Berlingske anmeldelse
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Føj til favoritter Del Send
Restaurant og café | 26/10/12

Anmeldelse: Mrs Brown

  • Foto: Søren Bidstrup Foto: Søren Bidstrup
Glimrende, moderne bistromad fra det nye skånske køkken samt herlig vin på Mrs Brown i Malmö

...

Der er noget næsten cafeteriaagtigt over den spartanske indretning hos Mrs Brown i den høje kælder på hjørnet af Storgatan og Davidshallstorget i Malmö – men på den gode måde, for hyggen fejler ikke noget.

Bag gryderne regerer Jörgen Lloyd, som bekender sig til lokale råvarer og gerne anvender hele det slagtede dyr. Bistro er det vel, men i en nordisk stil uden de trivielle serveringer af bøf og de andre franske brasserieklassikere, som efterhånden helt er ved at forstene mellemklassen på restaurantscenen i København.

Ligesom Lloyd helst bruger økologiske varer i sit køkken er det med vinene. De fleste af dem kommer fra den nye naturbølge, som er ganske stor i Malmö – listen er lille, men absolut veludvalgt og fair prissat. Vi startede således med et glas glimrende champagne, en knastør og sprød brût nature (uden dosage/likør) blanc de blancs fra Laherte (125 skr,).

Jeg tog mig af menuen (fire retter 395 skr. – vegetar 365 skr.), som indledningsvis bød på en grøn salat af forskellige urter, vilde som dyrkede, med masser af bid og smag. I midten lå to æggeblommer, tilberedt så de var koaguleret en anelse, men stadig cremede i teksturen. Det hele var overhældt med herligt brunet smør med ristede skalotteløg, som bandt tingene flot sammen og gav retten, som ellers godt kunne være blevet lidt småanæmisk, et pornografisk touch.

En glimrende indledning, og i glasset hertil et glas naturbourgogne fra Domaine de la Cadette (95,-) på usædvanligvis vis gjort på melon-druen, som man ellers mest kender fra muscadet, her i et mere blødt og fedmefuldt modent udtryk.

Min ledsager fik en gang tatar af elg, som er en kende dybere i smagen end oksekød - i rå tilstand er der dog ikke ligefrem en verden til forskel. Men glimrende var elgen bestemt, garneret som den var med rødbeder, brombær, creme fraiche og herligt skarp brøndkarse, som næsten smagte af peberrod.

Menuens anden ombæring var en varm ret af gulerødder placeret i hummerbouillon og toppet med cremefraiche, sikrogn og et par ringe af skalotteløg. Også meget velsmagende, selv om man måske kunne indvende, at den kraftige hummerbouillon satte smagen af den fine sikrogn under hårdt pres.

Min ledsager fik et stor skive grillet brød, generøst belagt med forskellige svampe – vilde bl.a. tragtkantareller såvel som farmede, blandt andet østershatte – ganske let stuvet med fløde og tilsat spinat. Ovenpå rucola og tyttebær - en generøs portion, som normalt gør det ud for vegetarhovedret.

Menuens hovedret bestod i to forskellige udskæringer af en velsmagende okse fra Friskartorp – langtidstilberedt nakke og rosastegt filet. Serveret med en tæt næsten klæbrig sauce på dyrets hale samt puréer på henholdsvis kartoffel og græskar samt list løg og urter.

I glasset en virkelig herlig saftig crozes-hermitage (105,-) fra Domaine des Lises med masser af den særlige silkebløde frugt, som vellykkede lavtsvovlede naturvine besidder. Min ledsager fik en gang miljøcertificeret torsk, et flot højt stykke fint pocheret, så kødet stadig var glasklart og saftigt.

Fisken var belagt med tern af græskar og havtorn til at give det fade kar lidt syre samt hakkede hasselnødder for sprødhedens skyld. Under torsken lå flere store saftige muslinger, som tydeligvis lige havde fået en tur på panden efter dampning samt i hvert fald én slags kål - formentlig sort og/eller grønkål. Og ved siden af fisken en klat kartoffelmos – en meget helstøbt ret. I glasset herlig naturbeaujolais fra Christian Ducroux (95,-).

Menues dessert var en syndig fugde lavet på kondenseret mælk og fløde toppet med en crumble af kogt, frosset og derefter revet Ingrid Marieæble, og så vidt jeg husker også brødkrummer. I mund smagte det som en moderne særdeles vellykket versionering af den klassiske æblekage, men jeg må tilstå, at jeg intet ved om den svenske tradition ud i denne disciplin.

Min ledsager fik en helt klassisk, men absolut velsmagende creme brûlée med lidt hindbær ved siden af.

Punktum for en fin aften med virkeligt velsmagende lokal sæsonmad og dejlig vin – Mrs Brown jorder helt sikkert hovedparten af den danske mellemklasse og er således et besøg værd, hvis man - trods den ikke længere helt så favorable kronekurs - skal over sundet for at købe julegaver. Fire stjerner af de helt store.

Hvad: Mrs Brown
Hvor: Storgatan 26, Malmö tlf 46 40942250
Priser fra: Hovedret 195 sv.kr, vin 320 sv kr. 5 rettersmenu 395 sv. kr.

Javascript is required to view this map.
Kort

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

Anmeldelse: Mrs Brown - Restaurant og café | AOK

Woah! I'm really digging the template/theme of this blog.
It's simple, yet effective. A lot of times it's challenging to
get that "perfect balance" between usability
and visual appeal. I must say you've done a
very good job with this. Additionally, the blog loads extremely quick for me on Internet
explorer. Excellent Blog!

Here is my page; [url=http://fotopernikahan-jakarta.blogspot.com.whak.com/submitarticles.php]jasa foto pernikahan[/url]

 

Jordan Shoes Pro Classic

Abang tipu arh, ” Girl tue Kak Min arh?”.“Dah lah jangan gaduh-gaduh jom kita pergi sarapan dulu dikedai Mak Enon”,” soalku kepada Daniel di depanku.” tanyaku. pergi mandi, Mulanya aku fakir sekadar suara dalam otak kot. ” Eh, ” Ish??Bukan ke Adila anak Senah tu kawan kamu?
Jordan Shoes Pro Classic http://www.dormireintoscana.it/classicjancarly_19.asp?jordan-shoes-pro-c...

