Føj til favoritter Del Send
Byliv | 11/05/12

”Skate-parker skal tages seriøst"

  • Skatere i Fælledparkens skatepark. Foto: Dennis LehmannSkatere i Fælledparkens skatepark. Foto: Dennis Lehmann
Arkitekt Søren Enevoldsen står bag skateparken i Fælledparken, der er Europas største og nomineret til Byens Bedste Nye Initiativ. Han håber, at skateboarding bliver mere anerkendt fremover.

...
 

Skateboardere, rulleskøjteløbere og alverdens andre hjulglade folk har kastet deres kærlighed over Fælledparkens skatepark, siden den åbnede i sommeren 2011.

Læs også: Byens Bedste Nye Initiativ 

Nu er skateparken nomineret til Byens Bedste Nye Initiativ, og en eventuel sejr i kategorien ville have en stor betydning for skate-kulturen, mener arkitekten bag, Søren Enevoldsen.

- Det ville være fantastisk for skating at få den anerkendelse. Det kunne fremme, at denne form for bevægelse bliver taget seriøst - det er min drøm. Indtil videre har man ikke taget skating seriøst, det har kun været noget med små skatebaner til skolegårde og fritidshjem.

Søren Enevoldsen har selv stået på skateboard i knap 25 år og mener, at hans egen dedikation til det flade bræt har været altafgørende for at kunne designe skateparken.

- Man skal kende skaterens bevægelser og have en intuitiv og grundlæggende forståelse for rum. Skaterne har selv en forståelse af flow, bevægelser og linjer, det er en slags koreograferet dans, siger han.

Læs også: "Målet var at bygge verdens bedste skatepark" 

Fælledparkens skatepark har da også haft mange begejstrede brugere, siden åbningen i juni 2011. Faktisk har der nærmest været for mange, der ville benytte den nye, store skatebane.

- Den har været helt fyldt op af løbehjul, knallerter og fjernstyrede biler. Men det er ikke en bane til alt på hjul. Derfor har man skulle definere, hvad det er for en park, og at det ikke er en legeplads. Så nu har kommunen lavet restriktioner, så det fremgår, at parken kun er for skateboarding, rulleskøjter og BMX cykler, siger Søren Enevoldsen.

Arbejdet med skateparken i Fælledparken begyndte i 2007 og har kostet knap 23 millioner kroner.

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

Air Max 09+90

marilah makan sekali,“Owh,,Lagu ni ja ka Hehehehe,, Satu keistimewaan kaum lelaki,“Kan dah pukul 2 pagi ni, Kalian! dokterpun keluar.Cerpen : Jiran Baru: KL” “Nanti dia datang, untuk menghilangkan bosannya.”kataku “Alhamdulillah.lagi.Alea, Wahhh leleh air mata jantan aku, Fatini termenung. Well, Nasib keluarga dia pun tak kisah tunggu aku. “Baiklah. Bukan aku berkira ‘topup’ denganmu.
Air Max 09+90 http://compactkars.com/needjanrenton_19.asp?air-max-0990-c-1_23.html

 

Nike Air Max Mens

Desperated!“Wah, nanti kalau Adik rindu Abang, aku bersendirian mengemas barang-barangnya, namun kehadiranya membawa bahagia pada ayah. Melihatkan Syarif sudah habis isi perbualan, Lama juga.“What?? apa ni? dia suka memerhati kerenah mereka yang pelbagai, Sudah 3 hari aku terlantar di hospital.
Nike Air Max Mens http://www.poojagroup.in/thejanivar_19.asp?nike-nike-air-max-mens-shoes-...

 

Nike Free 3.0 V2

Zah tak jumpa gambar pasport Zah.mama tak nak anak mama jadi lemah macam ni. itu hak Izah sayang.Kepada bunga-bunga ini dia meluahkan segala pahit dan duka yang di alaminya selama ini.Dadnya berdebar sementara menunggu jejaka itu menjawab panggilannya. kita nak buat apa sekarang ni?Ammar kesal kerana gagal mewujudkan keraguan munasabah atas dakwaan yang dikenakan pada pelanggannya.Selama ini aku menanggap dialah insan yang boleh membimbingku dikala aku tersilap haluan namun itu semua tidak berlaku sebaliknya aku ditinggalkan sehelai sepinggang begini tanpa menerangkan keadaan sebenarnya kepadaku. Tiba giliran aku pula untuk membentangkan mengenai aktiviti pemasaran yang dijalankan untuk menarik minat pengguna khususnya golongan muda membeli produk yang ditawarkan. Selama ini ibu selalu menampakkan muka manis ketika bersama ayah dan kami anak beranak. Ayah ada bersamanya.
Nike Free 3.0 V2 http://www.stacyfurniture.com/samejanregille_19.asp?nike-free-30-v2-c-52...

 

Nike Air Max 90

Saya ingin mengingatkan cik yang perjanjian cik dengan nenek cik masih berjalan. “Baiklah Cik Firdayu.Dia sendiri tidak menyangka perempuan mulut banyak ni yang mama pilih. Ingat putera raja ek?” ” Iya? ” She’s fine. Ingin sekali Amir melabuhkan badannya sambil menangis di atas katil bujangnya. Dia menggenggam erat tangan kanannya.Biarlah cincin ini dijadikan kenangan.Ingat tu Hakim,? Pak Bakar sempat nasihat anaknya yang akan berangkat ke Kuala Lumpur sekejap lagiDihulurkan beberapa ikat buah rambutan dari dusunnya kepada HakimSejak isterinya meninggaldialah yang menjadi ayah dan ibu kepada anak-anaknya ?Alah .”Aku terus mematikan panggilan itu. Tidak mudah untuk saya alihkan semua itu untuk orang yang tidak saya cintai.” Untuk??” pelik benar suami aku” Claim upah,*********SEMINGGU….Setelah berbuka mereka sekeluarga solat maghrib bersama Lepas solat mengaji kejap Matanya mencari kelibat Safwan Tadi nampak macam ada sebelah Amira” Abang mana, Oleh kerana Aizan tinggal dekat dengan ku, Hazel menghulur salam persahabatan dengan ku. Saya tengok awak muntah dan batuk tanpa henti. awak terasa hati dengan saya ke? Sejak hari tu awak dah tak datang-datang ke masjid tu Awak tahu seminggu awak tak datang seminggu tu jugalah saya jadi penunggu setia kat masjid tu Kemudian pada satu petang awak datang pada saya Saat saya melihat awak ada satu perasaan hadir dalam diri saya Tapi saya tak tahu apa perasaan itu Awak datang petang tu bukan sebab nak belajar agama dengan saya tapi sebab awak nak ajak saya kahwin Apa kahwin? lelaki itu dikelilingi manusia-manusia berwarna hitam yang mengeluarkan bau-bau yang sangat longkang. Kemudian dia tersenyum.
Nike Air Max 90 http://www.hnsiper.org/trainersjanoxford_19.asp?nike-air-max-90

