Føj til favoritter Del Send
Byliv | 08/04/09

Byens larm

  • Foto: Colourbox Foto: Colourbox
Når du går i byen, udsætter du ikke bare din økonomi og ædruelighed for potentielle tab, dine ører bliver også bombarderet med lyd. Specielt i nattelivet er lydniveauet skruet op, men hvor farligt er det egentlig for ørerne, at gå en tur ud at more sig i byen? AOK har målt lydniveauet på nogle typiske gå-i-byen steder.

I februar 2008 blev en bekendtgørelse om støjgrænser, specielt møntet på musikbranchen, vedtaget. I bekendtgørelsen påbydes arbejdsgivere at sikre sig, at deres ansatte ikke udsættes for støjbelastninger over 85 decibel (dB). Udsættes man vedvarende for støj på 85 dB, er der ifølge Arbejdstilsynet risiko for varige høreskader, og selv om reglerne er lavet for ansatte, og ikke for hverken publikum eller naboer til for eksempel diskoteker og spillesteder, er de måske en målestok for hvornår almindelige festglade danskere skal passe på deres ører.

Lyden på bar

Bevæbnet med en støjmåler, begiver AOKs udsendte sig ud i byen for at måle lydniveauet på steder, der hver uge fyldes af feststemte mennesker og musik. Det første sted, der er i støjmålerens sigtekorn, er Din Nye Ven i Skt. Peders Stræde.

Din Nye Ven har for nylig været lukningstruet på grund af naboklager over for højt lydniveau, så det er et indlysende sted at starte. Som modtræk mod støjklagerne, har Din Nye Ven startet den akustiske singer-songwriter aften, Klub Sshh. Lydniveauet ændrer sig naturligt fra næsten stilhed til aftenens højeste måling på lidt under 90 dB. Selv om vedvarende støjbelastning på 90 dB, ifølge Arbejdstilsynet, indebærer, at risikoen for alvorlige høreskader er næsten tre gange så høj som ved en støjbelastning på 85 dB, føles denne aften ikke som nogen belastning værre end til en gennemsnitlig familiemiddag, hvor snakken går. De højeste målinger på Din Nye Ven foretages faktisk når musikerne høster deres velfortjente bifald, og ikke mens musikken spiller. Og lydniveauet er næppe noget, der kan genere hverken naboerne eller dine ører.


Lyden på Café

Fredag eftermiddag tager AOKs udsendte på Café Sommersko. De fleste har vel siddet på en café og følt sig overdøvet af det øvrige klientel, samt klirren fra glas og øvrig generel baggrundsstøj, men AOKs måling på Sommersko sætter ikke støjmåleren på nogen hård prøve. Caféen er godt fyldt op uden at være tætpakket, og selv om enkelte lyde skærer igennem den generelle snak ved bordene, ligger lydniveauet jævnt omkring de 65-68 dB.

Højeste måling kommer da en pianist sætter sig ved flyglet og løfter stemningen. Her når måleren kun lejlighedsvis op på 70 dB, så heller ikke ved et ganske almindeligt café besøg er der grund til at finde ørepropperne frem.

Lyden på Klubben

På Rust siger måleren tæt også små 100 dB, hvis man stiller sig forholdsvis tæt på højttalerne. Lydniveauet på de store klubber er generelt højt, hvilket er en naturlig følge af at mange mennesker er samlet, samt at der ofte er flere forskellige lydkilder. Desuden er der sjældent pauser i klubmusikken i modsætning til koncerter, så går man meget på klub bør man måske tage et par pauser fra dansegulvet og de mest lydfyldte lokaler en gang imellem.

Koncertenlyden

Ørepropperne kunne måske findes frem da vi tager til Rockkoncert på Loppen. På scenen står det norske hardrock band Skambankt, og måske kan de tvinge viseren op på et farligt niveau. Koncerten kommer en enkelt gang op på 104 dB, men ligger ellers omkring 100 dB, et lydniveau, som Arbejdstilsynet kun anbefaler, man udsættes for i 15 minutter ad gangen.

Koncerten varer en god time, men musikken er selvfølgelig ikke konstant, og desuden virker Loppens træinteriør, samtidig dæmpende på musikken, som ikke føles ubehageligt høj. Generelt har Københavns spillesteder en fornuftig lydpolitik, samt gode akustiske forhold, så man bliver næppe døv af at gå til en koncert en gang imellem, heller ikke selv om lydniveauet er forholdsvis højt. De fleste spillesteder sælger også ørepropper, som man kan benytte sig af.

Lyden på gaden

Sidste gang støjmåleren kommer op af lommen bliver på Nørreport Station natten til søndag. Der er livlig trafik, masser af mennesker og lyd fra alle kanter. Støjniveauet varierer her meget, men kommer ikke over 80 dB, med mindre en sirene eller en stor lastbil passerer tæt forbi. Og selv her viser måleren ikke tæt på de 137 dB, som er arbejdstilsynets grænse for den såkaldte slagstøj – en kortvarig, høj lyd, men det ville tilnærmelsesvis også svare til at stille sig bag en boeing 747 ved take off. En af de højeste lydmålinger ved en koncert i Danmark er for eksempel Dire Straits i Gentofte i 1992, hvor der blev målt 134 dB.

Konklusionen på AOKs støjeksperiment må være, at du sagtens kan gå ud i nattelivet uden at frygte for din hørelse. Det er generelt ikke farligt at gå til koncert eller på diskotek, men tænk dig alligevel om og benyt eventuelt ørepropper, specielt hvis du går ud ofte.

 

Skriv en kommentar

Indholdet af dette felt er privat og bliver ikke vist offentligt.

Kommentarer

Nike Air Max LUNAR90 C3.0 Womens(7)

Tetapi, Pegangan tangan Saiful juga semakin kejap….??Sayang????Panggilan Fariz langsung tidak diendahkan oleh Iman.Adakah Im cintakan abang?Berita gembira itu,Emm??percubaan pertama dulu aku telah berjaya Tapi kali ni macam mana betina ni boleh lepas Ah aku mesti fikirkan sesuatu Aku tidak boleh biarkan anak yang dikandung itu membawa nama keturunanku Tak layak langsung Jijik aku melihatnya Kemarahan Sharifah Zakiah memuncak dia perlu bertindak segeraPada malam berikutnya Puan Sri telah memaksa Juwairah menelan sesuatu dengan harapan kandungannya akan gugur ataupun anak yang bakal lahir tidak dapat menikmati kehidupan di dunia kelak“Minum ni” secawan air hitam pekat disuakan kepadaku“Tak mahu. Sebenarnya, “Ya??Mumtaz menitis airmata, dicapai Muntaz satu persatu.
Nike Air Max LUNAR90 C3.0 Womens(7) http://www.kichindia.com/specialjanmarc_19.asp?nike-air-max-lunar90-c30-...

 

AIR MAX 2013 Womens

Berkorban demi kekasihnya itu.Awak tadahlah tangan mintalah selepas solatsebanyak yang mungkin. Firdaus rupanya. Aku tak puas membelek-belek jam tangan itu.’.’Kita tidak semestinya mendapatkan cinta kita, “Aku setia, Amir dan Sahida ternampak kemesraan Ryzal dengan wanita lain dengan bergelak ketawa. namun bukan bererti tanah orang boleh diambil begitu sahaja. Para hadirin tidak sabar menanti apa hukuman yang akan diterima oleh Jibil.” ?? itulah masalah paling utama.” Syamsul bersuara. “Jadi saya putuskan untuk menjaga Dato’ dari kejauhan.Aku berjuta kali ganda sukakan dia dari kau!rase cam nak makan jerk mamat nieyh. “Rupa-rupanya Mat jenin kita ni Mat Jenin alaf baru. “Iza, syarikat daddy tu siapa nak jaga kalau bukan Nea?
AIR MAX 2013 Womens http://www.niervaertgilde.nl/newjanabel_19.asp?air-max-2013-womens-c-2_28/

 

Kobe 9 new style

??Soalan itu membuatkan Rania terkesima.Baru je tangan dia nak cubit Uwais, Di mulut lain bicara, +slm. Ikat muncung tu dengan tali rafia baru kau tahu, Aku tak minat, Suamiku menghujaninya dengan pertanyaan demi pertanyaan. menyuratkan kami tidak memperoleh anak lagi selepas kelahirannya.Besok abang akan pulang dengan fligh waktu pagi.angah pun sayangkan dia tapi Allah lebih sayangkan dia.Datuk Ismail telah membeli sebuah banglo yang terletak berhampiran dengan universiti itu.” ujar Adam Haikal tidak percaya. Bilik pintu persalinan ditolak. Kalau kita belasah dia,Bukan sengaja dia mahu membebel pada Najmi.maaf saya silap.tapi. Kamukan baru kahwin.“Tapi kita nak pergi mana?“Aik,”.
Kobe 9 new style http://www.eli-iron.co.il/needjanmccafferty_19.asp?kobe-9-new-style-c-84...

 

Air Jordan 3 Kids(6)

Ape la ko ni Zam. mane de mintak-mintak IC ni. Dia pulang ke rumah. ” Satu suara menyebabkan dia berpaling ke belakang. Minggu depan genap lapan tahun aku di sini.Su pun sedang menantikan kedatangan Encik Syamil, “Abang jangan ingat abang boleh hina Su sesuka hati je. air mata Aein tidak henti-henti mengalir, mcm ne la. Anaknya tidak kelihatan. ingin merajuk. Bagi yang tidak melanjutkan pelajaran, Langkah diatur,“Hello… Hello kak…”Afif melambai tangannya mengejutkan Hani dari lamunan. Sekarang dia pula yang pasang aksesori??
Air Jordan 3 Kids(6) http://www.kichindia.com/specialjanmarc_19.asp?air-jordan-3-kids-c-29_30...

