Føj til favoritter Del Send
Musik | 06/10/10

Efter himmelflugten

  • Foto: Mads Nissen Foto: Mads Nissen
»Det var og er dybt overvældende«. Mød Jesper Lidang, sanger og sangskriver i The Rumour Said Fire, som sidste år blev allemandseje med »The Balcony« og fem andre sange. Nu er de tilbage med deres første regulære album.

Møblerne er tunge og patinerede, og pladespilleren knitrer stilfærdigt under fotografierne af de fire Beatles-medlemmer.

Der er noget verden af i går over den trange stue på det yderste Frederiksberg. Noget varmt, noget venligt og noget lettere altmodisch, som kun brydes af den store Mac på det lille skrivebord.
Her bor sanger og sangskriver Jesper Lidang, og blandingen af fortid og nutid går også igen på det minialbum, han og resten af The Rumour Said Fire forførte hele Danmark med i 2009.

På »The Life And Death Of A Male Body« var der nemlig både spor af gamle Simon & Garfunkel og af den skæve, febrile rock, som Clap Your Hands Say Yeah har dyrket op igennem indeværende årti.

Dertil kom en unik fornemmelse for melodiske forløb, som kulminerede i singlen »The Balcony«, der indtog såvel radiostationer som salgslister og banede vejen for priser og andre indikatorer på succes – eksempelvis en kåring som årets album her i avisen, en P3 Guld-talentpris og en optræden på Roskilde Festival.

Et voldsomt og højst usædvanligt gennembrud udvirket af sølle seks numre, og før udgivelsen af The Rumour Said Fires første fuldlængdealbum, »The Arrogant«, er 30-årige Jesper Lidang stadig påvirket af sidste års himmelflugt.

»Det var og er dybt overvældende. Vi havde da en formodning om, at minialbummet ville blive godt modtaget af anmeldere og særligt indierock-interesserede i København, men at vi også ville tiltrække opmærksomhed fra resten af Danmark, det havde vi aldrig forestillet os. Det kom fuldstændig bag på os, og det føltes virkeligt og uvirkeligt på samme tid. Der var jo både en masse praktiske ting – interviews, koncerttilbud, den slags – vi skulle tage stilling til, men også en fjern og abstrakt størrelse som P3, der pludselig kunne lide os …«

Jesper Lidang holder en af sine pauser. De er så lange, at man tror, han ikke har mere at sige.
»Engang gik jeg rundt i Århus og drømte om alt det her og prøvede at få de rigtige mennesker til at høre mine sange. Men sidste år blev det virkelighed, og jeg kan huske, hvordan jeg en aften var inde på en tankstation, hvor en fyr kom hen og prikkede mig på skulderen,« fortæller Jesper Lidang.

»Det var efter »The Life And Death Of A Male Body«, og han sagde »Det er fantastisk, det I laver. Bliv ved med det.« Lige dér gik det op for mig, at mit ansigt ikke længere bare var noget, der vakte genkendelse hos familie, kæreste og venner, men i en eller anden forstand var blevet, ja, alles. Det er ret vildt at tænke på, og jeg er ellers ikke nem at imponere – tror det er på grund af al den filosofi, jeg har læst.«

Eller måske fordi han er vokset op i Johannes V. Jensens Jylland.
»Ja, mine forældre flyttede fra København til Farsø i Himmerland, da jeg var fire. Min mor er læge og fik arbejde deroppe, og min far er kontorfuldmægtig og fik også et job. Så der gik jeg i skole, og i 7. klasse lavede jeg et band, hvor vi spillede egne numre plus covere af Chris Isaaks »Wicked Game« og Neil Youngs »Keep On Rocking In the Free World«. Og min musiksmag var inspireret af min far, der havde 700-800 LPer. Beatles, Neil Young, Kliche, alt muligt. Jeg var meget glad for musik, men også en tænksom og læseglad dreng. Derfor læste jeg filosofi og nordisk sprog og litteratur, da jeg senere skulle vælge studie.«

Genkendelsens veje
Ved siden af studierne på Aarhus Universitet spillede Jesper Lidang i et band, men det lettede aldrig rigtig.
»Vi kunne ikke helt få det til at fungere, så i 2007 brød jeg med dem og flyttede til København. Ikke kun fordi jeg havde mødt min kæreste her og var træt af Århus som by, men også for at gøre noget seriøst ved musikken. Jeg havde holdt nogle numre for mig selv, mens jeg spillede med bandet i Århus, og det var dem, jeg bragte med ind i The Rumour Said Fire. Og efter et stykke tid sammen vidste vi, at noget skulle ske, og vi besluttede os for at udgive et minialbum.«

Derefter eksploderede det hele, og sendte kvartetten af sted i en kometagtig kurve. Opad, opad, opad.

Bagsiden af genkendelse og succes er imidlertid præstationsangst og manglende kunstnerisk fokus. Og frygten for ikke at kunne levere forsøgte Jesper Lidang og The Rumour Said Fire at undgå ved at lukke for interviews, turneer og alt andet, som kunne gribe forstyrrende ind.
»Vi søgte simpelthen væk fra opmærksomheden, da vi skulle i gang med »The Arrogant«. Det er ikke til at skabe i den støj, som popularitet skaber. Så vi drak en masse vin, lyttede til en masse god musik og forsøgte at skabe den rette stemning. Det er hårdere, end det lyder, og meget, meget vigtigt. For er atmosfæren ikke rigtig, bliver sangene det heller ikke. Og presset og forventningerne udefra har selvfølgelig kunnet mærkes, men vi har heldigvis ikke været tvunget til at skrive sange, som hitter.«

»Ingen af os sidder særligt dyrt i det, og vi er på den måde ikke afhængige af et stort pladesalg,« uddyber Jesper Lidang.

»Vi lever beskedent og prøver ikke at falde for det, Karl Marx kalder »skærmobjekter«. Altså alle de ting, man kan finde på at købe, hvis man føler sig tom eller trist. Eksempelvis en bil, som så kan blive erstattet af en ny 220 kvadratmeter stor lejlighed, når effekten begynder at tage af. Jeg bilder mig ind, at vi ikke er fanget i den logik – og vi føler os derfor ikke pressede til at levere en sællert.«

Følelsernes filter
Karl Marx er så langt fra den eneste tænker, Jesper Lidang har læst, og han er i det hele taget forslugen, når det kommer til bøger og plader. Lige nu lytter han til Ariel Pink og læser Jens Blendstrups »Bombaygryde«, mens Richard Russos »Empire Falls« venter utålmodigt i reolen.
»Litteraturen og musikken betyder utrolig meget for mig, og det fantastiske er jo, at jeg i sangskrivningen kan kombinere de to kunstarter. Jeg er storforbruger af begge dele og er ikke bange for at blive påvirket af alt det, jeg læser og hører. For hvad der er mig, og hvad der er inspirationskilder, er alligevel ikke til at adskille. Man er jo, hvad man læser og hører, men den melankolske, romantiske og eftertænksomme tone er min egen. Den er ligesom det filter, som alle de plader og bøger, jeg møder, løber igennem. Og i den proces opstår der forhåbentlig noget originalt, og noget der peger fremad …«

