Føj til favoritter Del Send
Restaurant og café | 14/11/12

Nu rykker Tisvilde Bistro til København

  • Restauratørerne Anders Buhl (th.) og Kenn Meier på kajkanten overfor den nye Tisvilde Bistro Hellerup. Foto: Uffe Kongsted

    Restauratørerne Anders Buhl (th.) og Kenn Meier på kajkanten overfor den nye Tisvilde Bistro Hellerup.

    Foto: Uffe Kongsted
Succesbistro rykker ind i Tuborg Havn i Hellerup med plads til 300 spisende gæster.

...

Hvis festen ikke kan komme til Tisvilde, så må Tisvilde jo komme til festen. Sådan kunne man fristes til at tro, at Anders Buhl og Kenn Meier tænkte. De har allerede god succes med Tisvilde Bistro oppe i det nordsjællandske sommerland. Faktisk så meget, at mange gæster har krævet dem ind til byen. Så det har de to ejere tænkt sig at gøre.

Torsdag d. 15. november åbner de derfor deres nye sted, Tisvilde Bistro Hellerup, som kommer til at ligge i shoppingscentret Waterfront i Tuborg Havn. Her er planen at importere den gode sommerstemning fra Tisvilde.

'Vi åbner i Hellerup på utallige opfordringer fra gæsterne i Tisvilde. En stor del af dem bor i københavnsområdet. Og de var noget slukørede over at sige farvel til det hele, når sommeren var ovre. Det råder vi bod på nu, og glæder os samtidig til at byde nye gæster velkommen her', fortæller Anders Buhl.

Bistroen tilbyder klassiske og moderne bistroretter, som stamgæster kender dem fra Tisvilde. Derudover satser de også på take away, natbar, intimkoncerter samt andre kulturelle arrangementer, der kan give liv til havnen. Hver anden uge vil den for eksempel stå på 'torsdags - øveren', hvor Antonelli Orchrestra og den altid hemmelige solist vil stå for en rebelsk og utilregnelig aften.

Fredage og lørdage bliver Tisvilde Bistro Hellerup hen af aftenen omdannet til en moderne bar for voksne over 30, der kan fornøje ørene med djs som Jean Von Baden. Og hvis man fortsætter i en all-nighter kan man efter festen gå direkte ombord i den brunch, som er på menuen hver lørdag og søndag.

'Med plads til 300 spisende gæster ude og inde vil vi gøre bistroen til et markant og aktivt indslag i Tuborg Havn. Vores mål er, at gæsterne virkelig føler sig hjemme og har det dejligt, uanset om det gælder en hurtig kop kaffe, et større selskab eller en kærestemiddag. Her kan de læne sig tilbage og koble af med byens flotteste udsigt til kanalens løb mod det blå Øresund', siger Anders Buhl.

Hvad: Tisvilde Bistro Hellerup
Hvor: Tuborg Havnevej 4, Shoppingscentret Waterfront i Tuborg Havn
Hvornår: Åbner torsdag d. 15. november

