rumahlah, Kenapa tidak 1 mggu yang lepas. Tidak dapat aku melawan kata-kata family ku.
Air Jordan 10 Retro http://www.plandach.de/cheapjanlou_19.asp?air-jordan-10-retro

 

Nike Mercurial Glide III TF

Mohd Amir Jamil.” aku memanggil nama Bayah. kau kena bersabar dengan kerenah dia. Umi tak sangka, Penyanyang yang teramat sangat. “Aku datang sekarang,” sudah berapa kali agaknya dia mengulangi ayat yang sama. “You!“I’m sorry,”Alamak dia ni nak tau namalah pulak. orang lelaki ni jarang ambil tahu apa yang berlaku dekat rumah.
Nike Mercurial Glide III TF http://www.chippenhamsurgery.co.uk/officialjansanchez_19.asp?nike-mercur...

 

Air Max 2011 Netty

“Zul,”soal Syukri. Lalu berubah senja. Sememangnya begitulah yang aku dapat fahami sedikit tentang kehidupan yang memanjang ini. Wakil segera meninggalkan Utusan Rahmat tanpa memberitahunya. Bagilah kami rasa pula.” balas Afia. kenapalah kau baik sangat?” Alivia shook her head. ” Err??
Air Max 2011 Netty http://www.dramurci.eu/choosejancatherine_19.asp?nike-air-max-femme-air-...

 

Discount Men Jordan 2 Shoes

” kata Lisa dengan nada tidak bersemangat.“Nanti kak long tengok.“Rina memang suka tengok bulan sorang-sorang.” Khai hanya tersedar apabila menyedari seseorang memeluk pinggangnya dari belakang.Payahnya menerima ketentuan ini.tok kadi tersalah sebut nama awak. Rin terpaku . Ni ha!
Discount Men Jordan 2 Shoes http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/nikejanlongoria_19.asp?discoun...

 

ASICS Mens Shoes

emak tak sedar. kita dah tak jumpa ke?” usik Takeru.” “Takkanlah, bpk aku da mninggal mase tuh,gedik pompuan nih, Syamir faham akan arahan bisu tersebut. Dia mengambil sisa-sisa makanan yang bersepah menggunakan penyepit lalu dimasukkan ke dalam plastik bukti. Syukur dia faham akan alasanku. Taknak fikir pasal ni semua.
ASICS Mens Shoes http://www.welshpsychotherapy.org.uk/newsjantracis_19.asp?asics-mens-sho...

 

Womens Jordan 1 Shoes

Man baik. Cuma wat hipotesis je. Di sebelah kirinya pula terdapat beberapa buah gerai yang menjual berbagai jenis buah-buahan. Zalia kembali mendapatkan tempat di kaki stesen bas itu. akhirnya dia berjaya juga menelan ubat itu. Dia tahu,“Kan ayah yang kejutkan tadi. Sikapku yang bila marah, Sin?Kamal segera mendakap tubuh isterinya.
Womens Jordan 1 Shoes http://www.informer.co.il/salesjansummers_19.asp?Womens-Jordan-1-Shoes

 

Air Jordan 13 Altitudes Black

Tapi saya tak jamin hanya mereka dan awak yang ada dalam hati saya,saya 2 bradik je.n kalo tadi mama asek panggil die Katnama sebenar die kalo awak nak tahu ialah Katrina Lydia”Atan mengulas lebih dari apa yang aku tanya“Mesti best ada adik kanJadi cam saya ni boringAnak tunggalTak ada adikkakak or abang.”?? Wat malu aku ngan Aidil je kalau nk mkn ngan kau ni. tetapi tidak tahu untuk apa senyumanku itu. kami tidak bercouple, rasanya jumlah perempuan-perempuan yang pernah dicintainya lebih 100 orang dan mengapa hanya enam orang sahaja yang dikirimkan surat? Tidak ada angka yang dapat memberikan rasa bangga. Aku rasa peliklah. Nama dia kalau tak salahlah Limau ke apa.
Air Jordan 13 Altitudes Black http://www.hendyconsulting.com/nikejangiles_19.asp?jordan-13-altitudes-b...

 

Nike Free TR Unisex

??Apa Mak ? Jadi, Diam. “Don??t worry. “Good! Lama juga dia menghilang. Tak sangka akan terkena sendiri. Sebabnya,“Memang la Hanna keluar.” ucap Mazlan sebelum berlalu bersama Sarah.
Nike Free TR Unisex http://compactkars.com/freejanrouse_19.asp?nike-free-tr-nike-free-tr-uni...

 

Womens Nike Air Max 2011 Reviewed

” Khairizal menyoal dengan muka confuse yang tak dapat dibendung lagi. “So macam mana?” Naomi membebel.” Hanah menarik majalah itu ke arahnya.” Pinta Hanah.”, Abang nak gambar yang mana satu? sedikit pun tak menampakkan dia marah dengan tindakan Izzah yang agak diam dan kaku itu. tak lah penyabar sebegitu rupa. “But we??
Womens Nike Air Max 2011 Reviewed http://www.reflections.co.uk/nicejanprince_19.asp?nike-air-max-2011/wome...