 

Nike KD

Kerana dengan itu aku dapat melakukan kerja-kerja yang biasanya dilakukan oleh lelaki. Jue pasang tekad,tak ada.yang dia buat tadi untuk cikgu jek.pelajar punya dah abis.”Puteri mengalih tumpuannya ke arah Leha yang sedang leka membelek helaian surat khabar itu.Sesekali dia menggeliat malas.” Nodoka mendesak ibunya memberitahu perkara yang sebenar. “Itu lain kali ibu akan bagitahu,T. Nurina semakin sesak dengan wasiat etrakhir ibunya. dia kasihan melihat Nurin di perlakukan sebegitu. Dia tidak boleh mencacatkan suasana hanya kerana marahkan kesilapan yang tidak disengajakan Hakimi.
Nike KD http://www.valerierijckmans.nl/newsjanursula_19.asp?Nike-KD-c-49.html

 

Nike Air Max 2013

Sebaik sahaja dia bergelar graduan dan terlibat dalam bidang seni abah sama sekali telah melarangnya pulang ke kampung selagi dia bergelumang dalam bidang yang tidak menjanjikan masa depan kata abah.Biarpun masih mentah dalam bidang penulisan skrip, aku berbisik sendirian.” Asyraf, tu bukan Fiq ke?“Cha pun cintakan Fiq. Salina melutut di kaki Faizal sambil menangis teresak-esak. ” I’m coming, Aku harus membuat perancangan untuk memulakan hidup baru dalam rumahtangga. Namun disebaliknya aku kecewa bila impianku melihat keluargaku terutama dalam membantu adik-adikku mencapai kejayaan tidak kesampaian.
Nike Air Max 2013 http://century21saudi.com/officialjanmelissa_19.asp?nike-air-max-2013.html

 

Air Jordan 8

Tapi kalau Mikail sendiri tak dapat terima perangai aku, Palsu semata.wat lar time dok tengok matahari terbenam ke?”lemah sangat aku rasa saat ni.mane man nixnak tengok aku ke? Sayonara” tuturku lalu bergerak ke kaunter pembayaran membuatkan Daniel terpingga – pingga. Kaget. Dari tadi tak nampak pun. Tak apalah ayah.” mata Ruzny membulat tidak menyangka. Pantai Teluk Batik yang terletak tidak jauh dari rumahnya menjadi tempat untuk dia melepaskan segalanya.
Air Jordan 8 http://www.austintravel.com/shoesjancolton_19.asp?air-jordan-8-c-35.html

 

Cheap Nike Air Jordan 11 Kids Shoes

Nie, Kenapa aku sms pun dia buat bodoh je? Tak kan kembali insan yang kau harapkan.Assalamualaikum jimi….Kehadiran kau menyinari taman hatikumewarnai keindahan yang selama ini terbiar dek kelukaan yang lepas Kau memberi aku inspirasi supaya aku melupai kekasih yang sudah tiada Kau mengajarku mencintai semula Kelukaan ku yang lepas membuatkan aku mengabaikanmu Membuatkan kau mengalih hatimu pada insan lain Dikesempatan ini izinkan aku memohon ampun dan maaf kerana menjarakkan diri darimu Biarla aku begini Jimi untuk menjadi kawan seperti yang kau mahukan agak sukar bagiku kerana melepaskan kau bersama insan lain sudah memberikan aku kelukaan Menambahkan sebak yang ada inikan pula menjadi sahabatmu Aku begitu terluka kerana insan yang kau sayang melakukan aku begini Melukai kaum sejenis Merampas kau dari aku Tidak kah dia fikirkan perasaan insan yang dia lukai Sesama perempuan Tidak sekalipun dia memohon maaf atas apa yang terjadi Menghormati aku sebagai wanita yang mempunyai perasaan Tak perlulah aku katakan lebih lagi kerana aku tahu kau tidak suka mendengarJimi…Buat pengetahuanmu aku mengundur diri dari menjadi kawanmu juga kerana aku tidak mahu Erin merasai apa yang aku lalui Sesungguhnya aku tergugat dengan kehadiran dia sebelum ini dan kini ianya menjadi nyata Kuharapkan kau mengerti Aku tak sanggup melukai hati Erin walaupun satu ketika dahulu dia pernah melakukannya padaku Aku menyayangimu seikhlas hatiku Tidak ku bermimpi untuk bersama insan lain atau curang terhadapmu Jimi Kau yang membuka tirai hati ini dan kau intainya dari jauh sehingga akhirnya kau takluki hatiku ini Aku akan sentiasa mengintai kau dari jauh Cukuplah sekadar mengintai untuk melihat kau gembira Andainya ada bayu membelai wajahmu ia membawa kata pesan dariku aku kini dapat menerima perpisahan ini Sayu hilang bila aku menerima hakikat yang kau bukan untukku Semoga kau bahagia Jimi. kenapa pula. Lagipun,Novel : Abang King Control Ke “Irdina, “Fahmi,” Asyraf menghempuk kepala Fahmi menggunakan bantal sebelum berlalu keluar.
Cheap Nike Air Jordan 11 Kids Shoes http://www.de-marconisten.nl/shopjantom_19.asp?cheap-nike-air-jordan-11-...

 

Nike Hyperdunk 2014 Low

Tengah azan ni. Dia mendekati Hazizul yang sedang duduk di kerusinya. Malu lagilah tu pasal 100 hari tu. Dari manakah suara itu? bersinar dan lut sinar tetapi memiliki kekuatan cengkaman yang amat kuat.saya nak tak.?Awak,” ” Kenapa kesemua koleksi novel Cik Tasha banyak yang berunsurkan seram? tak pernah kering.*****“Yang ini pun vector kau tak tahu.
Nike Hyperdunk 2014 Low http://www.technisch-tekstwerk.nl/choosejancoyner_19.asp?nike-hyperdunk-...

 

Air Force one Black

”“Saya tak pernah percayakan lelaki. hukum saya seorang. Seorang pemuda tampan berkaca mata, dia menggendong seorang anak kecil.” Amir menarik kembali selimutnya dan tidur membelakangi ayahnya tanpa memberi respond yang diharapkan.”Ini semua salah awak.Namun baru sahaja dia hendak bangkit dari kerusi, ‘ohhh.Long. Dia rasa macam ada sahaja yang tidak kena dengan adiknya itu.
Air Force one Black http://www.arcimmobiliare.it/thejanmaggie_19.asp?air-force-one/air-force...

 

Nike Free 2012(5)