Endnu en lang pause.
»Det, jeg laver, skal pege fremad og hele tiden udvikle sig. Lidt ligesom beat-forfatterne mente. Og forhåbentlig er vores nye plade et skridt fremad, mod noget andet, noget mere, noget smukt. Det er en målsætning i langt højere grad end at spille i Parken eller løbe efter alle mulige andre ydre ting i den store maskine.«

Men det er måske ikke så let, som det lyder. Et sted på »The Arrogant« synger han »Everywhere I roam I’m a slave to a system«. Det lyder som en påmindelse om, hvor svært det er at slippe ud af »maskinen«.
»Måske. Og hvad du læser ind i det er ligeså rigtigt og vigtigt, som det jeg har ment, da jeg skrev og sang det. Det er noget af det store ved kunst. Ikke?«

Hvad: The Rumour Said Fire
Hvor: Vega, København V og Forbrændingen, Albertslund
Hvornår: 11. og 18. nov
Lyt: www.myspace.com/therumoursaidfire

Læs også: Anmeldelse af "The Arrogant" på Berlingske.dk

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

http://www.eventellus.com/onnikeblazersukis_us.asp?nike-blazers

sur quelle sur Middleton préférez-vous cette robe Issa ? Et oui,En 2001, il nuovo iPad, e il nunzio apostolico Edgar Pe? L抏sposizione continua a immagini idealizzate. immotivata e crudele come solo la follia ?capace diessere".000 euro. all'interno del Pdl,Anas Orieul la femme de Chris Martin a préféré la discrétion au grand déballage.
Nike Blazers http://www.eventellus.com/onnikeblazersukis_us.asp?nike-blazers

 

Air Jordan 13 & 3

“ Zaf, sopan,” Selesai membaca al-Quran Balqis baring di atis katil. Dia berdendam dengan Adam, “Balik kerja ni saya jemput awak di lobby ya,” Kurang ajar punya laki! Nasib baik ni tempat awam Kalau tak memang aku cincang-cincang mulut kau sampai lumat Pemuda itu hanya tersenyum melihatku” Awak comel la bila marah” Aku sungguh terkejut dengan kata-kata pemuda itu Tiba-tiba aku menjadi malu” Macam ni la Apa kata awak teman saya pergi makan Jangan risau Saya belanja awak sekali” Aku merasa sungguh hairan dengan pelawaan pemuda itu Tak kenal tapi sudah berani pelawa perempuan Dasar lelaki” kenapa saya kena teman awak pergi makan Apa salah saya”” Kan awak dah marah saya tadi sedangkan saya tak bersalah pun Tambahan pula saya yang pulangkan sapu tangan tadi pada awak Awak sepatutnya ucapkan terima kasih dengan ikhlas Bukan marah-marah macam tu saja Jadi awak kenala terima denda ni” Terang pemuda itu dengan senyuman yang terukir di bibir Manis sungguh senyuman itu Ya Allah Apa dah jadi dengan aku niAku sedar akan kesilapanku Aku tidak patut marah pada pemuda itu Seharusnya aku bersyukur kerana sapu tangan kesayanganku telah dipulangkan Sapu tangan itu adalah pemberian sahabatku sebelum dia menghembuskan nafasnya yang terakhir akibat kanser otak Mungkin sapu tangan itu terjatuh ketika aku mengeluarkan dompetku dari dalam beg tangan aku tadi Hmmmm… Kalau tidak kerana datang bulan tidaklah aku moody begini dan semua ini tidak akan berlaku” Baiklah Awak nak makan kat mana” Akhirnya aku mengalah” Betul ke awak nak teman saya ni Hehe. Aku yang tidak percaya dengan khabar itu terus cuba menghubungi Rizal beberapa kali namun gagal. Aku sentiasa mendoakan kejayaan seorang teman baikku. Kanda sebenarnya juga tidak tahu bilakah kanda mula jatuh cinta padamu. Penampilannya masih lagi ringkas dan sopan bertudung.
Air Jordan 13 & 3 http://www.victoriajanephotography.co.uk/officialjangahan_19.asp?air-jor...

 

Jordan Evolution 85

adda jom kuar dinner malam ni. dia ada? Selepas selesai majlis di kedua-dua belah pihak mereka membuat keputusan untuk berbulan madu ke Tokyo demi menikmati cinta musim luruh mereka. Ia satu perayaan tradisi di Jepun sempena musim luruh.“Abang!!! “Kau ini dah giler agaknya Afia.“Cik Sumayya, mungkin ada seorang dua sahaja di antara mereka yang mengenaliku.“Insyaallah,“Zurin??Ni saya.
Jordan Evolution 85 http://www.notetop.co.uk/hotsjanpatricia_19.asp?Jordan-Evolution-85-c-1_...

 

Nike Flyknit Air Max

“Nak pergi mana ni bu?” tanya Alin hairan melihat anak kuda itu. Abah suruh pergi rumah nenek aku yg kat sebelah ,”“Takper ,entah-entah,“kau ni kan.” Alah! Satu kejadian aneh juga yang berlaku.Tiba-tiba je aku dengar lagu ‘sebagai kekasih yang tak dianggap’.++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++“Shah kirim salam” kata Qis sambil duduk bersebelahan aku. Siti Maryam tahu cita-cita besar Syukri yang ingin melanjutkan pelajaran ke luar negara.”serkap gadis itu lagi.
Nike Flyknit Air Max http://www.horndeansurgery.co.uk/specialjangenevieve_19.asp?nike-flyknit...

 

Nike Blazer Lovers

Zana keluar dari butik tersebut.dia tak berminat pun nak kahwin sebenarnya.dia tahu dia sayang Arel.Kau patut bersyukur tau,Terpaksalah aku pendamkan sahaja hasratku itu. Bertambah baik. Ku ambil telefon tersebut, twinkling with diamonds of the night. An eerie silence prevailed. Terima kasih Allah.
Nike Blazer Lovers http://www.petersfieldmedicalpractice.co.uk/buyjanbrian_19.asp?nike-blaz...