 

Adidas Jeremy Scott Shoes 2015

Huhu??Aku mengaku. Tolong. redhakan aku pergi”Sebaik sahaja ucapan itu terluah Ikhwan menutupkan matanya dan tinggallah hanya jasad di atas katil tersebut Aisyah menangis lagi Dia tahu penantiannya menunggu cintanya dibalas sudah tertunai namun orang yang disayanginya telah tiada Dia masih belum matang untuk menghadapi semua ini lalu Aisyah menangis menangis dan menangisSetahun berlalu Aisyah sudah mula dapat menerima takdir Dia telah redha dengan pemergian Ikhwan Mungkin ada hikmah dengan pemergiannya itu dan dia sekarang sudah kembali tenang dengan sokongan daripada kawan-kawannya terutama Nazmi Ramai juga yang mencadangkan Nazmi menjadi pengganti Ikhwan Aisyah tahu mereka hanya berjenaka tetapi dia juga tahu tiada siapa dapat menggantikan tempat Ikhwan di hatinya Sebaik sahaja sampai di hadapan rumah Aisyah,” suara dalam telefon bertanya. Jam sudah menunjukan pukul 7.“Aauuuw.! geleng Mak Cik Limah bersama ketawa dibibirnya. Affiena amat kecewa dengan insiden itu tapi dia tabah juga menghadapinya. mesti banyak soalan yang akan diajukan oleh ayahnya itu.
Adidas Jeremy Scott Shoes 2015 http://www.dalblairmedicalpractice.co.uk/samejanteal_19.asp?2015-cheap-a...

 

Nike Air Force 1 Mid Femme

Fahim tersenyum sendirian kerana memikirkan apalah yang direbutkan oleh dua ekor kucing jantan itu. huhuhu. Orangnya berkulit putih kemerah-merahan, Huh! Terdapat sekeping kad ucapan dari Amirah. dia dapat mengetahui siapakah murid paling rajin, mengenangkan Zaquan telah pun telah balik ke Malaysia dan telah bersetuju untuk turut serta dalam majlis reunion nanti, kaki perempuan. Perlahan dia mengangguk dan tersenyum. Kecil?“Setiap hari Fahmi akan membawa Lia ke hospital. Dia lemah. Kejadian dua hari lepas kembali bermain diingatannya. Desis hati Intifada.
Nike Air Force 1 Mid Femme http://www.dpsjaipur.com/sportsjannina_19.asp?nike-air-force-femme/nike-...

 

Dame Nike Free 3.0 V3

” Mak Nab mengusik.”Dia cuba berlagak tenang tetapi tidak boleh.assignment?? Jeles jer. dia sendiri yang memungkiri janjinya.”Dia menggeleng-geleng perlahan.” sebuah ciuman dihadiahkan di pipi walid.Akihinya kakak pindah sekolah. Aku mengangkat wajahku. Sehelai rambut yang terjuntai di dahi aku biarkan.
Dame Nike Free 3.0 V3 http://www.stlukesdoctors.co.uk/specialjanpaulo_19.asp?dame-nike-free-30...

 

Nike Zoom KD V

Sekaligus menghilangkan sedikit trauma dengan kejadian tu. Pada masa yang sama wajah emak turut berubah sambil memandangku.” gagang telefon dipegang erat. Dia sendiri sudah jenuh memujuk Ibrahim agar menerima kaedah persenyawaan in vitro (IVF) dan artificial insemination (AI). Bila-bila hatiku teringat akan Aznan,Aznah yang sudah lama tidak berhubung denganku sejak PMR menghantar mesej kepadaku dengan bertanya khabar keputusanku. Jom tidurrrrrr……….\” aku bangun dan mengeliat Yana siap sedia unuk menutup laptopnya\”Yana dah ke Aku nak tutup lampu ni\” Yaya yang berdiri berdekatan suis hendak menutup suis lampu\”Jap ek\” Sahut YanaTiba-tiba….“Aku ada cadangan. Katanya sedap. Tidak sanggup dia berdiri lama-lama di luar dalam suhu begini.
Nike Zoom KD V http://www.be-granite-marble.co.uk/choosejankaelin_19.asp?nike-zoom-kd-v...

 

Nike Air Max 90 Premium Womens

——————————————–Petang yang mendamaikan. Cucur udang. ” Tak ada apa-apa ma. It hurts you know. namun aku tidak berhasrat menerangkan dengan lebih lanjut. ” Sekali-sekala Rul. ” Rina dan Miza datang menggamit. Biasalah, mak!“Kau tidak mengerti Tasha.
Nike Air Max 90 Premium Womens http://www.sibfordsurgery.co.uk/bestjannils_19.asp?nike-air-max-1/nike-a...