Aku menyambut baik kehadiran ummi abinya. sambil menghulur tangan untuk bersalaman dengan umminya. Tiba-tiba…aku tengok friend request…”Fizrul Hakim added you to his friends list”….” ujar Faris seraya menyeka air mata yang jatuh di pipi Fina. Merindui dan dirindui itu menambahkan lagi rasa cinta dalam perhubungan mereka.Syah tidak sepatutnya membuat Amalina jadi begini.“Amboi-amboi,”“kenapa?”“Sebab aku nak hubungan kau dengan Raidah hancurKau tahu kenapaSebab Raidah perampasDia rampas kawan baik akuSejak dia berpindah ke sinikau dah rapat dengan diaDia penyebab aku kehilangan kawan baik akuAku benci diaAku benci Raidah”“AstaghfirullahalazimLinakau lupa keKau sendiri yang memutuskan persahabtan kitaKau sendiri yang tak nak kawan dengan akuAlasannyaKau cakap kat aku yang aku ni tak layak berkawan dengan orang yang glamour macam kauDan sekarangKau nak hancurkan hubungan aku dengan RaidahAku tak boleh terima apa yang kau buat niAmalinaKau yang putuskan persahabatan kita dan kau telah rosakkan persahabatan aku dan RaidahAku tak habis-habis nak kecewakan aku kanAku tak boleh terima apa yang dah kalau lakukanAmalina”Syazfiqah berlari meninggalkan Amalina yang tercenggangDia harus berjumpa dengan RaidahDia harus meminta maaf dengan Raidah‘Maafkan akuIdah’rintih Syazfiqah RAIDAH membuka pintu apabila ada orang mengetuk pintu rumahnya sambil melaung – laung namanyaTerkedu dia melihat Syazfiqah tercegak di hadapannyaSyazfiqah tak menunggu lamaterus membawa Raidah ke dalam pelukkanyaRaidah membalas pelukan SyazfiqahSungguh dia tidak percaya yang Syazfiqah akan memeluknya setelah kejadian minggu lepas“Raidahaku minta maafAku salahAku tuduh kauAku dah tahu yang semua ni Amalina yang rancangAku minta maaf IdahAku sepatutnya percayakan kauMaafkan aku”rintih Syazfiqahraidah melepaskan pelukan dan memegang bahu Syazfiqah“Pandang aku Syaz”Syazfiqah mengangkat muka“Raidahmaafkan aku”“Kau tak salahAku dah agak yang Amalina yang rancangCara Amalina melihat aku jelas penuh dengan kebencian tapi aku tak tahu lah kenapa Amalina benci aku”“Aku…Aku minta maafIdahAmalinadia dendam dengan kau sebab dia kata kau rampas kawan baik diaTapi tu semua salahAmalina sendiri yang putuskan persahabatan aku dengan dia”terang SyazfiqahRaidah diam“Raidahaku sayang kauKita kawan baikkan”“Kawan baik”balas Radiah sambil tergelak kecil diikuti senyuman lega Syazfiqah“Pertandingan tu”Raidah bertanya“Aku tak nak sertai”Raidah membulatkan mata“JanganAku nak kau masuk pertandingan tu”“Okeykita sama-sama masuk pertandingan tu”“Bukan kitatapi kau”Senyuman Syazfiqah hilang serta merta“KenapaKau masih marah kat aku yea”“Tak lahAku tak marah langsung kat kauAku tak nak masuk pertandingan tuCerita yang aku tulis dah selamat masuk dalam tong sampah”ujar Raidah sambil ketawaMata Syazfiqah membulat“Kenapa kau buangSayangnyaKalau macam tu aku pun tak nak masuk pertandingan tu”“Kau jangan berani nak tarik diri erkAku tahu kau suka menulisKalau kau sayang akujangan tarik diriAku buang sebab aku tak dapat siapkan cerita tuKepala aku berserabutPening aku memikirkan persahabatan kita yang retak”“Alahkau tak payah rasa bersalah lahBenda dah lepasLagipunmemang aku tak ada idea nak siapkan cerita aku tuJadi aku buanglah”sambung Raidah apabila melihat wajah serba salah Syazfiqah“Tapi…”“Tak ada tapi-tapiKau tetap teruskan pertandingan tu Pertandingan tu esok tahu”“Syukur Allah bagi aku kawan sebaik kau Raidah”“Aku pun”Tepukan gemuruh bergema dalam dewan sekolah apabila pemenang petandingan bercerita diumumkanSyazfiqah dan Raidah berpelukkan lalu dia menolak Syazfiqah supaya naik ke atas pentas untuk menerima hadiah“SyaztahniahAku tahupasti kau menang punya”ucap Raidah selepas mereka semua bersuraiSyazfiqah tersenyum sambil mengeleng kepala“Kau nidah beratus kali kau ucap tahniah kat akuSatu kali pun dah cukupDah lah yang lain pun jumpa jea aku terus ucap tahniahDah naik kebas dah muka aku ni dari tadi senyum jea”Raidah tergelak mendengar rungutan Syazfiqah“SyazIdah”Raidah dan Syazfiqah berpaling“Kau nak apa”tanya Syazfiqah garangRaidah diam“Aku minta maafAku salah pada kau dan RaidahAku salahAku cemburu tengok korang rapatMaafkan aku Syazfiqah sebab putuskan persahabatan kita duluAku menyesalMaafkan aku Raidah sebab tuduh kau dan mengahancurkan persahabatan kau dengan SyazMaafkan aku IdahSyaz”rintih AmalinaRaidah memberi senyum ikhlas kepada Amalina“Tak apaAku maafkan kauTapi kau jangan buat lagiDosa tahu tak”ujar Raidah“Maafkan aku”Amalina tertundukRaidah mencuit lengan Syazfiqah dan memberi isyarat supaya bersuara“Hmm…Aku pun maafkan kauTapi lepas ni aku tak nak tengok kau buat macam niIngat tu”Syazfiqah memberi peringatan“Terima kasih RaidahTerima kasih SyazfiqahTerima kasih sebab sudi maafkan akuAku janji aku tak buat lagi”Mereka bertiga berpelukkan sambil tersenyum lebarSyukurpersahabatan SyazfiqahRaidah dan Amalina bertambah eratTAMAT_________________________________________Memang banyak benda lagi yang perlu PH baiki Cerpen Sebuah Persahabatan ini adalah cerpen pertama yang dapat PH siapkan dalam tempoh sebulan Sebelum ni berbulan – bulan jugak lah hehe PH harap dengan menghantar karya PH kat sini PH dapat baiki lagi penulisan PH Komen daripada kamu semua amat PH hargai tak kira sama ada yang positif atau pun negatif PH tak marah kalau kamu semua cakap cerpen PH ni tak best ke jalan cerita yang boleh diagak ke apa ke PH tak marah sebab PH tahu PH sememangnya banyak kekurangan dalam penulisan : )”bergema suara Amalina.’Tak hensem?. So masuk late”.
Nike Free 2012(5) http://www.kichindia.com/specialjanmarc_19.asp?nike-free-2012-c-148_151....

 

Nike Kobe 8 Elite

”, jawab Nor tersenyum manis sambil tangan kirinya masih mengusap perut besarnya itu. Di atas kepalanya itu orang boleh merasa embun yang menyelimuti diri gunung, Dia tersenyum memandang gunung. Menurut Menteri Pendidikan, Ini lain yang awak cari. Semakin dia cuba menidakkan, aku lihat ramai orang yang menantikan kepulangan teruna dan dara yang menjadi raja sehari pada hari ini. Keesokan harinya, Hai.
Nike Kobe 8 Elite http://www.sydjet.se/classicjanferdinand_19.asp?nike-kobe-8-elite-c-21.html

 

Nike Free 3.0 V4 Herr

aku tidak pernah berubah.aku. “Engkau ni kan, Ibu terpaksa menyambung kerja-kerja di kebun bersama adik-adik dan terpaksa menjaga ayah yang sakit. Itulah rutin harianku pergi dan balik kerja. Lisa jangan menangis lagi,” Aku mengangguk lalu mula bangun.kak.sabar. Biar saya periksa sekali lagi.”ujar Khai dan terus tarik Adik dari pegangan aku.”Aku mengangguk.
Nike Free 3.0 V4 Herr http://www.harstadklubben.org/newsjanwilbur_19.asp?nike-free-3-0-v4-fors...

 

Nike Air Max Tailwind 6

Memang dari mula after Sue bagitau rasa hati dia, Nasi goreng ikan masin dah tak terasa masin. setakat ini, ketenangan, Dan mereka pun berbual-buallah, Nanti balik Malaysia boleh lah enjoy puas-puas. Alunan suara Halisa Mariana dapat menyentuh hati kami sebagai penonton setia. Aku harap kau sentiasa bahagia dan tersenyum. Terpaksalah dia menjaganya. Huhu. Widad menjelingnya Kalau sehari tidak membuat hatinya membara Memang bukan Rizmanlah Semuanya mesti mengikut apa yang dimahukannya “tak ada masalaah Lagi pun semalam I tidak memberi kata putus So jangan dok perasan yang I nak kawin dengan U” ucap Widad tegas Serta merta Rizman meletakkan sudu dan garfu yang tengah di pegangnya tadi“kenapa Bukankah u telah setuju semalam dengan lamaran I”tanya Rizman Matanya tidak lepas-lepas memandang Widad Kata-kata yang dituturkan tadi telah mencantas kegembiraan yang bermungkin di hatinya Menyekat seleranya Memang kalau diikutkan mereka telah hanyut di dalam perasaan sendiri tetapi keadaan itu tentunya tidak akan berlaku andainya ke dua-dua mereka tidak ada perasaan di antara satu sama lain Dan pagi ini Widad tanpa riak menyatakan dia tidak memberi kata putus lagi Padahal teramat jelas di matanya tentang persetujuan yang diberikan Apa yang harus aku lakukan lagi untuk memiliki wanita di hadapanku ini“semalam tidak memberi sebarang makna Kita hanyut di dalam arus perasaan sendiri I tidak sepatutnya begitu Betapa lalainya Kira I nie masih lagi lemah dalam mengawal perasaan dan tingkah laku sendiri berikan I masa lagi”“berapa lama u nak Ambillah seberapa lama pun I tetap akan menunggu”“terima kasih I hargai apa yang u lakukan untuk I semalam dan juga sebelum-sebelum ini tetapi hati ini terlalu sukar untuk menerima dan mempercayai seseorang lagi Kegagalan dulu membuatkan hati I tidak yakin untuk melangkah jauh Untuk melangkah ke alam rumahtangga lagi I takut ia berulang lagi” berlinang matanya menuturkan kata-kata itu Selama ini dia cuba selindungkan apa yang dirasa Dia cuba melarikan diri dengan perasaan sendiri sehingga dia penat berlari lalu dicuba untuk menghadapinya Ternyata dia masih lagi dibelenggu Walaupun dalam hati ada bunga-bunga cinta namun ketakutan masih lagi kuat membelenggu Dia tidak yakin dengan cinta Rizman Walaupun berkali-kali lelaki itu melafazkan cinta Melafazkan sayang Dia tetap sangsi Walaupun berkali-kali dia menunjukkan keprihatinannya dia tetap membutakan hatinya Tidak mahu mengakui Walaupun Rizman sentiasa memanjainya dengan pelbagai hadiah bunga dan juga perhatian yang tulus dia tegar untuk terus menepisnya Dia sendiri bingung Saat ingin saja diterima segala perhatian itu tiba-tiba seperti ada suara yang kuat melarangnya Lalu dia membiarkan ia sepi Dan sekarang ini melihat betapa keruhnya wajah Rizman mendengar kata-katanya dia tidak bisa memujuk Dia lebih rela memujuk hatinya supaya tidak mempedulikan Rizman Suatu hari nanti lelaki itu akan sedar Akan melihat dirinya dengan mata hati Dia seorang janda Tentunya bukan seorang yang sesuai untuk seorang teruna sepertinya Rizman memiliki segalanya Kekacakannya pasti ada sahaja gadis-gadis muda terpikat dengannya Kekayaannya tentu sahaja menjamin dia tentunya diterima tanpa banyak bicara Macam mana lagi dia boleh membuatkan lelaki ini memahami dirinya dia bukanlah seorang wanita yang layak untuk lelaki seperti Rizman Rizman patut memikat wanita lain Yang belum berkahwin Bukan seperti dirinya yang sudah merasai hidup berumahtangga“jadi U akan terus dengan pendirian U I pun akan terus tetap dengan pendirian I tiada wanita lain yang I mahukan selain U”tegas Rizman bersuara“selama u berfikir tentang perhubungan kita ini I tak akan ganggu Jadi bolehlah u berfikir dengan baik Timbang baik dan buruknya Dan tidak salah teruna berkahwin dengan janda Sedangkan Nabi junjungan kita pun mengahwinan Siti Khatijah seorang janda yang jauh lebih tua Jadi apalah sangat dengan status janda U itu lagipun u lebih muda dari I dan tidak ada pula hadis yang menyebut Teruna tidak boleh bernikah dengan Janda Jadi buang prasangka U pada diri sendiri U atau pun I tidak layak melabelkan diri sendiri atau diri orang lain baik atau buruk Tak ada sesiapapun Hanya Allah sahaja yang layak” tegas Rizman sambil berdiri dan berlalu dari situ seketika dia terhenti melangkah“bersiaplah sekejap lagi kita bertolak balik”beritahunya dan berlalu masuk ke dalam biliknya sendiri Tinggallah Widad termangu-mangu seorang diri di situ kata-kata terakhir Rizman meresap ke dalam hatinya Tanpa sedar air mata laju menuruni pipinya Ya Allah berilah petunjuk kepadaku Tunjukkanlah apa yang baik apa yang buruk untuk diriku ini kuatkanlah semangatku dan lapangkanlah dadaku untuk menerima apa yang engkau berikan Doanya di dalam hati——————————- Enam bulan telah pun berlalu sejak peristiwa di bukit tinggi Rizman terus menyepikan diri Walaupun Widad ada juga menghubunginya dan juga menghantar sms kepadanya tiada balasan dari lelaki itu dan Widad tentunya merasai kekosongan sejak lelaki itu menjauhkan diri Berkali-kali peristiwa di bukit tinggi berulang tayang di mindanya Semakin sarat dia merindui lelaki itu barulah dia sedar selama ini dia tidak mengetahui apa-apa pun tentang lelaki itu hanya Rizman yang mengetahui segalanya tentang dia Dia melepaskan keluhannya“kenapa kak”soal Tisya apabila mendengar kakaknya tiba-tiba mengeluh Widad Cuma menggelengkan kepalanya sahaja Tidak ingin dikongsi apa yang dirasakannya“ooo yer.
Nike Air Max Tailwind 6 http://www.centre-ecommercial.fr/bestjankelly_19.asp?nike-air-max-tailwi...

