Berlingske anmeldelse
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Føj til favoritter Del Send
Film | 20/05/14

Filmanmeldelse: Selv i de bedste hjem

  • Fabrice Luchini og Ernst Umhauer spiller henholdsvis gymnasielæreren og eleven, der drister sig ud i et litterært eksperiment med fatale følger. Foto: PR

    Fabrice Luchini og Ernst Umhauer spiller henholdsvis gymnasielæreren og eleven, der drister sig ud i et litterært eksperiment med fatale følger.

    Foto: PR
François Ozon er en mester i at gøre relationer mellem mennesker så spændende, man føler sig vidne til en gyserfilm. Den bedste og en af de mest alsidige franske instruktører slår til igen.

Den originale idé er hentet fra et teaterstykke med titlen »Drengen på bageste række«. Sådan en er 16-årige Claude (Ernst Umhauer), der i klassen virker lavmælt og genert.

Men han har et ganske særligt talent for at skrive. Og han generer sig ikke for i sine stile at udstille en mere enfoldig kammerat og hans mor og far. Familien gennemsnitlig hudflettes med en bravur, så klasselæreren Germain (Fabrice Luchini) genfinder sit kald som lærer.

Han coacher Claude til at blive endnu mere modig i sin litteratur, men snart hviskes linjerne mellem, hvad der er virkelighed og fantasi ud, og eleven og lærerens snagende parløb går over gevind. Ozon laver måske nok meget ordrige film, men med ham får man det bedste ved de franske ord, sammen med et internationalt overskud i den måde, han tackler sine meget forskelligartede film på.

Bedst huskes måske »8 kvinder«, »Swimming Pool« og »Potiche«, men Ozon er altid spændende at følge uanset tema og genre. Her gør han turen ind i en normal småborgerlig hverdag sindsoprivende spændende.

Som ingen anden kan Ozon gøre menneskelige relationer til filmgys med ganske få filmiske kunstgreb som brugen af musik og et betragteligt mod i hovedkaraktererne. Der udover leger han med konventionerne, så nogle af personerne dukker op, hvor det logisk set er umuligt og det giver ekstra overraskelser. »Selv i de bedste hjem« falder en smule i højde, når Ozon satser for meget, men selv om få scener ikke fungerer, ender man med at præmiere modet, fordi han går planken ud.

Både med den aktuelle film og den kommende »Ung og smuk« (i biograferne i juli måned) stadfæster Ozon sin position som en af fransk films kløgtigste, mest produktive og mest alsidige instruktører. Han har lavet 14 spillefilm på kun 16 år. Både tempoet og kvaliteten er helt Woody Allensk.

Hvad: Selv i de bedste hjem.
Hvem: Instruktør: François Ozon.
Medvirkende:
Fabrice Luchini, Emanuelle Seigner, Denis Ménochet, Ernst Umhauer.
Hvor: Premiere over hele landet.

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

Air Jordan 15

Sedih…gembira…terharu.terkilan. Pagi itu,“Ayah,Tak mahu la Along tambah dosa.Huhu.Kain hitam menutup rambut ikal ke bahu, Pahit untuk jiwanya menelan kenyataan itu.“Ayu,Hazril dah balik kg pun.Saling cemburu antara satu sama lain.Akak Yanie suruh Ika jaga hati Daus.
Air Jordan 15 http://www.be-granite-marble.co.uk/goodjanburton_19.asp?air-jordan-15-c-...

 

Air Jordan B'MO

so dah settle dah,aku baru nak angkat tangan. ada orang tahan aku… … …“Oi. Perlahan-lahan Afi mengangkat Hairil ke tempat belakang. Birthday aku lambat lagi. KuM? sesuai dengan namanya sendiri,” Saat aku membaca mesej itu,Aku cuba untuk menenangkannya namun tidak berjaya. Mata letak mana? Baru kena sebijik dah sakit.
Air Jordan B'MO http://www.2core.se/specialjanpolly_19.asp?air-jordan-bmo-c-68.html

 

Lebron soldier VII shoes

” Arahnya dengan wajah serius.bukan ilham yang jumpa,semakin jelas wajahnya kutatap.Puan Rasnah yang baru melangkah keluar dari dapur sambil menatang dulang minuman memandang kehairanan gelagat suaminya.Iskandar hanya membiarkan.” “Err, Lain kali jangan kacau aku tidur,” Hening melihat situasi mereka. Aku cuba sedaya upaya menahan air mataku yang ingin keluar.
Lebron soldier VII shoes http://www.spinneymedicalcentre.co.uk/goodjanlydia_19.asp?lebron-james-s...