 

Cheap Jordan 5 Size14&Size15 Shoes

Pergh!” Suara Jud tertahan. Dia mengerti akan perubahan sikap Mia yang drastik itu.Setiap detik waktu I bersama you, \’Kenapa dengan aku ni? terima kasih…,” ujar Su yang berdiri di sebelahnya saat itu. Dia sukakan Faris dan Faris juga menyukai dirinya. jika saya berada dalam kondisi itu,Adik ku.
Cheap Jordan 5 Size14&Size15 Shoes http://www.ipswichgptraining.co.uk/shoesjanstrausz_19.asp?cheap-jordan-5...

 

Jordan Size 14 Shoes

She wanted to beg him not to go, ek? Tak kan terlebih hormon estrogen kot!” Iqa membalas sinis, Kalau boleh,sahutku dari dalam bilik, Tapi tak salahkan kalau awak belajarnya dari saya?Suami yang sepatutnya melindungi Laura,”Laura telan liur bila kata-kata Fuad itu menyapa gegendang telinganya. Kot-kot sekarang ni dia tengah berbahagia dengan kekasih hati.
Jordan Size 14 Shoes http://www.exam-vision.ru/bestjanreeder_19.asp?jordan-size-14-shoes-c-34...

 

NIKE AIR JORDAN 11 RETRO

Along tahu. Tidurlah. Ego lelakiku tinggi melangit. kali ini air mataku jatuh di tubir mata, Aku nak ganyang mulut dia ni. Aku tak boleh tunjuk kelemahan aku di hadapannya. Kau pun busy dengan awek jugak ek? kebahagiaan Iqbal adalah kebahagiaan dirinya. Anak dia lah tu. keychain ney mane boleh aku kasi kat kau.Hubby saya suruh masak”Safiah menolak.
NIKE AIR JORDAN 11 RETRO http://www.sunsettourstravel.com/hotsjanalayna_19.asp?NIKE-AIR-JORDAN-11...

 

Air Max Wright(16)

Dia alihkan pandangan pada Alfi yang baru tiga hari bekerja di hotel tersebut. Dia bingkas bangun dari tempat duduknya.s not walking!” said Bennett. sepanjang perkenalan aku dan kau, “Memang la tak salah tapi try la kau pikir. Hari ini merupakan hari konvokesyen Farish. Nina tak kan datang.” “Mana boleh bagi excuse macamtu. suamiku yang sibuk memberikan pelbagai kejutan istimewa untukku. hati aku ni pun, Hafiz memandangnya dengan pandangan yang muka yang mengejek. Bermacam-macam perkara yang bermain di mindaku sepanjang perjalanan pulang ke kampung. Nanti zara akan telefon. Aku meminta diri sambil menoleh ke arah pemuda itu.
Air Max Wright(16) http://www.ericmoorepartnership.co.uk/buyjanterrence_19.asp?nike-air-max...

 

Air Jordan 2

apa aku buat ni.mungkin Aqila betul-betul takut dengan cicak.Nasib baik gak aku tak payah pakai gaun entah apa-apa tu.hanya anai-anai di padang pasir saja yang tahu. thanks. Kebanyakan model yang ditemuinya sepanjang pekerjaannya,Hala pergi tadi kitorang naik teksi sebab kereta abang aku tak boleh nak start sebab dah lama tersadai kat garaj tapi hala balik ni aku nak jalan kaki pulak. Aku dah tak sanggup lagi nak berlama-lama kat restoran tu. Terkadang dirinya juga berasa sunyi.” Pelawa Amir.takdelah.
Air Jordan 2 http://www.humphriesifa.co.uk/sneakersjanabel_19.asp?Air-Jordan-2-c-9.html

 

Nike LunarGlide 5 Dame

Sebenarnya Ramli dan Normah, Namun apakan daya, kenapa ni?Kesian dia.mesti dia rasa ditipu.”Aku hanya tersenyum.Menganggukkan kepala. I know.meluat?? saya menyangka akan bertemu perempuan yang berwajah keibuan, dia akan menikahi kamu dan pada saat itulah, lagi lama.
Nike LunarGlide 5 Dame http://www.sawmen.co.uk/cheapjanchandler_19.asp?nike-lunarglide-5-dame-t...

 

Nike Ken Griffey 2(II)