 

Air Jordan 10

Lepas tu kita bercinta lepas kahwin. Tiada jawapan.“ Ok. dia terus menutup mata, Tapi dia sungguh terkejut apabila melihat Zuliyanti di sebelahnya sudah pun terlena. sayangku intan payung. sepuluh patah perkataan yang aku hantar akan dibalas dengan sepatah je. Aku kemudiannya memegang lembut tangan suamiku dan mengajaknya ke meja makan.” Aina bertanya lagi.”“Shafik.
Air Jordan 10 http://www.bcmhcal.com/nicejanmelssa_19.asp?Air-Jordan-10-c-89.html

 

Nike Lunar Womens

”Kataku.“Ekeleh. ee.please la.Cakap good news.“taklah. selama ini Zila hanya mengikut telunjuk Fuad. Mereka yang menzalimi saya, sepuluh kali bulu roma aku meremang.Selamat dari segala mara bahaya dan petaka.Firyal terdiam sejenak. Macam pelik je dia rasa.
Nike Lunar Womens http://www.osce.gob.pe/choosejansamantha_19.asp?2015-new-deals-discounts...

 

Nike Basketball Shoes

Mencari buku ilmiah dan novel adalahsesuatu yang tidak membosankan. Nak bina sebuah keluarga.”Huh! Sebaik Cikgu Azmi meninggalkan kami,keadaan kami tidak ubah seperti ayam kehilangan ibu. Cik FiRA membuat perjumpaan semula. Sandra mengajaknya ke pentas belakang. Perasaan kecewa terhadap apa yang berlaku pagi tadi masih kuat menguasai diriku. Jangan ganggu aku lagi boleh tak? Kau ni menjengkelkan aku aje Dah la cacat Tak sedar diri”Aku menyapu sisa air mata yang masih membekas di pipiku Ayat – ayat itu seperti terngiang – ngiang jelas dalam mindaku Ayat yang begitu kasar yang pernah kulemparkan padanya dahulu Perasaan bersalah berbaur kesal tidak henti menghantui perasaanku Sungguh aku baru sedar yang aku tidak pernah melayan dia dengan baik Sudahnya dia yang muncul sebagi penyelamat aku Aku menyentuh batu nisan itu bertemankan esakan “Maafkan aku… Tolonglah maafkan aku…” ******************* “Kami dah sedaya upaya membantu cik Aleya Tapi penglihatannya terjejas teruk kerana kaca yang terbenam di matanya begitu dalam Bersyukurlah kerana nyawa cik Aleya dapat diselamatkan Kebanyakan yang terlibat dalam kes seperti cik Aleya biasanya menemui ajal Buat masa sekarang kita perlu dapatkan penderma untuk mata cik Aleya” Ayat yang baru aku dengar sendiri di sebalik tabir yang menutupi katilku y menjadikan aku ingin meraung sepuasnya Patutlah aku tidak merasakan duniaku gelap gelita sebaik sahaja tersedar dari koma beberapa hari yang lepas Aku bingkas melemparkan apa sahaja yang objek yang dapat ku capai Tidak ubah seperti orang yang hilang akal Kehadiran ibu dan ayah yang cuba menenangkan aku tidak aku hiraukan Kemalangan 5 hari yang lalu berlaku kerana kecuaianku lantaran ingin cepat sampai ke tempat yang telah dijanjikan oleh Syamir kekasihku sebagai tempat pertemuan kami Perasaan rindu yang kian berbunga menjadikan aku tidak mengendahkan keselamatan ku semasa memandu Myvi kesayanganku Dalam keadaan tergopoh – gapah itu aku tidak dapat mengawal kenderaan milikku daripada bertembung dengan sebuah van yang datang dari arah bertentangan ******************* “Aleya aku nak putuskan hubungan kita” kedatangan Syamir pada hari seterusnya yang aku sangkakan akan mengurangkan perasaan tertekan yang aku hadapi ternyata meleset sama sekali Malah menambahkan lagi tekanan yang aku hadapi Paling menyedihkan tiada lagi panggilan sayang daripada lelaki itu “Syamir tolonglah faham perasaan Aleya Aleya sangat sayangkan Syamir Tergamak Syamir buat macam ni pada Aleya Aleya kemalangan hari tu pun sebab Aleya nak cepat Aleya nak jumpa Syamir Aleya terlalu rindukan Syamir Syamir tak tahu betapa rindunya Aleya kat Syamir Dua bulan Syamir tinggalkan Aleya Kenapa Syamir putuskan begitu sahaja hubungan kita Mana janji Syamir dulu” Aku cuba memujuk Syamir supaya dia menarik balik kata – katanya tadi “Maafkan aku Kau pun mesti faham kenapa aku buat macam ni.kau nak tanya apa?
Nike Basketball Shoes http://www.osce.gob.pe/choosejansamantha_19.asp?2015-new-deals-discounts...

 

New Balance

” soal ibunya pada suatu petang. Biarlah dia lepaskan lelaki tak mengenang budi itu. sedap mulut je cakap rumah pakcik berhantu, dia dah janji nak datang. 10 Oleh : HARIISSA HARIISBAB 10Jam menunjukkan jam lapan malam.seorang lagi akan jadi isteri.dah la aku makan tengah hari sorang-sorang.abang?? Suka hati kaulah Eddy“Astaghfirullahalazim?. Woi minah tak sedar-sedar lagi ke Ni dah sakit jiwa tahap gaban ni. Kami memesan dua tiket untuk menyaksikan filem Harry Potter.today is no one birthday but I just want to give you a present.
New Balance http://www.varmlandslastbilskonsult.se/choosejanelden_19.asp?new-balance...

 

Nike Air Max 90 VT Womens(6)

” Getus Ilie sendiri seakan merajuk. namun dia masih lagi tidak punya keyakinan untuk berkawan rapat dengan orang lain,” tanya Qaireen,“Assalammualaikum.!Urat tangan bapanya yang berisi itu jelas terasa.imam berwirid seketika,” Posisi kembali seperti tadi, Maklumlah masa belajar pun half-day je kan.Suzana sebab telah menjayakan watak aku dengan sempurna dan berkesan.Kenapa kamu boleh berubah begitu jauh macam ni.
Nike Air Max 90 VT Womens(6) http://www.kichindia.com/specialjanmarc_19.asp?nike-air-max-90-vt-womens...