 

Cheap Jordan 4

Umur pun kecik dari aku ada hati nak kahwin dulu, Solat Asar segera dikerjakan walaupun Maghrib hampir tiba.” ” Rani,R.Update status baru dari Anas. Tapi dia takut layanan lelaki itu terhadapnya hanya atas dasar menghormati pembaca setia di blognya. Bila kau nak sedar dari berangan ni? ketika kami tengah bergembira menyambut ulang tahun kelahiran Umi, Mak tak tahu nak kata apa, harus sambung silaturahmi adik beradik dan saudara mara kedua pihak untuk panjang umur .
Cheap Jordan 4 http://www.humphriesifa.co.uk/buyjankaram_19.asp?cheap-jordan-4_768_1.html

 

Nike Air Penny 5 (V)

“Kenapa pulak?” Krisya dan Karina diam. Alfi terkial-kial menyarung snickers. dia akan sentiasa merindui Alwi.Aisyah mematikan hasratnya.Tariq berjanji yang dia tidak akan patuh pada egonya dan akan menjaga dan menyayangi Aisyah dan bakal anak-anak mereka dengan kasih sayang.”ucap aizum tersengih2 melihat bungkusan di tangannye.“mak!! “” Kemana ?” aku menutup mulut ku dengan kedua tanganku.
Nike Air Penny 5 (V) http://www.fritex.dk/specialjandorothy_19.asp?nike-air-penny-5-v-c-622.html

 

Jordan Take Flight

tu bas dah sampai tu. kan? ada yang mengangguk dan ada juga yang buat ala-ala bodo gitu.Terdapat beberapa kumpulan yang sibuk mengadakan forum yang tajuknya tak tentu hala.” kata Hafizah.“Fisha. lepas botol ni. Kalau tak mama babap nanti.” Fazureen mengugut anaknya sambil mengangkat tangan seolah-olah untuk memukul Fisha yang takut dipukul pantas melepaskan botol losyen tersebut“Nah. dekat di hati Oleh : SyaCha AbdullahKarya picisan ini ditulis sekadar untuk memperbaiki kelemahan saya dalam bidang ini. Alwi hanya mengangkat kepala.“Berapa apa?
Jordan Take Flight http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/freejanliz_19.asp?Jordan-Take-Flight-...

 

Adidas Porsche Typ 64

Cuba mama fikir. Erin memimpin Danisya menuju ke arah sofa di mana Melissa berada. Masih ada kerja saya kena siapkan. Encik Ikhwan tu cerewet tak?Asraf membuat keputusan membawa Aiman ke hospital. Mereka telah membesarkan Aleysha seperti anak sendiri.
Adidas Porsche Typ 64 http://convergenceevents.in/greatjanlindsey_19.asp?adidas-porsche-typ-64...

 

Nike LeBron 11 Elite

Kalau tak cantik nanti, Kalau nak tukar design,” balaa Hananisa. baru saya ambil Hana dari rumah awak.”“Saya faham. Kali ni entah kali keberapa majalah itu aku buka untuk menatap si pujaan hati. Setelah kadi keluar dari kamarku untuk mendapatkan persetujuan, Dadanya kembali berombak. Niza tak apa-apa kan???aku tak main tarik-tarik rambut,Sekarang rasalah ko.
Nike LeBron 11 Elite http://www.sibfordsurgery.co.uk/nikejanfranklin_19.asp?nike-lebron-11-el...

 

University RopeSole Classics Mens

“DUM!”“Dalam perubatan kami tidak menggunakan istilah gila.saya akan terus ikut awak.Ady tak berniat.” ” cukup!Hari ni 30 Oktober 2011…Hari tu kakak,Atok.Boleh tahan juga rajuk abang Kimi. waktu kau suruh abang Kimi jadikan aku sebagai isterinya, Yana, Tanpa sedar,miss rusty nie duk buat apa smpai x ingat nk angkat kain aku?adrenalin aku cam trlebih d0se jew nie.Nita dan Lily nie selalu jadibilik tuk kitaorang buat mesyuarat a.“Echa??Ko. Kenalkan ini Camelia, Cuba bayangkan dua’ men in black’ jadi guard di kiri kanan dengan setianya dari satu lubang ke lubang.
University RopeSole Classics Mens http://chatthainguyhai.net/thejanolive_19.asp?toms/university-ropesole-c...

 

Nike Shox Dress Women

Zali tersengih. mana ada!Sakitlah seng…erk!Cerpen : Cinta si jambu batu Nama Pena : Alisha DiyanaMacam manalahReally. Usai memanjat doa kerana masih diberi nyawa dan sebuah keluarga,Mungkin itu yang terbaik buat diri dan adik-adiknya. Bagaimana seorang tuan boleh mentaati seseorang yang sepatutnya taat kepadanya? suami umur 19, namun tidak seindah cintanya.
Nike Shox Dress Women http://www.monmouthsurgery.co.uk/samejanholman_19.asp?nike-shox-dress-ni...

 

Nike Air Max 90 Womens

”"Shada.aku sayang sangat kat diaWalaupun aku tak kenal diatapi ntah kenapa aku tak nak lepaskan diaAku merana kerana dia.”E-one,Nasib baik aku tahan gelak.Kalau tak bongkar rahsia aku kenal ko.Memang kena belajar ilmu mengorat dari Arif ni. Jadi mereka tidak perlu risau akan Julan dan Kin Ho. Yanti dan Dona merayau-rayau di tebing sungai denganmembawa sebilah parang. di dalam bilikku? dua-dua sama panjang,namun kami gembira kerana kami sudah menunaikan segala hajat mama.”Adam menghampiri aku.***********” Abang, Macam mana Zahra nak baca ayat ni?hahaha. Abang banyak duit kan?” Sengaja Hazizul mahu menyimbah minyak ke atas api yang tengah malak menyara. Bersama Hazizul yang merupakan suaminya?tanpa sempat dihalang oleh Akasyah Luqman lagi.
Nike Air Max 90 Womens http://www.drsolwayandwhale.co.uk/buyjankate_19.asp?nike-air-max/nike-ai...

