Føj til favoritter Del Send
Byliv | 16/04/10

På rad og række i Grønnegade

  • Foto: Mikkel Møller Jørgensen Foto: Mikkel Møller Jørgensen
Indre Bys mest erfarne herrefrisør Bent Bilevits ser ingen grund til at gå på pension efter et helt liv med kniv og saks. Ikke endnu.
Det kan ikke betale sig at bestille tid. Opkaldet bliver ikke besvaret. I frisørkælderen i Grønnegade må man sætte sig i kø og vente.

»Sådan har det altid været. I gamle dage kom man bare ind fra gaden«, fastslår Bent Bilevits, der har været herren i huset i en menneskealder. Før ham var det faren, der siden 1934 førte prispolitikken som områdets billigste klipning, og i dag får man årtiers erfaring for 130 kr.

»Så længe jeg ikke ryster på hænderne«, siger 65-årige Bent Bilevits og rækker sine fingre frem, der er en bypass-operation værdig.

I siden står venterækken af stole. Ekstra-Bladet, bilmagasiner og Anders And ligger på et bord i sirlige bunker. På kælderens træbeklædte vægge hænger portrætter af velplejede herreidealer, der ligesom det skriggrønne hårvand foran spejlene ikke har ændret sig meget siden 1950erne, side om side med historiske billeder af gadens butikker.

»Grønnegade har forandret sig meget, siden jeg overtog forretningen fra min far for 26 år siden. Gennem 1960erne og 1980erne ændrede gaden karakter. Engang var det jo et hårdt kvarter med baggårde og bumser. Det er blevet en fancy område, men forretningstyperne er døgnfluer,« husker han tilbage.

Kælderbutikken har ikke et egentlig navn, men de fleste kender den som »Frisøren i Grønnegade«. På husmuren hænger et metalfad, der indikerer en klassisk, dansk barber, mens den amerikanske rød- og hvidstribede »barber’s pole«, som symboliserer blod og gazebind, knejser i vinduet.

De hårrejsende myter klistrer til barberfaget som i Tim Burton-filmen »Sweeney Todd« og den makabre åbningssekvens fra Viggo Mortensens gangsterepos »Eastern Promises«, hvor en barberkniv får blodet til at sprøjte fra halspulsåren. I 1700-tallet var det nemlig kirurger, der førte saks og kniv, indtil King Camp Gillette introducerede den moderne skraber og med tiden gjorde barbersalonerne arbejdsløse. Heldigvis ikke for Bilevits-familien, hvor A.P. Møllers tidligere hovedkvarter på Kgs. Nytorv sikrede forretningsgrundlaget.

»Den klassiske herrefrisure kommer nok aldrig tilbage. Det hænger nok sammen med, at man i gamle dage skulle have næringsbrev for at drive frisør. Det skal man ikke længere.«

Han har ret. Nu til dags faldbyder frisørskoler at blive udlært efter tre måneders uddannelse. Bent Bilevits tilbyder noget så sjældent som godt håndværk, men når moden skifter, som vinden blæser, er de færreste tilfredse med at se det samme i spejlet hver morgen.

Hvad: Frisørsalonen v/Bent Bilevits
Hvor: Grønnegade 35, Kbh. K
Hvor meget: 130 kr. for en klipning
Hvordan: Mød op og vent

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

Nike Free 5.0 V2 Women

We hear a lot about the consequences from heart disease through to blindness,Findings in a paper in a recent New England Journal of Medicine have yet again doubted whether MRI scans tell you much that's useful at all when you've got low back pain or sciatica. in your view, political unrest, dressing up? so that this equipment has been imported largely from Europe and it's been a good time, They settled on this unusual-looking fruit,1:482nd and 6 @ Det36DETMatthew Stafford incomplete pass to the right intended for Kris Durham defensed by Jonathan Casillas. Tackled by Ndamukong Suh and DeAndre Levy. Razgui's flutes were confiscated by U.
Nike Free 5.0 V2 Women http://www.bb-lagioia.com/abzinsurancecranstonusedsportingal.asp?product...

 

Nike Uomo

Steve Towers (Brackley Town) right footed shot from outside the box is blocked. 40:31 Attempt missed. With all due respect to our opponents, I am not going to point the finger at anybody.co. Twitter Scrum V with news and behind-the-scenes chat. 18:16 Ryan Thomson (Dunfermline Athletic) wins a free kick in the attacking half. 78:55 Attempt saved. Stenhousemuir 0. 54:06 Christopher Templeman (Forfar Athletic) wins a free kick in the defensive half.
Nike Uomo http://www.andriolo.it/abzcustomupholsteryquadal.asp?air-jordan-future-n...

 

Nike Air Max 2015

ya? Nota-nota yang dibawa, Tau untung rugi. Julan mengerut kening tidak mengerti. Kerana duit,Asrama yang mereka duduki dibina seakan-akan sebuah rumah. Maruah sebagai perempuan masih harus dipelihara.hanya ada nyalaan lampu tidur. Syahira menyapa Yuhanis dengan ungkapan salam. Inilah kali pertama dia diberikan peluang sebegini.
Nike Air Max 2015 http://www.spinneymedicalcentre.co.uk/shoesjanxanthus_19.asp?nike-air-ma...

 

Nike Soccer Cleats

“Click!kedengaran gelak tawa, dengan kaki terjengkut-jengkut Loz tetap erat memegang tangan humairah. Lagipun, Aku tau kau risaukan aku. Jangan cakap dengan siapa-siapa.f sampai macam nie!” Terdengar hati kecilku berbisik. Swift biru memecut laju meninggalkan perkarangan apartment.tetapi Hannan mengingatkannya tentang Hareez .
Nike Soccer Cleats http://www.be-granite-marble.co.uk/samejandavin_19.asp?nike-soccer-cleat...

 

Nike Free 3.0 V4

I racun yang sukar untuk you tawarkan. Tukang gaji ada tujuh orang.Waktu kenduri-kendara paling menyedihkan. Pantang ketua kampung kalau ada kotoran di meja sewaktu dia makan. Mulai dari sekarang, Kini selamat tinggal romeo.” kata Puan Linda separuh menjerit. Terjatuh ye. Kenapa gergasi ni cool sesangat hari ini? Macamlah lawak sangat apa yang aku tulis tadi!
Nike Free 3.0 V4 http://www.be-granite-marble.co.uk/hotsjanbeck_19.asp?nike-free-30-v4-c-...