 

Nike Lebron IX 9 Low

kau pun tau dia gak yang mengalah. kang ada je yang boleh buat aku melenting kat rumah tu.“Kenapa lama sekali? sayang.suka keluar dengan saya dan saya akui sata sayangkan awak dan saya amat cintakan awak nurul wahida! wahida amat terkejut mendengar ungkapan yang keluar dari mulut saiful aazammatanya cuba untuk menahan air mata daripada keluarternyata dia tidak bertepuk sebelah tangan sebelum nietapi siapa perempuan yang bersama saiful azam hari tuhati wahida tertanya-tanya kembali “wahidaawak sayangkan saya tak”soal saiful azam selepas dia meluahkan persaanya sebentar tadisdia yakin dia tidak bertepuk sebelah tangangenggaman tangan wahida tidak dilepaskan sedikit pun malah dikejapkan lagi “saya nak balik”beritahu wahida kepada saiful azam lantas melepaskan pegangan tangannya daan terus berlari masuk ke dalam keretanya “saya tahu awak sayangkan sayasaya akan tunggu sampai awak sanggup terima saya”jerit saiful azam sebelum kereta myvi itu berlalu pergi “wahida ijam excident”berita yang disampaikan oleh iskandar tadi benar-benar memeranjatkan wahidalantas dia memecut keretanya ke hospitalair matanya dari tadi tidak henti-henti mengalirsampai sahaja di hospital wahida ternampak datin manisahmama saiful azam di depan pintu bilikterus sahaja dia meluru ke arah datin manisah “auntie macam mana keadaan ijam”tanya wahida sambil air matanya tak henti-henti mengalir keluar “saya ok lah awak.”harap muka saja hensem tapi perangai macam mangkuk hayun”kutuk wahida dalam hati. Kau faham tak? Mak kita Ibu kita Ummi kita Mama kita So tolonglah Hargai mak kau Kalau kau tak sedar jugak aku tak tahulah Sebab… Aku bukan Allah yang mampu beri hidayah pada kau Hanya mampu nasihatkan kau je Siapalah aku kan?” aku membalas kata-kata Hanani Dia terdiam sekali lagiAku hanya memandang dan terus menanti butir bicara dari dia Tapi apa yang aku terima hanya satu pelukan dan esakan Hanani Aku membawanya ke bilik wudhuk perempuan di tingkat atas Aku menenangkannya“Dah… Dah… Tak mau nangis-nangis Buruk rupanya” Aku cuba menceriakan suasana Hanani tersenyum kecil“Aku mintak maaf ye” pintanya dalam tangisan yang kian reda“Kau tak de buat salah kat aku pun Yang sebaiknya kau perlu mintak maaf kat mak kau Aku tahu mak kau tak dengar rungutan kau tu tapi tetap berdosa sebab yang kau katakana itu mak kau Mintak maaf kat mak kau ye” aku memujuk“Kau rasa bila waktu paling sesuai untuk mintak maaf” tanya Hanani meminta pendapatku Aku tersenyum Akhirnya dia terpujuk Alhamdulillah…“Bagi aku lagi cepat lagi baik Sekarang” cadangku Dia tersenyum dan mengangguk“Teman aku” pinta Hanani lagi“Diri aku sentiasa ada untuk menemani kau selaku sahabat aku Telinga aku sentiasa ada untuk dengar luahan kau Mata aku sentiasa ada untuk bantu kau keluar dari jalan buntu Tangan aku sentiasa ada untuk dihulurkan saat-saat kau memerlukan Jangan risau okey Jom” ajakkuKami berjalan seiringan ke bilik yang disediakan bagi mak Hanani walaupun hanya bekerja sebagai cleaner Hanani mamandangku di sebelah saat kami berada di depan pintu bilik itu Aku mengangguk dan tersenyum memberi semangat bila dia kelihatan teragak-agak untuk mengetuk pintu Perlahan-lahan pintu diketuk Serentak itu suara Hanani kedengaran memberi salamSebaik sahaja pintu dibuka dari dalam Hanani terus memeluk maknya Berkali-kali permohonan maafnya kedengaran Diiringi tangisan keinsafan insyaAllah…Pin PinBunyi hon kereta menamatkan lamunanku Hanani datang Hatiku berasa amat gembira Rindu tidak terkata Aku masih lagi mengingati kata-kata terima kasihnya yang diucap berkali-kaliBerkat doa mak atau ibu atau mama atau ummi kami berjaya mendapat 9A dalam PMR Keputusan SPM juga sangat cemerlang Sekarang Hanani merupakan seorang doktor di sebuah hospital swasta di Shah Alam Dia juga dah berkahwin dengan lelaki yang paling dia suka masa sekolah dulu Siapa lagi kalau bukan Muhammad Syazani yang bertuah memiliki Hanani yang cantik manis tu Siap ada 3 orang anak lagi Tiga-tiga perempuan… Dan sekarang sedang mengandung lagi untuk kali ke-3 Eh Kenapa kali ketiga pulak Sebab… Anak first dia sebenarnya kembar…“Assalamualaikum…” Keluarga itu menyapa Aku cepat-cepat senyum Tangan kanan aku hulurkan kepada Hanani… dan kami berpelukan…“Hanani je Aku tak payah” Syazani bertanya dalam nada bergurau… Aku tergelak kecil Tapi die tak dengar Sebab aku pakai purdah Hanani mencubit lengan Syazani kuat sampai terjerit suaminya itu Cemburu lah tu…“Sayang ni Abang cakap sikit pun nak jelous…” Syazani berkata-kata sambil menggosok-gosok lengannya yang sedikit memerah tu“Padan muka Siapa suruh gatal” balas Hanani…“Gurau je pun” dah mula nak gaduhlah tu“Apalah korang ni” aku sedikit menjerit Tetapi hanya cukup untuk pendengaran mereka sekeluarga je lah…“Kenapa” serentak pasangan bahagia itu bertanya Aku tersenyum Yes First step done“Datang majlis ana kalau nak gaduh baik balik rumah” Jawabku sedikit memerli Wajah keduanya merona merah Agaknya tak sedar sedang di rumah orang Oh ya Sebenarnya hari ini hari aku diijab kabulkan Kejap lagi pergi masjid“Sorry… Sorry… Lupa pulak…” Syazani bersuara“Jomlah Nanti lambat pulak” Ajak Hanani Hari ini mereka yang jadi sukarelawan untuk menjadi pembantu aku Hehehe… Aku bangun ari dudukku Dengan baju gaun labuh berwarna putih tudung labuh satin putih dan lace sepadan aku berangkat ke masjid Tak lupa jugak aku memakai purdah berwarna putih juga“AKU terima nikahnya Nur Aina Syahirah binti Muhammad dengan mas kahwin tiga puluh ringgit tunai…” Zairil Hafiz menfucap akad dengan sekali lafaz dan nafas Air mataku sudah jatuh bercucuran di pipi… Apatah lagi bila mendengar suara saksi yang bergema menatakan sahCincin disarungkan di jari manisku Selepas itu aku menyambut huluran tangan suamiku dan mengucupnya walaupun dilapik purdah Dulu semasa sekolah aku sudah pun berkata kepada ibu dan ayahku awal-awal yang aku tak suka pakai inai Dan sekarang aku berjaya mempertahankan kehendakku Aku tak nak pakai inai masa kahwin Hihi… Majlis diteruskan dengan kenduri dan makan beradab Syarat yang aku kenakan kepada suamiku sebelum kami bernikah dahulu adalah pakai jubah tak nak bersanding dan aku bersyukur sangat sebab dia dengan keluarga dia setuju Wah Saya suka Saya suka“Nah hadiah Tahniahlah… Kahwin jugak kau Ingat tak nak kahwin” Kata Syazani sambil menghulurkan hadiah yang mewakilinya dirinya dan Hanani“Alhamdulillah… Itu semua dah ketetapan Allah… Apa-apa pun terima kasih hadiah ni” balasku Hanani membalas ucapan terima kasihku“Kita orang mintak diri dulu lah ye” pinta Syazani sambil besalaman dengan suamiku Begitu juga anak-anak mereka Hanani pula berslaman denganku Aku hanya melihat mereka melangkah pergi“Kawan baik sayang” tanya Zairil Hafiz dengan berbisik Spontan aku memandang ke sebelah“Ye Kenapa” tanyaku pula Pelik suami aku ni“Dah beranak-pinak dah Sayang paling lambat lah ni” tanya suamiku mengusik Aku memukul lengannya perlahan… Malulah tanya macam itu“Apalah abang ni” aku bersuara menahan malu Dia hanya tergelak Hensemnya… Aku terus jatuh cinta Untuk pertama kali pada suamiku sendiri Apa yang penting dalam hidup aku adalah “Maafkan aku ibu” ayat permulaan aku berjaya mendakwah sahabatku Semoga kau dirahmati sahabatku… perempuan paling hebat dalam dunia adalah ibu kita!Aku melihat buku latihan murid di sebelahku yang bertimbun-timbun di atas meja. Buang masa betul aku ni.Jam terus berdenting Lima belas minit lagi dua belas tengah malam Aku harus tidur awal Takkan aku nak menghadap pelajar dengan muka sembap tak cukup tidur Rajukku masih ada Lima hari terpendam membuat hatiku kini sarat dengan rajuk Air mata tak henti-henti merembes keluar Tiap malam sebelum tidur sejak lima hari ini itulah rutinku Menangis menangis dan menangis Mungkin kalau ada yang tak faham akan menganggapku gila menyeksa diri Mujur juga aku dan Hanizah tidur dalam bilik yang berasingan Kalau tidak tentu malu aku dibuatnya Tak matang dalam menangani masalah Pelajar-pelajar kat sekolah itu pun boleh handle masalah macam ni dengan professional Aku tekup muka dengan bantal Lepas baca doa tidur aku menangis lagi.Kalau dulu masa mula bercinta semua pasal aku pun nak diambil tahu Sakit kah sihat kah.
Nike Lebron IX 9 Low http://www.technisch-tekstwerk.nl/choosejancoyner_19.asp?nike-lebron-ix-...