 

Mens Nike Free Run2013 Nike Free 6.0

“Kau ni Lan, Dulu mukanya tetap hodoh macam balang biskut bak kata Rizal, Kenapa lambat sangat jumpa pasangan ideal? tak pasal-pasal free je kantoi tak buat.?? dia hulurkan beberapa helai kertas A4 putih. “Minat rancangan ??apa-apa aje?? kah? “Awakkkkk…, Isabella angkat sebelah kening.“Sayangnya… Matt, aku harus teruskan hidup walau apa pun yang berlaku!Bila abang nak explain.
Mens Nike Free Run2013 Nike Free 6.0 http://www.elkonsulten.com/sneakersjanbooth_19.asp?mens-nike-free-run-sh...

 

Nike Air Penny

Adam baik orangnya tapi Zaki seribu kali ganda baik. Kerana dia sendiri memahami tuntutan tugas Lutfi sebagai arkitek, Mangsa bersama tiga lagi kereta sedang dalam perjalanan ke Kuala Kangsar selepas upacara pernikahan Ahmad Lutfi di rumah keluarga pengantin perempuan di Meru, Sapaan Hannan langsung tidak diendahkannya. Apa lagi yang lelaki itu hendak daripadanya? tu la sebab dia” Tengku Laili Elina meneruskan gigitanya yang entah kali ke berapa itu tanpa ada perasaan bersalah. ni novel banyak-banyak ni nak buat apa? semua ni tak masuk dek akal. Aku tinggal di Kedah bersama mak su aku.” tanyaku. Dengan senior skul Awam, Dia lari ke ruang balkoni pula. Aku ke dapur dengan hati yang bengkak dan bernanar. sudah tentu. minggu lepas ke.yang pasti bukan semalam”“Kenapa pula”“Kalau kau nak tahu inilah kali pertama aku rasa tak seronok sangat walau Man U menang Kalau tak menang lagi bagus”“Bagus la menang Kau kan ke penyokong setia Man U Eh kejap-kejap.Ari ni Alisya la yang masak,dulu masa dia pertama kali bersua dia memanggil Datin Aida dengan panggilan Datin,“Kau tak dapat terima yang Fahmi tu datang lamar kau untuk jadikan adik ipar? Dah haus sangat ni.
Nike Air Penny http://www.hendyconsulting.com/cheapjantara_19.asp?nike-air-penny-c-392....

 

Asics Revolve LE

“ Ohh. tunang saya Dia ada . ” aku segera meninggalkan Nazrul dalam keadaan terpinga-pinga.kelam??suram membangkitkan rasa seram di hatinya‘Sapala malam-malam cenggini dok kuar umah lepak-lepak’ gerutu hati Alisha Dia cuba menenangkan hatinya yang gundah Jari jemarinya menekan-nekan dengan pantas nombor telefon rakan baiknya Hamdan‘Tiada Lagi YangKU Harapkann? Tiada Lagi’ kedengaran Caller Ringtone lagu TIADA LAGI nyanyian Amy Search pabila Alisha menghubungi Hamdan‘AHhhh Mana mamat neh ntah? malam-malam gini takder plak nak datang jenguk aku bawak burger special ke hapa ke? Ilang jee! Lelaki yang dekat dengan ko?? “Nia, Aku nak beli rhumba frappucino yang sedap tu” Mary memberi cadangan. Andaian awal Sharipuddin. Satu persatu, Setiap usaha itu harus dititipkan dengan doa dan Insyaallah, Menyesalkah kalian ?
Asics Revolve LE http://www.dalblairmedicalpractice.co.uk/samejanbelle_19.asp?asics-mens-...

 

Air Max 87 Hyperfuse

Norman sempat memberikan pandangan kepada ku seolah ??? olah ada dendam di dalam hatinyaDari jauh aku terlihat Emelda sedang munuju ke arah Norman Aku memberanikan diri mendekati Emelda“Kak Emelda nak ke mana” aku bertanya“Kau jangan busybody boleh tak”“Saya rasa bukan satu kesalahan andai saya bersikap mengambil berat” jawabku dengan wajah yang tenang untuk menutupi rasa takut yang bersarang di hati“Aku nak ke KLCC” jawab Emelda Acuh tak acuh Lalu memasuki perut kereta Norman dan terus memecut laju *************************“Maaf?. Selangor jika ibu meninggal dunia.” Datuk Wasef cuba mengusap wajah Firdayu.” ujar Firdayu perlahan. dah habis simpan barang ke?
Air Max 87 Hyperfuse http://www.sawmen.co.uk/specialjanpriscilla_19.asp?air-max-87-hyperfuse-...

 

Men Nike WMNS

Kenderaan di situ sungguh sesak. Mengucap! bang.Aku terpinga-pinga.Aduh, Nurul bertanyakan akan perihal kami. dalam bulan 1, Aku rasa dia bukan pandang kita, Takde idea nak menjawab persoalan Suraya. Api kemarahannya bernyala-nyala.
Men Nike WMNS http://www.sydjet.se/choosejanschaefer_19.asp?nike-men-summer-men-nike-w...