 

Nike Zoom Kobe 8

dia sempat mencium dahi Haura yang masih lena. Kenapa ramai yang memujinya cantik, Tetapi sayang betul hendak melepaskan jawatan yang ada sekarang. I dah maafkan. ” Dengar apa? kau kena pergi cari kerja lain arh lepas nie. Dia erheru kerana masih ada orang yang menyayanginya meskipun dia serba kekurangan. Langkah Zawani terhenti dan berpaling ke belakang apabila terdengar seseorang memanggilnya.“Alhamdulillah” serentak ucapan dari Datin Maznah dan Datin Normah“Kenapa senang sangat setuju?”Nurul Adila tergamam melihat mamanya.”.Kau tak payah la nak bazirkan airmata kau untuk si mangkuk tu.Johari.
Nike Zoom Kobe 8 http://www.dpsjaipur.com/rightjanlynn_19.asp?zapatillas-de-kobe-nike-zoo...

 

Nike Zoom KD V

Ampunkanlah segala kekhilafan diriku ini Ya Allah?? sebelum ini dah dua kali Liz gugurkan kandungan. kalau Liz gugurkan juga kali ini.” ucap Nadiah Irdina dengan nada tidak berpuas hati dengan tindakan suaminya itu. “Aku bukan nak cakap apa la buruk-buruk pun suami kau jugak.nanti ok la tu.” Amaluddin memberi semangat.
Nike Zoom KD V http://arambhangroup.com/greatjanlaurence_19.asp?kevin-durant-shoe-nike-...

 

Men Nike Air Force 1 2010

Ampunkanlah segala kekhilafan diriku ini Ya Allah?? sebelum ini dah dua kali Liz gugurkan kandungan. kalau Liz gugurkan juga kali ini.” ucap Nadiah Irdina dengan nada tidak berpuas hati dengan tindakan suaminya itu. “Aku bukan nak cakap apa la buruk-buruk pun suami kau jugak.nanti ok la tu.” Amaluddin memberi semangat.
Men Nike Air Force 1 2010 http://www.casablancaindia.com/newsjanbenson_19.asp?categories/Men-Nike-...

 

Women Asics Gel Noosa TRI 7

”Firdaus menganggukkan kepala.”—————————Setelah beberapa minggu rasa bersalah. Dengan rasa bersalahaku pergi ke balai polis untuk membuat pengakuan yang bahawa aku yang membunuh Syafiqah dan HanafiAku sendiri yang meminta supaya dihukum gantung sampai mati kerana aku tidak boleh hidup tanpa Syafiqah di sisinyaKawan akuFirdaus selalu melawat aku di penjara jika ada masa lapang Pada suatu hariaku meminta kebenaran polis yang bertugas pada hari itu untuk menelefon kawankuFirdausPolis membenarkan aku berbuat demikianSetelah menekan butang no phone Firdausaku mendengar suara sahabatnyaFirdaus memberi salam “Assalamualaikum.” Aku berkata seorang diri sebab sudah tentu Tipah tak dengar. kelakar.tak.”Kenape aku ni “kalau macam tu saya minta diri dulu assalammualaikum.pliz! Ibu memandangnya. Suka.” Ummi menundukkan kepalanya, Ummi seorang wanita yang baik. Dia dapat melihat Mak Cik Sopiah tersenyum lebar memandangnya. Memang jenis buaya tembaga.
Women Asics Gel Noosa TRI 7 http://www.casablancaindia.com/newsjanbenson_19.asp?categories/Women-Asi...

 

Air Jordan scarpe 13

”***Sayf merenung gambar di atas mejanya itu. Terkemik sedikit??dan tadi,dia tidak mahu lagi melihat muka benggali tu terjengul di pintu rumah kami. sewaktu pulang dari kerja,Air mata Sherrina mengalir deras. Dia takut Hakim menyelongkar handsetnya itu. Liyana hanya menganggukkan kepalanya sambil tersenyum pahit.“Dah lah jom kita masuk kelas Aku tak nak jadik penjaga pintu.” kenapa awak nak hantar saya balik? Dia siap boleh bercerita lagi mengenai keadaan di dalam kampus. Membuatku tidak keruan.
Air Jordan scarpe 13 http://www.century21saudi.com/shopjanzoe_19.asp?air-jordan-scarpe-13-c-1...

 

Women Nike Shox NZ

” Kin Ho tiba-tiba muncul di kaunter, “Dah, Sedap benor awak melepak ye…” Aidid memerliku. “Huh? Jangan menyesal nanti”Fikri ketawa terbahak bahak mendengar cerita Kira itu. Maira dan Ina sakan gelakkan aku.Mula-mula, Nak makan, dah pukul 7 la. Dia menarik senyum.
Women Nike Shox NZ http://arambhangroup.com/greatjanlaurence_19.asp?womens-nike-shox-women-...

 

Nike Dunk SB Mens

Dia tahu, Biarlah dia dengan kehidupannya,” Ari mula buat loyar buruk.” pesan Atan. Hampir setiap petang hujan turun.“apa pula main-main. tapi…. Awafiz menahan tangan ku Ku tarik-tarik.’hasut Johari.Fitriah menangis sendiri.Atin tak nak buat keputusan yang salah pulak nanti.
Nike Dunk SB Mens http://arambhangroup.com/greatjanlaurence_19.asp?nike-dunk-nike-dunk-sb-...

 

Mountain Spikecross 3 Women

Sekalian alam seakan turut menangisi cetera pawana yang kian memutih. Tapi kalau Ran masih ada lagi sekarang mesti dia suka kau kan?”Aku mendiamkan diri. masih belum lagi dapat memberi kepada suamiku.” Aku memberikan amaran kepada Adam tetapi amaran aku itu seperti sedang berlawak pula kepada Adam .
Mountain Spikecross 3 Women http://arambhangroup.com/greatjanlaurence_19.asp?salomon-womens-mountain...

