Berlingske anmeldelse
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Føj til favoritter Del Send
Restaurant og café | 25/09/14

Én sølle stjerne: Jensen's Bøfhus krænker dine smagsløg

 

 

Aktuelle begivenheder:

  • Madanmeldelse Jensens Bøfhus Vesterbrogade 11 a, 1620 København Foto: Christian Liliendahl

    Madanmeldelse Jensens Bøfhus Vesterbrogade 11 a, 1620 København

    Foto: Christian Liliendahl
Madanmeldelse: Jensen’s Bøfhus har fået folkestemningen på nakken den sidste uge. Men hvad indeholder det brand, som Jensen’s risikerer så meget for at beskytte?

Da Jensen’s Bøfhus med over 50 restauranter og en omsætning lige under milliarden sagsøgte sin lille jyske navnebror Jensens Fiskehus for at krænke kædens varemærkebeskyttede navn og i sidste uge fik medhold i Højesteret, røg bøfkæden ud i en veritabel shitstorm.

Over 100.000 danskere har i skrivende stund liket facebooksiden »Boykot Jensen’s Bøfhus«. Jeg har ikke juridisk forstand til at forstå, hvordan man kan varemærkebeskytte et så almindeligt efternavn som Jensen, der deles af ca. 270.000 danskere, men jeg kan godt undre mig over, at en folkelig kæde som Jensen’s Bøfhus på den måde gør sig selv upopulær hos netop dem, som burde være deres stampublikum.

Læs også: Gorilla bliver sluppet løs i Kødbyen

Hvad indeholder det brand, som Jensen’s mener, det er værd at sagsøge andre for at krænke? For at finde ud af det, samlede jeg forleden familien for at prøvespise den filial af bøfkæden, der holder til på Vesterbrogade.

Selv har jeg (udover kædens lemfældige omgang med apostroffer – som jeg nærmest vil kalde grammatisk kriminel og i hvert fald udansk) ikke noget forhold til Jensen’s Bøfhus.

Men bøfkæden har efter eget udsagn seks millioner glade gæster om året, så noget må de – apostrof eller ej – gøre rigtigt. Så mange mennesker kan vel ikke tage fejl?

Det startede fint: en sød og servicemindet betjening viste på plads, udstyrede ungerne med tusch og malebøger og tog imod bestilling. Kniv- og gaffelskæfte samt vandglas var ganske vist i tarveligt plastic, men det var jo ikke for at beundre servicet, vi var kommet. Og maden kom hurtigt.

Fruen fik crabcakes, små panerede frikadeller med sødlig smag af krabbekød og riiiigeligt med mel, der lå i en sursød sauce, som desværre havde gennemvædet paneringen.

Jeg havde valgt treretters-menuen med det tillokkende navn »Gourmetmenu« til 249 kr., der lagde ud med en rejecocktail. En håndfuld rejer med udvandet smag lå mellem strimler af icebergsalat og en skrigende sød thousand island-dressing, der smagte langt væk af e-numre. Ikke imponerende.

Ganske ligesom vores rødvin, en flaske californisk pinot noir fra Carmel Road i Monterey til 369 kr., der serveret afkølet såmænd ikke havde gjort nogen skade.

Men her blev den serveret ikke bare lunken, men direkte varm og marmeladesød – det er første gang, jeg har oplevet en vin, der blev mærkbart koldere, jo længere den stod på bordet ved stuetemperatur!

Fruen fik kylling, hvor tomater og stykker af artiskok var garnerede tern af meget tørt kyllingebryst. Sønnike spareribs i barbecuesauce, der, så vidt jeg kunne smage, var identiske med de forstegte, Jensen’s Bøfhus leverer til supermarkeder.

Men i modsætning til dem, vi selv grillede færdig i sommerhuset, så smagte disse genopvarmede, som kom de fra en mikroovn og helt uden den forsonende let karamelliserede smag, som ordentlige grilltæsk i sidste øjeblik ville have givet.

Læs også: Overblik: her er alle madanmeldelser fra 2014

Fra Gourmetmenuen fik jeg en såkaldt whiskybøf, som – udover de tynde tændstikfritter, der smager mere af friture end kartoffel og helt garanteret kommer fra frostboksens halvfabrikatapose – serveres med Jensen’s whiskysauce, der angiveligt indeholder ægte skotsk whisky.

Den var svær at smage, for saucen var domineret af sødmen fra tomatpureé og paprika. Men whiskyen havde nu ikke hjulpet meget, for min bøf var tør og sej.

Den var nemlig skåret af tykstegen uden antydning af marmorering eller fedtkant, og fra den del af dyret kommer der ikke saftige bøffer.

Læs også: AOK Anbefaler: Fantastiske tips til din by #6

Den var bestilt medium, men den forsvindende lille stribe af lyserødt var næsten ikke til at få øje på midt i alt det grå, og så var bøffen kun udstyret med grillstriber på den ene side.

Formentlig fordi også den er leveret pre-cooked fra Jensen’s centrale bøffabrik og siden genopvarmet på Vesterbrogade. Selv den ellers så kødglade yngstedatter lod sin favoritbøf stå urørt efter at have forsøgt at tygge sig igennem det seje kød og kastede sig i stedet sammen med sine søskende over den lilla isbar med kvalmende sød soft ice og hele otte slags multifarvet krymmel ad libitum.

Jeg fik cheesecake, hvor kiksebunden i stedet for sprød var blød, og hvor ostecremen i stedet for fed fremstod underligt smuldrende – velkommen til pulverland!

Jeg forstår ikke helt, hvorfor nogen ved deres fulde fem vil forsøge at nasse på et nærmest uspiseligt brand som Jensen’s Bøfhus. Maden er simpelthen af fornærmende ringe kvalitet.

Sidste uges madanmeldelse: Det genfødte Le Sommelier er gået retro

Det er ufatteligt, at kæden ikke dagligt sagsøges af kunder, der føler, at deres smagsløg er blevet krænkede. Og det kan ikke være det i Danmark ellers altid adfærdsstyrende prisniveau, der er skyld i Jensen (med eller uden apostrof)’s popularitet, for med bøfpriser op til 269 kr. (hvis man vil have kædens australske entrecote), så kan man altså få en rib eye med bearnaise og fritter billigere på f.eks. Retour Steak.