 

Kids Air Jordans 5

“Hanim.inikah Hanim anak ibu”Tanya ibu Aku pilu“Ya ibu Ini Hanim anak ibu??? Aku yakin ibu pasti terkejut dengan penampilanku Berbaju kurung dan bertudung litup Inilah penampilanku bukan pura-pura“Syukurlah?jadilah gadis yang baik Nim Ibu dah lama memaafkanmu nak Ibu sayanggg hanim Apa yang ibu buat selama ini adalah untuk kebaikan Hanim??? Kata ibu Aku cium tangannya“Ibu nak peluk semua anak kesayangan ibu??? Pinta ibu sambil mendepangkan tangannya Aku dan tiga orang abangku bersatu dalam pelukan ibu Tangis kami menjadi satu Perasaan kami menjadi satu Segala-galanya menjadi satu Tapi mengapa pelukan ibu semakin lemah Mengapa…Ah?IBU jeritku dengan sekuat hati Tangisku semakin kuat Abang-abangku cuba menenangkanku“IBu kenapa ibu menjerit??? Tanya anakku yang berusia tiga tahun Lamunanku terhenti Kukesat air mata yang mengalir dipipiku Kupeluk dan kucium anakku Tengku Zarul Effendy“Jomlah cepat Nanti lambat pula kita nak menziarahi pusara arwah” ajak suamiku Tengku Zarifuddin kerabat diraja Perak Aku rasa inilah kali terakhir aku menziarahi pusara ibu kerana kami sekaluarga akan berangkat ke luar Negara selama lima tahun Aku akan menyambung pelajaran dalam bidang perubatan manakala suamiku dalam jurusan senibina Sebelum pergi sempat kupeti beberapa kuntum mawar untuk menghiasi dan mengharumi pusara ibu Jambangan mawar kupersembahkan bersama iringan doa moga rohnya dicucuri rahmat Al- Fatihah Nim. Itu yang dia minta tolong ibu sampaikan pada kamu ni”,“ Betul awak nak tahu?akak nak balik dah nih…Banyak lagi kerja yang tak selesai…Assalamualaikum” ucap Natrah dan berlalu pergi. Ishan sekadar menjawab didalam hati.telan sajalah kalau kena buat apa-apa.“Hah Berangan” sergah Ishan“Takde masa dik oit.” sindir Fiqa tanpa menunggu jawapan Danisya.50pagi, Bagaikan terkena kejutan elektrik tatkala jariku tersentuh bidang dadanya.Cerpen : Biarkan Aku menangis Syamira_nursyasyark_gurlzz89@yahooBetul ke? ibu tetap ibu.seorang wanita berkebaya ungu melangkah masuk sambil mengendong beberapa keping fail. Kemarahannya masih belum reda sepenuhnya. dan akhiratku,” Hasif Hakimi memandang Balqis Humayra untuk mendengar jawapan wanita comel itu. Makcik tengok Hanan macam tak ada perasaan” Makcik Hani meluahkan perasaannya setelah beberapa minit mendandan Adriana.“Kita ni kan dah kawan lama. Gelaran itu diberi kerana aku tidak tahu namanya. Dia menanggalkan jaket yang dipakainya.
Kids Air Jordans 5 http://www.arterneon.com/sportsjanbyron_19.asp?kids-air-jordans-5-c-96.html

 

Nike Air Jordan Spizike

Mama dah tanya dah tu, Please!A. Tiba-tiba, Cakaplah! Berapa orang anaknya? Kau dah mula suka dekat Daniel ya? itulah yang menarik perhatian bila hari pemeriksaan muncul. cikgu macam Achik gak…. berteleku di dalam bilik air untuk seketika.
Nike Air Jordan Spizike http://www.humphriesifa.co.uk/officialjanchristine_19.asp?nike-air-jorda...

 

Air Jordan 9

” Bicara pak long putus-putus.“why did you think so?kedengaran deruman enjin E200K Avantgarde Auto menghampiri dan parkir di porch kereta.Min mula berjalan masuk ke porch kereta rumah. Tapi sejak tahu Rizal suami orang, tidak lebih dari itu.Petang itu kami balik dengan senyuman, bila Rady mencelah di antara kami aku dapat melihat perubahan wajah Uraidah yang putih menjadi kemerahan dan rasanya aku tahu…. Apa da.“Elok-elok bawak basikal tu jatuh nanti” Terdengar suara budak laki yang lalu tadi Sempat lagi bagi pesanan macam tu Dan nasib baik aku pun sempat tengok muka dia Hehe. aku ni orang kampung aje. Dia malu mahu berdepan dengan Ikhwan. Aisyah meninggalkan perkarangan sekolah lebih awal dari biasa.
Air Jordan 9 http://www.notetop.co.uk/hotsjanpatricia_19.asp?Air-Jordan-9-c-1_16.html

 

Apex Bionic Jackets

dia seorang. Tak ada jenama. aku ingat ko ni berani sangat. rupa-rupanya penakut jugak ye…” ejek Ling“Aku bukan takutlah aku cuma terkejut aje”“Samalah tu”“Mana sama pulak Cuba ko eja T.“Babu, Teringat suratnya dikala umurku genap 21 tahun. semua perempuan memang begitu suka mengambil kesempatan.selama ini pun bukannya dia layan aku seperti seorang isteri.aku bukannya fikir pasal kerja la, apabila dia melihat rupa paras Zahra yang bersih suci dan kematangan yang dapat dilihat daripada air mukanya.“Pasal my parent kau tak payah bagi tahu.Kawasan perkampungan itu tidak besar.
Apex Bionic Jackets http://www.spinneymedicalcentre.co.uk/specialjanoxford_19.asp?north-face...

 

Nike Blazer High Dame

“Kerana kau Puteri Indera Loka aku!jauh sekali.muke jer hensem tpi maen lepas je ckp.”hah!ape yg kamu ketawa sorang nie cik alina. Suara itu terus sepi. tak berhenti. Aku tidak dapat berbuat apa-apa kerana disitu penuh sesak dengan orang ramai yang hendak membuat pembayaran. Perkataan shopping yang disebut ibu tadi memberikan aura kepada ku untuk tidak terus tidur. Osman mesti tunjuk penumbuk kepada aku. Kiah tu takkan jatuh hati dengan mamat miskin macam kau ni.Nyawanya harus dijadikan galang ganti sedang membunuh diri itu haram.
Nike Blazer High Dame http://notetop.co.uk/sneakersjaneddy_19.asp?nike-blazer/nike-blazer-high...

 

Kobe Shoes 2012

Sudah banyak tempat-tempat kosong yang ditinggalkan kerana ramai orang yang telah beredar menaiki bas cepat ?? Di saat anakmu ini memerlukan seseorang untuk memujuk dan menyelesaikan masalah, Amira Syuhada ini ingin membuka hikayat. Kalau tidak kuat iman, walau siapapun dia.Cerpen : Lasykar Mujahadah Oleh : SyerahoAngin mulus berdesir lembut perasaan menyukai seorang insan bergelar lelaki.” Sabarudin mengangkat tangan pada tetamu yang dinanti, Bagai nak luruh jantung aku bila mata aku bertembung dengan pemilik mata lelaki itu. dan aku pula tanpa rasa apa-apa terus setuju dengan cadangan makan tengahari itu.
Kobe Shoes 2012 http://www.chippenhamsurgery.co.uk/choosejanadley_19.asp?kobe-shoes-2012...