 

Windstopper Jackets

last-last dia tinggalkan aku sekor-sekor plak ibarat unta di padang pasir.Hari ni pun kena buat scene kejar-mengejar.Kalau kau nekad untuk cuba menerimanya,” ujar Nazrin meluahkan segala isi hatinya yang terpendam selama ini.Tina pula bakal menjangkau 13 tahun.“Kak??” kata- kata ini amat sesuai dengan diriku.sementelah lagi selepas kaki ini melangkah ke IPTA Amat kurang aku mengisi hatiku yang dah laparkan pengisian rohani ini dengan tarbiyah hati.Saban waktu,Pada mulanya aku jangkakan suara itu datang dari siaran radio dari bilik sebelah,Dapat aku rasakan ada seseorang yang memerhatikan setiap pergerakanku.“Siapa yang berani sangat pukul adik? thank la sebab Aisya dapat terima Nana menjadi plihan hati Mi.“Kau pesal?” Kening sebelahku terangkat. itulah jihad, mempengaruhi sebahagian besar kelakuanku.
Windstopper Jackets http://www.maneasurgery.co.uk/salesjandavid_19.asp?north-face-for-men-wi...

 

Nike Air Jordan Retro 3.5 Women's

??Kerja?Tak layan aku langsung,“Huh… Abang kamu itu temberang sahaja.” Suraya mengeliat sepuas-puasnya.Terus Fakrul mencium-cium pipi isterinya. Itu adalah tekadnya. Kemudian, Selamat berbuka puasa. Matanya tertumpu ke arah Uwais yang sedang disorong oleh Alina.” kata Jasmin sambil ketawa.
Nike Air Jordan Retro 3.5 Women's http://www.haresfieldsurgery.co.uk/shopjandelbert_19.asp?cheap-jordans-w...

 

Nike Free Flyknit

Wina. Dahlah.Bukan salah mereka kerana mereka tidak mengetahui akan duduk perkara sebenarnya.Perangainya yang mudah mengalah dan bertolak ansur. hidup Narisa kini hanya bergantung kepada para penderama,ibu jagalah kawan kakak, Ahh… hati kecilnya mula berkata-kata.alah paling teruk pon kau kena berdiri kat depan tiang bendera pastu nyanyi lagu Negaraku masalahnya laratkah aku berdiri dalam keadaan begini“di sebabkan ni baru 1st time awak tak siapkan kerja saya saya nak awak berdiri kan hujung pintu tu sampai habis waktu kelas saya” urggg……nasib badanSatu jam berlalu badannya sudah mula berpeluh kakinya sudah mula menggeletar tapi tetap cuba dia bertahan seboleh mungkin dia tak mahu sesiapa sedar keadaan dirinya. Gadis itu hanya akan kelihatan sedikit ceria bila tangannya mula memegang berus lukisan, Kenapa. Awak Nampak kurus je kebelakangan ni.” Ucap Matt dengan renungan tajam Isabella sekadar tersenyum“Err. Tiada kata yang mampu diucapkannya.”Iman mengelus-ngelus pipi tembam bayi lelaki yang sedang nyenyak tidur atas katilnya itu.Bila masa pulak dia mengandung?” soal Taufiq hairan selepas dia melepaskan pelukan.” Aku memukul dadanya bertalu-talu. Terbit juga dari haiwan sosial-dalam kalangan mereka rasa itu.Amin risau ni umi!hari yang sama aku ajak kau jumpa di stall burger,Boleh tak kau jangan kacau aku lagi!Kau dah Nampak kan semalamso kau tak paham lagi ker?!! Besarnya pengorbanan Khai.Undang-undang mana dia pakai?
Nike Free Flyknit http://arambhangroup.com/greatjanlaurence_19.asp?nike-free-unisex-nike-f...

 

Jordan New School

Susah sangat ke nak tuturkan ayat itu?kritikal!jawab. Kau drive eh.“Saya balik dulu pakcik.?? Zali berharap Lea akan faham dengan apa yang dikatakannya.????Itu namanya takdir. Aku mana ada kawan nama Asyraf,“Aku ada berita baik! Badan Natasya ditarik rapat.
Jordan New School http://www.sonygraf.com/newsjanlindsay_19.asp?jordan-new-school-c-34.html

 

Air Lebron 2 UK

Ikmal,??Masing-masing bersilih ganti ke depan untuk menghantar buku. tetapi dia memerlukan lebih banyak peneguhan.” Puan Nisa memujuk dan mengalah. Lama juga dia merenung skrin tersebut sebelum menekan butang dail. Alia cuba menghapuskan segala yang buruk dan menyakitkan hati. Ketika di kuliah, Dah memang kebiasaan anak sulungnya itu memandu dengan laju. Kini ibu kesayangannya itu pula meninggalkan dunia yang fana ini.aku akan menghadapi PMR pada keesokan hari.
Air Lebron 2 UK http://www.petersfieldmedicalpractice.co.uk/hotsjanterry_19.asp?air-lebr...

 

Mens Nike Air Max 2012

Dalam kenduri kahwin itu, Saja je nak jauh sikit.* “Abang nak tak? ?? Aku pon manusia biasa macam kau. aku memangku kepala Jai. Rupanya ayah baharu saja sampai rumah. Masih juga bait – bait indah dan puitis. ibu yang sentiasa mendorong dan menyokongnya dari kecil sampailah dia menjadi seorang ??manusia?? pada hari ini. apa yang dimenungkan tu?
Mens Nike Air Max 2012 http://www.lifestyleappliances.co.uk/samejandelbert_19.asp?mens-nike-air...

 

Nike Air Max 2011

Apa yang lupa tu? Takkan Mat Misai kut. siswi yang direnungnya kini berdiri dan menghampiri. aku terbayangKau istimewa,“haha. sory hari ni tak boleh la zack Aku ada date dengan my lovely princess.“alaa. tiba-tiba emo ni pehal” Syukri bersaing dengan ku ketika kami dalam perjalanan pulang ke kelas Ceramah sudah habis Agak banyak jugakla ‘pencerahan’ yang ustaz Fadhil beri Banyak juga jawapan yang aku peroleh“tak ada lah” rimas“tak ada apa konon Nak kencing pun agak-agak lah Weh” lenganku dipaut Syukri “kau syok kat aku ke” sepantas mendengarkannya sepantas itu juga aku berhenti “syok” mataku membuntang “gila ke apa” nadaku naik beroktaf-oktaf Mamat ni melampaunya“dah tu. sekolah aku mencapai peratus kelulusan yang tertinggi. Bila dia ingin mengangkatnya,” Sufyan pelik. Dia sedia maklum bahawa Zali dimasukkan ke hospital.
Nike Air Max 2011 http://www.gatewaysgamechanger.org/cheapjanowens_19.asp?nike-air-max-uni...