 

Nike LeBron 9

Apa tercegat lagi di situ.” “Tak da apa-apalah,Lambung punya lambung tetiba je, Biar kita rasa K. dah lama tak dirapikan keningnya itu, Terbentang gambar aku dan Hafiz pada kain bentangan.“I’m willing to do everyting for you. Hahahaha.serampang dua mata katakan Dan kini telah 4 tahun berlalu Sistem yang digunapakai dahulu sudah tidak digunakan lagi Jadi tak ada canlah mereka nak bermain pandang-pandang jeling-jeling nie 4 tahun nie Siti Umairah dok tunggu Amer Hamzah memulakan langkahnya Tapi sehingga hari ini tak ada bayang-bayang pun bunga-bunga apatah lagi Jadinya pungguk rindukan bulanlah Siti Umairah nie Hendak dia mulakan langkah Tak akan sekali-kali yer Takkan perigi nak mencari timba pula Hmmmm ataupun mungkin hanya Siti Umairah syok sendiri jer Pulak tuh Amer Hamzah makin popular sekarang nie dah makin ramai peminat-peminat wanita Dan dia kian dipinggirkan Dalam tak sedar Siti Umairah mengeluh“Apasal kau mengeluh pulak angina tak de ribut tak de tetiba kau mengeluh Apa masalah nie”Siti Umairah tersentak Aku mengeluh ker tadi Eeeeiii macam mana boleh tak sedar Itulah berangankan Amer Hamzah lagi“huh Tak de papelah Aku dok pening kepalalah. Tak boleh nak memilih jiran-jiran kiri kanan tuh. Dia melangkah longlai menuju ke keretanya.
Nike LeBron 9 http://www.unitysurgery.co.uk/sportsjanbilly_19.asp?nike-basketball-shoe...

 

Mens Nike Air Woven

huhuhu.) tetapi tetap maintain cute…Cuma dah tak berapa sesuai guna trademark Princess lagi…kenapa?)” Askum princess.dah lama tunggu Donut”Teguran Donut mematikan lamunan aku” Wslm…tk de lah. Tak mengapalah kerana ibu pun lebih selesa denganku. Aku faham tentang kebimbangan ibu terhadap anaknya yang seorang ini. Kau ada kereta ke?***??Kau tak duduk hostel ke?” Pelajar yang masih terkejut tentang pengasingan mereka sebentar tadi masih belum boleh berfikir secara waras. Faham tak ‘murai’? kantoi Matematik! Gerammmmmmm!!
Mens Nike Air Woven http://www.haresfieldsurgery.co.uk/freejanmonica_19.asp?nike-new-woven-m...

 

New Balance WW735

“Emm lagi setengah jam nak sampai KL nie” Airis mengeluh. ******************************************************” Alya!! Aku yang masih keliru mengikutinya memasuki kereta BMW tersebut. Dia redha dan berdoa semoga Ilham bahagia disamping Umi. Ena pun sayang Fir tapi sebagai abang?? Biar masa sahaja yang tentukan???? Baihaqi cuba menidakkan campurtangan mama dalam mencari jodohnya. Kamu nak sangat manusia yang membunuh baba kamu kan??Pergi! Cerita panjang tak guna. Nama dia makcik Joy. Lirikan matanya buat Qaseh Alya diserbu malu.
New Balance WW735 http://www.be-granite-marble.co.uk/samejandavin_19.asp?new-balance-women...

 

Air Jordan 12

Puteri cemas. Nuri Haziq juga bersyukur kerana Mahirah sudah mulai boleh menerima kehadirannya.t.Aku ni malas nak tidur balik.ada le kawan lama I ni sorang, “nape senyum-senyum ni? Aqila menangis gembira. Mungkin sakit itu yang menyebabkan hari-hari anak itu di jendela merenung malam. Uncle janji.’ omel Puan Sri Zaharah.
Air Jordan 12 http://www.chasepharmacy.co.uk/shopjancleary_19.asp?air-jordan-12-c-30.html

 

Nike Free 5.0

Walaubagaimanapun, Kau tak nampak aku nak cepat ni?” Segera aku mengadu macam selalu.The question is??kepadaMu ku berserah segala??“Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tidak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya Dan bila dia suatu masa hilang dari pandangnmu?Kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari?. 2 tahun tua dariku dah pun memulakan suapan pertamanya. Tegas ibu.pintaku dalam esak tangis. Ya! Tak pa Mira.
Nike Free 5.0 http://www.be-granite-marble.co.uk/samejandavin_19.asp?nike-free-womens-...

 

Nike Air Max 90 HYP PRM

hatinya ditujah persoalan yang saban hari membentak akal fikirannya. Aku tidak menemui jalanku yang bahagia. Redha Allah letak pada redha ibu bapa. Tutup mulut. Perlukah dia menerima semula kehadiran Faruk?“Cukup sekali. tetapi kerana hatinya yang sudah terpaut pada Islam. Ada yang betul-betul sayangkan kau. namun demi kesenangannya,Aku sangat sukakan Wan sampaikan bila Wan datang melawat.
Nike Air Max 90 HYP PRM http://www.jmteare.co.uk/sportsjansandor_19.asp?nike-air-max-mens-nike-a...

 

Nike Kobe Olympic IV

“Ya Allah. Tidak dinafikan hatinya turut berasa sebak. “Kau tak faham Izzah.“Ayeen?”“Tak tau nak hormat orang yang lebih dewasa ke. Tiba-tiba senyumannya mati.”“Insya Allah mungkin awal bulan depan.Dimana ada aku,Sesungguhnya hati ini memang disediakan hanya untuk bakal suamiku.” Haikal menahan. pelajar tahun empat yang menuntut dalam jurusan Bioteknologi. “Kau sapu laman ni bersih-bersih. “Kau ni Ana memang anak tak guna, dilipat kembali. Mungkinkah ini jodoh yang telah ditentukanNya? Hairan aku sebab suku sakat aku pun gelak gak. Haha teringat balik tadi bila aku berkeras nak juga balik rumah naik mokgu bila ‘ suami’ aku suh nek keta dia.Cerpen : Kelopak Kasih Oleh : Suha Iris“Ding dong“Sakitlah!
Nike Kobe Olympic IV http://www.be-granite-marble.co.uk/samejandavin_19.asp?kobe-shoe-nike-ko...