Men måske er det den venlige betjening, der i hvert fald ikke er belastet af unødvendig vinviden eller lange foredrag om koens biodynamiske herkomst, der trækker folk til Jensen’s Bøfhus.
Den enlige stjerne dedikeres dem.

Læs også: Guide: 50 restauranter i tre prisklasser

Hvad: Jensen’s Bøfhus
Hvor: Vesterbrogade 11a,
1620 København V, tlf. 33 25 03 66
Hvor meget: vin fra 169 kr., hovedretter fra 89 kr., treretters-menuer fra 199 kr.

Læs også: Overblik: Se alle madanmeldelser fra 2014

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

Én sølle stjerne: Jensen's Bøfhus krænker dine smagsløg -

[url=http://www.mavsaddlery.co.uk/img/ugg-boots-fashion.html]ugg boots
fashion[/url]
[url=http://www.skygatetechnologies.net/img/ugg-boots-fashion.html]ugg boots fashion[/url]
[url=http://www.cambsmgoc.co.uk/img/cheap-ladies-ugg-boots.html]cheap ladies ugg boots[/url]
[url=http://www.2visions.co.uk/img/cheap-grey-ugg-boots.html]cheap
grey ugg boots[/url]
[url=http://www.mattpearcerally.com/img/best-price-ugg-slippers.html]best price ugg slippers[/url]
[url=http://www.premierteaklog.com/img/ugg-australia-sale-uk-genuine.html]ugg australia sale uk genuine[/url]
[url=http://www.the-pooch-parlour.co.uk/img/uggs-boots-cheap.html]uggs boots cheap[/url]
[url=http://www.aboutcyprus.com/img/ugg-boots-fashion.html]ugg
boots fashion[/url]
[url=http://www.redorion.co.uk/img/kid-ugg-boots.html]kid ugg boots[/url]
[url=http://www.superpro3-showerpump.co.uk/img/kid-ugg-boots.html]kid ugg boots[/url]
[url=http://www.mandysellars.com/img/cheap-ugg-shoes.html]cheap ugg shoes[/url]
[url=http://www.stephenvizinczey.com/img/cheap-ugg-shoes.html]cheap ugg shoes[/url]
[url=http://www.lindaturnerinteriors.com/img/ugg-boots-sheepskin.html]ugg
boots sheepskin[/url]
[url=http://www.kevinwoollett.co.uk/img/ugg-boot-buttons.html]ugg boot buttons[/url]
[url=http://www.crcchristhill.org/img/where-can-i-buy-ugg-boots-in-the-uk.html]where can i buy ugg boots in the uk[/url]
[url=http://www.combinedpumps.com/img/sheepskin-boot-sale.html]sheepskin boot sale[/url]
[url=http://www.phone-for-a-loan.co.uk/img/ugg-boots-sale-uk-cheap.html]ugg boots sale uk cheap[/url]
[url=http://www.asmisoft.co.uk/img/ugg-boots-uk-kids.html]ugg boots
uk kids[/url]
[url=http://www.footsteps-podiatry.co.uk/img/ugg-boots-fashion.html]ugg boots fashion[/url]
[url=http://www.mattpearceconsulting.com/img/buying-ugg-boots-online.html]buying ugg boots online[/url]
[url=http://www.allancutts.co.uk/img/uggs-boots-cheap.html]uggs boots cheap[/url]
[url=http://www.JustCuttsButchers.co.uk/img/official-ugg-site.html]official ugg site[/url]
[url=http://www.mstherapybristol.org.uk/img/shops-that-sell-ugg-boots-uk.html]shops that sell ugg boots uk[/url]
[url=http://www.24hour-vehicle-recovery.co.uk/img/ugg-boots-australia-store.html]ugg boots australia store[/url]
[url=http://www.antacidimages.com/img/shop-boots-uk.html]shop boots uk[/url]
[url=http://www.warleyrfc.co.uk/img/australian-sheepskin-boots-brands.html]australian sheepskin boots brands[/url]
[url=http://www.affordablesewingmachines.co.uk/img/ladies-ugg-boots-size-5.html]ladies ugg
boots size 5[/url]
[url=http://www.cormeibiondyffrynaman.co.uk/img/american-ugg-boots.html]american ugg
boots[/url]
[url=http://www.fish-wirral.co.uk/img/shop-boots-uk.html]shop
boots uk[/url]
[url=http://www.tradirishmusic.org/img/slippers-ladies-uk.html]slippers ladies uk[/url]
[url=http://www.nowloans.co.uk/img/cheap-uk-ugg-boots.html]cheap uk ugg boots[/url]
[url=http://www.madetomeasure-curtains.com/img/ugg-boots-uk-sale-outlet.html]ugg boots uk sale outlet[/url]
[url=http://www.virtualmindband.me.uk/img/official-ugg-site.html]official ugg
site[/url]
[url=http://www.tecsysinc.co.uk/img/ugg-boot-buttons.html]ugg boot buttons[/url]
[url=http://www.ukphonestore.biz/img/real-uggs-sale.html]real uggs sale[/url]
[url=http://www.bedlingtondairy.co.uk/img/ugg-australia-discount.html]ugg
australia discount[/url]
[url=http://www.chbc.org.uk/img/ugg-boots-uk-office.html]ugg boots uk office[/url]
[url=http://www.sheffieldteachertraining.co.uk/img/ugg-australia-classic.html]ugg australia
classic[/url]
[url=http://www.rowsafe.com/img/shop-boots-online.html]shop boots online[/url]
[url=http://www.printersinsheffield.co.uk/img/ugg-australia-wiki.html]ugg australia wiki[/url]
[url=http://www.almgarageservices.co.uk/img/mens-ugg-boots-size-10.html]mens ugg boots size 10[/url]
[url=http://www.chrystophersearle.com/img/ugg-slippers-australia.html]ugg slippers australia[/url]
[url=http://www.swoop.me.uk/img/cheap-ugg-sale.html]cheap ugg sale[/url]
[url=http://www.angeltouchcare.co.uk/img/ugg-boot-buttons.html]ugg boot
buttons[/url]
[url=http://www.gopi3ks.com/img/classic-black-ugg-boots.html]classic
black ugg boots[/url]
[url=http://www.redfordshairdesign.com/img/ladies-ugg-boots-size-5.html]ladies ugg boots size 5[/url]
[url=http://www.nomadtracking.co.uk/img/ugg-boots-australia-store.html]ugg boots australia store[/url]
[url=http://www.fi-featheredfriends.co.uk/img/mens-ugg-boots-size-10.html]mens ugg boots size 10[/url]
[url=http://www.ncca.biz/img/official-uggs-uk.html]official uggs uk[/url]
[url=http://www.empsolutions.co.uk/img/ugg-boots-fashion.html]ugg boots fashion[/url]