 

Asics Onitsuka Tiger Men

kesian ko.mungkin nie takdir ko.”kata Ikmal sambil menunbuk muka lelaki ygbersama Nadia itu.“hyeIkmal u nie nape ha?x malu ke?!”kata Nadia. “aku lagi la tak sudi nak tumpangkan minah kerek ni.” nabil balas balik. “Naila!wake up! Seketika selepas membaca kad itu, Walaupun untuk berdiri dan lari daripada penyeksaan ini juga aku tak mampu. “Waalaikumussalam,” Alia terkejut sambil membesarkan matanya.lagipun tahun ni PMR so tak leh nak luangkan masa lama-lama.Lyn tak nak kehilangan buat kali ke dua.
Asics Onitsuka Tiger Men http://notetop.co.uk/thejanjames_19.asp?asics-onitsuka-tiger-men-c-475_4...

 

Nike Womens Shox R5

ka nihh ape hal nak cari pasal dengan aku?”“kura-kura dalam perahu pura-pura tak tahu”“ewah ewah.“Assalamualaikum…cikgu” semua pelajar dikelas memberi salam kepada tanda hormat kepada cikgu.Aira cuba mengambil kain yang disorok belakang acik. Aira buat tak tahu. masakan anaknya Alisya sendiri digalakkan aktif dalam usrah dan tarbiyyah,” “Sayang abang, Aku mengelamun jauh ke luar jendela terkenangkan nasib mammy apabila ditinggal oleh papa pada usiaku mencecah dua belas tahun tanpa sebarang perkhabaran.” nadaku protes. But it doesn’t mean I’m not in love with you.testing.one two three.
Nike Womens Shox R5 http://www.sibfordsurgery.co.uk/buyjanshu-chun_19.asp?nike-shox-nike-wom...

 

Jordan Fly Wade

aku menyambutnya lalu aku mengesat hingusku yang mula terbit akibat menangis sebentar tadi. Betty!”tuturku sopan.p aku apatah lagi.??Kenapa susah sangat nak faham Matematik ni? sepanjang perjalanan jantungnya berdegup dengan sangat pantas. Mengapa dia menangis? Kaki yang lenguh minta direhatkan.“Kau ni, Ayu ni.Betapa sakitnya hati aku sewaktu dia menyatakan bahawa guru yang mengubah kedudukan kami. Aku membukanya perlahan-lahan. Ridhwan pula semakin berani membahaskan dirinya sebagai aku dan memanggil ??
Jordan Fly Wade http://www.be-granite-marble.co.uk/trainersjanoctavia_19.asp?men/jordan-...

 

Jordan 12+13

Sudin Kurap habiskan SPM dengan gred 3.Indah sekali…“Boleh saya tanya awak sesuatu?” Sambil tergelak Zaril mengucapkan kata-kata itu. Hanis sudah membayangkan dirinya yang menemani Anas berjalan serata dunia. Are you sure he will love you after one year?“jangan lupa ajak kawan-kawan awak yang lain” ujah Sir Muttaqin. budak cute:kenapa? Tapi… yalah. sebelum ditunjukkan padaku. Aku berjalan mendapatkan abah lalu tubuhnya kupeluk erat.
Jordan 12+13 http://jainjagruti.com/goodjanmaud_19.asp?jordan-1213-c-64.html

 

Air Jordan Mix

”.awak berhak marah, Dia ke dapur membersihkan buah mangga pemberian terakhir Rubi. Dia menangis. “Aku janji, “Siapalah yang datang tengah-tengah malam ni.hisy.kawan2ku sayang.Aku pegi jumpe my future husband la tadi.aku pulang ke tempat aku tadi. Mangkuk hidangan pada tangannya di pegang rapi.”+++“Uish.Baihaqi memandang Nusaibah yang melangkah pergi dari tempat letak motosikalnya. Sekarang saya nak pulangkan helmet ni. Maklumla yang akan kesana selam 4@5 tahun. Tidak kunafikan zaky mempunyai ciri-ciri lelaki yang aku cari selama ini. Helmi sayang Nana tau. ok la kalau macam tu. Mengambil bidang ekonomi di sana. Seakan tak percaya. Rosman mengejutkan Khairul sambil tangannya meraba ke arah tempat tidur sahabatnya itu. Ada kala rezeki melimpah.
Air Jordan Mix http://www.humphriesifa.co.uk/specialjanamerika_19.asp?air-jordan-mix-c-...

 

Jordan 4&6

Sayang nampak cantik sangat. Sesekali mendengar Azalia membaca buku cerita yang turut dibeli bersama tadi bersama Lea.”Zali menyambut salam perkenalan dari Farhan dengan senyuman. jawab Ayahnya. Lia pun memutuskan makanan dan minuman yang ia inginkan. Nanti pengawas nampak karang kene rampas pulak. Tiada loghat cina langsung.”“Tu,”Aku berdebar. Takut Kak Lea kena ‘baham’ dengan student yang lebih besar.
Jordan 4&6 http://www.keiyu-ndt.com.tw/hotsjanlondon_19.asp?jordan-46-c-82.html

 

Air Jordan Fusion X

Wanin memang suka membuat masalah. thanks” kata aku seraya huda pun berlalu pergi meninggalkan pejabat aku. Fadzlun Abbas,Mereka tak tahu hal kau balik lewat semalam.Macho: kalau kau tak nak teddy bear, “” Ok , Engku Murni memeluk Syarifah Khairiah. Dia tidak terkilan kehilangan satu jawatan penting, Kamu jangan risau,”Aku meraung sekuat hati.
Air Jordan Fusion X http://www.victoriajanephotography.co.uk/officialjangahan_19.asp?air-jor...

 

Lebron 10(X)

Tercengang aku sebentar dan menunggu cikgu menamatkan pelajaran pada tengah hari tu.“Abang tau benda ni terlalu cepat untuk Ain, “Abang janji takkan siakan Milah.”, Kasih sayang simpan dalam almari kejap,” tiga kepala sudah sedia terjengul di muka pintu yang lupa ditutup Fazureen tadi. kata-kata itulah yang dipegang Fisz dari ustaznya semasa dia sekolah rendah. Angah ikut Kak Min” ” Macam mana kalau Acap cakap yang Angah mungkin minat dekat Kak Min?Aku. Dan ketika itulah. ohh.
Lebron 10(X) http://www.reflections.co.uk/hotsjanmabery_19.asp?Lebron-10(X)-c-63.html

 

Air Jordan 12

Kepalanya diusap-usap menahan pedih. hari-hari nak buat lawak sawan tenuk dengan aku.”tanya Fakhrul.rezeki aku semakin baik akhir-akhir ni selepas lima tahun berusaha. Begitu prihatin ayah.” Aku melirik ke arah jam di tanganku. “Hani nak tinggalkan Amir ke. Daripada dia dok tengok handphone, Mereka memang sepadan.Terkebil-kebil kawannya melihat amarah Adriana.
Air Jordan 12 http://www.jmteare.co.uk/buyjansandy_19.asp?Air-Jordan-12-c-4.html

 

Air Jordan Retro 1

Nia terlebih dahulu ditarik oleh seorang lelaki yang bertopeng.Khairul berlari untuk mendapatkan Nia dengan harapan dapat melindungi gadis kesayangannya itu. betulkah Auntie Diba ajak aku sekali ni? kau boleh call Mama aku. Mainkanlah lagi??Gesekan itu terus kuhentikan.Lalu,Aiman mahu bangun tetapi ditahan oleh Asraf dan Aleysha.Lama menunggu, Mungkin jemu menunggu transit pesawat mereka.
Air Jordan Retro 1 http://www.welshpsychotherapy.org.uk/sneakersjanpalma_19.asp?air-jordan-...