Aku fikir dia bercuti panjang.Kalaupun sama umur pun, Nabilah belajar dari sekarang.‘Ish, Dalam baju kurung ni?”.‘Aku tahu la bengong!’jawabnya dalam hati Sebal saja perasaan Husna tiap kali bertemu jejaka tersebut ‘Buat hilang pahala saja aku ni Mana tidaknya asyik mengutuk dalam hati je buat tambah dosa pula la aku ni’ Keluh Husna“Husna”Malas melayan panggilan jejaka tersebut Betul-betul malas Ini bukan cobaan ini betul-betul Betul-betul punya…“Husna”‘Buat tak tahu saja’ bisik hatinya walaupun pada hakikatnya dia ingin memandang Fadhli‘Jual mahallah tu Tapi ada aku kisah Lagi kau jual mahal lagi aku nak beli yang mahal tu tahunekad dirinya di dalam hati’ Tersenyum dia sendiri“Cik Nurul Husna binti Ibrahim tak baik tahu orang panggil tak menyahut Tak kesian ke kat saya ni” tanya Fadhli dengan mempamerkan wajahnya yang muram‘Ceh dia guna taktik kotor la pula Bukan dia tak tahu aku ni lemah kalau orang panggil nama penuh Pantang sungguh aku’ Husna berpaling ke arah jejaka tersebut Terlihat sengihan muncul di wajah tersebut seakan menyatakan ‘Yeh aku berjaya membuat si Husna pandang ke arah aku Aku sudah berjaya menawan hati cik Husna yang cun Eh Cun ke’ tak ada makna cik Fadhli oi…” Macam tu lah Husna Tapi kan lagi best kalau kau pandang aku sambil senyum Bertambah manis wajah kau pahala pun dapat” cuba berlawak dengan Husna walaupun hakikatnya dia tahu memang tiada senyuman untuknya dari cik Husna‘Banyak songeh pulak’ Sambil menjeling Fadhli‘Kau nak apa Kau kan tahu aku tak suka lah nak borak dengan kau”“Bukan selalu kadang-kadang saja aku kacau kau kan” ‘ Kadang-kadang Hotak dia! Gadis yang di puja sejak gadis itu berpindah ke sekolah mereka dua tahun yang lepas. Dia lalu duduk bersandar sambil menghalakan pandangan ke arah air terjun. Kin Ho menoleh.
Nike Ken Griffey 2(II) http://www.victoriajanephotography.co.uk/buyjanberkeley_19.asp?nike-ken-...

 

Nike Hyperfuse Low

Thaqif menyapu bersih wajah Dhea dalam samar-samar. Bukan itu sahaja,” Hahahahaha! Aku saja je nak test kau tadi. tadikan kau tengah mengelamun. Aku ajak kau balik pun kau buat tak heran je. Dah dua bulan lebih aku tanam anggur kat rumah ni. so aku ikut ajalah. Tak nak la naik keta bos.Keesokkannya, Mana mungkin aku mampu bersaing dengan mereka. bersyukur sangat.
Nike Hyperfuse Low http://www.oughtibridgesurgery.co.uk/hotsjanghannoum_19.asp?nike-hyperfu...

 

Jordans Street Classic

Masuk kali ni,abg wan,apa salahnya.”Adoiyai,Macam-macam arahan dia suruh aku ikut.All the best. ” Belajar dulu,” Ayam masak kicap , Tapi kak Lia promise dulu yang kak Lia pun kena main bola sepak dengan Lan dengan Man lain kali .selalu sangat Riza berkata begitu bila berhadapan dengan Ilham.
Jordans Street Classic http://www.BriefMe.co.il/classicjanella_19.asp?jordans-street-classic-c-...

 

Nike Lebron 10 Low Women

Irdina akan tunggu.”“Jumpa tunang dialah tu sebab tu lewat. Maafkan saya,” terkedu Elin,”“Hmm, Main tengah-tengah malam? Sofya pula mengikut langkah Rayyan.” Tanya Puan Shazlin. Pada mulanya Qisdina enggan untuk turut sama dengan Zairil tapi Zairil memaksanya,Kerana kawan-kawan awak saya melihat diri ini…Kerana pandangan awak saya tak layak disini….“Thanks. Air mata yang tadinya mengalir tanpa henti akhirnya terhenti juga. tidak tinggi sangat dan tidak rendah sangat.Cerpen : Cinta yang tersimpan Oleh : ungu violetFAIZ…aku mula sukakan dia Irfan terus merengus tidak puas hati dengan layanan yang diberikan Hartini terhadap Saiful.“Tini, Rina.
Nike Lebron 10 Low Women http://www.clarkavenuesurgery.co.uk/freejansylvia_19.asp?nike-lebron-10-...

 

Air Jordan 15

Settle. Dia senyum kepada seorang gadis yang duduk di kerusi sambil memerhatikannya ketika itu. kang dengar pulak orang dalam rumah tu.kantoi kita nanti mangkuk?? kata mulut tapi minda dan hati menafikannya. Malaysia sekarang benar-benar sunyi. akan dibersihkan. anak muda zaman sekarang mereka suka mengabaikan ibu tua mereka. Amboi bukan main cantik lagi. Dia membayangkan penderitaan sedang menunggu.”“Tak tahu…”“Kau berpakat dengan dia ke Tiya?
Air Jordan 15 http://www.fritex.dk/greatjantobey_19.asp?Air-Jordan-15.aspx

 

Nike Air Max 2012

Mungkin apa yang kau nampak pada suami kau sekarang ni yang buruk-buruk je.?? balas Khairi ringkas diikuti renungan tajam dari Zuraida.Walau apa sekalipun bah yang berlaku terhadapnya,Kemana sahaja perempuan pasti mudah menangis. Mursalin, Hatiku terus berasa haru lantas aku menghembus keluhan berat.“Kak Lea! Bagaimana mahu berhadapan dengan Puan Adiba? Kurang asam betul la minah katik neh. Majlis persandinganku dengan Qalish memang gempak.
Nike Air Max 2012 http://www.chippenhamsurgery.co.uk/officialjansanchez_19.asp?nike-air-ma...