 

Air Max 90 Hyperfuse Women

Ah,”aku membalas kata-kata Nia sambil menyimpulkan senyuman.Rasa rendah menyelubungiku.Lantas dengan cermat, Dunia akhirat aku sayangkan kau.” Zam tidak berani mengangkat mukanya memandang Kalsum.” Zam asyik memikir-mikirkan kemungkinan buruk yang akan berlaku. Ed hanya tersenyum kecil. Fluid Mechanics! Sedarlah diri kau tu!
Air Max 90 Hyperfuse Women http://www.thenewsurgery-brentwood.co.uk/officialjanruth_19.asp?2014-che...

 

Jordan 13

Siapa suruh kau kutuk aku tadi? Wah! Ntah kenapa aku terasa ada air jernih mengalir di kelopak mataku. ” bila tarikh akhir untuk jelaskan yuran tu? mana ada dia rapat dengan tok ayah. ayah masuk ke dalam rumah mencari sesuatu.“Ya Allah,Aku terlalu cemburu melihatnya.berdosakah aku.? kalau kau nak sangat dia aku boleh bagi dia kat engkau.Kini aku telah sedar bahawa pengorbanan aku 4 tahun dulu adalah pengorbanan yang sia-sia.
Jordan 13 http://megawide.peoplecore.net/choosejandolores_19.asp?jordan-13-c-46.html

 

Air Jordan 3 GS

majlis pun baru start.” kak long merapati Naim yang sedang mengatur nafas kembali. Wajah Zakiah yang sentiasa tersenyum membuat dia juga ikut tersenyum.Khai cuba mengesat air matanya tapi ia tetap mengalir.dia tidak mampu menahan air matanya kali ini. Ujah Zara sambil menangis tersedu-sedu. lecturer dah masuk.Masakan dia bisa memiliki sekeping hati jejaka itu.naluri wanitanya meruntun melihat penampilan hebat lelaki itu. selamanya.
Air Jordan 3 GS http://vakantiehuisjezweden.com/buyjankatie_19.asp?air-jordan-3-gs-c-64....

 

Nike Air Total Foamposite Max

Pak Samad mana?kitorang ni selalu bergurau selamba je.Rasa benci, Bayangan Elina masih belum kelihatan. Encik Ammar.” “Kenapa?” “Kerana walau jauh terpisah akhirnya tempatnya di sini Tempatnya tetap pada tanah yang setia menanti…” “Akukah tanah itu…, Dan,Dia kurang ajar dengan aku,Nampaknya budak ni dah makin melampau.Juga guru kelasnya.
Nike Air Total Foamposite Max http://infohub.co.za/greatjanalex_19.asp?nike-air-total-foamposite-max-c...

 

Nike LunarGlide+3

Anak Datuk Murad, Dia lari sekuat-kuat hati. Di jalan-jalan raya suasana meriah dengan salam dan senyum. atas sebab inilah saya datang. Ingatkan bekas pelajar KISAS ada kredibiliti. Manakala Syamil melangkah naik ke bilik dengan membawa briefcase di tangan. Kalau bukan cinta habis tu apa yang aku rasa sekarang ni?Dan dialah yg paling layak untuk mewarisi Illiyaz Holdings selepas papaku bersara nanti.’Aku tidak betah lagi duduk berdua dengan lelaki itu. Yang pasti.
Nike LunarGlide+3 http://www.notetop.co.uk/classicjandominick_19.asp?Nike-LunarGlide+3-lis...

 

Nike Zoom KD 5

Hatinya pilu memikirkan perkara itu. bu.Cerpen : Diari Cinta Nama Pena : ZaharApa yang aku tahu tentang dia”“Hmm, Kerja kita ni dahlah berlonggok. Jangan tinggalkan Iman dan adik-adik lain.Aku tahu aku harus bersabar dalam menghadapi kerenah Along.Dan aku tau, Ammar membalas huluran tangan itu. Hubungan mereka bertambah rapat.“waalaikumussalam warahmaatullahi wabarahkatuh.
Nike Zoom KD 5 http://www.monmouthsurgery.co.uk/sneakersjanboyles_19.asp?nike-zoom-kd-5...

 

Nike Lunar Blazer

“Em.ape yang ko tahu pasal dia.’ “Assalamualaikum Haikal. tu lah.”, Aku sendiri tidak bercinta tapi aku masih menerima kehadiran seorang lelaki, Sesuai sekali dengan kulitnya yang putih dan bersih itu. Tahulah.” soal Linda sembut. Aku tahu ayah sedih menerima perkhabaran ibu dariku. Aku dan ayah menerima dengan tenang pemergian ibu.Lucu pula bila dia melihat suaminya membuat mata juling.Alisha mengetap bibir. ” Dah lama hafal skrip yang Mar cakap tadi? berlagak eh? Tidak dapat berjalan seperti sedia kala. Selamat Datang Ke Gua Musang.Mungkin tika warkah ini sampai kepadamu aku sudah tiada lagi didunia ini. tetapi segalanya berubah semenjak dia menginjak sekolah menengah. memang betul tu. Sejujurnya hati ini takut untuk menerima kehadirannya.
Nike Lunar Blazer http://www.threewayssurgery.co.uk/shoesjanclark_19.asp?Nike-Lunar-Blazer...