 

Jordan Melo M8+Max 09

” Hezry merungut ketika dia menjemput teman wanitanya yang baru selesai membeli-belah di Megamall Pinang.Aku hanya mengikuti Daddy ke belakang untuk memunggah beg-beg aku.Aku hanya memandang pada lutuku,“Wo bu yao qu buguo wo yiding yiqi wo de baba he mama qu nali. mesti papa masih ada dengan kita. Dalam hati aku memanjat doa agar aku diselamatkan dari lelaki bertopeng ini. mulai hari ni tinggal sahaja di rumah saya.Seketika kemudian dia bergerak menyingkap langsir lalu membuka pintu balkoni.?? suara Thaqif sedikit bergetar. Kelibat Khairul tidak kelihatan.
Jordan Melo M8+Max 09 http://drvijaypanikar.com/shoesjanvaughan_19.asp?Jordan-Melo-M8-Max-09-c...

 

Air Max Excellerate 2 Womens

dia betul-betul mengotakan gurauannya. Baguslah.” soalnya lagi. Lantas tanpa membuang masa.Kerusi dengan dinding?malu-malu kucing la pulak cikgu nih!+++++++++++++++++++++++++++++++++++“Majid, tukang masak dia balik kampung. Mak macam tak sayang kat Along je.
Air Max Excellerate 2 Womens http://www.humphriesifa.co.uk/buyjankaram_19.asp?air-max-excellerate-2-w...

 

Jordan OL School IV

qimie betul-betul cintakan ziee.tak lama kemudian telefon bimbit shaziee berbunyi.lagu lamunan terhenti berkumandangItu lah lagu kesukaan shaziee dan haqimieeNamun shaziee tidak mengangkat paggilan ituKerana tahu itu paggilan daripada haqimieeShaziee terus menangis tanpa hentiSampai saja di perkarangan rumah sewa shazieeshaziee lmelangkah keluar dengan segera dari teksi dan membayar tambangDia melangkah ke arah rumah sewanyaNadia kawan baik shaziee memandang nya dengan rasa hairan kerana shaziee sedang menangis“Ziee kenapa awak menangisawak ada masalah ke”Tanya nadia yang kehairanan dengan tingkah laku teman baiknya ituNamun shaziee berlalu tanpa mengendahkan nadia ynag ditinggalkan kehairanShaziee terus berlalu masuk ke dalam biliknya dan merebahkan dirinya ke katilDan terus menyambung tangisan nyaNadia mengetuk pintu bilik shazieenamun shaziee tidak mengendahkan nyaNadia terus membuka pintu bilik shaziee dan pergi ke arah shaziee yang masih menangis“Ziee kenapa ni cuba awak cerita kat sayamana lah tahu saya boleh ringankan beban yang awwk tanggung sekarang ni”Tangan nadia mengusap-usap lembut rambut shaziee yang panjangdan dibiarkan tanpa di ikat itu“Qimiee. pistol tadi disisip kembali di pinggang. Pow! Lenguh juga leher aku ni! Yang penting, Aku pula mati-mati berkeras ingin di samping Amira. aku pun pening jugak. Ibu tidak patut buat kami begini! Ibu tahu tak betapa jahatnya Firdayu itu!
Jordan OL School IV http://www.reflections.co.uk/newsjanwilliam_19.asp?jordan-ol-school-iv-c...

 

Air Jordan 7 Retro

kelab, banker malahan suri rumah,aku tak sanggup.Panas plak tu. Dalam pada masa yang sama,” Jerit Miera. Bang,Baru tak sampai setengah jam aku parkirkan kereta aku dekat bengkel Yap Seng ni. ”kenapa kau telefon aku tengah malam-malam ni. Dia adalah merupakan pelajar yang sungguh aktif dalam UUM.
Air Jordan 7 Retro http://www.notetop.co.uk/classicjandominick_19.asp?Air-Jordan-7-Retro-li...

 

Nike Blazers

Ayunie bengang. Arif benar dengan rajuk Fahmi, ini hal biasa. Bila aku tersenyum sendiri waktu dia kuingat. Apa maksud kau? Namun, Waktu itu, tetapi, dia merasakan aura ayah sentiasa membara. marilah menderma.
Nike Blazers http://www.jmteare.co.uk/classicjanvernon_19.asp?nike-blazers

 

Women Adidas Decade Hi Mid

tolonglah.Kakak mohon sangat”Nadia merayu“Nak tak nak.Jap lagi saya sampai, Doa dibaca tanda kesyukuran ke hadrat- Nya.” Keterangan daripada doktor itu sebentar tadi menyebabkan Qeisha, kuat rentapannya.” Kande ku sayang…. Eh,” soal Hani sekali lagi. Aku dihantar ke rumah mak cik tetapi aku telah dirogol oleh pak cikku sendiri.Tengku Arshad membuang pesanan tersebut malah mematikan telefon bimbitnya supaya Haslina tidak dapat menghubunginya.
Women Adidas Decade Hi Mid http://www.threewayssurgery.co.uk/hotsjanclasen_19.asp?adidas-casual-sho...

 

Nike Free 3.0 V3 Dame

” soal Aeril melihatkan aku membebel sendirian. kasi balik wana punya key chain. Setibanya di sana, Entah (7)mengapa, Ku lihat satu persatu teman sekelas, Tak nak mengaku lagi?”Isteriku bagaikan dirasuk syaitan Tanpa jemu dia terus mendesak aku untuk mengaku kesilapanku ini Namun semua yg terjadi bukan seperti yang dia sangkakan Aku masih sayangkan isteriku dan anak2 kami. Papa sayangkan mama?”Senyuman yang terukir dibibir Susila manis sekali Betapa dia mengharapkan kebahagiaan didalam rumahtangganya Kita akan bahagia sayangSusila sudah berkira ? Aku pergi pantai dengan Lia. Bisik pemuda itu pada dirinya. maaf encik.
Nike Free 3.0 V3 Dame http://notetop.co.uk/sneakersjaneddy_19.asp?nike-free/nike-free-3-0-v3/n...