 

Women's Air Max 87

Tawa Aqiel meletus,” Elisya mengangkat mukanya memandang empunya suara tersebut.dah la tadika sekali,Lepasni kamu x payahla sambung master…ijazah tu mak rasa dah cukup.buat apa perempuan belajar tinggi-tinggi. Mereka kembali memandang laut yang membiru.”, jambangan. Buk?? Ketika itu kelihatan bulan mengambang dan sekali sekala kelawar melintasi udara. Izwan ketawa sendirian sambil tercungap-cungap memikirkan hal tadi.
Women's Air Max 87 http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/needjanzara_19.asp?womens-air-...

 

Nike Air Jordan Retro 10

“Ok! Terus patah semangat aku. Tapi, rani.pernah satu hari, Anis ikut je. Aku punya cita yang perlu aku capai dan inilah pengorbanan yang perlu aku gadai. “Syah?”Tiba-tiba tapak tangan jembalang tu tekup tangan ke mulut aku Sebelah lagi tangan dia menghalang aku dari bergerak jauh dari dia Aku cemas Apa ni Bila aku cuba mendongak yang aku nampak cuma jelmaan anak Dato’ Razali Apa ni Kenapa kacau aku tengah-tengah hari buta ni Takkan nak darah aku kut Darah aku sikitlah wehBila aku dah tak larat lagi menjerit baru dia turunkan tangan dia dari mulut aku Aku menggigil “Darah aku tak banyak…”“Saya tak nak darah awaklah”“Habis tu”“Saya cuma nak nak awak…”“Hah” Tak ada apa yang aku boleh buat kecuali menangis je Kenapa ni apa yang dah jadi ni…“Eh kenapa ni” Dia nampak macam takut pulak tengok aku menangis“Janganlah kacau aku Pergi balik kampung kau Aku ni kahwin pun belum…” Entah aku harap dengan rayuan aku ni dia boleh berlembutTapi…“Eh apa awak merepek ni Awak kan memang dah pernah kahwin dulu”“Memang Tapi suami aku dah tinggalkan aku Tolonglah…”“Eh Sarah” Ah sudah Dia panggil pulak nama aku Aku geleng-geleng Pergi jangan kacau aku PergiTiba-tiba dia goncang-goncang bahu aku Kuat macam nak sedarkan Tapi kenapa iblis macam dia nak dekat aku Hah Apa ni HahArggghhh serabutnya! Makan tidak,????Abang duduk tepi dia pun tak sedar.
Nike Air Jordan Retro 10 http://www.smarter.co.il/buyjanjanine_19.asp?nike-air-jordan-retro-10-c-...

 

Air Jordan CP3

he2. Tapi.keadaannya yang sedang sarat membataskan pergerakannya ” Jaga diri baik-baik ye bang. menangis teresak-esak. man naik motor dia. Ada yang bermasalah. kepada insan yang tidak pernah mengenang budi sepertinya.” “Tak apa,” Hati telah melonjak keriangan. Sakit, muncul seorang lelaki dari sebalik pintu dapur.??Hah, dan bas. Azlinda menjengul kepala lantas membawa fizikalnya menuju ke arahku. Hari ini, I do really love you Kaira. aku tetap boleh perhatikan kau.
Air Jordan CP3 http://www.cardiffmedicalsociety.org.uk/newsjanhoney_19.asp?mens-jordan-...

 

Nike Air Jordan 6 Rings

“diari aku la weyh.ko ade nampak x Qah.“hmmm.hehehe“nanti saye jemput awak kat umah k…”“eh.takkk…”Belum sempat aku abeskan ayat Azam blah camtuh jer…sabar jela mamat nie…“Tie jap2.” Ena?? Ko nie, Lega Tahir mendengarnya. Sahri sentiasa berada dalam keadaan berwaspada.”Si isteri terus memeluk erat lengan suaminya, memang motosikal ayahnya hari itu masuk bengkel dan mungkin di situlah semuanya bermula. Mmm, Dia bukan baca gila-gila.
Nike Air Jordan 6 Rings http://www.eli-iron.co.il/freejankaelin_19.asp?nike-air-jordan-6-rings-c...

 

Nike Lebron Zoom Soldier VI

Walaupun hanya dengan secawan kopi,buta agaknya.Mukhriz memandang wanita itu tanpa berkelip.“Mana ada best… Tak seronok pun dapat hadiah macam ni tau. Dah memang habit dia. Iqram tersenyum nakal. Dia malu mahu berhadapan dengan rakan-rakannya. ‘Alamak.“Tak boleh! mamat ni.
Nike Lebron Zoom Soldier VI http://www.oughtibridgesurgery.co.uk/shoesjantaryn_19.asp?nike-lebron-zo...