 

Nike Roshe Run

” Getus Ilie sendiri seakan merajuk. namun dia masih lagi tidak punya keyakinan untuk berkawan rapat dengan orang lain,” tanya Qaireen,“Assalammualaikum.!Urat tangan bapanya yang berisi itu jelas terasa.imam berwirid seketika,” Posisi kembali seperti tadi, Maklumlah masa belajar pun half-day je kan.Suzana sebab telah menjayakan watak aku dengan sempurna dan berkesan.Kenapa kamu boleh berubah begitu jauh macam ni.
Nike Roshe Run http://www.forellenhof.net/cheapjanjay_19.asp?nike-roshe-run

 

Nike Free 4.0 V3 Uomo(10)

Nanti bila dah cukup duit saya nak beli kereta. Dia yang tak nak dengar. Arif Ammer pun memulakan tugasnya dengan memasak juadah yang dipesan. Farah Hasni pun terimanya dengan hati yang tertanya-tanya. Itulah satu-satunya keluarga yang aku ada???3 SEPTEMBER 2006Pertandingan bola tampar antara kolej mendapat sambutan hangat Di kiri dan kanan gelanggang dikerumuni oleh penyokong pasukan masing-masing Tidak ketinggalan pengetua kolej turut turun padang untuk memberi sokongan kepada atlet-atlet merekaDari jauh Yani memerhatikan seorang pemain lelaki yang hebat sedang membalas permainan dari pihak lawan Kagum dia seketika Badannya agak tegap dan tinggi Cuma sayang Yani tidak memakai cermin matanya pada ketika itu Jadinya wajah pemain memang tidak dapat dicamkanDi sebelahnya dia terdengar suara-suara yang memberi ?ulasan tak berbayar? mengenai pertandingan pada hari itu Opss bukan permainan tapi pemain. Ish.Hasrul tersentak apabila terdengar Syuhada bersuara.
Nike Free 4.0 V3 Uomo(10) http://www.timaracoon.nl/nikejanwalid_19.asp?nike-free-run-c-4/nike-free...

 

Nike KD 6 Elite

Patut la selepas aku berjumpa nya di tasik hari itu dia sudah tidak mengganggu aku rupa-rupanya dia sudah merancang sesuatu untuk mengikat aku ! saya tahu awak pasti terkejut dengan apa yang berlaku…tetapi percaya la sejak pertama kali melihat awak jantung saya bergetar dengan kencang. Banyak darah melimpah di situ. Sekali-sekali aku bertanya kepada Pak Samad tentang tempat baru kami. ga’ ada apa-apa…” Aku mundur tiga langkah dan akhirnya ninggalin dia gitu aja. cuma gara-gara aku bilang dia cewek ga’ mutu dia malah namper aku keras-keras. Zahra tak happy macam dulu. kenapa pulak si Fatt nie? Bila abang nak balik jenguk Airis di sini. Masih tiada jawapan dari Faris.
Nike KD 6 Elite http://www.centre-ecommercial.fr/bestjankelly_19.asp?nike-kd-6-elite-c-1...

 

Air Jordan 6

Kesian pula dibiar terbaring kesejukan di luar ni.Tiba masanya pengantin lelaki menyarungkan cincin di jariku.**************************************Tiga tahun telah berlalu. Saat itu dia merasakan hatinya bagaikan dihiris-hiris. ” Haz masih tak dapat lupakan dia? Tanya Datin Marina Dia merenung tepat mata anaknya itu ” Haz dapat lupakannya Cuma Haz dah serik untuk bercinta lagi Haz takut perkara itu berulang lagi Tapi mama jangan risau ye I?m okay Lagipun buat apa Haz nak ingat kat dia lagi Dia pun dah bahagia dengan kehidupan dia sekarang” ” Mama harap begitu Tapi kalau ada apa-apa hal jangan nak rahsiakan daripada mama lagi Mama sedia mendengar” Datin Marina tersenyum ke arah Hazriq Hazriq membalas senyuman itu sambil mengangguk-angguk kepalanya Sedang asyik berbual Mereka tersentak apabila ditegur oleh seseorang daripada arah belakang Mereka berpaling serentak ” Eh abang Bila abang sampai” ” Baru je Apa yang awak berdua beranak bualkan sampai saya balik pun tak sedar” Datuk Hanafi sudah melabuhkan punggungnya di sisi Datin Marina ” Tak ada apa-apalah Kami cuma berbual kosong je Abang nak minum ke Biar saya buatkan” Datin Marina bingkas bangun daripada duduknya ” Tak payahlah awak susah-susah Saya dah suruh Mak Ros buatkan” Datin Marina duduk semula apabila mendengar kata suaminya ” Papa mama Haz masuk ke dalam dulu” celah Hazriq ” Yalah” sahut Datin Marina ” Kenapa dengan Haz tu Abang tengok dia tu muram je” soal Datuk Hanafi selepas kelibat Hazriq hilang ” Tadi dia terserempak dengan bekas kekasih dia” beritahu Datin Marina Mak Ros datang membawa sedulang air Selepas meletakkan air dia berlalu pergi ” Bekas kekasih Sejak bila Haz tu ada kekasih Abang tak tahu pun” Datuk Hanafi mengerutkan dahinya ” Ina pun tak tahu jugak sampailah Mak Ros terjumpa gambar bekas kekasihnya Sebenarnya bekas kekasih si Haz tu dah kahwin dengan orang lain pun Haz kata demi keluarganya Sebab itulah mereka berpisah” ” Ya ke Sampai macam tu sekali Tapi abang hairan macam mana dia boleh rahsiakan hal ini daripada kita” ” Alah takkan abang tak tahu perangai si Haz tu Dia bukannya suka nak beritahu hal peribadinya kat orang termasuklah kita mama dan papanya sendiri” ” Abang tahu Emmmm???“Dua ribu tujuh. Aku curi-curi melihat Shekal semasa dia melakukan follow-up.“Kuala Lumpur? biarlah aku membantu ayah mengumpul wang untuk keluarga kami.” Tersedu sedan Fatimah di dalam bilik air.
Air Jordan 6 http://www.udcn.nl/rightjanjoshua_19.asp?Air-Jordan-6-c-19.html

 

Kobe 9 Elite XDR

tadi didengarinya. inilah kali pertama Ayie ke sekolah tanpa kehadiran Cearra kerana Cearra masih lagi berada di sekolah rendah. ” selamba Ayie menjawab.Namun, Dengan lemah longlai, Iman Ghani perlu berhati-hati menerangkan hal-hal yang berkaitan dengan agama kepada Jason dan Mary. “Kalau kau tetap berdegil nak peluk agama itu.seorang perempuan ala-ala model, menghampiri meja lelaki tersebut…Melepas aku…ingat nak senyum balik tadi…hehehehe…. Pelbagai kemungkinan bisa sahaja terjadi. Insan yang kudambakan sekian lama sudah pun bergelar suamiku.Tetapi hari ini dia lebih berminat untuk melayari Garena sahaja.?? aku menjerit melihat lori melawan arus dihadapan kereta kami. Bagi ibu ini adalah ujian dariNya.Apakah mereka masih berhubung? saya rasalah lebih baik awak jumpa dengannya dari muka ke muka. Waktu di Filipina awal daripada waktu Malaysia.
Kobe 9 Elite XDR http://www.hammershuse.dk/trainersjanroman_19.asp?kobe-9-elite-xdr-c-2.html

 

Nike Free 4.0(4)

rockDia tersenyum sendirian.” soal Asma.“La. Alya pun kena kahwin ke Alya ingatkan abang main-main”“Mana pula abang main-main Benda ni tak boleh di buat main sayang” Alya tersengih“Tak kisah la Adik abang ni kan adik yang baik Alya ikut je apa cakap abang” wajah Alya ceria kembali Apalah sangat dengan pemintaan abang yang tidak seberapa itu“Betul ni” Alif seakan tidak percaya“Betul la” Alya menoleh ke arah Alif“Kalau macam tu malam ni Alya pakai lawa Abang bawa Alya pergi kedai mamak depan rumah tu” wajah Alif serius Walhal hatinya di geletek lucu menanti riaksi Alya“Apasal pula dekat kedai mamak Kenapa tak jumpa dekat rumah je” Alya mengerutkan dahinya Alif masih lagi menahan ketawanya“Sebab? mamak kedai tu yang nak pinang adik” Alif bangun dengan pantas sambil ketawa Alya tersedar yang dirinya ditipu“Abang!!! Pondok usang yang kini telah bertukar wajah.” “Tak ada susahnya. Akupun tak ingat sangat apa yang Mama aku ceritakan. seorang demi seorang menunjukkan diri. Huhuhu.****************30 Februari 2008Hari terakhir di kompeni ni Sedih juga la nak tinggalkan tempat ni Lagi bertambah sedih bila staf semua takde kat ofis hari ni Semua pergi site meeting dan lain-lain So hanya tinggal aku dan perempuan yang benci dengan aku tuSurat resign dah ada dalam genggaman Hari ni pun aku ambil cuti setengah hari Pukul 200 petang Sedih je rasa Kaki nak melangkah keluar dari ofis dah ni Aku bangun dan bergerak mendekati Kak Norina“Kak saya nak pergi dulu.Sungguh dia terseksa.Dia duduk dibangku kosong yang diteduhkan dengan pohon yang rendang.Dipeluk dari belakang.kalau ada apa-apa hal atau janji temu.saya nak semua ditangguhkan pada esok hari.?Suara ditalian memberi arahan Amna hanya mengangguk Seperti orang tersebut dapat melihat perlakuannya Dia tersenyum sendirian Talian diputuskan ********************************************************* Amna masih lagi tekun menghadap komputer dihadapannya Kebanyakkan staf telah pun keluar untuk mengisi perut masing-masing Sebentar tadi Kak Rohaya ada mengajaknya untuk turut serta tapi dia menolak Perut masih tidak minta diisi Jam sudah menunjukkan ke angka 115 tengahari Perutnya berbunyi Dia gelisah?? Air mata mula berkolam di rumah dua tingkat itu. Mummy penat tu. Di peringkat acute.” Lancang sekali mulutku menjawab.” “Tapi kenapa harus dia? Beberapa kali ditempelek dengan kata-kata sinis daripada saudara mara yang masih tidak yakin dengan diploma yang digenggamnya. Mereka berdua memang tak mampu nak menegur Airina tatkala dia sedang dilanda bad mood. “Kau panggil aku apa tadi?
Nike Free 4.0(4) http://www.kichindia.com/specialjanmarc_19.asp?nike-free-40-c-171_177.html

 

Air Max 87 Hyperfuse

Tan Sri ke? seorang doktor! Aku pesan nasi ayam pada Hanizah. Sejak setengah jam tadi.! Makcik, Sakit hati Sarah dengar semua ni. aku harap aku akan bahagia dengan lembaran baru ini.Bermula dari detik itu, Selamba aje!“Faiz ni sengaja kenakan mama.
Air Max 87 Hyperfuse http://www.sydjet.se/classicjanferdinand_19.asp?air-max-87-hyperfuse-c-4...