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

BistroBistro på Hovedgade i Tisvildeleje

Til ledelsen hos Bistro Bistro

Fucking flabet
Det var min datters kommentar til vores oplevelse i lørdags, da vi spiste frokost på Bistro Bistro Hovedgade 66b i Tisvildeleje.
Vi ankom kl. ca. 13 for at spise lidt frokost, som vi også med stor fornøjelse havde gjort sidste år et par gange, bl.a. i september, hvor vi havde rost bistroen til skyerne.
Men jeg skal love for, at jeg denne gang kom ned på jorden!
Vi ventede lidt, men da tjeneren ikke virkede syndelig opmærksom, fangede jeg ham og spurgte om vi blot kunne sætte os, hvor vi ville. Ja, ja sæt i jer bare, svarede han med ryggen til, hvorefter vi satte os og ventede en rum til, så kom der endelig en pige til bordet. Da min datter havde set på nettet, at der på aftenkortet var en skaldyrsservering, og vi kunne se at flere af gæsterne spiste dette, spurgte vi ind til det. Vi fik svaret at det var et særligt Sweatdeal-tilbud, men at hun gerne ville spørge i køkkenet om de ville køre en ekstra. Hun kom tilbage og sagde, at det var ok med køkkenet, men at det krævede at vi begge tog det - og til fuld pris. Det ville vi gerne, og samtidig bestilte vi drikkevarer, et glas vin til min datter og en Franziskaner til mig. Samtidig bad vi om at få postevand hertil. Drikkevarerne kom men uden vand. Ca. 3 kvarter efter kom så to skåle med muslinger a la creme - men ingen skåle til skaller, så de tomme skaller måtte vi sidde og skubbe rundt i suppen og kæmpe med at komme ned til den. Det skal siges at suppen var udmærket men muslingerne var ikke særlig gode lidt for seje, hvilket tyder på at de har 'koge' for længe. Nå, men skålene blev hentet og vi bad igen om at få vandet. Ind kom der så et halv liter postevand med to isterniger i en ikke helt ren karaffel - altså ikke isvand efter min opfattelse, som vi blev bonnet for på regningen. efter ca. 3 kvarter til 1 time kom så det skaldyrsfad som skulle gøre det ud for to portioner: et krabbeklo til deling, 4 små kammuslinger, 4 små og meger tørre jomfruhummere, aioli, creme fraiche og soyadressing samt 3 stykker tyndtskåret brød med noget grønt ubestemmeligt noget, som var blevet bagt alt for hårdt - og en lille skål med pil selv rejer. det bedste at det hele, når vi ser bort fra de friske citroner - men det er jo også næste umuligt at ødelægge en citronbåd :-).
Da vi havde spist og tellerknerne blev hentet, bad vi om regningen - og ventede og ventede og til sidst gik jeg op for at få regningen hos tjeneren. Ja jeg kommer ned til jer om lidt, var svaret, men jeg bad om at betale nu i en venlig tone. Jeg står jo med med en øl i hånden, var svaret. Ja men så er der vel en anden, der kan tage imod, svrede jeg. Igen tilbage ved bordet, kom så tjeneren med et flabet atitude, som min datter sagde, og var i det hele taget uhøfligheden selv.
Jeg skylder lige at fortælle at der ikke var særlig optaget ved bordene omkring os, men at gæsterne selv efter en rum tid hentede spisekort, og ventede og ventede på servering. Ved nabobordet, der var kommet før os, var der stor utilfrdshed med manglen på betjening og de drikkevarer, de ønskede fra kortet havde de ikke - Lørdag frokost! Fisken de fik var mørk - nærmest sortstegt og ikke i orden - jeg hørte ham sige til sin veninde, at det var ligesom sidste gang, da var det heller ikke i orden. Hun svarede at det var nærmest som om at de var til tjeneste for tjeneren og ikke omvendt. Da de lige som os havde ventet alt for længe, sagde hun irriteret til sin mandlige ledsager, og nu gik de altså op og betalte, hvilket jeg så flere gæster måtte gøre.
Pigen, der serverede ved nabobordet havde på et tidpunkt også sagt til gæsterne, at de snart måtte lukke, da ingen gæster kom om hverdagen heller ikke om aftenen, det tror da pokker med den behandling!
I bør alvorligt overveje at få strammet op både på køkken og tjerenstab! Hvad med at f..e flaben!
Ja og regningen lød på 2 skaldyrsfad 590,00 1 Hob Nob 75,00 1 franziskaner 65,00 1 isvand 15,00 ialt 745,00
Og ja navnene 5 Camilla og 33 Rasmus 24-08-2013 13:42 , hvilket ikke stemmer med betalingstidspunktet som ca. kl. 15

Med venlig hilsen
en tidligere glad gæst
Aase Rubek Colberg

 

svar til Søren

Hej Søren

Jeg beklager meget at du har haft en sådan skidt oplevelse hos os og det er jeg meget ked af.

Jeg ville rigtig gerne bede dig om at kontakte mig på km@tisvildebistro.com da jeg gerne vil undskylde for jeres aften hos os.

Med venlig hilsen

Kenn Meier

 

Forfærdelig oplevelse

Er netop kommet fra Bistroen i Hellerup. Vi var 4 voksne og 3 børn. Forretterne var fine. 2 af hoved retterne skulle sendes tilbage den ene fordi den var forkert (lam istedet for steak) og den anden var ikke stegt (fisk).
Så kom vi til gengæld ti at vente 40 minutter på dessert. Efter 3 forespørgsel kom en tjener ned og sagde han var ked af det, men vi valgte at bede om en regning da børnene knapt kunne holde øjnene åbne.
Ejeren eller chefen eller hvem han nu var sendte tjeneren ned til os med en regning hvor der var fratrukket 3 colaer.......og vi betalte stadig for 3 retter!!!!
Så kom chefen ned...vi fortalte ham at det virkelig ikke var måden at gøre det på hvortil han svarede...men i ville jo ikke have desserten....så gik vi.
Aldrig igen

 

Fy..... flødedrenge til Hellerup...

Tillykke med det - og flot billede - håber i bruger 80% fløde i retterne.

 

Byliv | 04/11/13

Vind med AOK

AOK har altid masser af spændende konkurrencer med fede præmier.
Foto: AOK.dk
Byliv | 08/04/14

Hvem skal nomineres til Byens Bedste 2014?

Årets kategorier ligger klar, men hvem fortjener en nominering? Giv dit bud, og vind fede præmier.

AOK Tjenester