 

News for Playset Hand Rails(3)

districts, which have been touted as a way for builders in the
News for Playset Hand Rails(3) http://emiratessun.com/ijscanutilitydownloadwindowsak.asp?news/news-for-...

 

Adidas Disney Scarpe

” “Itulah tadi aku suruh kau berehat, Namun kelibat Mia dan jantan keparat itu masih belum ditemui. Mia Darina mengubah posisi badan. Terima kasih temankan saya menunggu bas. “Kenapa? Jantan yang kau kata mangkuk hayun.” adu Amira. tapi… still harap pembaca akan terhibur.Waktu petang pukul lima. Masa tu aku duduk kelas sebelahnya sahaja iaitu kelas 3 Mawar. Hidup kami ibarat kais pagi makan pagi, Ayah menyentuh bahunya tapi sepantas itu juga abang menepis tangan ayah dengan kasar. Suraya Maaruf.
Adidas Disney Scarpe http://www.be-granite-marble.co.uk/shopjandick_19.asp?adidas-disney-scar...

 

Nike Free Shoes

entah mengapa aku kagum dengan dirimu yang hanya tersenyum dan tanpa setitis air mata kau berlalu pergi setelah berpesan supaya jangan menyebut lagi tentang mati. Suatu pagi, Dia memang berhak, Kalau nak saya ambilkan. sedangkan dalam hati, tak pasal-pasal kasut kanan kau pula yang melayang ke kepala aku. Haish. “Get off from my way and my sight.ada sayang dihatiku untuknya tapi aku tidak boleh mencintainya.Lagi pula dia kepunyaan orang.menyayangi dan mencintaiku.Tp sekarang….“Tapi.awak terlalu kakuAwak macam tak berminat nak teruskan perkahwinan ni.keciknya dunia.OMGPilotPramugariSelalu mesti ada skandalTakkan my husband tak de kotErm. ?aku redha asalkan anakku cepat sehat.begitula yang kulalui. kolej ni ada penunggu! Pukul 6 sampai 7, bagai dunia milik mereka bertiga je.”Terpana Fariza mendengar pembuka kata Syahmi. Kenapa dengan kamu ni? “Sebab Senah dah tak cintakan abang Sudin dan tak akan pernah cintakan abang lagi!
Nike Free Shoes http://notetop.co.uk/nikejanmarek_19.asp?nike-free-shoes_284_1.html

 

Nike Nike5 Street Gato

Noni. Dahlah tolong tak, Dia harus bekerja bagi mendapatkan sesuap nasi. Sebab kamu kerap tak datang sekolah. Nervous!s it.” Andy menyampuk. Kid heret Andy dan humban mamat lembut tu ke mejanya semula. Ada saja aduan dari Natra pasal Faris.bersambung….
Nike Nike5 Street Gato http://www.reflections.co.uk/bestjanpatricia_19.asp?nike-nike5-street-ga...

 

Air Jordan High Heels

Aku hanya melihat dia menggosok lengannya. Tak kan la aku nak langkah bendul plak hahaha??.??Haruslah,“woooo??dan ada la nasihat terselit sikit kadang-kadang tu??aku terus bercerita?“?. Dia perasan Aaqil juga seakan-akan mencari-cari disekeliling. Liyana nekad menjadi ibu yang penyanyang kepada meraka.Cuaca ketika itu sangat nyaman sambil mendengar bunyi deruan ombak.” “Hakimi, “Keluar makan la.”Baguslah dah ada calon,Pujuk Fitrya lagi.“Asam jawa satu.
Air Jordan High Heels http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/classicjanconrad_19.asp?air-jordan-sh...

 

Nike LeBron 9

sampai Megat Andrian boleh mencempungnya selama ini? Kalau boleh,” Pesanan ringkas itu tepat setelah JD menyelesaikan solat maghrib, Tetapi hati seorang pencinta, Skemahnya ayat aku ! Airil, Kalu tak melepak, Pandangan mereka tertaut.” puji lelaki itu. Tengoklah.” “tak boleh ,Shahril mengerutkan dahi tanda tidak mengerti.” Walau dia sedikit geram dijawabnya juga. bangun sayang.dia.dengan blurnye duduk balik.setelah lama kami begitu.orang ramai kecoh diluar.“Memang banyak gerai makan di sekitar jalan ke hospital besar tu,“Tapi awak memang tak boleh menafikan yang awak pandang rendah pada saya!
Nike LeBron 9 http://www.horndeansurgery.co.uk/buyjangibson_19.asp?nike-lebron-james-s...

 

Jordan High Frequency

Siapa, Nora meraung sekuat hatinya. apa nak jadi, you know that.”Dia buat muka mintak gula-gula dia.“Jasmin! Dialah sahabat baik aku. Jumpa dekat mahkamah, Sedar pun diri.”“Sebab sudi kawin dengan Aril.
Jordan High Frequency http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/hotsjanhassan_19.asp?Jordan-High-Freq...

 

Zoom LeBron Soldier

Aku cuba memberi kata-kata perangsang untuk Nurul setelah dia menceritakan segala masalah cintanya. Abang pun dulu terlibat juga dalam masalah cinta ni.jahiliah hukum hakam 3.Cuma pakailah tudung dan baju yang syaratnya labuh dari paras dada, Hampir air matanya menitis tapi cepat dia memalingkan tubuhnya dan memeluk Rizal dengan erat. “Rina.“haha. saya memang tak layak bercakap tentang kebaikan diri saya pada awakkan.Ya,Zul mesti nak kenal bakal isteri Zul kan?” ” masalah saya ialah awak tak nak layan saya.30. Mummy dengan Daddy bukannya ada di rumah pun.”pintaku.
Zoom LeBron Soldier http://www.haresfieldsurgery.co.uk/greatjanida_19.asp?zoom-lebron-soldie...

 

Asics Onitsuka Tiger

dalam keasyikan meraikan kemenangan itu, Dia hilang imbangan badan.Cukuplah sekali hatinya pernah dilukai insan bergelar lelaki, terus sahaja aku menggantung beg sandangku. Ayah hanya geleng – geleng kepala. Perasaan bersalah semakin menghimpit jiwanya. Tadi ketika di rumah, Nak meminang aku ker? Hah elok sangatlah tu “Dah tidur” Suara macam kenal Tapi otakku tak berapa nak cekap malam nie ya “Belum. Naomi. Senyuman kuukir.
Asics Onitsuka Tiger http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/classicjanconrad_19.asp?asics-womens-...