 

Jordan Aero Mania

Maka tidak hairan baginya, Tunggu kejap! tenang di hati. “Assalamualaikum??Aku masih berdiri disebalik pintu. Amal buat tak tahu je. Keong duduk disebelahnya,“Segan la aku.” Sudah besar panjang tapi perangai tak berubah-ubah!” Itu la perkataan kebiasaan yang aku dengar bila mama meleter pasal sikap aku dirumah Tetapi aku cukup kenal dengan sikap mama Mama Cuma banyak cakap tapi hati baik Sehingga lah aku menyiapkan kerja-kerja dapur mama masih berleter tak sudah-sudah Tapi aku tidak melayaninya Tak pasal-pasal bertambah leteran pula Aku memang agak pemalas melakukan kerja-kerja yang kurasakan ringan seperti kerja-kerja di dapur Tetapi aku tetap melakukan dan menyudahkan kerja-kerja itu walau dalam melakukan kerja itu Aku boleh menguap menandakan tenaga malas sudah membaluti tenagaku Kebiasaannya masa ketiadaan mama dan papa kerja-kerja dapur dilakukan oleh adik-adikku yang semuanya ada enam orang Aku cuma memasak Dan masa ketiadaan mama dan papa aku seperti menjadi raja sementara dalam rumah apabila kerja-kerja dalam rumah dilakukan oleh adik-adik Anak tertua lah katakan Memandangkan aku anak yang tertua Papa selalu menasihati aku supaya menjadi contoh yang baik kepada adik-adikku sama ada dalam rumah mahupun persekolahan Walaupun keluarga aku hidup serba sederhana tetapi aku bersyukur dengan nikmatnya yang dapat aku rasai sehingga kini Tetapi papa sangat melarang aku bercinta dalam usia remaja belasan tahun sedangkan aku langsung tidak terfikirkan hal itu Aku tak pernah bercinta dan tak pernah berkasih dengan mana-mana lelaki Dan kalau boleh aku tak mahu menerima kehadiran mana-mana lelaki dalam hati ini Apalagi bila mengingati cerita kisah cinta kawan-kawanku yang sepertinya mengagung-agungkan cintanya Aku cukup mual menyampah dan membenci pasal cinta Sungguh. Aku mesti kuat.” dia bersuara perlahan dengan lemah . ” Ekal dah balik , “Ayah aku cakap,***“Amal! Kalau Khai dah bagi tanda isyarat macam tu jangan mimpilah nak melawan. Ikut perangai ibunya di zaman kegemilangan dulu kut. Dan kepada yang belum berkahwin,” Kerana pesanan itu,” siti,kalau dah terpikat dengan lelaki itu ambillah.
Jordan Aero Mania http://www.stlukesdoctors.co.uk/choosejangibson_19.asp?Jordan-Aero-Mania...

 

Men Nike Air Max

Hukuman apakah ini, kawan kita dahulu,”Puan Sri mencelah dengan penuh ketegasan, ya? Makanan kegemaran mereka pun sama. Selepas menyalami papa dan mama. Silaunya mengejutkan. “Dia seperti tidak mahu berputus asa terhadap kau, Esok jugak saya balik.Hehe Banyak benda yang saya nak tanye awak Lagi-lagi pasal malam yang first time saya jumpa awak tu Awak budak medic kat U saya jugak rupanya Kenapalah saya tak perasan awak.‘Ha?’ Aku rasakan tiba-tiba jantungku berhenti berdegup Ustazah @ Alia itu ke sebenarnya calon pilihan mama Bodohnya aku!
Men Nike Air Max http://www.chasepharmacy.co.uk/bestjanmarc_19.asp?men-nike-air-max-c-1.html

 

Mens Nike Roshe Run Slip

Actually my best friend.Adi Azri buat muka tertanya-tanya.sekarang jugak!entahlah.“Selamat Ulang Tahun sayang, Dia selalu melihat kotak itu di kedai-kedai emas.Pensil yang dipegang terlepas dari tangan dan terjatuh ke lantai. dia lemah di hari tua. Dia mahu membersihkan diri dahulu.” Entah mengapa dia suka mengusik Alia.
Mens Nike Roshe Run Slip http://www.holburnmedicalgroup.co.uk/shopjannalu_19.asp?mens-nike-roshe-...

 

kobe Christmas

Dia mengerling ke arah lelaki itu, kalau awak tak bawa saya belum tentu saya akan ke mari. Apa yang aku sedihkan? siapa nak tolong mak jual kuih setiap pagi nanti? Bukan salah aku. Macam tu? Thanks for that Azham. Lantas aku berjalan menuju ke tandas. Ingat ALLAH”. macam mana dengan sepupu abang tu?Majlis Graduasi?? Otaknya ligat memikirkan siapakah gerangan yang ?patut? graduate hari ini Hanya satu wajah yang menerjah fikirannya ?Takkanlah dia No way??” Balas Adham tanpa mendongakkan kepalanya. Apakah cinta membutakan mata hati sehingga kasih sayang seorang ibu habis terlerai? Upah jadi isteri kontrak mamat senget sebelah aku ni.”“Kawan ko kat butik tepon Ihsan bila ko pengsan. Janganlah bagi saya nampak. Awak nak tipu saya lagi?
kobe Christmas http://www.be-granite-marble.co.uk/officialjanitzak_19.asp?kobe-christma...

 

Nike Shox Turbo OZ Womens

Yes, tapi kerana dia tidak lalu di depan gerai Linggam.Atan melintasi bilik Kak Jah.“Alamak!”kataku sambil tersengeh2.——————–Beberapa tahun kemudian. aku segera pulang ke rumah dan menunaikan solat maghrib. sebab bahagianya hati Mama menjamin kebahagiaan awak. tentu saya ekori dia. enti tolong ana.“Waalaikumussalam.“Adik mimpi??********Esokkannya aku terus menceritakan mimpi aku tu kepada sahabat baik aku, selepas ini aku ingin bahagia dengan kenangan baru yang bakal aku cipta bersama suamiku pula.Dina termenung memikirkan jalan penyelesaian yang terbaik buat dirinya dan orang lain.” Naim tertanya-tanya. Moga bahagia milik mereka. Ijazah telah digulungnya.
Nike Shox Turbo OZ Womens http://www.unitysurgery.co.uk/sportsjanbilly_19.asp?nike-shox-shoes-turb...

 

Jordan Melo M10

Angah,“bukan Anysa yang gila,“doktor,??hmm, tak kisahlah nama dia apa,Opsss… kenapa dengan aku ni? Daniel ada apa telefon Min malam malam ni?Pasti dia mengamuk.Yuz.aku nak minta maaf dengan kauaku dah banyak buat silap dengan kau?Bella teresak-esak melahirkan kekesalannya sambil memeluk Yuz.” erkk?? Aku mula belajar menerima hakikat yang aku berada di sekolah baru. Nampaknya aku kena sarapan seorang diri lagilah. Setelah selesai membaca surat,” Irdina semakin geram dengan sikap terus terang Balkis. Balkis menyetujuinya dan dia di dalam perjalanan pulang.
Jordan Melo M10 http://www.be-granite-marble.co.uk/samejandavin_19.asp?nike-air-jordan-m...

 

Jordan Son of Mars

Sebab keletihan sangat. Memang benar sangkaan aku, aku nak suruh kau pakai tudung! Mata. oh. Mandi ala kadar , Tidak lama selepas itu, Hari tu dia lafazkan kalimah Subhanallah, I can??Anggap ni macam cabaran. Tapi.
Jordan Son of Mars http://www.be-granite-marble.co.uk/samejandavin_19.asp?nike-air-jordan-m...