[url=http://www.loan-selector.co.uk/img/black-uggs-boots.html]black uggs boots[/url]
[url=http://www.buhs.edu.ng/img/ugg-australia-classic-tall-boots.html]ugg australia classic tall boots[/url]
[url=http://www.billfrance.co.uk/img/bailey-button-ugg-boots-cheap.html]bailey button ugg boots cheap[/url]
[url=http://www.team-quinta.co.uk/img/ugg-boots-for-sale-in-uk.html]ugg boots for sale in uk[/url]
[url=http://www.wormleightonhall.co.uk/img/american-ugg-boots.html]american ugg boots[/url]
[url=http://www.gofortrophies.com/img/classic-black-ugg-boots.html]classic black ugg boots[/url]
[url=http://www.mgfinder.com/img/cheap-grey-ugg-boots.html]cheap grey ugg boots[/url]
[url=http://www.chateaudebezyl.com/img/shop-boots-online.html]shop boots online[/url]
[url=http://www.falconvet.co.uk/img/official-uggs-uk.html]official uggs uk[/url]
[url=http://www.skatewhere.co.uk/img/australian-sheepskin-boots-brands.html]australian sheepskin boots brands[/url]
[url=http://www.dfsv51.com/img/classic-black-ugg-boots.html]classic black ugg boots[/url]
[url=http://www.quicksilver-loans.co.uk/img/ugg-australia-classic-short-boot.html]ugg australia classic short boot[/url]
[url=http://www.myfitter.com/img/uggs-boots-cheap.html]uggs boots cheap[/url]
[url=http://www.advance-initiative.org/img/ladies-bailey-button-ugg-boots.html]ladies bailey button ugg boots[/url]
[url=http://www.seaview-solutions.com/img/shop-boots-online.html]shop boots online[/url]
[url=http://www.go2market.co.uk/img/ladies-uggs-boots.html]ladies uggs boots[/url]
[url=http://www.latestchoice.com/img/cheap-ugg-sale.html]cheap ugg sale[/url]
[url=http://www.hunterstoneinvestments.com/img/uggs-boots-cheap.html]uggs boots cheap[/url]
[url=http://www.browline.com/img/shop-boots-uk.html]shop boots uk[/url]
[url=http://www.indianmotocycle.co.uk/img/shop-boots-uk.html]shop boots uk[/url]
[url=http://www.richard-newman.com/img/bailey-button-ugg-boots-cheap.html]bailey button ugg boots cheap[/url]
[url=http://www.garydickson.co.uk/img/latest-uggs.html]latest uggs[/url]
[url=http://www.lso.ac.uk/img/ugg-australia-wiki.html]ugg australia wiki[/url]
[url=http://www.skygatetechnologies.net/img/ugg-australia-stockists.html]ugg australia stockists[/url]
[url=http://www.morrisons-reigate-parking.co.uk/img/official-uggs-uk.html]official uggs uk[/url]
[url=http://www.affinitimedia.co.uk/img/australian-made-ugg-boots.html]australian made ugg boots[/url]
[url=http://www.the-pooch-parlour.co.uk/img/shop-boots-uk.html]shop boots uk[/url]
[url=http://www.astecowerrintaportal.com/img/ugg-australia-shoes.html]ugg australia
shoes[/url]
[url=http://www.edytaschildminding.co.uk/img/ugg-boots-sheepskin.html]ugg boots sheepskin[/url]
[url=http://www.halohypnotherapy.com/img/american-ugg-boots.html]american ugg boots[/url]
[url=http://www.cambsmgoc.co.uk/img/boots-uk-online-store.html]boots uk online store[/url]
[url=http://www.open-secrets.co.uk/img/ugg-boots-fashion.html]ugg
boots fashion[/url]
[url=http://www.yellowhatsolutions.com/img/australia-ugg-boots-sale.html]australia ugg boots sale[/url]
[url=http://www.mattpearcerally.com/img/buy-ugg-boots-online-uk.html]buy ugg boots
online uk[/url]
[url=http://www.aboutcyprus.com/img/ugg-australia-stockists.html]ugg australia stockists[/url]
[url=http://www.2visions.co.uk/img/womens-ugg-boots-cheap.html]womens ugg boots cheap[/url]
[url=http://www.premierteaklog.com/img/australian-made-ugg-boots.html]australian made ugg boots[/url]
[url=http://www.superpro3-showerpump.co.uk/img/cheap-ugg-shoes.html]cheap ugg shoes[/url]
[url=http://www.redorion.co.uk/img/cheap-ugg-shoes.html]cheap ugg shoes[/url]
[url=http://www.mavsaddlery.co.uk/img/ugg-australia-stockists.html]ugg
australia stockists[/url]
[url=http://www.sheffield-estate-agents.co.uk/img/australia-ugg-boots-sale.html]australia ugg boots
sale[/url]
[url=http://www.stephenvizinczey.com/img/cheap-ugg-boots-for-women-online.html]cheap ugg boots for women online[/url]
[url=http://www.combinedpumps.com/img/ugg-boots-fashion.html]ugg boots fashion[/url]
[url=http://www.mandysellars.com/img/cheap-ugg-boots-for-women-online.html]cheap
ugg boots for women online[/url]
[url=http://www.allancutts.co.uk/img/shop-boots-uk.html]shop boots uk[/url]
[url=http://www.lindaturnerinteriors.com/img/cheap-ugg-sale.html]cheap ugg sale[/url]
[url=http://www.kevinwoollett.co.uk/img/ugg-boots-australia-store.html]ugg boots australia store[/url]
[url=http://www.crcchristhill.org/img/ugg-boots-sale-uk-cheap.html]ugg boots sale uk cheap[/url]
[url=http://www.asmisoft.co.uk/img/ugg-boots-uk-sale-genuine.html]ugg boots uk sale genuine[/url]
[url=http://www.affordablesewingmachines.co.uk/img/ugg-boots-uk-sale-outlet.html]ugg boots uk
sale outlet[/url]

My webpage :: [url=http://www.loan-selector.co.uk/img/mens-ugg-boots-uk.html]mens ugg boots
uk[/url]

 

møgmad

Jensens Bøfhus er primært et sted for turister og folk fra provinsen, som ikke kender byen.
Jensens bøfhus har i årevis kun leveret billig lunken møgmad.
Jeg har boet i København i 60 år, og hverken jeg eller mine venner gider spise i de restauranter længere.
Sagen mod Jensens fiskerestaurant, har slået hovedet på sømmet. Jeg sætter aldrig mere mine ben i Jensens bøfhus.