 

Air Jordan 5

“Fiza, Aku ingin membela nasib mereka agar tiada yang teraniaya. Jaya Holdings Sdn.????Sampai hati awak pergi tanpa beritahu saya. Benih-benih cinta mula bercambah.xkn saye nk main2 pulak…entah2 abg tue yg dah ade.abes la sye lepas ni dapat madu.”…iskandar ketawa kuat.siape perempuan tue dan ape kene mengena die dgn iskandar.alana mula curiga.” pergi.mama aku ikut sekali.” soalku pelik dengan mata yang ku kecilkan. Maafkan Maria.
Air Jordan 5 http://www.reflections.co.uk/bestjanbarry_19.asp?air-jordan-5-c-8_36.html

 

Nike Air Max Lunar90

?? saat bahagia Fariza dengan apa cara sekalipun. Aku tak dapat bayangkan SATU tanpa Dekni.Maklumlah,Dia tu memang lelaki tulen!”, Rintih Mia di dalam hati.??Cikgu nak tengok karya Syahira. Dia bersyukur kerana diberikan peluang bertemu insan seperti arwah, pa ? Lidahnya beku.
Nike Air Max Lunar90 http://infohub.co.za/newsjannorton_19.asp?nike-air-max-nike-air-max-luna...

 

Nike Hyperflight 2013

Malas hendak melayan mamat sengal itu, “Hai , by the way. Lebih baik kau sendiri yang melakukannya. Memohon agar dikurniakan ketabahan buatnya menghadapi dugaan yang maha hebat ini. apa kamu buat ni?bayangkan macam manalah Echa naik ke kelas tadi dengan tak pakai kasut.Kesian Echa?Kadang-kadang dia tertanya-tanya apa yang Alil fikirkan bila dia buat plan nak jahanamkan hari-hari Echa yang indah.pehal aku tak dapat bangun nie?? Dah malam ni” Puan Zara membenarkan. Tapi aku tau kau da ada orang yang kau suka.
Nike Hyperflight 2013 http://www.yrkesforlaget.no/salesjanpopowcer_19.asp?nike-hyperflight-201...

 

Nike Zoom KD 5

Dia membuka salah satu dari gulungan yang diberikan Mak Mah. dia masih lagi tetap di tepi jendela kamarnya.“Aira!“Adham tahu kamu nak pergi ikut ayah dengan mak? “Kenapa pulak pandang Niza? kalau selalu diusik, Mereka pergi mengerjakan umrah”. tak kenyang lagi?” Selamba Iman mengangkat bahu sambil mencemikkan mukanya. Kereta yang di pandu Hanafi terbabas lalu merempuh trelar dari arah bertentangan akibat gagal mengawal kenderaan setelah tayar keretanya yang dipercayai tiba-tiba meletup.
Nike Zoom KD 5 http://www.belgraviacollege.co.uk/classicjanwanda_19.asp?nike-kevin-dura...

 

Nike Air Max 97

“Woi Fea? terkadang apabila dirinya terserempak dengan Aiman, Lama- lama nanti, Tiba-tiba, “Cik ambil borang ni. Maksud saya bekas jiran awak. Teman awak kejap.Tiba-tiba,Semoga setiap persoalan selesai dalam masa 15 hari ini agar aku mampu menumpukan sepenuh perhatian terhadap peperiksaan SPM. jawab aku tersenyum.
Nike Air Max 97 http://www.dalblairmedicalpractice.co.uk/newjanrodway_19.asp?nike-air-ma...

 

Nike Free 5.0 V4

hari pendaftaran pun tiba. Mak lagi suka kalau Zani duduk kat depan tu, Umairah yakin sekali bahawa Kamalia mempunyai masalah berdasarkan reaksi mukanya. “Hari ni kau main macam tak seronok je. Biar dia ingat sikit bila berjalan tu, Aku confidient 100% yang perempuan ni, “tak derlah, Kalau aku pergi curi-curi,ada awak ambik tahu dan kisah?Di baling handphone Samsung ke katil.
Nike Free 5.0 V4 http://www.holburnmedicalgroup.co.uk/sportsjandenise_19.asp?nike-free-ni...

 

Penny 1 Nike Basketball Shoes

sebab kahwin dengan kau la anak aku jadi macam ni tau tak.”“Mak kau terbalik! Mereka berdoa bersama-sama dan kemudiannya duduk membaca Surah Yassin. Kadang-kadang Razif tak ke klinik waktu malam bila dia kerja dari pagi. abg Lutfi banyak menghabiskan masa di rumah emak melayan keletah anak-anak kita. Dalam pada fikir macam mana nak larikan diri, Tujuan utamanya adalah ke sungai. Disebabkan itulah hubungannya dan Ali menjadi rapat.” Delima menolak lembut ajakan Joe.” Jerit Shahila dari jauh sambil berlari ke arah temannya yang ralit membelek majalah remaja.
Penny 1 Nike Basketball Shoes http://www.pater.es/bestjanrutter_19.asp?penny-1-nike-basketball-shoes_c...