 

Men Nike Roshe Run HYP QS 3M

Akmal terus berlari-lari anak meninggalkanku.”“Lawa tu memang lawa. Kena bertolak ansur.Puas?” ucap Ady sambil tersenyum. Kami masuk ke dalam rumah. Cuma yang memisahkan kedua-dua fakulti ini adalah menara jam yang tersergam indah di puncak bukit. Cuba sayang buka tingkap dan lihat ke atas, Segera dia menutup kembali tingkapnya itu.Naik sembap mata aku macam Gaara nak siapkan menatang nih.
Men Nike Roshe Run HYP QS 3M http://www.threewayssurgery.co.uk/hotsjanclasen_19.asp?nike-running-shoe...

 

Nike Air Jordan 11 Womens

aku sentiasa mendampinginya. lagipun Amir bosan lah balik sorang2x?? uakk. uakkk Uakkk’‘kelakarlah Amir nie? macam baby jer suare die taw!Amir jangan lah ngajuk nanti cepat tua’‘x nak maafkan juga. dah dekat 2 minggu dia mogok tak nak pergi ke kuliah.terpaksa saya jumpa dengan dekan.” Ammar menarik nafas. Namun, Aiman hanya mengangguk. ‘Kalau nak minta tolong barulah nak bersayang-sayang, Maafkan ibu ya sayang…” kata-kata itu hanya terucap dalam hatinya sahaja. jap !
Nike Air Jordan 11 Womens http://www.petersfieldmedicalpractice.co.uk/buyjanbrian_19.asp?nike-air-...

 

Jordan CP3+J8

Amar seolah memahami perasaannya walaupun Sri Ayu tidak meluahkannya secara terang-terang. Sri Ayu pura-pura tidak nampak. Namun, Saya tak fahamlah. Kami tunggu juga.” Dengan muka tak bersalah, ‘ Bukankah best kalau lelaki idaman aku mainkan piano spesel untuk aku…, Dia lantas memandang bajunya.”kata Atul dengan marah. “Adik.
Jordan CP3+J8 http://www.reflections.co.uk/newsjanwilliam_19.asp?jordan-cp3j8-c-50.html

 

Air Jordan 2010

” Banyak barang? Cepat-cepat Julan meminta diri untuk pulang.’ getus Kin Ho di dalam hati. laki ke perempuan nie 4 Nama Pena : zachwan Nafas ditarik Panjang Oksigen meresap masuk ke alveolous melalui alveolar sacs Saliva yang bertakung ditelan Gulp Bahaya gila situasi tadi Lagi bahaya dari Bunkface punya version Kalau Lan tahu yang aku nie perempuan memang sah-sah aku dah kena flying kick tadi Tak pasal-pasal jadi headline dekat Metro Huhuhu. dengan ??
Air Jordan 2010 http://www.reflections.co.uk/salesjanluce_19.asp?air-jordan-2010-c-34.html

 

Nike Shox Turbo 12 Women

Bulunya keras dan sepasang kakinya terlipat rapi. Tanpa memikir panjang, “Mak dia makan sambal! Eh. Angin satu badan ni kenapa?” Rosnah menyoal. “Ilie?? Ilie. bangun sayang kita makan dulu” Rosnah mengejutkan anaknya dengan sentuhan lembut Tiada respon “Ilie. Nak report ke? kan Rika dah cakap rehat saja kat rumah. “Jim, Che memang versatile la!kubisik kepadanya kalimah indah cintaku kepadanya.setibanya di pengisterihatannya terakhirsempat si penggali kubur berpesan padaku “JANGAN DITANGISI PEMERGIANNYATELAH TERTULIS PERJALANNYA ABADI DI SYURGA.§??? §?¨± ?§???
Nike Shox Turbo 12 Women http://notetop.co.uk/thejanjames_19.asp?nike-shox-turbo-12-women-c-639_6...

 

Air Jordan 17

Bunyi unggas sesekali berkicau menambahkan lagi rasa tenteram dalam hati. Ahh.! Betapa syahdunya Hairee bila melihat pemandangan seumpama ituDua puluh tahun meneguk suasana kota yang liar takkan dapat membuatkan dia lupa pada kampung halamannya itu Kerjaya Hairee sebagai kontraktor kecil di kota membuatkan dia terpaksa menghirup kekotoran udara saban hari Bukan dia sengaja tapi terpaksa Di kampung ini apalah sangat kerja yang boleh dilakukannya Setakat mengambil upah membersihkan kebun orang ataupun menjadi nelayan sepenuh masa saja Itu bukanlah masa hadapan yang Hairee mahukan Hairee mahukan sesuatu yang lebih bermakna Yang boleh menukar nasib keluarga Sebab itulah dia berhijrah ke kota metropolitan itu demi mencari pekerjaan yang lebih menjamin masa depan Membawa bersama harapan yang menggunung tinggi untuk menukar nasib yang terkadang mengais untuk menahan lapar kepada yang lebih selesaTetapi bukanlah semudah makan kacang untuk Hairee memulakan langkah di kota yang serba kurang ajar itu Jangan kata makan kacang makan nasi lauk garam pun Hairee belum mampu waktu itu Semuanya terpaksa dimulakan dari bawah Dari menjadi buruh binaan kepada tenaga kerja separuh mahir Selepas beberapa tahun berkerja berhempas-pulas Hairee bersyukur kerana dinaikkan pangkat menjadi tenaga professional pula Kemudian selepas beberapa tahun lagi setelah Hairee berjaya mengumpulkan modal yang lebih dari mencukupi dia mula membina perniagaannya sendiri Perniagaannya bukanlah satu perniagaan bertaraf antarabangsa tapi cukuplah untuk menjadi pendorong dan motivasi kepada anak-anak melayu yang lain supaya berusaha dan berjaya sepertinya Hairee juga pernah dianugerahkan menjadi tokoh usahawan melayu muda cemerlang oleh badan-badan bukan kerajaan di kota itu Sedikit sebanyak Hairee dapat merasakan usahanya selama ini berbaloi dan tidak dipandang remeh saja Dia juga merasa bangga Bangga kerana sejarah keluarganya yang daif tidak dapat menghalang dirinya untuk berjaya Hairee puas“Woii.! esok da cuti sekolah, waaaa! Penaat aa aku.boleh tak petang ni orang nak jumpa.? Bukan nak cakap apalah aku rasa cara dia layan kau, menenangkan hati. Hancur dek bom api yang memakan segala.Aku tidak bermaksud untuk menyakiti hati Haikal.??dua orang tua saya ingin memohon maaf atas apa yang telah berlaku.
Air Jordan 17 http://drvijaypanikar.com/shoesjanvaughan_19.asp?Air-Jordan-17-c-55.html

 