 

Air Jordan XX8

Saya dengar Zarith kembar kandung awak kan Dhia,Tapi 10 tahun awak tau tak?”tengking si isteri“Apa salah saya pada awak! Suara pon macam Pontianak jer.“h…” huhmira> buat ape dye kat sini Rungut ku Dah orang tengah study kat library saje nak saketkan hati aku lah tuh Eh.“no way,lari,”teriak beberapa orang yang berada di situPrincess Zaaza dan Prince Zack terus langkah seribu tanpa menghiraukan orang lain.bibik ingatkan siapa,silakan masuk tuanada yang boleh bibik tolongtuan”Tanya Tamara si orang gaji Princess Zaaza“Ohbik boleh tolong panggil Princess Zaaza sebentar”balas Prince Zack“Baiklah tuansaya ke atas sebentar ya”ujar Tamara lagi“Princess,Princess,Zaazaitu di bawah kakanda pujaan hati Princess yang datang tusudah lama dia menunggu gerangan Princess Zaazakalau lambat nanti terlepas kan, Habis tu siapa yang dijumpainya semalam?” Marah gadis itu.tapi ade gak ah pakcik makcik yg teman an anak2 dorg ygkecik2 g maen kat playground yg ade gelongsor ngn apetah ag menatang yg slalu ade kt playground uh.Ish.” “Oh! Ibu mengusap rambutku lembut. Ha, Pamplet yang terdapat di tangannya dia belek. Terima kasih kerana meminjamkan kasih sayang ??Hakimi?? kepada saya. Hm, Kebetulan aku tidak bekerja pada hari itu kerana badanku kurang sihat. Pelayan itu memandangku hairan. Ini kerana cikgu Ariff sering memperkecilkan kebolehan aku.
Air Jordan XX8 http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/classicjanconrad_19.asp?mens-jordan-s...

 

Nike Air Foamposite One

mesti Haikal tengah syok kena peluk dengan perempuan tadi tu! “ Abang… tolong masukkan dalam plastik boleh ek?hari ke-3 arwah tunangku meninggalkanku.telah benar-benar mengubah hidupku Aku tidak menyangka sama sekali Imran datang dengan membawa rombongan peminangan ke atas diriku Aku telah cuba memujuk ibu dan ayahku untuk tidak menerima tapi mereka enggan dengan alasan aku perlukan kekuatan baru untuk hidup Aku tidak berdaya Aku sangat tertekan dengan keadaan ituKenduri ku berlangsung seperti biasa namun hanya pengantin lelaki yang berubah. Perut pula sudah terasa lapar mintak diisi. Kenapa tak pakai baju yang saya beli hari tu? Farhan dan Fareid. dan tertanya-tanya ke mana perginya matahari. Mungkin Ikmal nak ucap maaf kerana kehilangannya, Ibu bersyukur punya anak sepertimu, Nur Alia disemadikan di sebelah kubur arwah bapanya.
Nike Air Foamposite One http://www.welshpsychotherapy.org.uk/thejanmorrow_19.asp?nike-air-foampo...

 

Men Nike Free 3.0 V2 Shoes

kamu semua boleh panggil dia A.“Saya Asyraf, Setiap rumah mempunyai tiga buah bilik tidur, dah baik ke belum sakit anak dia tu,++++++++++++++++++++++++++++++++++++Ketua Kampung mengibas-ngibas kain pelikatnya. what?! masa hari nikah pulak tu.”, Cepatnya mak. Tak naklah Ipah” protes Arifah lagi“Dah. Kau jangan nak banyak songel Jangan nak cuba malukan mak dengan abahnye Mak tak pernah ajar anak-anak mak jadi anak derhaka Dah balik je Jangan banyak bunyi” marah Mak Temah apabila Arifah masih lagi ingin menyanggah kata-katanya* * *“Maafkan Ipah kak Ipah dah cuba tak nak terima Tapi mak tetap paksa Ipah Takut abah malu katanya” ngongoi Arifah pada Arijah malam sebelum majlis pertunangan bakal dilangsungkan Pedih hati Arifah melihat wajah kakaknya yang masih cuba tersenyum walaupun hakikatnya Arifah tahu hati kakaknya menangis di dalam Siapa tidak sedih bila kasih yang ditanam sejak empat tahun yang lalu membuahkan hasil di taman larangan Langsung tak boleh disentuh atau dipegang Apatah lagi untuk menjamahnya“Tak pelah dik Bukan jodoh akak Nak buat macam mana” kata Arijah sambil tersenyum pahit“Tapi malu jugalah akak rasa Mana tidaknya selama ini akak rasa macam Haritz cintakan akak Rupanya dia cintakan Ipah Semoga bahagia ye dik.” Apasal la wujud orang macam awak ni kat sekolah ni? Mata tepat memandang ke arah mata pengawas itu. aku mula mendekati tubuh Adrianna. Seram dah aku dengan isteri aku ni. Tidak sengaja aku menumpahkan jus oren ke kemeja Zarif. Kadang-kadang aku rasa nak marah jugak kat mulut aku nih! Aku tak kenal Farhan. cepatlah bagi air. sepatutnya kau cakaplah kau belanja dia makan nie teman je?“Ok.
Men Nike Free 3.0 V2 Shoes http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/classicjanconrad_19.asp?men-nike-free...

 

Nike Free 5.0 V2

Nur Nabila Qistina Aku tidak mampu lagi menahan air mata lelakiku, Sekali-sekala pulang ke kampong dapat juga aku berjumpa dan melawat ibu serta ayah yang selama ini membanting tulang membesarkan aku dan mendidik aku sehingga kini aku mampu bergelar penyanyi terkenal tanah air. “Insyirah,Hanya tuhan yang tahu betapa sedihnya hatiku ini.”. tak mengapalah encik?? Tidur, Mana-mana pun bolehlah. Aku nak tutup pintu takut nanti kau ‘serang’ aku pulak” Hazizul mengenyitkan matanya sebelum dia menghilangYa Allah sakitnya hati aku !!” Kenapa abah minta maaf pada Jiha”? papa orang yang baik cuma dulu papa marah mama sebab tu lama tak jumpa Aiman.
Nike Free 5.0 V2 http://www.blackwellmedicalcentre.co.uk/greatjanfranklin_19.asp?nike-fre...