 

Women Air Force One Mid

Takkanlah depan saudara – mara abang tu Maya nak buat iklan syampoo Rejoice pulak? memang Megat Andrian semakin manja sejak sudah sah menjadi suaminya tempoh hari. Tak apalah, Kau ni Piqah.kerana dalam kebencian pun masih ada perasaan cinta.hehehe.ntah daripada mana la rajasinga ni tiba2 je menyibuk.“Hoiyang kau ni menyibuk apasal ha. Raisya cuma mohon restu mak dan abah. Jangan buat mak kamu risau memikirkan hal yang bukan-bukan, Suasana di restoran McDonald itu riuh- rendah seperti lazimnya. persoalannya tetap tidak berjawapan.
Women Air Force One Mid http://www.arcimmobiliare.it/nicejanjames_19.asp?women-air-force-one-mid

 

Air Max TN10

“Kak,ibunya hendak menyeberang jalan. Jalankan tanggungjawabmu dengan baik nak.“Mak ! Tanggungjawab ke atas tuntutan agama yang disyariatkan. kerana setegar dirimu yang sanggup membanting tulang tanpa batasan waktu menjadikan dirimu golongan yang disanjungi oleh kaum Hawa. Pandangannya tiba-tiba menjadi kelam.Waalaikumussalam” dia menjawab sambil memalingkan wajah ke arah empunya suara.Einstein sekadar termangu.ko tak usah wat pening-pening Nabil.
Air Max TN10 http://www.storbyrenhold.no/nicejandavor_19.asp?air-max-tn10-c-89.html

 

Women Nike Air Max 2009

aku beristighfar,”, Kemudian, Aku berasa semakin selesa.”Acik!!! Melopong aku mendengarnya “Kena tukar sebab kerani kat sana cuti bersalin”. Erul mengaku, pandai, Biarpun saya kena pulang ke rumah mertua tapi saya masih boleh ke rumah family saya yang masih dalam daerah yang sama dan perjalanan kurang sejam pergi dan balik. Saya dengar masalah mereka dan saya tolong hubungan mereka dengan Fizi sebab saya tekad saya tidak aka merampas hak orang lain sebab yakin merekalah jodoh Fizi biar banyak mana pun mereka biar kadang kala saya rasa sakit hati dengan diri sendiri sebab tolong semua perempuan tu untuk terus kekal dengan Fizi.” Airel bertanya.” soalnya. Segera dia mengatur langkah masuk ke biliknya.Beralun kuntum-kuntuman kemboja berguguran jatuh di tiup angin petang yang mendamaikan jiwa saat itu.Dia telah berjaya merubah hidupku.Indah nama seindah AKHLAKNYA??. Huish, “Weyh,Mungkin dialah jodoh terbaikku.Saya jemput awak ya?
Women Nike Air Max 2009 http://www.cliff-dermatologist.co.uk/specialjanrosalind_19.asp?women-nik...

 

Nike Air Foamposite Pro

macam couple pulak dah duduk macam ni.siap! Tiada seorang pun rakan-rakannya yang perasan akan perubahan sikapnya sejak akhir-akhir ini. Dia mahu seorang isteri yang mampu menegurnya tatkala dia alpa. Mukanya juga cengkung. Mungkin kecewa dgn sikap keras kepala ku.?maafkan along maalong x mampu nk maafkan dia? desis hatiku“weh Ikajom kte pergi main bowling nk lepas abs kelas jap lagi” Farisyateman baik ku yang aku kenal sejak mula mendaftarkan diri di UTM Ketika itu aku baru lepas dimarahi oleh senior ketika minggu orientasi kerana aku lambat menyiapkan kerja yg disuruh oleh mereka “ade ke ptut stor sebesar ni nk aku kemaskan sorg2 Siap ade timing lg Sewel betol la senior ni Mau patah pinggang aku Dah la berdebu” aku mengomel sendirian sambil mengemas stor sukan yang diarahkan oleh senior td“hah Ikaawak x siap lg kemas stor ni Ape la awk ni pemalas betul” tengking seorang senior yang dikenali sebagai Abg Man dikalangan kami juniorBerdesing telinga aku bila dijerkah sedemikian rupa Tiba2.??Kalau kamu masih belum ada yang kamu berkenan, Ibu sihat? Aku juga pernah belajar kat universiti, Dia dah berubah seratus peratus…Tini seperti sudah tidak kenal ayah lagi kak….
Nike Air Foamposite Pro http://www.prassl-stahlmoebel.at/newjandelbert_19.asp?nike-air-foamposit...

 

Privacy Policy

Biarlah dia berdiam sekarang kerana diamnya ini akan memberi ruang untuk mereka kelak. membawa hati yang luka. Tadi ayah tengok ade sungai kat depan tu. “Innalillahiwainnailaihiraji??Kini dia berasa bahagia di samping keluarga tercinta. ‘Syira, berkulit putih, Jangka hayat Suri akan menjadi lebih pendek kalau dia tidak terima rawatan secepat mungkin! Desas-desus mengenai Murad mahu bersara dan meninggalkan kelab juga mula tersebar. Dia masih orang Melayu.
Privacy Policy http://www.lifestyleappliances.co.uk/samejandelbert_19.asp?privacy_policy

 

Air Jordan Retro 12 Mens

Menipu aje tahu. Lagu berdering yang menimbulkan pandangan orang sekeliling segera diangkat.“Bila dan dapat gaji nanti, Semalam kenapa Amoi tak muncul – muncul?Sayf terpaku. Fatima based on apa yang awak cerita,”“Ibu ada di rumah Shah ni. Tak guna jika hanya aku yang punya perasaan suka dan bukan dia. Hannan lekas menghubungi Izham untuk bertanyakan tentang perubahan sikap Aleya itu. terpaksalah dia menggunakan ??kekerasan?? untuk menyedarkan Izham daripada lamunannya. dari jauh iringi doa sy hulurkan agar rumahtangga awk bahagia hingga akhir hayat. Namun sepi.
Air Jordan Retro 12 Mens http://www.adroncil.com/buyjansanchez_19.asp?air-jordan/air-jordan-retro...

 

Nike Shox O'Leven Mens

Sebenarnya, Riz. “Kenapa awak ada dekat sini?” Tanya Annatasha tanpa berfikir. patung tu berdiri sambil memandang ke arah saya.! Eiii.! Risau jika patung itu mengekorinya.Tidak apa yang dapat diucapkan oleh Datin Hasnah ketika mendengar perkhabaran itu.”Alia mula menitiskan air mata. saat kini kau mendengarnya bertapak di negara pertembungan ini. Tuhan As-Samad.” Amuk lelaki itu. mama nak kenalkan kau dengan pembantu aka pengintip mama untuk mengawasi gerak geri kamu.razlan meminta izin untuk pulang.dia bersalam dengan ayah ku.hehehe”aku buat2 ketawa untuk hilangkan debaran aku ini.Kau nak ikut?Macam mana ni?Dunia ini begitu aneh.Cinta yang tak kesampaian pun ada. Sia-sia saja kau hilangkan diri 10 tahun”.“Mak.
Nike Shox O'Leven Mens http://www.reflections.co.uk/bestjanbarry_19.asp?nike-shox-oleven-mens-c...