 

Enig

Hej,

Vi har været inde på Jensens i Vejle for at spise for ca. et år siden.
Maden var ok. middelmådig, MEN servicen var ret beklageligt!
Der var vidst 2 el. 3 borde med gæster udover os. Vi bestilte vores mad hos tjeneren..

Tiden gik og gik... 1 time efter blev vi ret utålmodige.. Vi kaldte på tjeneren, tjeneren beklagede naturligvis og vi fik vores mad ca. 5 minuter senere.. Selvfølgelig ikke velstegt!

Vi fik dog vores sodavand betalt.. Men har dog ikke været på besøg siden da.

 

Anmelderen har jo ret!!!

Det kan godt være at timingen på denne anmeldelse er noget mærkelig og at den falder glimrende i hak med den genenrelle anti-Jensen's stemning der er pt. Men det ændrer ikke på at anmelderen grundlæggende har helt ret! Kvaliteten på Jensen's mad er helt urimelig dårlig, især når man sammenligner med prisen. Over de sidste i hvert fald 15 år er priserne steget støt, således at Jensen's ikke længere kan forsvare sig med at være den "familiebudgetvenlige" restaurant. Kvaliteten derimod er kun blevet ringere og ringere. Og den med at man ved hvad man får holder heller ikke helt - man kan få alt fra nogenlunde spiseligt, omend lidt for dyrt kød, til fuldkommen uspiselig og metallisk smagende bøf der giver maveonde bagefter. Begge dele på den samme afdeling iøvrigt. Når kvaliteten er så ringe kan end ikke de billigste priser forsvare det, og når priserne så ikke engang er specielt lave så...

 

Det der kommer ind kommer ud

Nu har jeg, i flere år, arbejdet oven på en Jensen's Bøfhus restaurant og fra mit kontorvindue set hvad det er de får leveret. Alt undtaget iceberg og få grøntsager er i pakker og frosset ned. Alle kartofler kommer i plastik, alle bøffer i kasser. Ikke en eneste frisk kartoffel eller en bøf har fundet vej ned i deres "køkken". Den eneste højdepunkt med at holde øje med deres varer er, når vi spiller om, hvor længe de lader den friske mælk stå ude i sommervarmen, før de henter den. Vi har været oppe på et par timer...
Det er ok at servere fastfood, men ikke ok at lade som om det er noget andet...

 

Retursteak??

Retursteak er fint, men heller ikke fejlfrit!
Deres bearnaise kommer direkte fra en dunk og bare opvarmet. Der bliver den sgu ikke lavet fra bunden som på andre restauranter.

Du går også i helt små sko her, og søger egentlig bare guldkornene til at optrappe hele stemningen omkring Jensen's (med apostrof)

Alle ved godt at Jensen's ikke er et sted som vækker noget pirrende i ens smagløg, men det er et koncept og et koncept som fungerer for visse målgrupper. Man ved hvad man får. Samme sag som McD, burger king, Ankara etc...Same shit different name.

Jeg mener AOK bør slette denne anmeldelse, da i repræsenterer en anmeldelses som er så nedladende så man kan undre sig om dette egentligt er en madanmelder eller bare en af jeres "journalister" som er blevet sat til at køre stemningen op.

Jeg kunne heller ikke selv drømme om at booke bord på Jensen's igen (som i øvrigt er så booket at man skal vente på at få plads), men hold dig til facts i denne sag, som er dommen omkring brug af navnet.
Jensen's har eksisteret længe, så hvorfor kommer din madanmeldelse ikke få år tilbage ? De har serveret det samme altid.

 

Jeg giver 0 stjerner til den restaurantanmeldelse.

Skulle IKKE undre mig at flertallet af dem der skriver kritisk om Jensens Bøfhus i disse dage, slet IKKE har været der inde i denne uge og så er deres anmeldelse ren chikane.

PS. Og denne "anmelder" har på forhånd bestemt sig for at ville kritisere Jensens Bøfhus i stedet for at give det en FAIR chance.

Jeg giver 0 stjerner til den restaurantanmeldelse.

 

Jensen igen - igen

Desværre også mine oplevelse. Jeg har været der, for første, sidste og eneste gang, of går også derfor i en bue langt udenom Jensen´s køkken i supermarkedernes kølediske.

 

Jensen igen - igen

Desværre også mine oplevelse. Jeg har været der, for første, sidste og eneste gang, of går også derfor i en bue langt udenom Jensen´s køkken i supermarkedernes kølediske.

 

Farvet og ligegyldig anmeldelse

Jensen's Bøfhus har jo aldrig været nogen gourmet-restaurant og bliver det vel næppe aldrig. Dernæst så er stedet målrettet børnefamilier, hvor det er oplevelsen fremfor kvaliteten, som er i fokus. Men fair nok, at I mener, at tidspunktet for at anmelde dem nu er godt. Kan I ikke tage McDonald's nu I er i gang?

Læs mere om sagen omkring Jensen's Bøfhus på http://tokekruse.dk/medierne-koerte-unuanceret-rovdrift-paa-jensens-boef...

Toke

 

useriøst....

Her gik jeg troede at berlinske var mere seriøs og holdt sig fra hets og useriøse anmeldelser, det her stinker langt væk. tidspunkt mv.

Det her få mig til og ignoere AOK anmeldelser fremover, for man kan tydligtvis ikke tage hvad i skriver for gode vare,.

 

Anmeldelse på Jensen's niveau

Ikke at jeg finder Jensen's Bøfhus som et positivt bidrag til det kulinariske Danmark, men de gør en god ting. De holder familier med urimelige øgler væk fra de andre restauranter.