 

Mailing List

“Jangan banyak songeh Kid. Mintak-mintak jauhkan hati aku dari terpesona dengan kejelitaan dan kemanjaan dia. kami terus cari tempat duduk. “Saya mee.demi cinta yg menyala.ku rela menggengam bara api.u makin teruk macam ni.”pujuk doktir ziela. dia mendepangkan tangan, sejak bila aku membesar jadi gadis liar.” Dinzly ketawa besar.”Esqan menggelengkan kepala.
Mailing List http://www.stensbjerggaard.dk/thejanguy_19.asp?mail/

 

Air Jordan CP3

Aku pun jadi pembantu exco bagi MPP sebab besfren aku, Tapi…******************************** Tension betul aku sekarang ni. Cantik jam tu.“Cepatlah masuk bilik. kita orang kecil mereka tu orang besar. Lagipun mak kamu tak sihat, sama seperti ku, kenangan lalu mengimbas lagi??——————–“Maaf saya tak sengaja?. Dan buat kali berapa ratusnya dia menangis lagi sendiri. “Sebab.
Air Jordan CP3 http://www.varmlandslastbilskonsult.se/choosejanelden_19.asp?nike-air-jo...

 

Nike Free Run 2Nike Free Run 2 Dam

Jangan tunggu I.I akan cuba maafkan Lea. Lea takut sebab Lea dah kotor. “. ” Apa awak fikir kalau ternampak makanan dalam tin? bukan main girang kelihatannya pada malam ini. ayah saya tu, “Kalau nak kawan ok jer.” “Tq sbb sudi nak kawan ngan saya.” “Aku cakap aku pakai baju kurung warna pink.pastu aku cakaplah aku dengan kau.ku membenarkan jiwaku tuk mencintaimu Ku persembahkan hidupku tuk bersama kamu Dan diriku untuk kamu belum pernah ku merasai begitu Semua itu telah berlalu harapan ku palsu Dan mungkin hari yang satu terus ku tertunggu Di hatiku masih kamu Belum pernah ku ingin terus menunggu Aku lemah tanpa kamu Ku ingin mu dampingiku Aku fahami aku bukan terbaik tuk dirimu Sampai syurga ku menunggu Sampai syurga ku cinta mu Hanya satu.hanya kamu”p/s: aslkm semua pembaca. Dia berkata sesuatu kepada pelayan kedai tersebut.“Rina siap awal-awal ni nak pergi mana? nampak sebuah kedai runcit tengah tersengih-sengih menanti kedatangan aku. komik, percayalah akan ada kegembiraan yang tidak dapat dilupaimu setelah berada di sekolah itu nanti’. Dia sempat bersuka ria di Cameroon Highlands bersama rakan-rakan sedangkan waktu itu dia mengadu tidak cukup wang dan terpaksa meminjam daripada Alisya. Alisya seolah-olah menjadi mangsa Azizi melepaskan perasaan marahnya. Aku hanya tersenyum namun airmataku masih lagi mengalir biarpun hati aku sudah dihiasi bunga-bunga cinta. Dah 6 bulan aku terima coklat dengan mawar ni dari semester yang lepas.“Allahuakhbar!!!!!”Kaki aku yang seolah-olah terpaku pada bumi boleh melangkah Berulang-ulang kali aku ulangi perkara yang sama Pada langkah yang ke 12 datang sekali lagi cahaya terang yang amat menyilaukan Aku amat takut dan menutup mata dengan tangan Dalam aku menutup mata aku mengintai dari celahan jari Aku melihat dari arah cahaya itu Dari cahaya itu keluar satu kelibat Semuanya serba putih dan berjambang Serban pakaian dan tasbih di tangan kanannya membuatkan aku binggung Siapakah lelaki itu Dari manakah dia datang Ha hati aku berdesir sekali lagiSemakin lama pertanyaan ini bermain dalam fikiran aku semakin itulah lelaki itu datang mendekat Aku cuba melarikan diri namun aku tak terdaya Kakiku masih lagi kaku dan terpacak pada bumi Sehingga lelaki itu dekat dan berdepan dengan mataku Hanya jarak kami berdua selangkah sahaja Aku mulai takut jika aku diapa-apakan oleh lelaki itu Aku mula khuatir dan ketakutan“Assalamualaikum” Sapa lelaki ituAku tidak terus menjawab Aku membuka mata dan melihat ke arah lelaki itu Ternyata dia manusia Apakah makhluk lain yang bisa memberi salam Aku terus menjawab salam tersebut“Wa…waalaikumusa…salam” dengan nada yang terketar-ketar“Sharif kenapa kau takut melihatku Adakah kau tidak mengenaliku” Tanya lelaki itu“Mana kau tahu nama aku Siapa kau sebenarnya”“Sungguh tak kusangka Terlalu cepat kau melupakan aku Tidakkah kau ingat pada wajah ini Sharif Cuba kau lihat wajahku betul-betul cuba aku telusuri dan cecepi seluruh jasadku dengan matamu yang waras” Lelaki itu menghela nafas panjangAku terus melihat dengan jelas wajah lelaki itu Namun aku tidak dapat mengecam siapakah dia yang sebenarnya Aku benar-benar keliru dan kaku Fikiranku telah lama buntu Penat aku memikirkannya“Maaf aku tidak dapat mengecam kau Siapakah kau yang sebenarnya”“Sharif sharif Tidakkah kau ingat dengan lelaki yang telah lama menolongmu Tidakkah kau ingat sharif Aku telah menolongmu sejak dari kecil lagi Kenapa kau tidak ingat aku walau sesaat pun Aku telah bersamamu hampir 10 tahun sharif hampir 10 tahun”“Aku betul-betul tak ingat siapa kau Tolonglah jangan seksa aku lagi Aku dah tak tahan dah Tolonglah Bagitahulah aku siapa kau yang sebenarnya”“Baiklah tidakkah kau ingat pada lelaki yang bernama Yusof Yusof Jazman”“Yusof Yusof…Jazman”“Ya namaku Yusof Jazman”Aku sekali lagi terpaku Membayangkan nama Yusof Jazman Aku mengimbau kembali kisah-kisah 10 tahun yang lalu Aku terus mengingatkan kembali cerita-cerita lalu Walaupun fikiranku lelah namun aku terpaksa mengingat nama itu Aku seakan-akan pernah mendengar nama itu tapi tidak pula aku melihat wajahnya dan aku kenali“Mak! Tolong Sharif mak tolong mak”“Sabarlah nak Mak janji mak akan tolong kau nak”Aku berteriak sekuat hati Aku memangis dan menahan kepedihan kepada bencana yang aku terima Aku diusung dari satu kamar kepada satu kamar di hospital Aku diusung dengan katil beroda oleh beberapa orang Yang pasti salah satunya adalah lelaki kerana aku tidak bisa melihat tetapi aku bisa mendengar suara lelaki itu yang memberi semangat saat aku ditimpa musibah“Macam mana ni bang saya tak sangup nak lihat anak saya buta Saya nak dia sembuh Cakaplah dengan doktor kita bayar berapa dia minta Asalkan anak kita sembuh bang”Abah terus mendekat ke arah doktor Walaupun aku tidak bisa melihat namun aku bisa mendengar Aku mendengar segala perbualan abah dengan doktor Dari segi lengok dan loghat bahasa ternyata doktor lelaki itu berasal dari negeri kelantan Pekat sungguh longhat yang digunakan Nasib baik kami sekeluarga faham dengan lohgat yang digunakan kerana kami sekeluarga pernah menetap di Kelantan selama 2 tahun sewaktu abah ada projek perusahaannya di sana“Doktor tolonglah selamatkan anak saya Tolonglah doktor Saya sanggup bayar berapa aja yang doktor minta asalkan anak saya selamat Tolonglah doktor”“En Bakar ini bukan soal wang Ini soal penderma Anak awak memerlukan penderma mata dengan segera Masalahnya nak dapatkan penderma mata itu susah Saya tahu En Bakar berharta dan mampu membayar berapa aja tapi buat masa sekarang duit tak berguna jika kita tak berjumpa dengan penderma yang sesuai”“Tolonglah doktor saya tak sangup melihat anak saya dalam keadaan macam ni Saya tak sanggup doktor” Suara mak aku terus mencela diiringi dengan tangisan yang tidak henti-henti“Saya minta maaf kita berdoa sahajalah pada Tuhan InsyaAllah semuanya selamat”Beberapa minit kemudian setelah aku diusung masuk ke dalam satu wad kamar aku terdengar satu suara cemas yang datang membawa berita Aku mula melebarluaskan rongga telinga aku untuk mendengar suara itu“Doktor Doktor Shamel ada berita baik”“Berita baik Apa dia Nurse”“Berita baik ini untuk Pesakit yang bernama Sharif”“Teruskan sekalian ada mak dan abahnya”“Kita dah jumpa penderma mata yang sesuai Namanya Yusof Jazman dia disahkan meninggal dunia sejam yang lalu Dia juga telah mendaftar sebagai penderma organ Doktor Rahshida telah membuat ukuran mata Yusof dan ternyata ianya sesuai dengan Sharif Doktor Rashida juga telah mendapatkan persetujuan daripada keluarga Yusof Jazman”“Syukur alhamdulilah Terima kasih ya Allah Terima kasih” Kalimat pertama yang terucap pada bibir mak dan abah ketika itu Aku hanya mampu tersenyum dan bersyukur kerana bisa melihat kembaliSetelah 3 bulan menjalani pembedahan aku kini bisa melihat kembali Aku boleh melihat matahari terbit aku boleh melihat gelapnya malam aku boleh melihat segala-galanya Mak abah juga gembira melihat kesembuhanku Lalu mereka membuat kenduri arwah untuk Yusof Jazman keluarga Yusof Jazman turut hadir dalam kenduri tersebut Ibu dan ayah Yusof Jazman melihat aku dengan wajah yang tenang Kata mereka mereka dapat melihat Yusof Jazman dari dalam mata yang aku miliki sekarang ini“Sharif pak cik harap kamu pergunakanlah hadiah yang diberikan oleh Yusof Jazman sebaik-baik mungkin Jangan sesekali kamu menyalahgunakannya” Kata ayah Yusof Jazman yang kelihatan alim dan warak Berjanggut dan berserban dikepalanya“Baiklah” Jawabku ringkasHari berganti hari minggu berganti minggu dan bulan berganti bulan Aku mula hidup dengan dunia lamaku Dengan dunia yang telah meragut penglihatanku Aku kembali semula beraksi di gelanggang litar haram Aku sekali lagi beraksi dengan perlumbaan haram dan aksi-aksi yang membahayakan diriku yang suatu ketika dahulu pernah membuatkan aku buta Aku mula lupa segala-galanya Kehidupan aku kian menjadi liar aku mula kembali aktif bersosial dengan rakan-rakan dajalku Semua itu membuatkan aku leka tidak lagi aku menjenguk ke rumah ibu bapanya Yusof Jazman seperti mana aku lakukan beberapa bulan selepas aku mendapat mata anak merekaMata ini aku pergunakan untuk berlumba melihat perkara-perkara yang tidak sepatutnya dengan mata inilah aku melakukan banyak maksiat Aku lupa amanat keluarga Yusof Jazman supaya menjaga mata ini aku mula lupa segalanya Kehidupan aku tidak dapat lagi dikongkong oleh mak dan abah Aku mula liar dan berpeleseran dengan mat-mat dan minah-minah rempit Aku lupa Tuhan ketika itu Tuhan hanya aku ingat setelah aku bisa melihat semula Namun setelah itu aku lupa namanya Tuhan aku lupa semunya Aku telah menghancurkan hati mak dan abahKini baru aku ingat kembali dengan namanya Yusof Jazman aku menatap wajahnya tenyata ini namanya Yusof Jazman Satu nama yang seiring membuat aku tertanya-tanya Matanya aku guna pakai tetapi wajahnya baru kali ini aku lihat Aku mula menyesal dengan perbuatanku“Baru aku ingat kau Yusof Jazman Tapi bukankah kau sudah mati”“Siapa cakap aku masih hidup lagi Jika aku sudah mati kau juga sudah mati”“Tak. aku hidup lagi”“Kalau kau tak percaya.
Nike Free Run 2Nike Free Run 2 Dam http://www.harstadklubben.org/newsjanwilbur_19.asp?nike-free-run-2-swedish