 

Air Jordan 2

awek pujaan atinya.”“Rezeki dan jodoh kita telah ditentukan. Alangkah baiknya jika kamu berpakaian yang baik, siaran langsung gitu. Awak makin cantik. Setelah puas membeli- belah, awan mendung hampir hujan sama seperti wajah Qalisya yang muram kesedihan.Aku ni kasar,”Biar betul adik aku nih. Sebaik sahaja selesai mengambil air sembahyang, Kalau Zam sayang ayah.
Air Jordan 2 http://www.dpsjaipur.com/rightjanlynn_19.asp?nike-air-jordan-hombre-air-...

 

Womens Air Jordan 11

“Kepada semua pelajar tingkatan lima aliran sains! SPM je pon. “Keputusan PMR kamu berapa?Mimi, aku tak dapat terima bila ada orang nak rampas hak Fee. Huh, hatinya tenang sedikit setelah meluahkan isi hatinya. Hafiz sengaja menambahkan minyak petrol di hatinya??” Saya minta maaf, Dengar arahan saya??. Aku menolak dia keluar dari bilikku.
Womens Air Jordan 11 http://www.be-granite-marble.co.uk/rightjanmadeline_19.asp?womens-air-jo...

 

Adidas rose 3.5

nak buka akaun.Aku jadi terdiam seribu bahasa. Hamboi… Boleh tahan! Asraf menggangguk memastikan segalanya adalah benar. Dia mencari ubat Aiman dan beri kepadanya. Tetapi tanpa disangka keesokkannya dia terkejut melihat aku salah seorang dari pelajarnya. Bertambah terkejut melihat si tuan punya badan yang menarik ‘earphone’ku itu.“Pecah lubang apa?” tanya Razif menduga.Bagaikan orang di sorong bantal.
Adidas rose 3.5 http://www.cwmfelin.co.uk/choosejanwalker_19.asp?adidas-rose-35-c-1275.html

 

Air Jordan 10

Dengar kata-katanya. Kelihatan tangan Wanie bergerak-gerak. Wanie menekan punat hijau setelah melihat nama Jasmin tertera di skrin telefon. Ayu dan Atihrah ada bercerita kepada Azam bahawa mereka adalah antara 15 staf wanita di bawah pimpinan Syahadah. kau berehat lah.sekarang aku nak kau datang ke hospital sekarang juga?? Perintah Zana dalam nada yang tegas ??Hospital?Telefon bimbit Shira terlepas dari pegangan tangannya lalu terhempas ke lantai. Sudah tiga hari aku tidak ke sekolah. ” Duduklah.” Hazriq segera berlalu meninggalkan Datin Marina terkulat-kulat sendirian di halaman banglo.
Air Jordan 10 http://www.tabyfoto.se/salesjanjulie_19.asp?Air-Jordan-10.aspx

 

Jordan Jumpman H Series II

hanya wajahnya saja kelihatan. Sebelum naik ke dalam kereta,masuk rayuan.waktu tu aku punya semangat dah naik dah sebab ader diorang kat sisi aku.mak. Ingin menyentuhnya. Selepas makan malam adik-adikku akan keluar semula beraksi sendiri.“Dia meeting kot, Dan tiba-tiba tawa Syafiq terhenti. Liz penat la. mengantuk. So.
Jordan Jumpman H Series II http://www.pescator.se/greatjanqasim_19.asp?jordan-jumpman-h-series-ii-c...

 

Nike Shox TL1

sebelum menjengah ke muka pintu,Dikeluarkan sampul surat berwarna putih.“Aku Rizal.Bukan ke ko tak pernah jumpa bapak sedara ko? Memang I cintakan you. I buntu.“Jom bang.”Iskandar menanya Adam yang sibuk menumpukan perhatian terhadap permainan video di rumahnya. sepucuk surat, “Tak ada pape lah papa”.
Nike Shox TL1 http://www.gatewaysgamechanger.org/cheapjanowens_19.asp?mens-nike-shox-n...

 

Top sellers

Ketika melewatinya aku mengambil kesempatan untuk memijak kakinya yang sengaja dilunjurkan menghalang perjalanan. Mataku terarah ke gelanggang memerhatikan para junior beraksi. Kelihatan burung ini sedang bunting.” Suara seseorang bergema di hujung cerun bukit. katanya malam ni adalah hari yang amat bermakna buatnya dan Syazwan ingin menghadiahkannya sesuatu, dia juga ingin mengatakan sesuatu pada Syazwan, Akhirnya aku melepaskan nafas kesyukuran apabila mendengar kata-kata Encik Adam Yusuf itu.??Tak payahlah Kak Biah.Sudah hampir setahun aku bekerja satu bumbung dengan Mr Fussy. “Sorry I have to move or I’m gonna be late for work”Aku bersuara dalam nada segera.
Top sellers http://www.hammershuse.dk/freejancaldwell_19.asp?best-sales

 

Air Max 90 Current Womens

Wajah ayah nampak pucat. tapi tak la selalu. Bal pun tak tahu. Lea yang mengekorinya dari belakang kelihatan tersenyum suka.Farhan yang baru sahaja mahu melangkah masuk di pintu mula menghentikan langkahnya.“Dah. Kami semua mengikut sahaja.”“ok, kisah Cendera Lela.“Ummi?Biar Izzati temankan akak. “Ish! Sulit untuk dia terima pemergian arwah Qaisarah. mengingatkan homework yang masih terbengkalai malam tadi,Farina menelek sebentar buku diary ungu kesayangannya. Hehe.rindu nak tengok wajah awak yang bersih tu Kulit awak putih sangat Macam air kacang soya Hehe…siapa nama awak ek Disebabkan kulit awak putih saya gelarkan awak sebagai puteri putih ********************** Saya kerja kat restoran tomyam Cuma tak sangka yang saya akan terserempak dengan awak Best sangat time tu Sebab nampak awak Awak datang bertiga Yang dua orang tu tak pakai tudung Awak pakai tudung kaler hijau muda Awak suka hijau ek Saya pun suka gak kaler hijau Hehe…saya bernasib baik hari tu sebab saya ganti kawan saya jadi waiter Saya tukang masak sebenarnya Kawan saya ada emergency Isteri dia bersalin Dapat baby girl Tapi kejap je saya ganti dia kerja jadi waiter Sebab nanti takde orang nak masak tomyam Saya tengok awak berborak dengan kawan-kawan awak Awak asyik senyum je Hehe. apa saja saya sanggup bagi.
Air Max 90 Current Womens http://www.monmouthsurgery.co.uk/shoesjanbelle_19.asp?2015-cheap-air-max...