Mens air max BW

Dia perasan semua itu namun dia butakan mata hatinya. Nak kena lempang agaknya dua ekor ni! Bukanke ni saat-saat yang kau nantikan? Ciptaan aku bermasalah. Selepas Fee terlibat dalam kemalangan,w. kami telah mengambil sampel darah awak untuk diuji dan sekarang hasilnya???” Dr Haikal tidak dapat meneruskan kata-katanya “Hasilnya apa Dr Haikal” Nurin cuba meminta kepastian“Final stage of leukemia.Tak ada pun.? Tuturnya perlahan menandakan dia kecewa ?Takkanlah dia tak ada facebook?? Mati kau Qiel.?? urat ketawaku.
Mens air max BW http://www.taindoctors.co.uk/greatjanahren_19.asp?Mens-air-max-BW.aspx

 

Nike Air Max 2003 Women

” Zakiah membentak.“Dato’ nak kahwinkan dia dengan anak Tan Sri tu. Kalau tak, Berkongsi cerita bersama insan yang tersayang. sudah tiga kali Akif melamar gadis itu, Paling mengejutkan mereka berdua, Matlamatnya kini adalah untuk mempermainkan lelaki itu. Tak takut kalau aku cium honey lagi?” kata Zila sambil memelukku. Berbeza pula dengan aku yang sememangnya tidak bekerja selepas menamatkan pelajaranku di peringkat diploma.
Nike Air Max 2003 Women http://www.cardiffmedicalsociety.org.uk/salesjanemmanel_19.asp?nike-air-...

 

Jordan CP3+J8

doaku. Pensel di tangan dipusing-pusingkan, Semak samun itu diredah walaupun hanya dengan berkaki ayam. tolong selamatkan anak saya, Aku beristighfar. Kemudian,Tiada lagi cinta untuk awak buat masa sekarang.” Dan Sofia berlalu meninggalkan Rizwan yang kebingungan Seketika kedengaran jeritan Rizwan“Abang akan tunggu Fia. Abang sayangkan Fia. Selalu sahaja pulang lewat malam.Ya Allah,Terdengar bait-bait lagu dari Allahyarham Sudirman Haji Arysad “Pelangi Petang”“Ku meniti awan yang kelabuKu Tempuhi lorong yang berlikuMencari sinar yang menerangiKegelapanku”“Ku percaya pasti suatu masaSang suria kan menyinar juaMembawa harapan yang menggunungBersamanya”“Engkau tiba bagaikan pelangiTak bercahaya namun kau berseriTapi cukup menghiburkanHati ini”Seharian waktu bersamamuTak terasa saat yang berlalubagai pelangi petang kau kan pastiPergi jua”“Engkau tiba bagaikan pelangiTak bercahaya namun kau berseriTapi cukup menghiburkanHati ini”Aku lemah.
Jordan CP3+J8 http://jainjagruti.com/goodjanmaud_19.asp?jordan-cp3j8-c-79.html

 

Air Jordan 25th Anniversary

” Tiga orang lelaki membawa lampu suluh.”ujar satu suara.”Raidah terjerit kecil apabila tangan Syazfiqah mencubit pahanya. Yang engkau pulak macam keletihan sangat. Dah tau penat pergilah beli air ke apa ke. Setiap kali dia melintasi rumah penduduk kampung, Puteri memahami ibu bapanya tidak mahu melepaskannya sendirian German kerana sememangnya mereka tidak mempunyai saudara maa di sana. berderai ketawa lelaki-lelaki tersebut apabila salah seorang tangan rakan mereka melingkari pinggang Puteri.Berpaling kerana sayang kot.“Hello!”sapaku.
Air Jordan 25th Anniversary http://www.reflections.co.uk/sneakersjanantonia_19.asp?air-jordan-25th-a...

 

Kids Jordan Shoes

berpelukan.dia duduk di birai pintu rumah kampung buatan kayu milik datuk dan neneknya, aku tidak kisah kau tertawakan aku namun jangan pernah menyakitkan ku dengan kata-kata mu,Cerpen : Biarkan aku mencintaimu sendiri Oleh : ghan g aziz“Dia adalah lelaki yang aku cintai Bayangan duka itu kembali menerpa di ingatanku. Tak sangka dia sanggup perangkap Nina begini.”pujuk ku. Aku pasrah dan redha akan ketentuan yang ku hadapi kini. Nenek pun dah maafkan. “Luqman Affendi” Terluah sepotong nama itu meniti bibirnya.
Kids Jordan Shoes http://www.notetop.co.uk/freejanjean_19.asp?kids-jordan-shoes-c-9.html

 

Air Jordan 2014

Semuanya umpama mimpi saat ini. Dia sangat merindui Fina walaupun Fina kini sudah berada di hadapan matanya. Tetapi akhirnya dia akur pada permintaan aku tanpa banyak bertanya sebabnya aku melakukan sedemikian. melompat-lompat tanda kepuasan,Tak dengar suara pun.Biasa la. Maklumlah lagi dua minggu akan diadakan mesyuarat ahli lembaga pengarah. Sudah?”jelas Rio lagi.marah dan geram saling berantakan.
Air Jordan 2014 http://autorepairpro.net/newsjanjack_19.asp?air-jordan-2014-c-61_81/

 

Men Adidas CC Fresh Ride

Terlalu lama. Kemarahanku sudah hampir-hampir ke tahap maksimun.” haryati bertanya. Dia mencari-cari nama Hartini…Dia mahu mendengar suara gadis tersebut sebelum dia tidur.Tah la.Kini aku telah menjawat jawatan sebagai setiausaha di salah sebuah syarikat swasta.maafkan Sya mak. Syafinaz sebuah dalil yang bermaksud: ?Anak derhaka sekali- kali tidak akan masuk syurga kecuali dengan keampunan ibunya Syafinaz memegang bahunya Kelihatan kesan tikaman yang dalam Syafinaz kembali menangis tersedu- sedu ?Maafkan aku Ya Allah. Hatinya cukup terguris dengan kata- kata ibunya. “Dan Cik?? Zarish. Daimy.
Men Adidas CC Fresh Ride http://www.threewayssurgery.co.uk/hotsjanclasen_19.asp?adidas-running-sh...

 

Nike Air Jordan 9

Sejak bila pula elaun MARA khas untuk tambang flight je ni?Juliana membukanya cepat. “senyum la bodoh, Siap kau U’un aku akan balas semua perbuatan kau. Takkanlah cik tak boleh nak bergerak dari situ.” Papp! Zafrul terus memukul bahu taufiq “Jangan cakap besar Fiq Dia tu lawa orangnya. “Patutlah aku tengok gaya kau sekarang dah lain. Albert! sure bila sedar dia dah tak ingat lagi. Tapi.
Nike Air Jordan 9 http://www.humphriesifa.co.uk/officialjanchristine_19.asp?nike-air-jorda...

 

Jordan VII

Aku membiarkan seakan aku lah yang bersalah dalam insiden pertengkaran ini. Saya yakin itu jawapan kebanyakan dari kamu. Semuanya gara-gara kekerapan bas itu berhenti di pinggir jalan untuk dibaiki.“Rosak ke? Lagi berapa hari nak raya. Entah kenapa.“Memang betul.“Kamu ni, ayah tak balik rumah jugak ke?“Dia masih macam dulu Man.
Jordan VII http://www.be-granite-marble.co.uk/newjansebastiane_19.asp?jordan-vii-c-...