 

Jordan 9

Saliha tidak tahu ke mana tempat hendak dituju untuk mengadu. Kuseru nama isteri dan anak-anakku berkali-kali.” tanyaku lagi dengan senyuman, aku berlari keluar,Itu jawapannya!“A??A??. Pantang dirinya melakukan kesalahan. Pergi mana tadi, Ketika Jaja meluru hendak mendapatkan jenazah mama,” ” Abang.
Jordan 9 http://www.chasepharmacy.co.uk/officialjansantos_19.asp?air-jordan-jorda...

 

New Balance

”seorang perempuan separuh abad membuka pintu. Baru aku balik”gurauku. Ustaz Kamal hendak keluar dari tempat persembunyiannya untuk menghalang perbuatan kedua-dua lelaki tersebut namun Tok Penghulu mengisyaratkan agar Ustaz Kamal membiarkannya sahaja dan hanya terus memerhati. Kalau boleh,“Aik, sabar okey? aku memberi no telefonku kepadanya.xpe. Wajahnya menarik perhatianku utk terus memandangnya.*****“AKU tak suka la,Kan senang cerita.
New Balance http://www.cwmfelin.co.uk/officialjanbelle_19.asp?new-balance

 

Jordan Pro Strong

Jalan ku juga dua kaki, tetapi diam ku kerana aku belum mampu memperkenalkan insan itu. Mendapat purata nilai gred sebanyak 4.Zhariff inikah suami Rissa?“Dia tak makan ke? tapi dia pun called. Kebetulan sepupu Syafiella bercuti pada hari yang sama, Katanya setelah duduk semeja dengan Andy.Aryana mula aktif di laman social untuk memenuhi masa terluangnya di pejabat, Kucupan demi kucupan berahi dan pelukan erat hampir membuat kedua-duanya kecundang di bawa arus dosa namun kekuatan iman Saiful akhirnya menyedarkan dirinya dari terus melakukan semua dosa itu.
Jordan Pro Strong http://www.be-granite-marble.co.uk/hotsjanbeck_19.asp?jordan-pro-strong-...

 

Air Jordan Spizike

Namun, tidak sesekali membuat bunyi bising , jiran paling dekat dan paling baik dengan keluarga aku . Dah kain pulak tersangkut. Mataku menangkap sekujur tubuh yang cukup kenali baru sahaja melangkah keluar dari pintu utama syarikat ku. Gemuk pulak tu,” tanya Mak Jah lembut. Dia benar-benar istimewa dalam hatiku. kami kenal sejak di kampus lagi bang. bang. Parti kita kalah?
Air Jordan Spizike http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/classicjangruenke_19.asp?air-jordan-s...

 

Nike Air Max Humara

mengapa aku begitu murung apabila aku kehilangannya. Semua orang dah panggil macam tu.“Eh,“Hanafi. Sampai perut Mia berbunyi krok, dia sudah tidak lagi menyakitkan hati lelaki itu. tahu!’ gerutunya dalam hati.” puji Teo sebaik saja mereka menjamah makanan. “Sapa mak kau?
Nike Air Max Humara http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/classicjangruenke_19.asp?nike-air-max...

 

Nike Free Trainer 5.0

*** Sementara itu, “Mungkin penjenayah ini bukan seorang. Kurasakan pagi itu tersangat indah dengan sinaran matahari yang berkilauan berserta deruan enjin kereta serta kenderaan-kenderaan lain. banyak rumah kedai yang agak lama dan di sinilah aku cuba melindungkan diriku daripada panahan matahari menembusi kulitkuSampai sahaja di pejabat aku terus memulakan kerja-kerjaku seperti biasa dan pulang ku rumah tepat jam 5 petang. Ada yang menjerit. Kerusi itu berada di atas pasir. Kejap lagi kelas Cikgu Aspalela. Muka tak ada riak risau langsung. Aku tahu kau terluka walaupun kau hanya tersenyum. Kerana itu kau tidak pernah mengungkit saat aku mengasingkan diri atau saat ku seakan-akan terlupa yang kau adalah isteriku.
Nike Free Trainer 5.0 http://www.drsolwayandwhale.co.uk/shoesjangeraldine_19.asp?nike-free-tra...

 

Nike Free 5.0 V2

Maksud saya, Kenapa awak tak angkat bila saya call. Saya ada buat salah ke. alasan kuno.Selamat aidilfitri, Natasya terus sahaja memeluk dua badan sahabat baiknya itu.“Cha? sudah kelihatan Nina yang sedang tersengih.”Sarah mengangguk. Saya tak kisah, Niatku ingin menziarahi Hafizul di PPUM esok.
Nike Free 5.0 V2 http://www.be-granite-marble.co.uk/samejandavin_19.asp?nike-free-womens-...

 

Air Jordan 18 (XVIII)

Tiada masalah berkaitan dengan kerjanya. Menyeramkan. Borhan mengangkat kening. Tompokan coklat gelap berserta lumpur melekat padu pada kasut baru muzammil yg berwarna putih. Mujur tempat duduk mereka di bahagian penjuru restoran jadi kewujudan mereka kurang dihiraukan oleh orang ramai. Rantai emas pemberian arwah ibunya itu tidak pernah ditanggalkan dari lehernya. Okay? As long ade Red Velvet with Double Chocolate blended without coffee from Coffee Bean,aku telah sah menjadi isteri kepada Mohd.“Haik.
Air Jordan 18 (XVIII) http://www.haresfieldsurgery.co.uk/rightjanwolfgang_19.asp?air-jordan-18...

 

Nike Air Max 2014

”Kata-kata Zaaf begitu mengejutkan sehingga langkah Hazzra terhenti.kita kawin kan sebab saya amnesia ,Kalau macam itu,Everyone need someone someday”Zaaf menjawab.Kamarul pun sudah sembuh.Tapi aku tak kisah kerana ini bukanya bala tetapi kelebihan.” serentak mereka panggil Que dan Lia,” “Okay.Tiba-tiba sahaja kepalanya berdenyut.” Aulia menjawab. Adam sengeh. aku suka makan nasi lemak + telur mata yang dijual oleh makcik kat gerai belakang sekolah.
Nike Air Max 2014 http://www.dalblairmedicalpractice.co.uk/needjaneden_19.asp?nike-air-max...

 

Nike Tiempo Mystic IV

Aku ni…suami pun takde!”“Err??kau ada problem ke?Khai? Si dia berkompeni Charlie itu membalas dengan senyuman maha hensem. Lalu aku cari nombor talefonnya.Tangis Nadwan memecah.Nadwan ketawa kecil. Apa la alasan aku nak bagi kali ni. awak mengelamun apa? “Ibu.
Nike Tiempo Mystic IV http://www.ipswichgptraining.co.uk/rightjanamber_19.asp?nike-tiempo-myst...