Men anmeldelsen her er noget af det mest uprofessionelle der længe er set. E-numre dækker ikke nødvendigvis over noget dårligt så hvad siger det om maden? Ikke noget. Så det kommer til at stå som et pinlig forsøg på en sjov kommentar.

Tyksteg kan sagtens give nogle af de bedste bøffer - denne udskæring fejler bestemt ikke noget i sig selv. Problemet er nok mere at kødet f.eks. kommer fra malkekvæg ikke ulige det man køber i Brugsen.

Det største problem anmelderen har er, at han lader sig påvirke af en medieskabt samfundsstemning - det har jo intet med en madanmeldelse at gøre. Som der står skal man se bort fra servicet i en anmeldelse - det samme skal man også med ting i en retssag, hvor de iøvrigt på lovlig vis vandt. Bliver anmelderen også påvirket af at Wassim, Michaud og de fleste andre serverer foie gras hvor der ofte også er en negativ stemning imod denne måde at opdrætte ænder og gæs på?

Den enlige stjerne er nok lige i overkanten for kvaliteten af denne anmeldelse som simpelthen er af fornærmende ringe kvalitet. Pinligt Berlingske - jeg troede jeg havde abonnement på en anstændig avis.

 

Hvorfor nu?

Jeg synes egentlig det er et underligt tidspunkt at vælge at anmelde en Jensen Bøfhus restaurant.

Der har generelt været en ond stemning i forhold til Jensens Bøfhus i både de etablerede og sociale medier. Jeg kan derfor ikke undgå den tanke, at anmelderens antipati i forhold den tvist der har været mellem Jensens fiskerestauranter og Jensens Bøfhus har spillet ind i anmelderens oplevelse og anmeldelse, særligt når anmelderen flere gange finder anledning til at henvise til tvisten i anmeldelsen.

Efter min opfattelse undergraver anmelderen sin egen troværdighed ved at anmelde restauranten midt i den "shitstorm" som der køre i øjeblikket.

Lad os holde æbler og pærer for sig, retssager og madanmeldelser for sig. Det må alle være bedst tjent med uanset om man kan lide eller ikke kan udstå henholdsvis Jensens Bøfhus' mad eller ageren i retssagen.

 

de er helt væk på jensens

Har været der nogle gange: første gang fik min ven og jeg forkerte bøffer og fandt ud af det halvvejs de blev ved med at sige det var rigtigt indtil chefen kom og sagde at vi havde ret + plus vi fik fri omgang af cola da den var flad første og anden gang. vi ventede 15 på at sidde ned trods de lovede de ville tage 5 min.
Anden gang fik vi noget menu hvor grøntsagerne havde været i microovnen - helt våde og dårlig smag (hvorfor fanden ligger man ikke lortet på panden istedet). Kødet var ok. Betjeningen var langsom og pigen vidste intet og glemte os hver gang. KOmmer aldrig igen!

 

Præfarbrikeretmad?

Kan Jensens Bøf hus eller andre bekræfte eller dementere, at maden kommer ude fra. I frossene portioner. Portionerne bliver ved bestilling opvarmet i mikroovn. .

 

Jensen ?????????????

Kommer der aldrig mere -- har været der to gange --
for mange år siden da det startede -
Kom vi på Gråbrødre Torv - da kokkene stod - i lokalet -
der smagte de af noget --- men de tider er forbi --
PAP mad - uden smag - en pølsevogn er bedre ----

 

Jensen ?????????????

Kommer der aldrig mere -- har været der to gange --
for mange år siden da det startede -
Kom vi på Gråbrødre Torv - da kokkene stod - i lokalet -
der smagte de af noget --- men de tider er forbi --
PAP mad - uden smag - en pølsevogn er bedre ----

 

Jensens osv

En anmelder, der er forhåndsindtaget, er jo ikke to potter pis værd.
Kan vi få en objektiv anmeldelse ????

 

Manden har jo ret ...

Jeg ved ikke hvad der foregår oppe i hovedet på danskere men et af indlæggene nedenfor opsummerer meget godt problemet "En gang for længe siden kunne man købe frokost bøf for omkring 34 kr. med Whisky sovs og kartofler."!!! Man kan ikke engang købe en ordentlig bøf hos en slagter til 34 kr. så hvem forventer at kunne spise et bare nogenlunde anstændigt måltid mad for 34 kr. på en restaurant?!?
Det er som om en billig pris i sig selv er et godt argument for at spise et måltid mad. Spiste selv på 'Madklubben' i Pilestræde i aftes og fik fantastisk mad og betjening for en ganske overskuelig pris så forstår simpelthen ikke hvad der driver folk hen på steder som Jensen's Bøfhus (med eller uden apostrof).

 

enig

Jeg har været på jensens Bøf 1 gang for længe siden, da sagde man at det var godt og billigt, det eneste jeg fandt ud af at det var billigt og meget dårligt, jeg kan ikke forstå at der er nogle der gider spise der, det er simpelthen dårligt.

 

Jensens Døde Bøfhus

Jeg er fuld enig i almeldelsen: jensens Bøfhus er en skændsel for restaurationsbranchen, og de mennesker, der spiser dér mere end én gang, må sætte meget lidt pris på og være meget ukritiske med hvad de putter i munden. eneste gang jeg har spist på JB var med mine børnebørn i København. De bad om at vi aldrig udsatte dem for JB igen idet de fandt maden rædselsfuld.

Jeg vil gerne opfordre gamle navne som Georg Jensen, Jensen electronik og andre meget ældre brands til at anlægge sag mod jensens bøfhus' brug af navnet Jensen idet JB's brug er vanærende for navnet.
Vh Kurt Lorentzen

 

Gratis omgang

Det er for let at skrive anmeldelser. Det kan jo tages direkte fra Facebook eller TrustPilot.

Hvad med at anmelde hotdogs fra 7eleven, eller burger fra Q8?

Den var nem!

 

Populistisk anmeldelse, under standard

Det rigtigt smagløse ved den anmeldelse er Berlingskes leflen for lette points ved at skrive grimt og lavt om en restaurant der tilfældigvis er i vælten i disse dage.

Det er langt under den standard jeg forbinder med Berlingske.
Jeg er glad for at jeg ikke betaler for at få en sådan avis ind af min brevsprække.

 

Godt nok...