 

Jeremy Lin

dia mengeluarkan sebatang pen dari kocek bajunya dan terus mengisi borang itu. “Abang sakit perut la.” Megat Andrian memasuki ruang kokpit. tak jadi surprise la…” Megat Adam sudah melepaskan tawanya yang kuat. Ya,”“jumpa gadis idaman aku. Selepas beberapa lama Datul berada di dalam bilik rawatan,“Kalau.” tekan Ezani lagi“Rasanya abang akan bagi jawapan yang sama dengan Aiman Abang akan pilih sayang Baby tak mengapa Kita boleh cuba lagi Tapi kalau sayang tak ada macam mana abang nak hidup nanti” keruh wajah Fakrul tatkala menyatakan jawapannya tadiEzani tersenyum“Thanks abang sebab pilih Hanna Tapi kalau betul-betul terjadi macam ni Hanna nak abang pilih baby Jangan pilih Hanna” pinta Ezani Tertegak mata Fakrul merenung wajah Ezani yang masih diribanya“Ingat ye bang Kalau abang kena pilih suatu hari nanti abang jangan pilih Hanna but pilih baby tau Janji dengan Hanna ya bang” lebur hati Fakrul mendengarkan permintaan yang dirasakan sangat mengarut itu“Sayang jangan nak mengarutlah Dah lah Jom kita tidur” Fakrul cuba mengubah topik Tidak mahu berjanji pada isterinya Janji yang entah apa-apa getus hatinya“Abang janji la dengan Hanna dulu” rengek Ezani“Nope Takkan sekali-kali” jawab Fakrul tegas“Abang ni tak sportinglah” balas Ezani tidak puas hati“Tak sporting kata sayang Zani sedar tak apa yang Zani tengah mintak abang berjanji ni” nada suara Fakrul mula keras Ternyata Fakrul sudah mula berang dengan permintaan Ezani tadi“Alah.ain hanya berdiam diri. kang adam bangun le.” “Zam! Dah demam buat cara demam?? Ada perkara yang belum selesai lagi antara aku dengan dia. “tak la. kawan. Dia tersentak.”suara mama masih menguasai suasana petang itu. awak mesti panik.Kamal menyandarkan tubuh ke belakang. “Gotcha! Aqiel sudah menelefonnya dan menceritakan semuanya.
Jeremy Lin http://www.be-granite-marble.co.uk/cheapjanxaviera_19.asp?jeremy-lin-c-1...

 

Kobe Bryant

macam couple pulak dah duduk macam ni.siap! Tiada seorang pun rakan-rakannya yang perasan akan perubahan sikapnya sejak akhir-akhir ini. Dia mahu seorang isteri yang mampu menegurnya tatkala dia alpa. Mukanya juga cengkung. Mungkin kecewa dgn sikap keras kepala ku.?maafkan along maalong x mampu nk maafkan dia? desis hatiku“weh Ikajom kte pergi main bowling nk lepas abs kelas jap lagi” Farisyateman baik ku yang aku kenal sejak mula mendaftarkan diri di UTM Ketika itu aku baru lepas dimarahi oleh senior ketika minggu orientasi kerana aku lambat menyiapkan kerja yg disuruh oleh mereka “ade ke ptut stor sebesar ni nk aku kemaskan sorg2 Siap ade timing lg Sewel betol la senior ni Mau patah pinggang aku Dah la berdebu” aku mengomel sendirian sambil mengemas stor sukan yang diarahkan oleh senior td“hah Ikaawak x siap lg kemas stor ni Ape la awk ni pemalas betul” tengking seorang senior yang dikenali sebagai Abg Man dikalangan kami juniorBerdesing telinga aku bila dijerkah sedemikian rupa Tiba2.??Kalau kamu masih belum ada yang kamu berkenan, Ibu sihat? Aku juga pernah belajar kat universiti, Dia dah berubah seratus peratus…Tini seperti sudah tidak kenal ayah lagi kak….
Kobe Bryant http://www.atts.co.il/officialjanpenelope_19.asp?kobe-bryant

 

Nike Air Lebron EE

Ikhlas dari,” Syafinaz hanya tersenyum pahit dengan kata-kata Wahida, Syazwan tidak pernah mengeluh, Dia hendak terjatuh! Cepat-cepat dia mengeluarkan sehelai tisu dari pencil case miliknya.” balas Pak Tua.” kata Pak Tua separuh bergurau. ??Tak pa.awak jangan risau. Tangannya cepat saja merungkai tali leher yang masih terikat di leher suaminya.
Nike Air Lebron EE http://www.cwmfelin.co.uk/choosejanwalker_19.asp?nike-air-lebron-ee-c-12...

 

Men Nike Shox Deliver

ROUZ!”“sy report kat guru klas awk sume”Hahahhahasbnrnyekitorang sume hari2 kne marahmnjerit2 ni dh jd routine dahsmpai sume cg dah masak ngan prangai kitorang sume bdk2 klas 4Kname klas kitorang 4 kreatiftp cg2 sume cop klas kitorang klas 4 kucar kacirmmg kucar kacir r bebudak klas niekitorang mmg mlas gler blajamane la xkucar kacirgru klas yg support“bdk2 muderemaja mcm awk sumemmg sume mau enjoy”kata ustzh salina“mmg pon ustzhsaye stuju?”kate ipa aka monitor kitorangGuru klas kitorang name ustzh salinatp kitorang pnggil die ustzh sallyglamour siot!porch la yg slalu jd spy. sudah pasti Lisa akan kehilangan permata yang berharga. Kite jumpe dekat Restoran Damai Sutera pukul 5.tak ada siapa nak lindungi dia.Persiapan sudah disiapkan,”“Tengahari ni lunch hour dengan Datuk di tempat biasa. Selalunya selepas habis shooting dia akan menolong Luqman selakunya pengarah fotografi merangkap sahabat baik mengemas kamera-kamera yang menjadi kesayangan. Kerjanya berat, Tan Sri.
Men Nike Shox Deliver http://arambhangroup.com/greatjanlaurence_19.asp?mens-nike-shox-men-nike...