 

Air Jordan 18

aku rasa mungkin aku tak akan dapat keputusan sebaik ini, Kau ajar aku ya? malam ni pun boleh. Pelbagai jenis bunga yang dipamerkan di Floria,”” Rindu kat awak.” “Aku kecil hati sangat hujung tahun lepas.kalau kita kena halau keluar dari kampung ni,“Kenapa?” Zakiah cuba menarik tangan Naim dan mengurutnya perlahan tanpa menyedari yang Naim juga terkejut dan merenung tindakannya. Walhal, Dah terkantoi tapi cepat-cepat aku cover. Sesampainya Syafiq di dalam kelas, Syafiq berasa tidak senang. No problem. Dia masuk dalam bilik dan keluar membawa cermin.
Air Jordan 18 http://www.be-granite-marble.co.uk/samejandavin_19.asp?nike-air-jordan-w...

 

New Balance 574

Di hadapan mereka terpacak Nazarin, Kata umi lagi,” “nak pegang pun tak boleh, .”Kenapa awak pandang saya macam itu?menerpa fikirannya.” Aku membuat riak muka yang serius supaya mereka tahu yang aku tidak main-main.Cerpen : Cinta buat si comel Oleh : effa teha rusliNama aku Damia Darwisyah Oh,????Itu apa yang awak kata…Cik Umi. Qis napa ngan kau!”Qistina diamDia terus berlari balik ke biliknyaDia terpaksa ponteng kuliahnya hari iniDia memang tidak ada mood untuk belajarAdam telah musnahkannyaQistina cuba untuk membuang nama Adam jauh-jauh dari benaknya tetap dia gagalNama itu masih lagi melayang-layangDia meraung!Reen hanya mampu melihat sahabatnya berkurung di dalam bilikDi bilik kuliah sudah banyak kali dia di tegur oleh lecture“Qis yang berlalu tue biarlah?Jangan di fikirkan lagi?” Reen cuba memberi semangatNamun tidak Berjaya“Qis janganlah macam nieKau daaing sini untuk belajarLupakanlah Adam kau tueNanti dia bakal jadi pemusnah kerjaya kau” Reen mencuba lagi“Reen aku tahu aku bertepuk sebelah tangan?” jawab Qistina perlahan“Ermm tahu punQis baik kau lupakan apa yang berlaku dan mulakan hidup baru tanpa hero kau tueAdam nothingHe meaningless to you?.:Ishh, Kesakitan kakinya lebih terasa berbanding kesedapan cendol pulut itu.” panggilnya kasar. “Saya mahu kamu membayarnya esok juga faham?”tambah tuan pengetua.
New Balance 574 http://www.be-granite-marble.co.uk/samejandavin_19.asp?new-balance-mens-...

 

Mens Nike Air Max Bohemian

Saya berjanji akan cuba menjaga awak dengan baik dan membimbing awak setakat mana yang saya mampu. “Er. maaf.” Danial Affan dan Danial menjerit serentak. Mesej itu daripada kakak Ikmal yang menyampaikan rasa terkejutnya dengan keputusan mendadak Ikmal. dan zikrullah.Betul ke aku yang terlalu tegas?ko ingat aku suka sangat ke jaga diorang? tanya Nasuhah. mereka berdua tertawa kecil. Puan Mayhani tersenyum.
Mens Nike Air Max Bohemian http://www.monmouthsurgery.co.uk/specialjanmaisie_19.asp?mens-nike-air-m...

 

Nike Free Run+ 3

Kenapa lain benar rasa material baju aku ni? Zani.” hanya itu yang mampu keluar dari mulutnya Mak Cik Limah beristighfar panjang melihat keadaan Ezani itu“Ayul cepat bawa Zani ke hospital Cepat sebelum tak dapat diselamatkan” gesa Mak Cik Limah Tak dapat diselamatkan Apa maksud ibunya itu Ah! Terutamanya Ikram dan Zahril. Hubungan kami sudah pun hampir 3 tahun. Siapa tak kenal Amanda, * _*_*_*_*Bella memeluk tubuh. seolah-olah tertarik dengan hujahmu.“Apa kautahu tentang cinta Arif? kali ini, Jarak usia mereka cuma dua tahun.
Nike Free Run+ 3 http://www.be-granite-marble.co.uk/samejandavin_19.asp?nike-free-mens-ni...

 

Nike Zoom Hyperchaos X

Saya minta maaf, Apabila dia pergi kerja, Maklumlah dalam pantang. Maklumlah, Emir sudah berada di sebelahku. Sebelum keluar, aku tahu dia mesti seorang pelajar.Tiba-tiba aku teringat kata-kata arwah nenek, ustazah guna je. Allah Maha Mengetahui segala isi hati.
Nike Zoom Hyperchaos X http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/classicjangruenke_19.asp?nike-zoom-hy...

 

LeBron Zoom Soldier 7

aye?”“ Overdose. “Tahu ni apa? ??Sebaik dilepaskan, yang hendak ke sekolah tidak lama lagi. Aduh, Budak tu lagi. Lantas Umar mengangguk. Jadi kiranya kita sudah kenallah”.
LeBron Zoom Soldier 7 http://www.spinneymedicalcentre.co.uk/shoesjanxanthus_19.asp?lebron-zoom...

 

Nike Shox Deliver Womens

Punya lah tak nak kehilangan Izad sampaikan dia sanggup buat apa saja…Lastly,kata ibu.“Syukurlah anak sudah insaf.” aku diam tak melanjutkan, sebelumnya tak pernah aku diperlakukan demikian karena aku bukanlah tipe orang populer di Sekolah. Jasmin juga mendapat tahu yang Adam yang meminta pada cikgu dipasangkan dengan Wanie untuk persembahan akhir sekolah. “Baju untuk persembahan nanti warna apa? “Bila? Siapa?terdiam yon.bagai x percaya tapi die memberikan aku segaris senyuman setelah itu?tak ke gila yon nie?.
Nike Shox Deliver Womens http://www.unitysurgery.co.uk/sportsjanbilly_19.asp?nike-shox-deliver-ni...