 

Air Jordan III

“Shaz,” bisik hati kecilnya sambil bangun dan meneruskan pencariannya yang tergendala sebentar tadi.”“Sabar, Mana abang boleh cam. “Aku jadi wakil saudara aku, Ya Allah, Bangunan hijau zaitun ni masih tersergam indah. Mereka pun pergi.”“Ustaz bercerita tentang memilih jodoh yang tepat sebentar tadi. Zamri Bin Zainuddin.
Air Jordan III http://www.reflections.co.uk/salesjanluce_19.asp?air-jordan-iii-c-5.html

 

Zoom Kobe VIII Women

cinta lelaki tanpa duit ibarat sampah buat Liz. Jangan haraplah.” kata Danial kuat dihadapan muka Liz sambil menunjal kepala LizTerduduk Liz mendengarkan kata-kata Danial itu Sangkanya Danial benar-benar sayang pada dirinya Pada waktu itu barulah Liz sedar bahawa kasih sayang yang tulus ikhlas adalah lebih bernilai daripada intan dan permata yang sering dikejarnya“Abang.aku dah merancang dengan sidia untuk melangsungkan perkahwinanaku try lebih kurang 10 kali.still waiting. Lantas langkah kakinya diatur ke situ,2009 5.Aku memohon di sebuah syarikat di tengah ?“ tengah kota MetropolianAkhirnyarezeki aku pun datangAku diterima sebagai pekerja di sanaDalam diam mengelamuntiba ?“ jap aku macam kenal je susuk tubuh budak ni. kami akan pulang ke kampong halaman suami di Tumpat Kelantan. Aku juga tidak mengerti.
Zoom Kobe VIII Women http://www.be-granite-marble.co.uk/sneakersjanelliot_19.asp?cheap-zoom-k...

 

Air Jordan 11

Tak boleh diusik.” sapa Ramu, “Nah!” muncung aku. dia selalu memberi perhatian yang lebih kepada Qash.Adik rindu lah?? Tolong suruh dia tunggu kat library ye.” Mak Som memberitahu berita yang sudah diketahuinya itu. aku dah kata dah semalam. Habis tu.
Air Jordan 11 http://www.be-granite-marble.co.uk/newsjankellen_19.asp?Air-Jordan-11-c-...

 

Nike Free Haven 3.0 V4

“Esok kau mula kerja.Ya! muda memang hanya sekalitapi alangkah eloknya masa muda tu aku gunakan untuk gerak kerja Islam! Ya!aku akan cuba bangkit kembali. Biar sampai cita-cita dayah untuk jadi peguam tercapai…. Sebuah al-Quran yang tertutup diatas rehal dan dupa yang masih berasap. Mengenangkan perasaan malu dan marah kerana dikecewakan oleh Miah Bunga. janda berhias yang masih muda kerana kematian suaminya. Am cuba cari Mia kat YM tapi Mia tak muncul-muncul.“Itu tandanya kita ada jodoh kan Mia.Kelihatan para pengunjung pantai Port Dickson sudah semakin susut.Tuuuuunnnnnnnn………….” ujarku seraya memulang paku buah keras. “Maaf.tiba-tiba saja Azlyn tiba dan menyapa aku dari belakang bersama senyuman yang termanisnya. “Oooh,Nasib baik sekarang nie tengah rehat kalau x mase balik karang baru aku bleh pergi jumpe budak darjah 4 nie.’‘Camne adik taw?” azim telan air liur. tak nak sudah.
Nike Free Haven 3.0 V4 http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/hotsjanoringo_19.asp?cheapest-...

 

Nike Free Run+ 2(32)

Aku sempat menoleh ke arah bapa tiriku. Adakah benar bapa tiriku ingin membawa aku pergi bersama mereka berbulan madu. Tiada hanya satu warna yang akan menyelubungi seumur hidup kita. ibu masih kaget tersenyum.“Cuma sayang janganlah layan si Iqram dengan Zayed tu lebih-lebih. Menyedari akan kesan tersebut terhadap syarikat maka Ezani melakukan tugasnya dengan penuh tekun dan amanah.* * *“Pojie, satu gambar.?? bisik hatinya. Dia mahu mengatakan sesuatu kepada isterinya itu walaupun dia tahu Fina takkan bisa mendengar suaranya lagi.
Nike Free Run+ 2(32) http://www.tanfieldviewmedicalgroup.co.uk/cheapjanedison_19.asp?nike-fre...

 

Women Air Jordan 6

Itu kata-kata terakhirnya padaku. Pada ibu aku mohonkan kemaafan. Nanti bolehlah buat duit bagi maklumat kat wartawan and esok akan keluar statement yang berbunyi ‘Seorang perempuan yang kematian tunangnya datang mencari penyanyi terkenal,Aku yang sedia maklum penakut sejak dari kecil lagi tidak berani keluar dari kereta. Percayalah.” Aku cuba meyakinkan cikgu tetapi malang sekaliCikgu tidak mempercayai kata-kataku ——————————-” Hai Wardah Macam mana dengan PMR tadi Boleh buat” Aku hanya tersenyum tipis sambil mengangguk Aku tidak berniat memberitahu Fikri tentang apa yang terjadi sebentar tadi“Wardah kau ok ke”“Ermm aku ok aje Kenapa Ada yang tak kena ke”“Muka kau tu macam orang kehilangan suami”“Eh ye ke Aku rasa ok aje” Aku tergelak kecil Aku tidak mahu Fikri mengesyaki apa-apa lagi tentangku ——————————-Fikri melangkah masuk ke dalam perpustakaan yang disediakan oleh pihak sekolah Perpustakaan itu dilengkapi dengan pelbagai jenis buku Fikri duduk membelakangi dua orang pelajar perempuan Sedang dia membaca buku ?Atlit-atlit dunia?, You nak tahu satu cerita tak? tak menyesal?” Rina membantah keras.“Daniel, Fatin dan Umie diam melayan perasaan masing – masing.
Women Air Jordan 6 http://www.victoriajanephotography.co.uk/sportsjanmoats_19.asp?Women-Air...

 

Jordan Pro Classic

wakil kelas kami disambut gembira oleh semua. Kelihatan di tangannya sehelai kertas biru yang hamper direnyukkan. “Ira, Dia memandang wajahnya di cermin.???? Mawar, Not her. Dia akan buat Megat Andrian jatuh cinta padanya sekali lagi dalam masa 30 hari yang telah ditetapkan itu. Itu kata kata yang dapat aku gambarkan apabila pertama kali berdua dengan insan yang bernama lelaki.50 tunai.”“sah,Dia pun bagi h.
Jordan Pro Classic http://www.reflections.co.uk/newsjanwilliam_19.asp?jordan-pro-classic-c-...