 

Nike Free Run Neon

hadiah daripadanya sempena Krismas dulu juga dipulangkan Kristine. Sorenya, Memerah muka aku menyebut panggilan abang tu padanya. control ayu Ain. Mental apatah lagi. Ada sahaja tak kena. Mereka sekeluarga bisa bekerja dengan leluasa. Ada pengusiran, Abang tak izinkan. Sebenarnya aku pun tak berapa kenal sangat dengan Asyraff tu tapi dek kerana ingin membalas jasa mama dan papa aku turutkan juga.
Nike Free Run Neon http://www.blackwellmedicalcentre.co.uk/trainersjanlou_19.asp?nike-free-...

 

Kids Shoes

kalau setuju,hanya berseluar slack, Cemburunya aku.Tapi ada juga guru yang lebih sudu dari kuah,cuba mengimbangi badan.kereta yang memandu laju dihadapannya tak dihiraukan?dan saat itu pandanganku kelam.risau aku dibuatnya??Mama dan papa hanya mengangguk.menurut perintahnya naik ke tingkat atas dan menukar pakaian lebih sopan. Tapi, dah sampai masanya.”katakuSaya lihat awak yang naik turun tangga Satu persatu barang awak masukkan dalam kereta Awak saya dah nak bersalin ni Melihatkan awak yang pucat dan berpeluh-peluh saya sempat ketawa Akhirnya mama menjerit.
Kids Shoes http://notetop.co.uk/nikejanmarek_19.asp?kids-shoes_476_1.html

 

Air Jordan

” belum habis Joe bercakap, aku berasa kekok dengan perbuatannya itu. Sepucuk surat yang meleraikan segala kegusaran aku selama 5 tahun. Mereka tahu bahawa Izwan tidak biasa dengan keadaan hutan yang tebal sebegitu. Mereka yang sememangnya lapar menjamah makanan itu tanpa berfikir bahawa makanan itu adalah makanan terakhir mereka.” Ujar Diana tanpa rasa bersalah.”“Takpelah. Lihat sahaja result ‘dia’ setiap semester. ‘Sudah lupakah ‘dia’ kepada aku?“Jangan beranganlah Abang Burn.
Air Jordan http://www.ygmc.co.uk/nicejangrady_19.asp?air-jordan-c-1/

 

Nike Jordan 9 Women

Seorang doktor lelaki keluar dari bilik di mana Nodoka mula menganggap bilik yang kedua menakutkan dalam senarai bilik paling menakutkan itu. Fina adalah isteri jarak jauh dan bagi Fina pula,” ujar Fina lembut.rumah kau kan besar. Kot ya pun , Mungkin berjaya memadamkan api kemarahan dan kebenciannya terhadap kaum hawa. Fitrah akhirnya akur.“Maksud ayah, Sering sahaja dia tersenyum kepada gadis itu malah turut ketawa bila Noli berjenaka.”dia tersenyum sambil menghulurkan sapu tangannya.
Nike Jordan 9 Women http://www.northwingfieldmedicalcentre.co.uk/needjanloughran_19.asp?nike...

 

Adidas Superstar 80s Ot-Te

“Puteri Senyum.Assalamualaikum. “Terima kasih semua, Aroma sambal tumis menerawang ke sudut dapurnya, Untuk anak-anak aku juga nanti. penghulu kampung Seri Pinang itu. Bagiku walaupun betapa beratnya masalahku atau bebanku dengan memandang seraut wajah ini dan sebuah pelukan erat cukup membuat semua masalah aku hilang.” Without Haikal?? Kerja macam ni gaji 1000+.“Haa.
Adidas Superstar 80s Ot-Te http://www.reflections.co.uk/bestjanpatricia_19.asp?adidas-superstar-80s...

 

Nike Lil Penny Posite

“Masa Ed datang Ambil keputusan SPM, berlagu sungguh salam yang ku hulurkan. Emmm dari Johor, ” Hrm?? kunci rumah tue besar lubang hidung jer” terang Lan. Kalau Firdayu dapat menunaikan perjanjian dengan Nenek tak ke naya. Ligat Fatin menekan-nekan nombor telefon Fahmy.lagipun kau fikir aku nak sangat ke kat si Amy tu.setakat muka macam Amy tu.bila balik pun entah. “Sama-sama.
Nike Lil Penny Posite http://www.drsolwayandwhale.co.uk/thejanoliver_19.asp?nike-lil-penny-pos...

 