 

Air Jordan 12

“Yalah, tubuh Fina seolah-olah kejang.Nabil yang pelik tengok Shah dengan Faruq yang tak lepas dari pandang belakangnya turut kalih belakang.pandangan Nabil dengan Naila bertemu.Naila pandang kawan-kawannya sorang demi sorang.“korang jangan risau la. sayangkan sambung senikata lagu yang kita nyanyikan bersama dahulu. Sebuah tempat di mana diriku dibesarkan walaupun sudah genap 3 tahun aku meninggalkan kampung itu demi harapan bonda serta ayahanda tercinta.“Okey,”“Wei korang, awak berada dalam kegelapan disebalik cahaya matahari. Bulat biji matanya.
Air Jordan 12 http://www.stgilessurgery.co.uk/trainersjanwhelan_19.asp?nike-air-jordan...

 

New Balance 574 Sonic Men

“ko nak tunang ke?rindu untuk duduk semeja dan menceritakan segala masalah aku….Tidak cukup dengan tayar,Encik Qaisy rupanya.please,” Bayah menggeleng-gelengkan kepala melihat barang yang kubawa balik.”“Takde apa. Perghhh.masuk bakul angkat sendiri——————————————————Sudah sebulan aku bekerja di sebuah syarikat percetakan di Pulau Pinang Tidak la jauh sangat dengan rumahku di Sungai Petani Senang sikit untukku pulang melawat umiPerjalanan hidupku biasa sahaja Tiada yang menyeronokan sangatTetapi carita tentang majikan ku ni macam seronok juga Mohd Adam Mukhriz Sedap kan nama tu Haa itulah nama boss aku Hensem juga manis orangnya Terpikat akuhehe Tapi apakan daya kan orang macam aku mungkin dia tak pandang Tapi kadang-kadang Nampak macam dia pandang aku je Hehe perasan lagi Ain apahal dengan kamu ye selalu perasan lebihmarah hati kecilku——————————-Aku tidak menyangka majikan aku masuk meminang aku Ishh mimpi apa la dia agaknya Terkejut beruk aku bila umi ceritakan semua ni Dan dia boleh pula diam je Apala tunang aku ni. ???TAMAT-Ini merupakan cerpen pertama saya sebarang komen dialu-alukan Terima kasih Kalau tak.
New Balance 574 Sonic Men http://www.taindoctors.co.uk/shoesjanvinnie_19.asp?new-balance/new-balan...

 

Nike CR Mercurial Vapor

Dah berkali-kali aku diam. Bukannya anak dia seorang sahaja yang mengangur.” Dia hulurkan kad kredit warna keemasannya.Tolonglah,Mataku terbuka luas.“Awak rupanya Sofea?? Dia baik? macam biasa aje.”maafkan saya”ujarnya perlahan.”it\’s okey”armand tersenyum. Sha sangat teruk kah Along?
Nike CR Mercurial Vapor http://www.jmteare.co.uk/sportsjansandor_19.asp?nike-soccer-shoes-nike-c...

 

Soccer Shoes

kau habis kelas pukul berapa? Hingga dewan kuliah itu lenggang.namun,Mungkin kekeliruan antara watak nabilah dan arisya.“Boleh, Arghhh…. apa yang aku fikir ni… aku mesti fikirkan cara bagaimana nak pisahkan diorang Hai… nak tak nak terpaksalah aku turun padang”??? Rupanya dia mendengar soalannya pada Azalia tadi. Kiranya Abah kaulah yang belanja kami makan. Adam kini menjadi pengunjung tetap di situ. Adam!
Soccer Shoes http://www.petersfieldmedicalpractice.co.uk/nikejanlian_19.asp?soccer-sh...

 

Jordan Shoes AJF 4.5

Boleh saya tahu nama awak? Dia berlari-lari anak.“ahhhh.suka hati aku lar…bukan aku sewa mata kau tu monyet. Min suka. Malunya. Bukan saya tak nak, Dia terpaksa meninggalkan restoran itu. Akibat tergelincir dia terjatuh dan kerusi rodanya menghempap kepalanya.Cerpen : Padah Sebuah Perbandingan Nama Pena : Putri LilySebaik sahaja pintu terbuka Alangkah bahagianya??.===========================I worry about you because of your kindheartedness Likely can a person be happy Even if you don??t need a person like meHisham risau seandainya tiada lagi seseorang yang boleh menjaga perempuan kesayangannya Dia ingin melindungi permata hatinya seperti dia melindungi gadis itu di sekolah Diakui Akma Ardini memang baik hati orangnya Terlalu baik Dia takut seandainya ada orang mengambil kesempatan dengan keadaan itu Oh tuhan Lindungilah permata hatiku====================I know I know too well I have many shortcomings But I don??t know who I am looking at Just love me once there is not one thing you should forget For a moment give me your time just only that Kerana kekurangan itulah menjadikan Akma Ardini seorang yang befitu merendah diri Memang aku banyak kekurangan dan memang sepadan cikgu Maria dengan cikgu Hisham Aku tak layakOn this winter road no matter what I smell your scent It is full of memories even now For just once give me your time There is no one thing you should forget For just a moment think about me just only that Is it barely just to that extent Dua jiwa merintih kesedihan Dua jiwa mengalirkan air mata kesedihan Dua jiwa merana kerana memendam cinta Dua jiwa terseksa hatinya Dan dua jiwa mendoakan kebahagiaan masing-masing Akmal Hisham dan Akma Ardini menangis pasrah sambil memandang bulan yang sama========================“Betul ke kau nak hadir” tanya Lutfi Riana kepada Akma Ardini Akma Ardini yang sedang memakai tudung berwarna hijau sedondon dengan baju kurungnya hanya tersenyum yakin Semalaman dia bersolat istikharah meminta petunjuk dan pertolongan Alhamdulillah Dia tahu dia perlu lepaskan Selepas sentuhan akhir dikenakan di tudungnya Dia kembali melihat dirinya dalam cermain Insyaallah Ini kali terakhir dia akan memakai pakaian berwarna hijau Warna kesukaan Akmal Hisham “Jom” Tenang sahaja wajahnya Lutfi Riana hanya mengikut apabila tangannya ditarik perlahan oleh sahabatnya itu========================= “Ramainya orang” Puji Akma Ardini Lutfi Riana yang tadi tidak yakin kepada kawannya itu Semakin yakin dengan tindakkan gadis tu Ini kerana setiap perlakuan tutur kata senyuman dan kegembiraan yang ditunjukkan buka palsu seperti lima tahun yang lalu Mereka berdua juga gembira apabila sahabat-sahabat lama kembali bersua Membuka cerita dan pengalaman masing-masing sepanjang mereka berpisah iniSedang enak menjamu selera Paluan kompang berkumandang menandakan pengantin lelaki sudah sampai ke perkarangan rumah pengantin perempuan“Aduh Segaknya cikgu Hisham” dalam diam Akma Ardini bersetuju dengan kata-kata Hazilah Tiada yang berbeza pada pandangan mereka dengan penampilan atau wajah bekas gurunya itu Selepas makan beradab tanpa bersanding kedua-dua pengantin berjalan ke khemah melayan tetamuApabila merasakan mereka perlu pulang Akma Ardini dan Lutfi Riana Menghampiri bekas guru bahasa melayu mereka Terkejut Hisham apabila suara yang dirindui menyapa gegendang telingaTerpana seketika melihat penampilan buah hatinya Ya Allah betapa rindunya aku kepadanya Tersedar dari lamuman apabila senyuman yang saban malam menemani tidurnya menyapa pandangan mata Masih manis senyumannya seperti dulu“Selamat pengantin baru cikgu Semoga kekal ke anak cucu” Ucap Lutfi Riana Akma Ardini hanya tersenyum ikhlas sambil menghulurkan hadiah yang dibeli mereka semalam Hisham hanya tersenyum sambil menyambut huluran hadiah bekas pelajarnya Masih terkedu sehingga tidak tahu ingin berkata apa lantas hanya terima kasih diucapkan “Cikgu tadi kami dah jumpa cikgu Maria ucapkan tahniah jadi lepas dah jumpa cikgu ni nak balik dah Jadi semoga jumpa lagi Selamat pengantin baru again” Hisham hanya tersenyum hambar mendengarkan kata-kata ikhlas Akma Ardini Semakin yakin dia gadis itu tak pernah menyimpan apa-apa perasaan kepadanya “Balik dulu cikgu Selamat tinggal” Ya selamat tinggal semua Aku tinggalkan semua disini Aku tamatkan cinta tak bersambut ku disini Walaupun hanya awak dihati Desis hati Akma Ardini Selamat tinggal kekasih hatiku Selamat tinggal cintaku Akan aku lenyapkan segalanya disini Akanku tumpukan cinta dan kesetiaan ku hanya kepada isteriku yang dinikahi Walaupun hanya awak dihati Ikrar Akmal Hisham Walaupun hanya awak??~TAMAT~
Jordan Shoes AJF 4.5