Det er jo såre simpelt. Det handler om hvad du måler din bøf op i mod. Anmelderen her har været på masser af fine dyre restauranter og ved hvordan en ægte bearnaise og velhængt oksemørbad smager. Selvfølgelig vil han slagte Jensen's Bøfhus i en anmeldelse. Det ville jeg også. Jeg sætter ikke mine ben i en af deres restauranter, fordi jeg har prøvet noget der er bedre og ved hvor jeg får bedre mad. På samme måde som jeg har det med fx McDonald's. Jeg ved hvor jeg får en bedre burger af bedre råvarer. Jeg ville ønske alle havde det på samme måde, men faktum er at der er masser af mennesker der ikke vil/kan ofre de penge på ordenlig mad og derfor aldrig oplever den. De er alle glade for Jensen's... og så længe de er det, er det måske også godt nok?

 

Tag madklubben steak, Retour, Cofoco istedet

Som Svend også skriver, Hvis du vil bruge 1000 kr. på et måltid, så vel dog et andet sted der ikke er fast food. Til sammen penge kan du gå på madklubben steak, Retour, Cofoco i stedet. Dette er kvalitet for pengene uden og være fan-sit

Hvis det er børnene der bestemmer, så tag Bones i stedet. Her er maden efter min mening dobbelt så god incl. spareribsene.

Har ikke spist på Jensen de sidste 2 år. Det er simpelthen for ringe til de priser.

 

Flot

Endnu en freerider på "fælles front med Jensens Bøfhus"-bølgen. Populisme er fandme en klam ting.

 

useriøs anmeldelse

Sådan en gang pjat kan man jo ikke tage seriøst.

"Det er ufatteligt, at kæden ikke dagligt sagsøges af kunder, der føler, at deres smagsløg er blevet krænkede"
Hvilket land bor du i?
Vågn dog op. Det er ikke USA.

Hvis man er utilfreds, kan man da bare lade være med at dukke op - længere er den ikke.

Hvis du skulle anmelde McDonalds ville du jo ikke kunne give den mindre end Jensens. Det kan man jo ikke tage seriøst.

Kan vi ikke bede om en seriøs madanmeldelse?

 

sygt

har altid tænkt jensens bøfhus på samme højde som et regulært shawarma house. det føde. ikke luksus. heller ikke lort. spiser der dog ikke selv da jeg ved der andre steder der tilbyder bedre mad til samme pris. brug nettet og oplev noget kulinarisk adspredelse. sparerips!!! det sku let at lave der hjemme med et par forsøg.

 

Uden for pædagogisk rækkevidde

Første (næsten) og sidste gang jeg var på Jensens Bøfhus var sidste sommer med mine bedsteforældre. Vi ankommer en time inden de lukker. Det var sommer og de andre gæster sad udenfor på terassen. Da min bedstemor har svær schlerose, ville vi sætte os indenfor så tæt på salatbaren vi kunne komme, da det ville gøre det lettere for hende at have overblikket og selv blande sin egen salat osv. Dog kom en meget lidt service minded tjener hen til os og bad os om at sætte os ved nogle borde, der ikke var ryddede og istandgjorte til dagen efter. Min bedstefar forklarer vores situation, men tjeneren siger, at det er der altså ikke noget at gøre ved, men vi kunne ikke sidde der, fordi de borde allerede var "lukket af" (dvs. de havde allerede puttet deres grimme papir-dækkeservietter på). Vi blev dog (vi havde et gavekort), spiste en ligegyldig og latterlig middag; udover de nærige portioner, spiste vi forretten, som bestod af nogle hvidløgs/ostebrød på servietter, fordi de var ved at lukke (der var en time til de lukkede). Dvs. vi brugte servietter som tallerkenerstatning. Men de var aldeles søde da vi gik... Det er flovt det her. Uden for pædagogisk rækkevidde.

 

Tung kost

Når nu skribenten her er så fokuseret på det sprogligt forkerte i brugen af apostroffen, så kunne man måske godt forvente at han havde gennemlæst sin egen anmeldelse... Jeg forstår i hver fald godt at maden var uspiselig, hvis han og familien har ædt selve filialen på Vesterbro:

"For at finde ud af det, samlede jeg forleden familien for at prøvespise den filial af bøfkæden, der holder til på Vesterbrogade."

Ja ja, jeg ved godt hvad der menes, men den her er da sjov :)

 

Dalende kvalitet

En gang for længe siden kunne man købe frokost bøf for omkring 34 kr. med Whisky sovs og kartofler. Kødet var faktisk ok og retten som sådan ganske god, men med tiden kan ingen da være i tvivl om at retterne er blevet meget dyrere og kødet meget ringere. Man kan være heldig at få et godt stykke kød, men efter kun at have haft en succes rate på 1 ud af 4 og har oplevet salaten været knap så frisk flere gang, så er jeg helt stoppet med at komme hos Jensens Bøfhus.

Alternativt i samme stil som Jensens bøfhus kan jeg anbefale Bones. (ikke perfekt, men stadig væsentlig bedre kvalitet til prisen)

 

Anmelderens krænkede smagsløg

Jeg er ganske enig med anmelderens bedømmelse af Jensens Grillbar, som vi kun nødtvungent har frekventeret for mange år siden, da vores vores børn var små og lå under for gruppepres – som vi så også lå under for!
Men at anmelderen kan referere til, at barbecuebenene er dårligere end de selvsamme Jensen-ben, som han køber i discountbutikker og selv griller færdig i sommerhuset – det fatter jeg ikke.
Svend Rasmussen: Hvordan hulen kan du finde på at købe et Jensen-færdig-snaske-produkt til eget brug i sommerhuset og samtidig forvente at fremstå som en troværdig madanmelder?
Jeg er helt med på, at man også inden for indtagelsen af mad kan dyrke visse perversiteter. Men der må være en kant....

 

Tillykke, du overlevede bøffen.

Det er der nogle få, der ikke gør.

F.eks. endte en ældre mand i respirator på Kolding Sygehus efter et forsøg på at indtage en Jensen-bøf.

Han døde et par dage senere.

 

Pinlig og politisk anmeldelse

.. Forstår egentlig ikke hvorfor/hvordan den har fået lov til at blive trykt i et medie, jeg ellers anser som værende seriøst.