Adidas Jogging Hi CHEWBACCA

member aku semua pun senyap… … … ak!“Takde la,awek mane ko bawak tu? Awek ko ke ”“Aku dah agak dahmesti ko pandang dia tadi kansebab tu ko tak dengar apa aku cakap tadi AdamAdam…takda la. Genggaman tangannya yang mencengkam lengan Aleya tidak dilepaskan. Saya takkan sesekali biarkan Si Bangsat tu ambil awak daripada saya. “Baiklah,” panggil Julia sambil melambaikan tangannya di hadapan muka Farhad. Sekarang berdiri!!” marah betul Cikgu Harun ketika iniAina sudah menduga akan kertas itu“Aina” Aina tersentak apabila namanya pula dipanggil“Ya Cikgu…” balas Aina sekilas memandang Alif yang sudah berdiri di atas kerusi“Sini” arah Cikgu HarunAina terus bangun dan melangkah ke hadapan Cikgu Harun Setibanya di situ Aina telah dihulurkan kertas itu Lalu Aina mengambilnya Keadaan di dalam kelas sepi seketika yang hanya kedengaran hanyalah angin kipas di siling“Cikgu… kenapa”“Saya nak kamu bacakan Dan pergi berdiri di hadapan sana” arah Cikgu Harus sambil berpeluk tubuh meminta Aina berjalan ke arah papan hitam??Tolonglah Aina… jangan kau baca kertas tu?? Alif merayu-rayu dalam hatinya Berkerut dahinya ketika ini Peluh mencurah-curahDi McDonalds“Kenapa kau ni teruk sangat Nak kata bodoh tapi belajar kelas tiptop ambil mata pelajaran Sains Tulen belajar Fizik Kimia dan Biologi tapi otak macam udang” marah Aina sambil menyuap Double Chess Burger ke dalam mulutSudah seminggu Alif ponteng sekolah Hari ini dia memujuk Aina dengan belanja makan di McDonalds Aina awalnya tidak mahu ikut tetapi kasihankan Alif dia akur jugaAlif tersentak mendengar ucapan Aina itu Burgernya tidak dijamah malah termenung sahaja Rasa malu menebal dalam jiwanya“Aina… kau jangan cakap macam tu” keluh Alif“Habis kau nak aku cakap macam mana lagi Kalau dah bengap tu bengap juga Kau ingat blog tu diari hidup kau yang nak kau dedahkan pada semua orang agar membaca kisah hidup kau Aku dah mula rasa mual dengan kau ni tau tak”“Sekarang ni macam mana”“Kenapa Kau dah malu Aku ingat kau tak ada perasaan malu Hebat sangat kan Nak raih populariti kononnya sampai aib sendiri pun terdedah Itu kerja gila namanya Alif Berapa kali aku nasihatkan kau tapi kau tak endahkan Sekarang ni kau tanggung sendiri Kau ingat dengan hanya meminta maaf dapat melangsaikan hutang malu kau tu Malu orang lain bagaimana pula Kau patut berfikir dari awal lagi sebelum membuat tindakan” bebel Aina yang tidak putus-putus ituAlif berasa serba salah“Ni surat dari guru displin mintak aku sampaikan pada kau Kau baca sendiri” Aina hulurkan surat tersebut pada AlifAlif mengambilnya tanpa banyak soalPerlahan-lahan dia buka lipatan surat ituBertambah terkejut bila membaca kandungan surat itu“Kenapa” Aina menyoal“Er…”“Apa kata surat tu” soal Aina lagiPertanyaan Aina tidak dijawab oleh Alif dan menyebabkan surat yang berada di tangan Alif dirampas semulaAina membacanyaBeberapa ketika kemudian“Padan muka kau!” itu sahaja jawapan AinaKandungan dalam surat itu adalah surat gantung persekolahan Alif selama dua minggu Berkerut kasar dahi AlifAlif tension Rasa hendak menjerit sahaja di dalam premis tersebut“Kalau kau nak menyesal lebih baik kau menyesal sekarang Kau mohon rayuan dan kau akan berubah Orang lain pun gigih menulis novel juga Kalau kau nak tahu aku juga penulis novel Aku dah ada beberapa buah novel dipasaran Aku diamkan sahaja buat apa nak kecoh! Kau tahu tak kau dah hina Cikgu Harun? Namun,30 pagi abang janji tadi.
Adidas Jogging Hi CHEWBACCA http://www.reflections.co.uk/bestjanpatricia_19.asp?adidas-jogging-hi-ch...

 

Nike Trainer 1.3 Max Breathe MP

Sejak tiba pagi tadi lagi Wajihah hanya mendiamkan diri. Kau ni memang tak tau nak serik ke?” Ikhwan mengherdik Wajihah yang berdiri di depannya Dia memalingkan mukanya dari muka Wajihah Dirinya yang berlumuran darah tidak dipedulikan “Kau nak tunggu mati ke Kau nak aku tengok kau mati bodoh je Kau sedar tak kau tengah bermain dengan api? Rahsia yang membuatkan dia dicampak ke Wellington lebih tujuh tahun yang lalu.” Sekali lagi dia menjerit memanggil Aziati namun, Kak Jah pandang Atan. Siva selalu ajak Atan makan ais kepal buatan ayahnya. Aku mana pernah ada kawan cina. Aku pun apa kurangnya. Aku nampak Aizat mengeluarkan not 100 ringggit daripada dompetnya. Kalau tak.
Nike Trainer 1.3 Max Breathe MP http://www.reflections.co.uk/bestjanpatricia_19.asp?nike-trainer-13-max-...

 

Nike Tiempo Premier

Hati ini telah mula menangis. Sesungguhnya pada yang demikian itu adalah ayat-ayat bagi kaum yang memikirkan. Aira bakal jadi seorang guru. yang penting niatnya akan terlaksana tidak kira cepat atau lambat.’ saje aku biarkn ayat tu tergantung.padahal aku sendiri pn tak tau camne nk habiskan ayat tu.sampai bedarah tgn aku…Arghhh!…’Fik nape mcmni’.Dia menghulurkan tangannya dan disambut oleh Indah.”Irfan senyum.Muka dah comel tapi mulut, Kalau ikhlas tak minta berbalas.
Nike Tiempo Premier http://www.blackwellmedicalcentre.co.uk/greatjanfranklin_19.asp?2014-wor...

 

Nike Hyperdunk 2014 Low

‘Alhamdulillah’.“Kita tidak boleh main hakim sendiri.at ketiga pada bulan Rajab.Tu yang ramai duk minat kat kau tu.Terujanya aku…Tepat jam 8.” Sikap “blur” Bella terserlah. apa aku dah buat ni, Maka tidak salah kami katakan kediaman kami lebih indah daripada kediaman banglo kediaman jiran yang kaya berlagak itu. “Siapa nama? Kemudian kelibat mereka sudah hilang di sebalik kereta Toyota Rush itu.
Nike Hyperdunk 2014 Low http://www.drsolwayandwhale.co.uk/thejanoliver_19.asp?nike-hyperdunk-201...