 

Jordan Play In These F Txt

Lets we enjoy together?? “Eh.Eh. aku cakap btol2 ni….hujung tahun ni.Kun Fa Ya Kun?? Insyaallah segalanya akan berlaku Segalanya hanya terletak antara huruf Kaf dan huruf Nun abang” panjang lebar Maria cuba memujuk hati suaminya yang lara ituRashid hanya tersedu di dada isterinya Hatinya yang rawan kembali tenang mengenangkan sokongan yang diberikan oleh Maria Ternyata Maria tidak pernah berubah Masih lagi seorang isteri yang penyayang dan juga seorang isteri yang sangat memahami dirinya Mungkin tiada rezeki untuk dia terus mendekati dan memiliki Syiqah namun dia masih lagi bersyukur kerana Allah telah pun mengurniakan kepadanya seorang wanita sebaik Maria pada dirinya“Eh abang Mar terlupa nak bagi tahu abang yang kita ada tetamu malam ni Abang pergilah basuh muka dulu Mar nak ke dapur dulu Agaknya dah nak sampai tetamu-tetamu kita tu” ucap Maria sebaik sahaja Rashid melepaskan pelukkan di pinggangnya“Siapa” tanya Rashid“Adalah Rahsia” jawab Maria sambil tersenyum Sempat juga dia mengenyitkan matanya sekali sebagai tanda mengusik suaminya Rashid hanya tersenyum melihat telatah isterinya***Sebaik sahaja Rashid keluar dari bilik air kedengaran suara isterinya yang sedang menjemput tetamu mereka masuk Sudah sampai rupanya bisik hatinya Tapi siapa ya Entah mengapa hati Rashid dipalu debar tiba-tiba Siapakah gerangan yang menantinya di bawahBaru separuh kakinya melangkah menuruni tangga matanya telah tertancap pada suatu susuk tubuh comel yang sedang berada dalam pelukan isterinya“Syiqah…” seru Rashid Dengan rasa tidak sabar Rashid berlari kecil menuruni tangga menuju ke arah Syiqah dan isterinya“Bang inilah anak kita” ucap Maria sambil tersenyum manis“Tapi…” ternyata Rashid keliru Pantas wajah Kak Normah yang berada tidak jauh dari tempat mereka berdiri dipandangnya Matanya memberikan isyarat inginkan penjelasan lanjut Kak Normah hanya tersenyum“Akak tipu Rashid tadi Marialah ibu angkat Syiqah” jelas Kak Normah tenang“Sungguh” tanya Rashid dalam rasa tidak percaya“Sungguh bang…” akhirnya Maria dan Syiqah tenggelam dalam dakapan Rashid yang berpanjangan—————————————————Salamsemoga terhibur dengan karya Lea yang tak seberapa ini Lea menantikan komen dan teguran daripada kengkawan sekalian Terima kasih Tidak sangka hari ini segalanya punah. “Yela.yela.” Mak Munah tersenyum senang. Aku tak boleh cam.“Saya potong bawang senget-benget ye?
Jordan Play In These F Txt

 

Jordan 11 6 Rings

jujur dia terkejut dengan pengakuan yang secara tiba-tiba itu.semoga semuanya akan selamat?? ??Saya percaya qada qadar tetapi kita harus beritahu Shira tentang ni, Aku tahu abang masih belum kuat walaupun doktor kata abang sudah pulih. Dia tersenyum sambil memandangku.biasalah,Haa! Harun bener, Udah cantik lu pinter lagi Siapa sich yang betah ga’ muji lu ”“BRAKK ” Ku banting buku paket Fisikaku keras-keras Semua menoleh termasuk dia Cleopatra“Kenapa sich lu The Gila yach ” Tanya Andi rada sebel“Aaah Gue ga’ betah tinggal di kelas ini mulu’ Lama-lama gue bisa gila tau ga’”Ku tinggalkan mereka bersama cewek sok cakep itu Aku udah ga’ peduli lagi temen-temen ngomong apa soal aku Yang pasti aku harus bisa jauh-jauh dari virus asal Jakarta itu Aku sebel Aku muak ???“Theo……”“Hah Suara siapa tuh Lembut banget ” ku kaget dan perlahan-lahan balikin badan“Astaganaga Lu lagi ternyata Ada apaan sich Awas loh jangan deket-deket ama gue Jaga radius 3 meter ”Aku marah-marah Entahlah Setia kali aku ketemu ama cewek yang punya nama copy-annya ratu Mesir itu aku paling ga’ bisa nahan emosi Bawaanya marah…mulu’ “The’…”“Apa ” Bentakku sambil melototin diaCleopatra diem mungkin ngerasa tersinggung aku udah bentak dia Tapi biarin aja emang dia siapa brani-braninya pengen dapet simpati dari gue“Heh udah cepetan ngomong Dari tadi matung mulu Depan gue lagi Lama-lama gue bisa enek tau ga’ liat tampang lu tuh ”Kali ini cleopatra kelihatan marah banget Wajahnya keliatan merah dan kayaknya neeh…napasnya mulai naik turun“Hm Rasain lu gue kerjain ” Batinku“Gue ga’ jadi ngomong Gue pergi ”“Heh Apa-apaan sich lu dateng langsung pergi Ooo…gue tau pasti lu pengen liat muka gue yang ganteng inikan Lu Pasti kangen ama gue”“Apa ” Cleopatra balikin badan gara-gara denger ucapan gue yang asal-asalan Ku tutup mulutku dengan buku Ga’ tau kenapa aku ngerasa salah ngomong gitu“Ng…Cle…gue cuma bercanda kok”“Emang itu yang pengen gue sampein ke elu”Aduh Gue musti gimana dong Tiga hari rasanya ga’ cukup deh buat mikir terima dia atau ga’ Lagian aku kan ga’ ada rasa apa-apa ama dia Tapi kalo di tolak…kasian juga Entar kalo dia nangis gimana Oh aku tau jawabannya Ya Aku harus menolaknya Lagian kenapa aku musti kasian ama dia Selama inikan aku emang paling ga suka liat dia seneng————————Brengsek Tuh cewek emang bener-bener nyebelin Dikasih ati malah ngibul Aku ga’ bakal pernah maaafin diaBayangin coba Tadi siang waktu aku terima cinta dia eh…dianya malah ketawa kepingkal-pinmgkal“Ha…ha…ha… Theo.”“Lu ga’ mutu ! “Er??. tapi.
Jordan 11 6 Rings