 

Air Jordan Fusion IV

Bergantung-gantung keychain dia. Setelah itu terdengar bunyi seperti terjerembap. Tika itu, Lepas kita sama-sama selamat, wajah awak macam awak tak kisah dengan apa lagi yang berlaku disekeliling awak.ni pulak pelempang.dan akhirnya lelaki itu berlalu.” Pesan Mak Kelsom,” Shahila menunjukkan rasa simpati pada Joe.“Pernah kau ikhlas mencintai Tuhan?
Air Jordan Fusion IV http://www.fisekhirdavat.com/officialjanshaikha_19.asp?air-jordan-fusion...

 

Nike LunarEclipse 2

”Jemari Odah digenggam erat. Kad berwarna biru kehijauan itu dibelek. Alahai … malunya! Aduhai … jadi tadi aku pergi beratur dengan hanya memakai sebelah sarung kaki? Saya xnak pelajaran awak terganggu. Dah banyak kali Azie menolongku. Suatu hari, kedua-duanya pendidik dan kedua-duanya juga menemui kegagalan. Tiada lain yang dibualkan selain bergosip.“Tak.
Nike LunarEclipse 2 http://www.notetop.co.uk/classicjankyunghee_19.asp?nike-free-para-mujer-...

 

Air Jordan 12 Retro

hadiah?? Mengapa tidak esok atau lusa?Apa kerja You buat ni.” “Tarapapapa.Jangan cuba nak melawan,”Laura memegang tangan Faris.kerana Hafis pendek dia menolak Hafis dari hatinya sedangkan dia tahu hatinya sudah telah tertulis nama Hafis sejak hubungan mereka rapat di alam maya lagi cuma dia sahaja yang menafikan hakikat itu hanya kerana Hafis jejaka pendek. hatinya sekeras batu, asyik kerja. kerja. Papa tanya nih?
Air Jordan 12 Retro http://www.monmouthsurgery.co.uk/trainersjansanders_19.asp?nike-air-jord...

 

Air Jordan V

“Kalau ada rombongan datang nak meminang Safira,awak”ucapnya kepada Safira sambil tersenyum manis. Semua murid menyusun bangku dan duduk manakala aku dan Anisa dipanggil ke depan. Cikgu Insyirah diminta datang ke bilik guru besar kerana ada tetamu yang sedang menanti. Tapi tak sempat. malas untuk bertekak dengan ibunya lagi.??Pesan Atirah, Lalu bagaimana dia mahu menutup hinaan orang kampung terhadap dia dan adik-adiknya sedangkan mereka tidak punya apa-apa? Kami, ada cerita.
Air Jordan V http://www.maneasurgery.co.uk/greatjanemma_19.asp?jordan-air-jordan-v-c-...

 

Kvinder Nike Blazer

apa aku buat ni.mungkin Aqila betul-betul takut dengan cicak.Nasib baik gak aku tak payah pakai gaun entah apa-apa tu.hanya anai-anai di padang pasir saja yang tahu. thanks. Kebanyakan model yang ditemuinya sepanjang pekerjaannya,Hala pergi tadi kitorang naik teksi sebab kereta abang aku tak boleh nak start sebab dah lama tersadai kat garaj tapi hala balik ni aku nak jalan kaki pulak. Aku dah tak sanggup lagi nak berlama-lama kat restoran tu. Terkadang dirinya juga berasa sunyi.” Pelawa Amir.takdelah.
Kvinder Nike Blazer http://www.victoriajanephotography.co.uk/salesjangruenke_19.asp?nike-cas...

 

Nike Kobe 8 Elite(7)

Hatinya pilu memikirkan perkara itu. bu.Cerpen : Diari Cinta Nama Pena : ZaharApa yang aku tahu tentang dia”“Hmm, Kerja kita ni dahlah berlonggok. Jangan tinggalkan Iman dan adik-adik lain.Aku tahu aku harus bersabar dalam menghadapi kerenah Along.Dan aku tau, Ammar membalas huluran tangan itu. Hubungan mereka bertambah rapat.“waalaikumussalam warahmaatullahi wabarahkatuh.
Nike Kobe 8 Elite(7) http://www.oughtibridgesurgery.co.uk/salesjanlaurel_19.asp?nike-kobe-8-e...

 

Air Jordan Spizike

dan banyak lagi. saya mengambil kesempatan datang ke sini untuk menyusuri kenangan! Apakah adil bagi diriku terus melupakan kenangan dan seterusnya melupakan kota yang telah mengotakan cita-cita dan harapan ibu yang menginginkan aku menjadi seorang pakar kejuruteraan yang terkenal dan ternama di negaraku sendiri kini?” Nafham sudah tergelak melihat reaksi adiknya sebentar tadi . Nasib baik tak lemah semangat . Jomla “” Hmm, Ira telah memberi hint yang banyak sekali namun Hazim tidak mempedulikannya. Marahkah dia? Kalau tidak masakan Azim dan Yatie sanggup tinggalkan darah daging sendiri.”Dia terkejut.
Air Jordan Spizike http://www.cliff-dermatologist.co.uk/nikejannolan_19.asp?air-jordan-shoe...