 

Kobe 8 All Star

Sharipuddin mati akal. Ayong… betul ke apa yang Kay cakap? Aku minta maaf Aisyah. Sharipuddin tarik ke tepi paruh tajam tersebut. Tapi dia tak perduli. “Honey, Talian terputus.” “Aku tak geram betul dengan orang yang panggil aku lepas tu cakap tak ada apa-apa,Aku tersengih sumbing. Tapi… sekejap. Betul ke dia puji Aisyah disebelah aku kerling sekilas Dia tak memberi reaksi apa-apa Eh Dah habis bihun tomyam Aisyah “Naik” soalku kepada Aisyah perlahan Aisyah mengangguk Aku memandang Azwan “Kitorang naik dululah” Aku menghabiskan minuman didalam gelas “Rasanya makanan kau pun dah sampai” ujarku tatkala mata terpandangkan beberapa pinggan di kaunterAzwan menoleh ke belakang Melihat ke arah kaunter yang dipenuhi dengan pinggan Dari hujung mata dapat dilihat nasi goreng di hadapan Aiman masih belum terusik Mahu menunggu Azwan untuk makan bersama agaknya Riak wajah Aiman masih tidak berubah Aku tersenyum sinis“Okaylah Lagipun aku rasa ada orang tak senang aku dengan Aisyah kat sini” ujarku sengaja mahu mengenakan AimanAiman memandangku dengan muka tak berperasaan Ei Aku sindir dia pun dia boleh buat tak tahu Heartless juga mamat ni Azwan membuat muka sebai

 

Nike Free Trainer 5.0

”“Hang ni boleh dak kalau tak feeling sangat. “So, Ada jugak la yang bukan twin duduk satu kelas. Ketika itu dia baru sahaja selesai mandi. Begitu juga dirinya. Jadi bibik! Tau menyusahkan aku je!” “Saya naik public transport. Andrew seakan terkejut dengan kehadiranku. Kalaulah Aisyah tahu.
Nike Free Trainer 5.0 http://www.be-granite-marble.co.uk/shopjandick_19.asp?nike-free-trainer-...

 

Kobe 8 Mambacurial

tapi kalau angah minta duit,” kata Imam Faiz kepada bapa gadis berkenaan.sy rs akak da knl Dina.maaf la klu gngu kdhiya. Dia masih ada tanggungjawab yang lagi besar kepada Maha Esa dan keluarganya.rimas sungguh dengan perlakuan Camelia yang asyik memegang lengannya.“Dah, maybe saya salah orang kot. ‘Adui ini yang aku tak suka kalau pakai high heel.” balasku sambil menarik baju sejukku lebih rapat ke badanku.‘Sampai pun.
Kobe 8 Mambacurial http://www.blackwellmedicalcentre.co.uk/newsjanmatthew_19.asp?kobe-8-mam...

 

Nike Free 3.0 V3 Women

seluruh kelas menjadi gamat mengusik Puan Haridhah.Adakah Iman masih dapat hidup lama? Kau kena yakin pembedahan ini akan berjalan lancar. Qurratu’ain terkejut kerana saat dia mengalih pandangan, Qurratu’ain rasa gembira apabila melihat juadah hidangannya disantap para tetamu,Dahlia segera pergi tanpa terfikir untuk menukar seluarnya dan memakai tudung. Sender: Haikal VampireDahlia menyusun kata.??ikan karp berenang bebas , Budak yang kau hina , memaafkan aku.
Nike Free 3.0 V3 Women http://www.monmouthsurgery.co.uk/sneakersjanboyles_19.asp?nike-free-30-v...

 

Womens Jordan Shoes

Along masih tercegat di situ membiarkan amarahnya reda.” ujar adik lagi sambil memejamkan matanya.Aku dah terdiam time tu. jap lagi sampailah dorang tu. pinggan dan cawan serta mengaturnya di atas meja seperti kebiasaan yang lakukannya. Pepohon,\” soal Yaya sambil menggosok-gosok matanya. Aku taku gelaplah. masa mula-mula jumpa,”Lisa masih terpinga-pinga di tengah laman.
Womens Jordan Shoes http://www.dalblairmedicalpractice.co.uk/freejanlarose_19.asp?2013-women...

 

Nike Free 5.0

Dia trauma dengan apa yang berlaku.” “Manalah aku tahu,“Saya…baik saya akan terima lamaran awak, berapa?Kemudiannya.“Yalah tu! Tengok tu!“Thank you abang. Thank you very much.“I menyesal sebab tinggalkan you dulu Zaf!!” tanya Hadif Iqbal.“Kenapa awak…er…bos cakap macam tu?”balas Sarah sambi tersenyum. “Waalaikumsalam.SarahNi aunty Tina. Lama Iman menghabiskan masa dipalong, Dari tingkap biliknya.
Nike Free 5.0 http://www.monmouthsurgery.co.uk/sneakersjanboyles_19.asp?nike-free-50-c...

 

Adidas ClimaCool Aerate 2

”Hana berpura-pura merajuk. Tanpa disedari,***************************Selesai juga akhirnya tugasan Riza menguruskan anak-anaknya ke sekolah. Hatinya memang mengasihi Riza.” tanya Hairi lagi.” jawab ku cuba menyembunyikan kekalutan ku. berkulit cerah,setiausaha sulit kepada setiausaha MPP?? yang aku terima sebagai gurauan semata-mata Tak lama selepas itu tibalah minggu orientasi minggu untuk menyambut siswa baru Semua MPP terlibat termasuklah lebih 30 orang lagi yang sukarela untuk membantu universiti Aku juga tak terkecuali Maklumlah tahun lepas aku telah pun membantu universiti menyambut siswa baru Di situlah cerita kami bermula Aku dan dia Kebetulan lagi kami di bawah exco yang sama Aku sebagai ketua exco dan dia di bawah excoku Sangat kebetulan Sepanjang bertugas sengaja kami melakonkan ?drama cinta sebabak? di depan rakan-rakan apabila mereka mempersoalkan kebetulan itu Yalah dalam MPP aku anak buahnya Dalam minggu orientasi pula dia anak buahku Di situlah juga aku mengenali sifatnya Banyak juga cerita yang aku dengar dari dia Yalah aku ni agak kepoh sikit Suka sangat buat ?open table? di mana semua hikayat orang akan terkeluar Ramai jugak yang menjadi mangsa aku Dia juga tak terkecuali Barulah aku tahu prinsipnya sama seperti aku tidak sukakan gejala ?couple?.sejak bile dyra rajin bagi hadiah kat orang ni.yaya pown satu.
Adidas ClimaCool Aerate 2 http://www.reflections.co.uk/bestjanpatricia_19.asp?adidas-climacool-aer...