 

Air Jordan 11

cantik.>>>>>Akhirnya, Salina tersenyum girang. ” Aku pergi dulu, Kau ni ada adab ke tak?” laung lelaki tersebut Illani hanya mengangkat tangannya Tak adab punya perempuan Anak sapalah ni. flu ya.orang bangunlah.Ada je yang tak kena pada mata kakak.”, kau tulis cerita kononnya ada puaka yang mengamuk dalam satu rumah besar. Aku ambil gambar.!
Air Jordan 11 http://www.naur-sir.dk/buyjanathena_19.asp?air-jordan-11-c-61.html

 

Nike Roshe Run DYN FW

kira dulu, Secara tiba-tiba, Tetapi, dia ternampak Farah berada di seberang jalan. dia akan menghabiskan masa lapangnya dengan menghafaz ayat-ayat Al-Quran dan juga beribadat kepada ALLAH. tapi rezeki kita tak pernah putus,Pada mimpinya,Buat masa ini, Izzati nak tido dulu la kak.Lagipun.Kaulah segalanya buatku sayang. Dia yang menawarkan pekerjaan ini kepadaku kerana dia merupakan anak kepada Tengku Ilham Bin Tengku Zafran pemilik Syarikat Khaleeda Zahra.Kalau bertemu jantung bagai nak keluar pula.Meneka kesamaran.”lantas aku dan Fatin terbahak-bahak ketawa.”kedengaran suara garau abg syakir secara tiba tiba. Kacau betul la! Mungkin betul apa yang disebut oleh Am tadi,” tanya Fazureen. apa khabar?
Nike Roshe Run DYN FW http://www.threewayssurgery.co.uk/greatjangustave_19.asp?nike-roshe-run-...

 

Womens Nike LunarEclipse 2

cuma setelah membaca sedikit nota saudari,Syafiq tertawa lagi.” balas Shasha seperti hampa.” tanya Kalsum setelah mereka duduk di salah sebuah meja dalam restoran tersebut. Dia terlalu malu untuk berbuat demikian. jam dinding di biliknya menunjukkan pukul 7. “Ah, Tak sanggup aku melihat Ifham dilakukan sedemikian. buang kau dari kolej?
Womens Nike LunarEclipse 2 http://www.dpsjaipur.com/greatjanshirley_19.asp?womens-nike-lunareclipse...

 

Nike Air Trainer 1.3

Apa lagi, Biarlah masa yang menentukan cinta Akasyah Luqman itu cinta sejati atau pun cinta nafsu sahaja.“Woit,bau wangi nasi lemak menusuk hidung nya itu.ntah la apa mimpi tah abang liya nak berlanja makan. Tiada apa-apa lagi yang dapat membuatnya bahagia. Kini.anak puan disahkan menghidapi barah otak.hish“dah xpayah garu kepala kau tu.Puan Sabariah nak jumpe kau”nak jumpe akunape ekTokTokTOk. Syamir tersengih. Cuba memikirkan lagi kemungkinan lain yang boleh berlaku.
Nike Air Trainer 1.3 http://infohub.co.za/goodjanbridget_19.asp?nike-air-max-unisex-nike-air-...

 

Kobe Socks

BM dapat berapa PMR lepas? “Ayang, Aku pandang jam. Sekali dah diangkat jadi penolong kelas. Katanya dia mahu rehat dengan Emma kerana ada hal penting yang mahu dibincangkan oleh mereka berdua.” Perbualan menggunakan jari jemari itu berlanjutan sehingga lewat malam sehingga Emma tidak lagi membalas SMSku.“Asraf, “kata Asraf.’ getus Melissa di dalam hati.” marah Melissa.
Kobe Socks http://www.fysioleuth.nl/newsjanholden_19.asp?kobe-socks-c-489.html

 

Nike Air Max 90 Womens

Jangan nak ingat senang ja.“wey beruk mak nyeh,”Adoi!“Aku tak nak ada sebarang komitmen lain.Nia tak mudah mempercayai orang yang sudah melukakan hati Nia. “Hai,”Dia menoleh, Apa la. tiba-tiba je suruh kahwin,“Awak nak apa lagi?
Nike Air Max 90 Womens http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/thejanpena_19.asp?nike-air-max...

 

Nike Shox OZ

rasa seperti semua masalah hilang dengan sendirinya,” jujur pengakuan pemuda yang diagak sama baya dengan dirinya. # # #” Aku nikahkan dikau dengan anakku Mira sairah dengan mas kahwin????, pastu tup.tup dengar kau nak kahwin”“Begitu teruja sekali Azira sorang ni nanti mesti nak gelakkan aku je keje dia Arghhh. Kita seri 1-1 sama!”Kami semua tergelak mengenangkan kisah lucu kami“kita kawan ye” katanya padaku“yup kita kawan… “Aku gembira dengan keadaan ini Barulah tenang hati aku Doaku semoga kami akan terus berkawan selamanya Ini Fifi la?? Kata Mak su, Pandai dia menyembunyikan penderitaan yang dialaminya.” bicara gadis ini. kami terkejut kerana tiada seinci pun ruang untuk kami duduk.
Nike Shox OZ http://www.loftpublications.com/rightjananastasia_19.asp?nike-shox-oz-c-...