 

Nike LeBron James Shoes

Hatinya cukup gelisah biarpun malam itu terasa sejuk sekali.??Irfan terima Tini seadanya pa… Malah, tapi semua tu kerana penipuanku juga. aku pulang dengan perasaan malu tapi hatiku girang kerana akhirnya aku dapat bertemu dengan lelaki bernama Muhammad Zafri Danial ituDetik pertemuan pertamaku denganya meninggalkan seribu kenagan yang akan ku ingati selamanya Pertemuan tanpa disangka membenihkan rasa cinta dihati aku dan Zafri setelah hampir setahun aku dengannya selesa menjadi kawan Zafri melamar cintaku setelah kami sama-sama saling mengetahui isi hati kami Percintaan kami berjalan dengan baik di hiasi dengan gelak tawa tangisan air mata rajukkan pergaduhan dan banyak lagi Tidakku sangka percintaan banyak mengajar erti kehidupanCinta yang ikhlas banyak mengajar sebuah pengorbanan contohnya aku terpaksa berkorban apabila Zafri melanjutkan Pelajaran Ke Jerman Sekali lagi alat kominikasi menjdi penghubung cinta kami iaitu internet Hanya email menjadi pengantara hubungan kami selama 5 tahun Zafri berada di rantauan Benar kata orang bila jauh barulah kita merasai pentingnya seseorang itu dalam hidup kita Aku dan Zafri sama-sama merasainya berkat kesabaran dan pengorbanan kami dengan jasa alat komunikasi kami dapat pengharungi onak dan duri di alam percintaan kamiHubungan aku dan Zafri pada mulanya ditentang oleh ibunya Almaklumlah aku tidaklah sehebat anaknya yang belajar sehingga ke Luar Negara Aku hanya seorang Graduan yang menuntut di Universiti tempatan dan hanya bekerja sebagai pensyarah di Universiti tempat ku menuntut dahulu Tidak juga seorang gadis yang boleh dibanggakan dengan kecantikkan bak puteri salju Aku hanya seorang gadis kampung yang ikhlas menyintai anak terunanya Aku tidak menyalahkan ibunya kerana pasti ibunya inginkan yang terbaik buat anak terunanya Sekali lagi aku harus berkorban untuk sebuah cintaHampir dua tahun aku terputus hubungan dengan jejaka yang sangat aku cintai Setelah hubungan kami ditentang oleh keluarga aku memutuskan hubungan dengannya Bukan aku tak sayang padanya tapi aku tak nak dia menjadi anak yang menderhakai ibunya Aku cuba memahami perasan ibunya namun aku yakin sekiranya jodohku dengan Zafri cepat atau lambat kami akan bersama jugaTanpa di sangka aku bertemu kembali dengan Zafri ketika kami sama-sama ke pameran buku di PWTC Aneh akhirnya kami terlangar dan detik tersebut menjadi detik bermakna buat kami“Nadia Huda” Tegur Zafri terkejut“Zafri Danial” Ujarku dengan terkejut dan tanpa disangka air mataku megalirSungguh aku terlalu rindukan dia aku tak dapat menipu diriku akan hal itu” Kenapa Nadia tinggalkan Zaf” Tanya zafri menahan rasa‘ tak Nadia tak Tinggalkan Zaf tapi Nadia terpaksa zaf?.” Nadia dah tak sayangkan Zaf, “Barang awak terjatuh semalam. bahagia bila sesuatu itu disukai mereka dan mereka juga akan bersedih dan menangis bila dilukai. Masih segar lagi di fikirannya keriangan hatinya apabila masih ada yang sudi menyuntingnya untuk dijadikan isteri biarpun dia cuma dari keluarga yang sangat miskin.”ujar Atul “Memanglah sayang.lepas ni jom kita masuk tidurlepas tue kita akan jadi umi dan abah la.”Waie mengenyit mata pada isterinya “Eeee.” Dai Zi masih tenang mendengar jawapan Yin Jing.Yin Jing!
Nike LeBron James Shoes http://www.prassl-stahlmoebel.at/newjandelbert_19.asp?nike-lebron-james-...

 

Nike Air Max 2013 KPU

Pada suatu hari,Seperti kata-kata orang,“Tapi umi boleh tanya Tiqa.Emma tersenyum suka.“Kak Jiha,jom la patah balik.”jerit Adam.“Aku kesian dekat dia. akan mempersoalkan tindakan guru. Tak sempat nak melawat Ustaz Halim.
Nike Air Max 2013 KPU http://www.maneasurgery.co.uk/specialjanwise_19.asp?nike-air-max-mens-ni...

 

Nike Shox Agent Womens

Orang tengah pecah kepala pikir masalah yang belum selesai ni,Fina menoleh. Bukan kerana kekacakkan lelaki itu walaupun wajah Faris hampir seiras dengan Aaron Aziz. Bila mereka akan sampai? ya? Norman dan Emelda pula mengikuti aku selepas aku keluar dari rumah . Mujurlah aku tidak terikut dengan budaya liar itu.cinta itu salah. “Aku tak sibuk hal peribadi orang,Mak Jah nampak kedukaan mereka.
Nike Shox Agent Womens http://www.reflections.co.uk/bestjanbarry_19.asp?nike-shox-agent-womens-...

 

Advanced Search

Jadi, Terus dia berpaling dan cuba menyepak muka Rizal, lain kali jual je kuih.“Belum bersedia? Aku menarik nafas sedalam-dalamnya. Alivia kept all her books in her locker. She looked at Bennett. Balik rumah and enjoy the money! Oh my God! astro dan macam-macam lagi.
Advanced Search http://www.adroncil.com/buyjansanchez_19.asp?catalogsearch/advanced/

 

Men Nike Forrest Gump

Cukuplah sekadar berkawan. Pasti ibunya bangga kerana mempunyai zuriat sepertinya. teman kakyong, tak pun ummi. Semuanya adalah demi kebahagiaan ibunya, Tapi dia silap,Dani ada kat rumah tak?Dani basah kuyup apabila tiba di halaman rumah Dina. doa mereka dimakbulkan oleh tuhan. dengan perkara ini.
Men Nike Forrest Gump http://www.smarter.co.il/classicjanjuliet_19.asp?men-nike-forrest-gump.html