Som min ven sagde:
"Bøf fra udpint ungkvæg og skamstegte grøntsager. What else is new? Udover, med den åbenlyse kontrast som virkemiddel, at kaste lidt glans over AOK's eget brand, hvad er så pointen?
Og så skal pågældende madanmelder naturligvis lige påpege, at det altså skrives "Jensens" og ikke "Jensen's". Jeg tror ikke samme relevante kritik ville have tilfaldet "Gorm's"."

....

 

Naive danskere

Hej .danskerne er meget naive,de syntes åbenbart at alt bare er super godt bare børnene får en ballon og softice,vor herre bevares.jeg har været en gang på Jensen s bøfhus.og har aldrig fået dårligere mad og betjening .nul kokkehuer til det sted ,jeg vil ikke kalde det for en restaurant ,men en banegård uden kvalitet føj .

 

Naive danskere

Hej .danskerne er meget naive,de syntes åbenbart at alt bare er super godt bare børnene får en ballon og softice,vor herre bevares.jeg har været en gang på Jensen s bøfhus.og har aldrig fået dårligere mad og betjening .nul kokkehuer til det sted ,jeg vil ikke kalde det for en restaurant ,men en banegård uden kvalitet føj .

 

Att. Christoffer

Nu glemte jeg helt endnu et aspekt, som du har forkert:

Fra starten blev der tilbudt Jacob J., at han kunne beholde navnet i Sæby, men blot skulle ændre navnet på de andre restauranter, som han havde åbnet. Jacob J. har efter egen udtalelse, nægtet dette, da han er nordjyde med stort 'N', og derfor holder på sin ret, som så blev modbevist i retten. Heraf kommer sag nr. 2 - han ville ikke ændre navnet, men ændrede blot logoet.

Jensen's Bøfhus har ikke noget imod, at der i én by ligger en restaurant med navnet Jensens, men det bliver en anden sag, når det bliver til en kæderestaurant med restaurationer rundt omkring i Danmark.

 

RE:RE: Sparke til en der ligger ned? III

Til Christoffer,

Jeg ved godt, at restauranten er ejet af Sæby Fiskehal Aps. Nu virker du ikke selv helt sikker på, om Jacob J. kun er daglig leder af restauranten, men siger samtidig at jeg ikke har sat mig ind i sagen?

Jacob Jensen ejer Sæby Fiskehal Aps, og ejer dermed også Jensen's Fiskerestaurant. For at kunne benytte sig af varemærkelovens §5, som du refererer til, så er man nødt til at eje virksomheden direkte, og det gør Jacob J. ikke, da han ejer det igennem hans anden virksomhed, Sæby Fiskehal Aps.

Nu er det sådan med jura, at man med gode argumenter kan vinde meget. I første omgang kom Jacob J. i problemer mht. god markedsføringsskik grundet hans logo som blev bedømt værende for tæt på J. Bøfhus. Det har også været et stærkt argument for at han forsøgte at lukrere på J. Bøfhus' varemærke, og derfor er sagen også en anden. Havde Jacob J. stået som direkte ejer, og ikke bare hans anden virksomhed, så er det ikke sikkert at han havde vundet, på trods af varemærkelovens §5, pga. de andre omstændigheder.

 

Skaendsel

En skaendsel!!! Ikke jensens boefhus men alle jer danskere der bedriver denne heksejagt mod en privat virksomhed der er i sin gode ret til at beskytte sit brand. Skam jer i forbandede danske pissehyklere.

 

Jensen's Beef

I had the displeasure of spending an evening in this rat hole once and to this date (that was over 20 years ago) I can't get over the experience, or the lack thereof, of being served a piece of meat that I wouldn't offer my dog, let alone to my friends and family. For 15 minutes or so I tried to cut the meat with a steak knife unsuccessfully. I doubt that even a chainsaw could have done the trick. This is not an exaggerated statement. It really was that awful.
They should have been investigated by the authorities and shut closed long time ago. The fact that they have stayed in business for so long and continue to thrive year after year, is not fathomable to any sane mind.

 

Att. Christoffer

Jensen's Bøfhus ejes af et firma kaldet La Scala JJB A/S.

 

Helt enig

Din anmeldelse svarer fuldt ud til mine oplevelser. Jeg har besøgt Herr overherre Jensen et par gange, og været skuffet hver gang. Det er så heldigvis flere år siden sidst, og jeg kommer der næppe igen før de måtte skifte ejer og køkkenchef.

 

RE: Sparke til en der ligger ned? III

Til dig, der har skrevet "Sparke til en der ligger ned? III"

Indenfor samtlige brancher er det tilladt at opkalde sit firma efter sit eget efternavn, om det er et varemærke eller ej.

Derved ville Jensens Fiskerestaurant have vundet sagen, hvis ikke det var fordi, at Jacob Jensen faktisk ikke ejer restauranten. Det er i stedet en lokal fiskehal, der ejer restauranterne, og har opkaldt den efter Jacob Jensen, som så vidt jeg har forstået er den daglige leder af den forhenværende kæde. Ja, de havde flere fiskerestauranter, men efter en tidligere retssag, blev de andre lukket, og nu findes der kun én. Denne skal nu skifte navn.

Du har tydeligvis ikke sat dig ind i sagen, hvorfor det er mig en gåde, at du påstår det modsatte.

Anmeldelsen overrasker mig ikke. Jeg oplevede noget lignende de to gange, jeg har været i på Jensen's Bøfhus. Sidste gang stod der endda en medarbejder og gjorde rent imens min familie og jeg spiste. Udover det var bøfferne seje og tørre og enten, mens gulerødderne var frosne. Det hele var smagsforladt og meget kedeligt. Servicen var også yderst ringe, så jeg sætter nok aldrig mine ben i en af deres restauranter.

 

God arbejdslyst, Dan :-)

Hvis det er rigtigt, at Jensens har 6 mio. gæster om året, så er der VIRKELIG brug for at vi får diskuteret danskernes madvaner, som fødevareminister Dan Jørgensen har foreslået.

Selvfølgelig skal der laves en anmeldelse, når man nu diskuterer emnet Jensen's Bøfhus. Det er almindelig journalistik.

 

Jensens er jo bare

Jensens er jo bare en Macdonald med kniv og gaffel og softice-maskine. Tvivler stærkt på at der er nogen over 25 i køknet.