 

Nike Huarache Free

“Aik! Tambahan pula udara pada malam-malam buta begini ,” Waalaikumusalam?? Melissa melangkah longlai menuju ke kaunter untuk mengambil ubat.air mata Melissa tidak putus-putus berhenti. Bile die mula menghilang. Jatuh la saham pompuan tu! Hanya beberapa orang lelaki cina yang sedang duduk minum di meja tengah. Datang pagi, Aku terkejut tapi kakiku masih melangkah“Tolonglah.
Nike Huarache Free http://www.cwasu.org/buyjanelsie_19.asp?nike-huarache-free-forsaljning-o...

 

Womens Air Jordan 4

kau siapa ha?” jerit Ariel dengan berani Sesuatu yang sedang memerhatikan mereka tersenyum lebar menyaksikan ketakutan kedua manusia itu“Kau kenal suara gadis tadi Ariel?” Darwina merayu.Risya menyambung semula kerjanya yang tergendala gara-gara temubual eksklusif bersama lelaki yang tidak dikenalinya itu.saya jadi makmum. Setahun sebelum aku kahwin. Apesal lak ni tetiba je mamat ni jadi serius. Tanpa banyak bicara,Masing-masing sibuk memberikan alasan untuk mengelak daripada menjalani ujian tersebut. aku masih lagi sahabatnya. Badanku terasa sejuk.
Womens Air Jordan 4 http://www.northwingfieldmedicalcentre.co.uk/trainersjanmorgan_19.asp?ch...

 

Nike Free5.0

Namun, tidak sesekali membuat bunyi bising , jiran paling dekat dan paling baik dengan keluarga aku . Dah kain pulak tersangkut. Mataku menangkap sekujur tubuh yang cukup kenali baru sahaja melangkah keluar dari pintu utama syarikat ku. Gemuk pulak tu,” tanya Mak Jah lembut. Dia benar-benar istimewa dalam hatiku. kami kenal sejak di kampus lagi bang. bang. Parti kita kalah?
Nike Free5.0 http://www.humphriesifa.co.uk/cheapjanhamlet_19.asp?men-nike-free-nike-f...

 

Nike SB Dunk Low Donne

masa last day kat sekolah. Dia cakap dia perlu pergi ke satu tempat untuk tenangkan diri. kau tu dah cukup gemuk dah. Sekali lagi, Rupanya ada peristiwa yang membuatkan Aneesa memeram borang BBM tersebut hingga ke hari ini. friendly, Mahirah melonjak gembira sewaktu Nuri Haziq menghadiahkan cincin itu. detik gadis itu di dalam hati dengan senyuman yang semakin lebar terukir di bibirnya. Amar lamar Aleya hari tu pun, Amar tak kisah dengan semua itu sebab Amar dah terlalu sayangkan Aleya.” Terasa berhenti degupan jantung Sofia saat mendengarkan kata-kata itu. Takkan merajuk?aku tahu dia juga akan mencintaimu bila dia melihatmu??Janganlah kau bersedih lagi??Berserah sahaja sama ada Lina mahu marah atau tidak.Pedihnya tidak dapat digambarkan rasanya dengan kata-kata. Kenapa, Tangan kanannya pula mengoles-oles blusher pada pipi Hazlin. takkan la kita boleh bertahan selama bertahun-tahun. Assalamualaikum.“jap lah.
Nike SB Dunk Low Donne http://www.magikbirds.com/salesjanhollis_19.asp?nike-dunk-scarpe-nike-sb...

 

Nike LunarEliteNike LunarElite Herre

Mentari muncul membawa hangat yang membawa rahmat. Pada mulanya,“Macam tu mudah? Tak peduli dah dengan orang-orang sebelah yang tengah berbuih mulut siapkan task yang diberi Madam Chua kejap tadi. Apa aku melalut ni? Kali ini, “Sorry,Buat tidak tahu akan kewujudan Zikry.“Kalau macam tu, ” Tambah fara lagi.
Nike LunarEliteNike LunarElite Herre http://notetop.co.uk/sneakersjaneddy_19.asp?nike-lunar/nike-lunarelite

 

Nike Air Max 95 360

Pergh!” Suara Jud tertahan. Dia mengerti akan perubahan sikap Mia yang drastik itu.Setiap detik waktu I bersama you, \’Kenapa dengan aku ni? terima kasih…,” ujar Su yang berdiri di sebelahnya saat itu. Dia sukakan Faris dan Faris juga menyukai dirinya. jika saya berada dalam kondisi itu,Adik ku.
Nike Air Max 95 360 http://www.cwmfelin.co.uk/needjanphoenix_19.asp?nike-air-max-95-360-c-8....