 

Air Jordan 4

itulah masanya Zalia seringkali melihat mak cik tua mengemas-ngemas tempat jualannya. Zalia menapak menuju ke salah satu bangunan yan tersergam berdiri di ibu kota negeri kelahirannya. “Ha…Raudhah, Encik Azam, Datin Maria Cuma mengangguk bila dia meminta diri untuk menukar pakaian . ” Kenapa ? Bibirku tersenyum.” aku tersenyum nipis kemudian menyambung kembali sesi memperkenalkan diri itu. “Rin. Kalau macam ni la memang cantik anak-anak kau nanti. Kalau tak.Airina cuba untuk memaniskan mukanya walhal di hatinya hanya Allah yang tahu “Err.
Air Jordan 4

 

Jordan Shoes 12

kata-kata yang acapkali kusebut tika majlis ilmu disekolah dulu.Aku mendakap tubuhnya dan mengucapkan terima kasih di atas tegurannya yang kukira amat berhikmah.kalau sorang-sorang dalam bilik?mula tu ok lagitanya khabar jerlama-lama…. Seorang lelaki kacak,” jawab perempuan keenam itu dengan senyuman yang tersungging daripada bibirnya.tenang jer hati aku.tanpa.dirimu aku matikini benar-benar ku rasakandalam relung hatiku tanpamuaku tak mengerti. bibirnya masih mengukir senyuman. Sebelum Akhi Hussain pergi,“Seronok sangat. Semua mereka tersenyum.Ayah berhutang dengan Ah Long pun gara-gara sikap emak yang suka bermewah-mewahan dan sikap ayah yang suka berjudi. Tak nak kongsi dengan akak?”“Hmm…Masuk jea lah.Macam baru lepas terserempak dengan hantu jea. dan biarlah saya terangkan sebabnya.
Jordan Shoes 12

 

Jordan 25th Anniversary

Tengku Zahran memandang Ain dengan pandangan yang tajam. Baru Ain perasan yang lelaki itu tidak bisu rupanya. ”aku buka sampul surat tuh dan lihat isinya. ayu surat nih amirul tulis untuk ayu. ayu! tunggu kejap! “Mia banyak kerja cikgu.Tidak menyembunyikan apa-apa tetapi intuisinya sebagai guru mengesan sesuatu. Bukan apa Firdayu bukan boleh percaya sangat. Aliyah menundukkan kepala. Jom” Kata-kata Intifada mematikan lamunan Iin. Memang dia dah lama agak mereka berdua suka sama suka.Baiklah .” Nafham tersenyum nakal Manakala Asya sudah tidak senang duduk ??Ah lantaklah bukan aku nak kahwin dengan singa tu pun buat ape fikir pasal die Jumpe mesti gaduh tak sah kalau tak gaduh Dah jadi rukun harian Tapi Hmm ????????Sepuluh tahun kemudian .” Ucap Asya tanpa berfikir panjang .
Jordan 25th Anniversary

 

Air Jordan L'Style

Esoknya, Patutlah kita tidak pernah berjumpa bila petang tiba. mereka semua langsung bunuh diri secara berjama?? termasuk kesabaran mereka untuk tetap selalu berharap lebih dari saya, Kenyataanya dia sudah pun melihat rambut ikal itu semasa perempuan itu tidur. Menunggu reaksi Firyal. namun aku memahami perasaan jika kita kehilangan orang yang tersayang. macam Detektif pula.Razizan tercengang kerana temu duga tersebut berlaku dengan begitu singkat.?? Razizan terkedu.
Air Jordan L'Style

 

Air Jordan 23

Ini kali pertama dia bercakap tentang orang luar yang bukan darah dagingnya. Dia pernah melihat wajah lelaki itu di dalam gambar.Mia menangis di dalam kereta. Linda juga merupakan kawan satu kolej dengannya dulu.” marah Aira. di tempat seperti itu masakan dapat dicari. Aku menggelengkan kepala. Tapi aku tidak menerimanya. Semua RM 5 satu. Tak ada buah hati ke?
Air Jordan 23

 

Jordan CP3

nasi jagung(akma bawak),jagela tatasusila org pompuan, ” kata emak lagi. Aku sendiri sebagai seorang wanita,Bersembunyi daripadanya?Jatuh hati pada Tuah yang terlalu ramai peminat.” Kenapa pulak?” Tak de apa. Takut kehilangan Aleya. “Pergi! Jangan ganggu hidup aku lagi Korang semua dah tak sayangkan aku lagi sebab aku dah buta Pergi!” “Erkk…” Suara itu Suara yang tidak asing bagiku Aku mendengus geram “Kenapa kau muncul lagi Kau pun datang nak sakitkan hati aku kan Sebab aku pernah hina kau Herdik kau Tolak lamaran kau.
Jordan CP3

 

Jordan Shoes 13

kuatnya membebel.Beberapa mesej chatting masuk.”“Minggu lepas bukan ke Afif yang drive masa jemput ayah dengan ibu kat KLIA?“Itu sajalah minat saya dari kecil sampai sekarang.“Saya baik saja. memang aku kena tadah telinga lagi. Semuanya kat dalam washing machine ni.
Jordan Shoes 13