 

Sparke til en der ligger ned? III

Til dig der skriver til Thomas Sillesen,

Jensen's Bøfhus opfordrer bestemt ikke til at blive lagt for had, det er nærmere den danske befolkning, der med en grad af jantelovsmentalitet og mangel på sagsindsigt forholder sig fuldkommen uobjektivt. Man kan ikke bebrejde danskerne, da det er en kulturel normalitet, bl.a. i form af janteloven, at man holder med 'David' i 'David og Goliat'-kampen.
Jensen's Bøfhus har ikke gjort noget forkert i den her sag, men da det er den store spiller (læs: den magtfulde, den rige etc.) mod den 'lille' Jensen's Fiskerestaurant, som er den 'udnyttede', får det hurtigt danskerne op ad stolen.

Jensen's Fiskerestaurant er for det første slet ikke så lille som den bliver udlagt for at være, og det er ekspansionen til andre byer, som gav grundlag for sagen. Det har absolut intet med at tage patent på et efternavn, men det handler om at tage patent på et BRAND - der er stor forskel! For at gøre det lidt tydeligere for jer: Apple (læs: på dansk: æble) er et navneord for en genstand der findes overalt, og ingen har i dagligdagen krav på navnet, men eftersom Apple er blevet grundlagt og sælger telefoner, computere og tablets, så ville det også være at lukrere på deres store brand, hvis en virksomhed kaldte sig for "Apple's tech service" og reparerede telefoner, computere og tablets. Det er indenfor et andet område, som Fiskerestaurant og Bøfhus er, men folk ville associere deres virksomhed med Apple grundet navnet, og de ville kunne lukrere på at folk kunne gå ud fra at kvaliteten ville være på Apple's standard.

Hvis ikke Jensen's Bøfhus havde vundet den sag, så havde det set sort ud for beskyttelse af varemærker i Danmark, for hvor skulle grænsen så gå? Ville jeg så kunne starte "Star Tours Cykelrejser", "Føtex Catering" eller "Louis Vuitton tablets" uden nogen risiko for at kunne blive hevet i retten?

Få jer nu lidt sagsindsigt og en forståelse for den rigtige verden, inden i begiver jer ud i en kamp mod en reel virksomhed.

 

Altid noget galt

Vi har mærkelig nok været der flere gange, men kan konstatere at der faktisk altid er noget galt. Enten er bøffen for rå... eller for gennemstegt. Vi har oplevet at bøffen var ude hele 2 gange for at blive eftersteget. Resten af familien var færdig med at spise da den endelig var færdigstegt. Sidste gang bestilte fruen ét glas vin - og ind kom et glas med en lille sjat i ca. 1/3 fyldt. Vi spurgte om det virkelig var ét glas vin? men der var ikke noget at gøre. Det er altid en dårlig oplevelse. Betjeningen er også altid meget ung og uerfaren. Øv og underligt at så mange spiser på Jensens Bøfhus.

 

som fortjent

Anmeldesen fejler intet. Maden er som beskrevet. Det er en grillbar med et fint menukort. Hvordan skal man anmelde anderledes imens objektiv. Har aldrig brudt mig om deres mad, og fordi de er i en shitstorm skal man da ikke rose tarvelig mad.

 

Jensens, dyrt og dårligt.

Jeg har aldrig forstået den kædes succes. Måske i Norge egentlig.

Jeg må blankt erkende at det er nogle år siden jeg har været der, men de kører stort set med samme menu, koncept og de har tilmed stadig den rædsomme vest som der ikke skal pilles ved siden den er designet af moderen til Hr. Jensen selv. Altså allerede der...

Nå, men jeg kan stadig, tydeligvis huske de 2-3 gange jeg mere eller mindre frivilligt har været der. Det var lorte kød, opvarmet mad fra spanden, der var sukker i absolut alt og det var pulver så langt den kunne trække.
Så kunne man jo egentlige sige OK, men så er det måske billigt?
Men det er det jo langt fra.

Det er faktisk ret dyrt og alt det crap med at det er billigt for børnefamilien...altså så er man da helt hægtet af. Du kan sagtens få det bedre, billigere og hyggeligere mange mange andre steder. Så er det virkelig fordi ens horisont går med at hente ungerne, vild med dans og en fransk fra tanken.

Jeg er dog helt enig i, at betjeningen er deres største "asset" og husk at man som gæst, selvom det er mad der er lige til containeren ikke skal lade det gå udover dem som arbejder der.

Når man så sammenholder tusinder af folks oplevelser sammen med Hr. Jensens ageren, ikke bare i den aktuelle sag, men sådan generelt. Så er det sgu talentløst og når han fyrer af jamen X millioner elsker jo os så handler det da om to ting: At nogle åbenbart gerne vil køre pulvermad ned og lever i fortiden - og ikke mindst: At der ikke rigtig er nogle kæde konkurrenter til Jensens.

Det sidste er nok den største årsag til hvorfor skidtet ikke forlængst er gået ned.

 

Til anmelderen

Det er tydeligt, at du ikke har haft nogen særlig objektiv holdning, da du foretog dit restaurantbesøg.
Din holdning har, som så mange andre danskere uden dybere indsigt i sagen, været fuldstændig gennemsyret af den konstante opreklamerede "shitstorm", som har haglet nedover Jensen's Bøfhus, der blot har forsøgt at beskytte sit brand på fremtidig basis.

Har jeg forstået det korrekt, at det er en journalist fra Berlingske, som har skrevet ovenstående "anmeldelse", som jeg i øvrigt ikke vil kalde det? Jeg går ud fra, at du i din studietid har lært at forholde dig til objektivitet, og dette burde også være en dyd, som er værdsat hos din arbejdsgiver.

Det er ganske fint, at du forstår at lukrere på danskernes pludselige had til forretningen, men jeg synes det er dybt smagsløst. Enhver kan ride med på bølgen og skrive noget, der er med til at 'smide brænde på bålet' - det kræver ingen journalistisk baggrund.

Kom ind i kampen - lige nu står du langt ude i kulden...

 

Byliv | 04/11/13

Vind med AOK

AOK har altid masser af spændende konkurrencer med fede præmier.
Foto: Torkil Adsersen
Byliv | 04/11/13

Guides til København

Få inspiration til en aften, en dag eller en weekend i København. Vi har samlet vores guides her.

AOK Tjenester