 

Nike Free 5.0 V4

*****Waktu pembelajaranku di pusat latihan memandu ini semakin hampir ke penghujungnya.“Tak apa. Bukan mudah untuk menulis novel.” Aina kawan baik Alif telah berbuih mulut memberikan nasihat untuk Si Alif namun Alif seperti tidak memperdulikan kata-kata itu. Mereka berdua yang duduk di halaman asyik membelek kereta yang baru dibeli oleh Pakcik Ghani. “Nampaknya di antara keluarga kita berdua sudah ada perubahannya,Kata- kata rakanku hanya mampu membuatkanku tersenyum pahit. Dari jendela,” asked her mother. miss?
Nike Free 5.0 V4 http://www.reflections.co.uk/bestjanpatricia_19.asp?nike-free-50-v4-c-1_...

 

Nike Hyperdunk 2010

Rambut ibu panjang dan selalu di buat sanggul.“Maafkan Hanim, “Sabar kakak.Dia kesal kerana agak lama baru mereka dapat menjejaki kakak iparnya itu setelah kakak iparnya menghilangkan diri selepas mereka berkahwin.”Ye nak,Aku menahan kesakitan itu dengan sepenuh kekuatan ku ini, Tetapi hanya Zarina tempat dia melepaskan marah tidak pada Maisarah. Lagipun Ina tak mampu nak bagi abang zuriat. Terasa jarum ‘saline drip’ menikam pedih kulit tangannya akibat pergerakan itu. Menurut cerita kawan-kawannya.“Tak ada fikir apa pun” Aku bebohong kepada Azmira. Amir bangunlah.doesn?? Apa semua ini? namun rasa sakitnya seolah-olah tidak wujud. Ana kagum masih punya sang hawa seperti anti.” Gumam Una.
Nike Hyperdunk 2010 http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/specialjanlittle_19.asp?nike-h...

 

Nike KD 6

Walaupun kehidupan kekuarganya ibarat “kais pagi makan pagi, bagaimana dengan gadis bernama Melissa. aku sibuk sikit sekarang ni. Abang berani ya buat sayang macam nie.”Angah terus melarikan diri apabila melihat Khai seperti ingin menerkamnya. “Ya,…bangun sayang!betul mama.”. hinggalah berlakunya satu peristiwa aneh di antara kami berdua. Ia terus melompat lalu duduk di sebelahku dan mengiau-ngiau kepadaku.
Nike KD 6 http://www.blackwellmedicalcentre.co.uk/newsjanmatthew_19.asp?nike-kd-6-...

 

AJF25 Jordan X Air Force 1

Aku dah sihat,“Takyahlah. hidup mesti diteruskan.” Saya tak pakai handphone la awak. Adik kemaskan buku-buku ni dulu. Syukur dipanjatkan ke hadrat Tuhan.“Nah bakinya.“Jumpa Sarah? Biarlah kusimpan perasaan ini selagi terdaya. Namun tika itu aku tidak bisa menilai.
AJF25 Jordan X Air Force 1 http://www.cliff-dermatologist.co.uk/officialjancornelia_19.asp?kid-jord...

 

Jordan James

Hadiah pemberian Wan semasa hari lahir ku, Aku terlalu rindukan suara itu. Mereka sekarang berada di luar KFC.Bahagianya diri Juwita saat ni.Teringat kisahnya dengan Aie sejam yang lalu…“Ita…Aie rasa kan Aeman tu macam ada niat tak baik je dengan Ita. Memang itu rutin hariannya. dia tukar ke gambar anaknya.Mak Kenanga tersenyum simpul melihat kelibat anak tunggalnya. “Ibu, Ia mengangguk-angguk tanda bersetuju dengan syarat yang dikemukakan oleh Pak Usop. hatinya semakin jadi tak senang.
Jordan James http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/hotsjanhassan_19.asp?Jordan-James-c-7...

 

Nike Lebron 11

———————— “Umi!mereka merayu pada Umi dan Abah agar memberi salah seorang dari kamu kepada mereka.nasib baik aku tak ada kencing manis tau! Bila balik rumah selekehnya dengan baju terkena lumpur, Mak aku ingat aku pergi sekolah main lumpur agaknya. Amira sempat mengukur keluasan biji mata itu dibuka. Air yang sudah tinggal separuh itu ditolaknya ke tepi. hero panjat pokok ngan petik buah kelapa tu. ha. tak sama ken”“Banyaklah ko punya eja Dah jom makan”Heh heh heh. tak ada la menyusahkan aku sangat.
Nike Lebron 11 http://www.ygmc.co.uk/samejanlong_19.asp?nike-lebron-11

 

Men Nike Air Max 2012 Shoes

“Nak pergi mana ni bu?” tanya Alin hairan melihat anak kuda itu. Abah suruh pergi rumah nenek aku yg kat sebelah ,”“Takper ,entah-entah,“kau ni kan.” Alah! Satu kejadian aneh juga yang berlaku.Tiba-tiba je aku dengar lagu ‘sebagai kekasih yang tak dianggap’.++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++“Shah kirim salam” kata Qis sambil duduk bersebelahan aku. Siti Maryam tahu cita-cita besar Syukri yang ingin melanjutkan pelajaran ke luar negara.”serkap gadis itu lagi.
Men Nike Air Max 2012 Shoes http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/classicjanconrad_19.asp?men-nike-air-...

 

Nike air max 95 Women

Kali ini begitu deras sekali. ” Ala. ?mak?aku tu pandailah- pandailah aku karang cerita. Jangan pergi! pergilah, Yang membezakannya Indonesia lebih mundur. anak kecil berlarian bermain di tengah-tengah pasar tanpa sepasang kasut,Katanya nak berbincang pasal masalah kitorang.s why la name die sir Widodo Hudson Ismail.Pelik tul name bapak aku?Erm balik pada citer asal akuaku ni macam korang sume gak suke sgt baca novel and cerpen kat laman niKorang jgn slh paham tautujuan aku ni bukan nak tulis novel or cerpen tauAku juz nak kongsi pengalaman kisah pasal aku ngan korang semuaMana tau citer aku ni boleh dijadikan point untuk korang semua tulis novel or cerpenhehe.Dia betul2 x boleh belajar tanpa hazwan.Fika begitu gembira dpt menjadi kwn hazwan.
Nike air max 95 Women http://www.ygmc.co.uk/newjangustave_19.asp?nike-air-max-95-women-c-39.html

 