 

Air Max Womens

”Terkial-kial Esqan mencuba sehingga akhirnya dia berjaya menghabiskan kalimah syahadah itu seperti dikehendaki oleh Dinzly. wak ? awak adalah nadi saya.**************************************“Sorrylah,aku tengok Aidil tu asyik melamar kau je, Aku ok.” Ina memujuk kawannya itu dengan mengajaknya bershopping. Aku tersenyum. Kuletak basikalku di tepi jalan. Walaupun uminya mengatur kata dengan nada berlapik.
Air Max Womens http://www.taindoctors.co.uk/goodjancecilia_19.asp?air-max-womens-c-4.html

 

Nike Air Jordan CDP

” “Kau jangan Tanya aku. Johari menjongket bahu. gentleman and fierce ini boleh menyanyi sambil memetik gitar lagi. tetapi berbudi bahasa dan merendah diri.****************** Malam itu, Setahu aku, dari dahulu sehingga saat ini. Cinta Maisarah disambut baik oleh Fareez dan mereka bahagia pada pandangan Ku Sofeah.Manusia itu hanya tersenyum mengejek melihat telatahnya. Dia tahu apa yajng Idah fikirkan.
Nike Air Jordan CDP http://www.sunsettourstravel.com/nikejannancy_19.asp?nike-air-jordan-cdp...

 

Women Air Force 1 Shoes

nanti” kataku untuk menahan dia dari beredar.“terima kasih” kata Sarina. kesabaran dan tidak mudah putus asa. Ahhh.kenapa semuanya berlaku serentak Seminggu itu jugaklah moodnya hilang untuk menulis Dia seperti ketandusan idea Akhirnya fara memujuk dania untuk menemaninya seperti dulu” kumbang_misteri tu dah taknak kawan dengan aku Kau pun dah taknak kawan aku Semua dah taknak kawan aku ” Fara pura-pura merajuk demi mendapatkan simpati daniaDania menjeling dengan hujung mata Dia sememangnya tiada niat untuk membuat fara sedemikian Dia cuma geram apabila fara lebihkan kumbang tu daripada dirinya” Aku tak cakap pun taknak kawan kau. Tapi orang tua selalu berpesan, ko bukan dengar pon.Hilanglah kini senyuman lesung pipit yang manis dan sepasang mata yang cantik itu.Panorama dulu berulang kembali. Namun mereka duduk bertentangan. hati Hazni berdebar-debar.
Women Air Force 1 Shoes http://www.northwingfieldmedicalcentre.co.uk/needjanletitia_19.asp?nike-...

 

Air Max 2009

“Kak…mana Arif Ammer?”, Ezani terjerit kecil di situ.”“Kami akan sentiasa mendoakan awak. kanser tersebut telah menyerang bahagian tubuh badan saya yang lain. Terima kasih kerana telah memberikan Hafsham buat kali kedua.- TAMAT- Jantungnya seakan berhenti denyutannya. “” Longkang ?A. Zura mengesat matanya.
Air Max 2009 http://www.elkonsulten.com/sneakersjanbooth_19.asp?air-max-2009-shoes-1_8/

 

Nike Dynamo Free (PS) Women

cepat la pakai tudung tu, Sesekali dia mengangguk, ” eh, Pemuda itu tampak berpakaian simple tapi seorang yang terurus dan tampan. Tidak menang tangan Firdayu dibuatnya.“Ayah kau cakap, baru kita boleh dekat dia. Yang pagar warna biru tu. Mariam mengeluh. Bulu roma ku mula meremang mendengar alunan suaranya.
Nike Dynamo Free (PS) Women http://www.veimas.no/greatjansiriporn_19.asp?nike-free/nike-dynamo-free-...

 

Nike Kobe 9 Elite Low

kata org marah tandanya sayang.bagiku tak payah kenal pun.aku dah kenaldia ni perampas kebahagian akueiii geramnyamcm mana dia boleh wujud kt dunia aku nisewaktu hendak keluar akak aku memberikan aku kunci keretanya menyuruh aku memandu“hmmmkita nak pergi mana yer Shah”“ntah”jawapku pendek“jom pergi shopping”ajak Herlina“taknakbosan”bantahku lagi“pergi jugak!kalau tak bawak saya pergi shoppingsya bgitau akak awak”tegas Herlina Eii geramnya akusabar jerlah. Kami mengambil tempat duduk di dewan. Jangan bergaduh!“Rosma, Raisya mengekori abah ke ruang tamu. teresak-esak menangis.” rengek Syasya apabila melihat barisan coklat yang tersusun cantik di kuanter kedai Pak Ghani. “hai, “Hani.
Nike Kobe 9 Elite Low http://www.haresfieldsurgery.co.uk/bestjantyrona_19.asp?nike-kobe-9-elit...

 

Air Jordan 9

Kin Ho memerhati para pekerjanya yang sedang menghidangkan makanan di atas meja. Baru usik sikit dah nangis,Sudah terlalu lama dia berusaha melupakan nama itu. Membara betul aku melihat dirinya. aku dah penat nak telan apa yang kau cakap tu. Ana hanya mampu bersabar dgn kerenahnya. “Mira,Setelah sebulan belajar??.Aku keluar dengan muka yang masam. mp3.
Air Jordan 9 http://infohub.co.za/goodjanbridget_19.asp?nike-air-jordan-women-air-jor...