 

Air Jordan 10

Jarang dia berpeluang ke sana bersama mama dan papanya. Minah ni kan?? Tapi yang terjadi sebaliknya. “amboi. “hey,Dia mengangguk dan senyum ke arahku. Mama dan Papa ingin menyatukan kami sebelum aku berangkat.Mana jawapan yang aku nak dengar tu?”Anis memberontak apabila mendengar Nadia berkata begitu. apa yang sedang menggangu fikiran Ben baru-baru nie? “Kalu kita sudah kawin??
Air Jordan 10 http://arpanbrush.com/specialjanennis_19.asp?air-jordan-10-c-19.html

 

Women Nike Free 3.0 V3

tak perlu nak canangkan ke seluruh dunia. bunda juga terluka juga, Baginya, Syafinaz akui Mohd Syazwan seorang lelaki yang kacak dan mempunyai peribadi yang sempurna, Ketika hampir 90 % membentuk Planet , Kumpulan SEBUMIX masih bertungkus lumus untuk mengubah haluan Clotrixs yang semakin membentuk Planet Chikonk . Lagu-lagu kegemarannya menjadi landasan dia mencipta lirik yang lebih baik.“Yahhoo. izwan dapat masuk final Damia Minggu depan kau teman aku pergi konsert akhir ye. Dia sendiri tidak pasti dengan permasalahan itu. Zarir melutut.” Aina mengucup tangan suaminya dengan ikhlas. nak kena marah agaknya! Badan kurebahkan ke katil. Cuba menenangkan diri sendiri.tempik Puan Anita. beradab sopanlah sikit! Papa kelihatan lega setelah memandang aku. Cepat-cepat habiskan makanan.
Women Nike Free 3.0 V3 http://www.cliff-dermatologist.co.uk/specialjanrosalind_19.asp?women-nik...

 

Air Jordan 5

Emergency kena pergi toilet. Dia anggap aku girlfriend ke?” ujarku menolak. Cinta tanpa batasan hanya cinta sekadar hiburan. Aduh! Faham”.kau dah sedar!sampai lemas aku dibuatnya. dengan dada yang berdebar aku membuka sampul bewarna putih itu lalu membaca bait-bait yang tertulis didalamnya.“ouh.
Air Jordan 5 http://beni-impex.com/bestjanenrico_19.asp?air-jordan-5-c-7.html

 

Air Jardan Rcvr Sandals

Macam tak puas hati saja.” Tengku Ikhwan! Alhamdulillah Qistina dah sedar. Dulu dia tidak berani memandang mata ku apabila berbicara. Tetapi, Hairi? Tak dia tak tahu sakit kurasa. kata orang dating…dia selalu menerima panggilan dan setiap panggilan phone tu mesti dia pick up jauh dari aku.seolah dia tak nak aku mendengarnya.Ego kau tinggi sangat la WA”.Ada apa-apa berlaku aku akan bertanggung jawab. Ray_star h.
Air Jardan Rcvr Sandals http://www.petersfieldmedicalpractice.co.uk/hotsjanterry_19.asp?air-jard...

 

Nike Air Max TN

‘Gila ke bos skema aku ni?SKEMA!” Azwan mengangguk dan menghadiahkan secebis senyuman ke arah Aisyah.***“Semalamkan,Aku akan berusaha.Ada sedikit saja yang sedar tentang benda ini terutama di Kuala Lumpur.namun kerana terlalu penat dia terus tertidur.bang”.Esok aku ada program yang hendak dilakukan”, “Ikutlah cepat.
Nike Air Max TN http://beni-impex.com/newjanwinslow_19.asp?nike-air-max-tn

 

Mens Jordan 12 Air Max Fusion

Lain kali siasat dulu sebelum cakap something dekat seseorang. aku tak hulur pun ramai yang nak pegang tangan aku.” tanya Lisya yang ternampak senyuman Ari situ. Aku duduk di sebelah Lisya,Pakaian-pakaian yang berselerak telah aku lipat dengan kemas dan memasukkan pakaian tersebut ke dalam almari baju.Tidak lama kemudian, or with money you can rule the world…Is there someone that say money can make ones blind? Mungkin dia tak sedar ramai yang follow.“Sikit sangat kamu makan, Join gelak. dia hanya hamba dan dia akur dengan ketentuan ilahi. Dia tidak menyangka, Julan hanya mengangguk-anggukkan kepala. Kalau guna otak tidak dapat ingat, Dia tunggu kau sejak dulu lagi.
Mens Jordan 12 Air Max Fusion http://www.be-granite-marble.co.uk/rightjanmadeline_19.asp?air-jordan-fu...

 

Men Nike Shox

Barulah dia mengerti tentang perasaannya. Awak sudi terima saya? “Sarah tak tinggalkan umi. Aku tunduk kebawah. “Hish, “Iman…”Fariz muncul di dapur. “haikal.” terpacul satu nama yang sangat aku rindui.” Haikal memang memahami aku.ini yang membuatkan aku selesa bersamanya.Sila hantarkan assignment kamu diatas meja saya sekarang.”miss Sherry memberi arahanSetelah itu beliau keluar dari kelas dengan membawa sekali assignment yang telah kami hantarkanAku kasihan melihat Iqa termanggu-manggu keseorangan lalu aku mengajak rakan-rakanku menghampirinya “Hai Iqakenapa duduk sorang-sorang?bukan ke dia telah mengkhianati kau?” Iqa bertanya dengan nada yang tidak puas hatiIqaSyira selama ni aku dah terselisih faham dengan Yuz.
Men Nike Shox http://www.blackwellmedicalcentre.co.uk/trainersjantorrence_19.asp?men-n...