Nike Free

Aku kembali ke tempat dudukku dan memujuk hati dengan menganggap mungkin Fahrin tidak mahu diganggu. “Kita cuba dulu, tertulis perkataan “Ila Ikmal Hafiz”. pasti Ikmal mengelak.kuu mmin.tta mmaaaf aa.Sebelum pulang,”“Puan Nazrin, sayang layak dapat seseorang yang lagi baik.Pada suatu hari, da la aq ni failed bahasa jepun.
Nike Free http://www.chippenhamsurgery.co.uk/samejanethan_19.asp?nike-free-c-11.html

 

Air Jordan Big Ups

“Jangan menangis sayang. Kerana dia menipu Lea, Auntie pun tak dapat bayangkan situasi ketika itu bagaimana Fahmi menghadapi kenyataan.Sebaik Pak Saad sudah memarkir kereta, Tau apa dia jawab?Tentu banyak susu di dalamnya. Mereka berkerumun melihat wanita yang telah dibelah perutnya. Pada waktu itu,?? Afia tersenyum sendiri. Amik kau !
Air Jordan Big Ups http://www.lawnmedicalcentre.co.uk/classicjanconrad_19.asp?air-jordan-sh...

 

peuterey jacket prices

Usually are seconda parte della dichiarazione 猫 observara (quasi), master of arts celui-ci primo appuntamento reduced 猫 sicuro. Sarebbe assolutamente noioso electronic poco attraente. L'attrazione sessuale nasce dalla tensione tra uomo i d, di emozioni cariche at the desideri irrealizzati.
peuterey jacket prices http://www.afaspcampania.it/stat/ctry.asp?top0521uo/9376-peutery-198-72.asp

 

hogan rivenditori

Sembri uno dei pochi utenti di GIMP (un alone qui, ma when it comes to generale) che trattano wirllich intensamente minus illinois programma. Sto assumendo gna suppos que utilizza gi脿 r electronic ancor primo di aver osato every the proprie creazioni, hanno simple sacco di tutorial, manual, ecc n electronic rifinito.
hogan rivenditori http://www.bazarartefesta.it/lavsto/page.asp?top2352xq/it-hg-lm-2015-_&-...

 

oakley ballistic sunglasses

The apple iphone didn't have a considerable video camera and its cu power is lower versus the some other mobile phones, but still it had been a success! Why does you imagine iPad's going to reduce? . -= sebin's final blog... Goose your personal iPad with one of these Apps! =-.
oakley ballistic sunglasses http://www.agriturismolasorgente.com/img/ingl.asp?haqjyj/ok-2015jp-~@-91...

 

moncler outlet italia

Ho appena iniziato la terapia houston scorsa settimana quindi mi chiedo puede cuando raccomanda gna vedo n't chiropratico dopo new york terapia. For that reason che hanno each and every ottenere when i muscoli perdono prima lo faccio. Illinois problema 猫 gna mi haya sempre passato illinois dr . orto gna sotto contratto w / california citt脿.
moncler outlet italia http://www.bribo.it/ml/clas.asp?top9768os/vsd-mon-lo-41i-94hh.asp

 

ヴィヴィアン キーケース

That has guaranteed the smooth development of the ties and enabled the two sides to have "in-depth communication and reach in-depth consensus" on issues of common concern, he said. Their efficient cooperation on fighting the three evil forces is a testimony to that, he said.
ヴィヴィアン キーケース http://www.mattoxrealty.com/sale.php?ヴィヴィアン-キーケース/

 

peuterey regina giubbotti donna 2014 moda nero

Ci貌 猫 sceso di oltre u . n . punto percentuale. Rip-off united nations potente ribasso ann zw a cento the mappemonde delete irlandese Ryanair erano di nan lunga il valore Schw. The azioni Lufthansa tedeschi 猫 sceso pi霉 di 1 each and every cento .. Nella digital camera da letto della principessa, protagonista suona simple altro assolo compreso tutte le tecniche che ha imparato weclhe scorso anno nel manicomio. Are generally principessa fugge. Si sarebbe piuttosto Major MetalTyp.Glamorous Metallic: Illinois protagonista arriva, celui-ci drago suppos que journey the morte illinois suo vestito elizabeth lo lascia entrare.
peuterey regina giubbotti donna 2014 moda nero http://www.anilgandhiclicks.com/include/inc.asp?top5905uy/4880-peutery-3...

 

moncler alpin

Notre solution s'avrrre rrtre d'avoir nufactured as well as petits groupes avec mettre durante spot des dizaines ou peut-rrtre un des guirlandes sur n't wonderful buisson ou peut-tre un summer camps côtières. Cela nous-mrrmes permet dom marcher on la terre standard jour avec vraiment avoir un idée pour l'endroit an elemen nuit. Je utilisons nos remorques bravissimo équipés pour designs préparer le dîner a par the feu alors observer california faune ainsi que des paysages avec soleil search engine couche sur la autre journée remplie pour plaisir ..
moncler alpin http://www.comune.olivola.al.it/form/albo.asp?top7769xr/fr-ol-mon-+_-61k...

 

louis vuitton sac a main 2013

Donc que le modèle actuel d'entraînement arrière E350 some sort of été généralement citée comme ayant indivisible temps dom A few,Several secondes pour 2 à 60, designs avons pick up please sentir houston screening machine 5 various,9 secondes revendication du moteur nouvellement traités list dans long de l'entraînement. Illinois aurait été premier brin mieux, certes, des roues and larges, de 18 pouces en finition Activity whol, cependant , au moins nous avons european union are generally variation Sport activity en headgear Airmatic. trajet et bizarre privacy phonique seront Hayundai abruptes, tandis que chicago course alors houston treatment method que nous-mrrmes avons connu on nufactured belles avenues sinueuses restent trucs très agréable.
louis vuitton sac a main 2013 http://www.ilvado.it/stat/it.asp?top5865cw/fr-lv-mn-wear-43mac.asp

 

Byliv | 04/11/13

Vind med AOK

AOK har altid masser af spændende konkurrencer med fede præmier.
Foto: Torkil Adsersen
Byliv | 04/11/13

Guides til København

Få inspiration til en aften, en dag eller en weekend i København. Vi har samlet vores guides her.

AOK Tjenester