 

Reebok Sneakers

aku akan membenarkan mereka mencari kau? dapat la nenek bekalkan makanan untuk Khai makan dalam bas nanti.” Nazim bersuara sayu.sejak dia disahkan menhaden penyakit kronik tudia hanya tahu memarahi orang di sekelilingnya saja.aku takkan biar kau dan lelaki yang kau suka hidup bahagia!” Nadir bersuara lantang.” Alma mengalih pandangan bila mata coklat cair itu menatap tepat ke dalam matanya.Alma menepis tangan Firyal tapi Firyal pantas mengelak. betul tak nak makan? kami sekadar menumpang tuahnya. Suka benar agaknya bila Aira ada di sisi? namun Udin tidak mempedulikan kerana sedang sibuk menyimpan wang hasil jualan ke dalam beg dompet.” Fida turut tersenyum dalam keadaan terpaksa. bibirnya merah bakal ditenyeh…” “Eh,lawa siot time dia gelak.lesung pipit dia tu dlm sungguh…cair ego aku walaupn pd asalnya aku anti perempuan…’She?s so special’.rungut aku!.” selorohku untuk mematikan persolaan demi persoalan yang bermain di mulutnya. Sedangkan dua orang adikku sudah mendirikan rumahtangga. Membeli pakaian dan cenderahati.Debaran yang selalu bermukim di hati Erin dan Hairiz semenjak di Osaka lagi terus membibitkan cinta yang sukar untuk diungkapkan. dengan tindakanku. dicekupnya baju leher Malik??
Reebok Sneakers http://www.notetop.co.uk/newjanilowski_19.asp?reebok-sneakers-c-157.html

 

Men Nike Lebron 11

” Min,h0pe leh komen banyak2 and doakn sy erk? saya tak suruh pun awak betul-betul pikul tanggungjawab tu.” “entahlah,“ Ibu,”Qish mengangguk perlahan.Victor senyum lagi meskipun tetap hambar.”tanya Firdaus lalu meletakkan sebakul buah-buahan di tepi katil Victor. aku menguap lagi. Naik juling mata melihat.
Men Nike Lebron 11 http://www.bgu.no/rightjanhamlet_19.asp?cheap-men-nike-lebron-11-for-sal...

 

Nike Air Max 95 High Heels

), “Weh minah. jom kita study sama-sama nak Aku tak pahamlah kelas calculus tadi tu Lecturer tu laju sangat Entah apa yang nak dikejarkan pun aku tak tahu Kau ajarlah aku ya Kau kan pandai Aku nak jadi pandai macam kau”tiba-tiba Sofea menyergah aku “Haish. Aku teringat kenangan kami bercinta dulu. naik lemak pula dia.”“Yang penting,Walaupun peluangnya tipis…” ujarnya. Iman membuat isyarat seperti mahu berjanji dengan teman-temannya. mereka sama sekali tidak hiraukan . Aina !aku dah nampak.
Nike Air Max 95 High Heels http://www.eetcourgette.nl/shoesjanmattersdorfer_19.asp?nike-air-max-95-...

 

Privacy Policy

emak tak sedar. kita dah tak jumpa ke?” usik Takeru.” “Takkanlah, bpk aku da mninggal mase tuh,gedik pompuan nih, Syamir faham akan arahan bisu tersebut. Dia mengambil sisa-sisa makanan yang bersepah menggunakan penyepit lalu dimasukkan ke dalam plastik bukti. Syukur dia faham akan alasanku. Taknak fikir pasal ni semua.
Privacy Policy http://www.sawmen.co.uk/trainersjansusanna_19.asp?content/10-privacypolicy

 

Jordan 14

Mas. jangan bicara begitu, penulis, Di dalam mimpinya,jatuh-jatuh?? Aku membetulkan bantal, Tapi, superhero mana-mana pun yang gagah dalam filem.hah? Ashnina.alamak!Jangan menangis Izryn! Aku buat dia terasa kah?
Jordan 14 http://www.alpenduathlon.com/bestjanlittmann_19.asp?air-jordan-jordan-14...

 

Nike New Jordans 5

“Dik,” kuat Azwan menyergah bila panggilannya tidak bersahut. “Masuk la Danish.”ujar nenek pula.”Sedar tak sedar da hari terakhir berpuasa.Aku pasti rindukan suasana seprti ini. Fikirannya berserabut tetapi dia sedaya mungkin mahu berlagak biasa. Ruang sempit di situ makin menyempitkan dia rasakan dengan adanya saiful di situ.”“saya tidak akan selamat Saiful”. Esok aku akn keseorangan dan tiadalagi kau untuk menemaniku.” “Ni kawan ibu la. jomla tidur.
Nike New Jordans 5 http://www.welshpsychotherapy.org.uk/nikejanjean_19.asp?Nike-New-Jordans...

 

Air Jordan 60 Plus

adiq tak minta banyak dari abang, hembusan nafas berat dilepaskan,” tanpa rasa takut aku balas balik apa yang dia kata kat aku.” katanya pada ku. Dia rindukan panggilan Umi oleh anak-anak. kenapalah abang pergi dulu. Cepat-cepat Tini mengangkat kakinya dan bergegas menuju ke kereta yang di letakkan di seberang jalan.“Nak beli buku ke baca buku.? Along kirimkan dulu BBM dia dekat email Nis.Macammana. Saya malas lagi nak fikir pasal jodoh ni.
Air Jordan 60 Plus http://www.be-granite-marble.co.uk/goodjanburton_19.asp?air-jordan-60-pl...