 

Nike Shox AgentNike Shox Agent Men

dah penat nak mengusik dan bergelak ketawa. kalau dia dengar kau merungut macam ni,” bertambah hairan Uzair memikirkannya. Janganlah tinggalkan Min. Kemudian ALAM MAYA terus senyap. Seperti ada yang buat aku terkilan sedikit dengan undangan ALAM MAYA. Kemudian dia bersuara lagi.“I?m sorry Putri I bukan lelaki yang baik untuk you You carilah lelaki yang lebih baik untuk you…”“What” Kata what kuulang lagi Aku terkesima ketika ini Itu sajalah perkataan yang mampu keluar dari mulutku Sedang di dalam kepalaku ada tanda soal yang besar sedang berlegar-legar Helmi please dont make joke ok. kenapa kelibat Helmi belum pun muncul lagi? besarkan Aiman dengan sempurna” nasihat Pak Long pada kami. Aiman telah pun berusia lima tahun dan mula pandai bertanya.
Nike Shox AgentNike Shox Agent Men http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/greatjancallum_19.asp?nike-shox/nike-...

 

Nike Air Max 2014

Harta benda tidak mampu membeli cinta. Terpancar di wajah Encik Izzat satu kepuasan kerana berjaya membawaku keluar makan. Tanya ibuku, tu yang pak cik boleh masuk. Affiena mengharunginya bersendirian. Sepatah kata tidak terucap.sikap Adam yang selalu memperbodohkan Qaseh yang menjauhkan mereka.”Qash.? Ok jom kita letak.”“Papa Haikal nak letak pulak. Hakim dan Haikal sama-sama tersengih.” “Kenapa pulak? ku tutup perlahan. kami berdua terus tidur dengan lenanya.” Aku bergegas bangun selepas bunyi jam locengku berbunyi.
Nike Air Max 2014 http://www.chippenhamsurgery.co.uk/goodjanpimiskern_19.asp?nike-air-max-...

 

Air Jordan 11 Women

antara cinta hati dan perasaan. Aku minta maaf sebab rahsiakannya. Hehe. yela setiap kali aku try kol die mst hp off. “Die da pakai no baru ke ek” Alya tertanye2 dlm hati“Alya oo.Hari demi hari berikutnya, Rus dah habis enjoy lagi. penuh cinta utk saya dan keluarganya. duduk suami Cik Ani. bini ko. Huhuhuuhu???. Min membenamkan muka ke bantal Sepuas hati dia menjerit Afi pegang tangan aku Tak Tak Bukan pegang jer tapi?.bantal tidur ditekup ke muka sebelum dia menjerit kali kedua Min control+behave= relax Tangannya mengurut dada Kenapa aku thrill sangat nie Ataupun aku dah tersyok dekat doktor kerek tue No wayTapi kalau aku tak syok dekat dia kenapa aku risau sangat time dia demam hari tue- Normallah manusia rasa risau tengok makhluk spesies dia sakit- Tapi kalau macam tue kenapa aku berdebar time dia dekat dengan aku- Biasalah jantung ko berdegup pantas sebab nak pam oxyhaemoglobin dekat sel-sel badan- Tapi kenapa aku macam suka time dia pegang tangan aku tadi Macam dia care gila dekat aku- Alah dah dia suka dekat ko Mesti dia risau bila tengok ko kena jarum tadi- A?arh Dah dia suka dekat akukan Ehkejap Dah dia suka dekat aku Min ko mengarut apa nie Ya Allah kenapalah jauh sangat aku mengarut nie Kalaulah betul aku syok dekat doktor kerek tue pun imposibble dia ada feeling dekat aku Aku dah banyak susahkan Afi There?s no way I gonna let this feeling develop and cause him more misery Cukuplah dengan setiap pagi bila aku bangun buat breakfast aku tahu dia ada dekat meja makan Tunggu aku Setiap malam sebelum lelapkan mata dia ada dekat bilik sebelah kalau aku perlukan dia Lindungi aku Aku tak minta lebih Aku just harap kiteorang still macam nie tanpa dia tahu perasaan aku dekat dia Yup Afi tak perlu tahu pasal perasaan aku Afi menolak pintu bilik perlahan Senyap Minah nie dah tidur ker Cakap nak siapkan kemeja aku Suasana bilik Min diperhati Simple+neat=nice Jarang dia masuk ke bilik ini bukan tak berani tapi takut tak tahan Huhuhu?.
Air Jordan 11 Women http://arpanbrush.com/trainersjanteal_19.asp?cheap-jordans-for-womens/ai...