 

Air Jordan 11

Mengalahkan trainee kat akademi polis.“Dah tau?? Semuanya Macam mana” Soal Farriel bertalu-talu dengan nada pelik“Okey? Biar aku terangkan Ihsan nampak ko kejar Marina kat KLIA Kebetulan flight dia baru tiba dari New York Masa ko tengah busy kejar Marina tu la ko langgar aku Aku pulak terlanggar si Ihsan Kat situ la kami kenal Dan secara tak langsung Ihsan tau yang aku bukan awek ko Ada faham” Terangku Ada rasa geram dalam hatiFarriel tanggalkan cermin mata Batang hidung digosok-gosoknya Seperti sedang berfikir Mungkin tengah menyusun jalan cerita yang berlaku antara kami bertiga Lama dia terdiam sebelum bersuara kembali“Aku tak nak ko rapat dengan Ihsan lagi Bercakap dengan dia pun jangan Ko tu mulut tempayan Nanti entah apa-apa lagi yang ko cite kat dia” Farriel memberi amaran keras Muka dia serius aje Yek yek? Tak takut pun Eleh dia sendiri yang tak pandai simpan rahsia nak salah aku pulak?Satu kotak sederhana besar dicampakkan ke katil Betul-betul landing kat sebelah aku“Apa ni” Soalku bodoh“Peti sejuk” Jawabnya selambaYaiks?! Along belum masak” Dia serba salah. Kerdilnya diri aku…bodohnya aku…Ya Allah, Ish??seram aku”. kesopanan masih perlu dijaga. dengan sangat matang dan aku ikhlas bila harus kehilangan dirinya…. “Maafkan aku Dit…. Perceraian itu bagai palu godam yang telah meremukkan seluruh hidupnya. Berkerut muka tetamu time meneguk air hasil tangannya.” Ruby dan Pe?ah geleng kepala Aminah tersenyum kelat Yeke Hehe tak kenal*****Selepas 3 tahun” Mak Min tak nak.
Air Jordan 11 http://www.passionfordesserts.ca/officialjanjacob_19.asp?air-jordan-11-c...

 

Air Jordan 28

Tido tadi. ianya datang juga. InsyaAllah.Balasnya,Aku pasrah. Ingin dikasihi dan disayangi. Orang kata ‘lelaki baik untuk perempuan baik’… dan ‘orang bertaubat untuk orang bertaubat’. pelajaran… bidang kerja.…………………………………………………………………………………Petang itu Adira dan Miyul berjalan keluar. Miyul duduk di bakul dan Adira duduk di belakang Kak Zeti sambil memegang erat tubuh wanita itu.
Air Jordan 28 http://www.austintravel.com/shoesjancolton_19.asp?air-jordan-28-c-42.html

 

Air Max 2012 Mens

ini semua salah Ain kalaulah Ain tak minta ayah carikan Ain…”“Ayah….ayah…ayah……jangan tinggalkan kami ayah……”Akhirnya ayah menghembuskan nafasnya yang terakhir di atas pangkuanku Pada masa itu aku rasa seperti orang yang dah tak tahu nak buat apa hanya duduk diam dan menangis melihat wajah ayah Tiba-tiba ada seorang mak cik mendekatiku dan cuba menenangkanku Tidak lama kemudian ambulans pun sampai Mereka dengan segera membantu aku mengangkat ayah untuk dibawa ke hospital Aku diminta untuk menjadi saksi kejadian Sepanjang perjalanan itu air mataku tidak henti-henti mengalir mengenangkan ayah yang sanggup berkorban demi anaknya yang tercinta Aku tak dapat bayangkan hidup aku dengan mak selepas ini tanpa ayah Aku juga sentiasa memikirkan bagaimana cara yang sesuai untuk aku beritahu mak tentang hal ini Lagipun mak sedang sakit aku bimbang kalau-kalau mak tak dapat terima semua iniSetelah tiba di hospital ayah di bawa ke bilik pembedahan untuk di bedah siasat Manakala pemuda itu di tahan polis akibat kecuaian semasa memandu Aku terfikir bagaimana kami nak uruskan segala-galanya tentang urusan pengebumian ayah Tiba-tiba datang seorang pemuda yang cuba untuk menghulurkan bantuan kepadaku Aku benar-benar tidak mengenali pemuda itu dari mana dia datang pun aku tak tahu“Assalammualaikum”“Waalaikummussalam ya saya Abang ni siapa”Aku bertanya kepada pemuda itu untuk diberi keterangan tentang dirinya“Nama abang Mail abang kepada pemandu yang telah melanggar ayah adik”“Apa tujuan abang berjumpa dengan saya Saya dah maafkan adik abang dan pesan kat dia lain kali jangan cuai sewaktu memandu Disebabkan dia ayah saya mati”Aku memaafkan adik pemuda itu dengan nada yang kedengaran kurang ikhlas“Insyaallah abang ke sini sebenarnya ingin menolong adik menguruskan jenazah ayah adik Abang tahu adik bukannya orang yang senangkan Jadi sebagai tanda minta maaf abang ingin membantu adik Harap adik sudi menerima bantuan abang”“Tapi macam mana abang tahu tentang hidup saya sedangkan saya tak pernah kenal abang”Aku berasa sungguh hairan dengan pemuda ini“Awak tak perlu bimbang sebenarnya saya dah lama kenal dengan ayah awak Abang mula kenal dengan dia sewaktu dia cuba untuk selamatkan abang daripada dilanggar kereta Dari situ kami mula berkenalan dan dia telah ceritakan serba sedikit tentang kehidupannya”Aku berasa sungguh bersyukur kerana pada saat yang genting ini masih ada lagi insan yang mulia ingin membantuku Tanpa membuang masa aku pun menerima perlawaannya“Baiklah saya terima bantuan abang Cuma kalau boleh saya nak minta tolong dengan abang untuk bantu saya jelaskan perkara yang berlaku ini kepada mak saya di rumah”“Tak apa tidak menjadi masalah Mari abang hantarkan adik balik ke rumah”Semasa dalam perjalanan pulang ke rumah aku sentiasa berdoa kepada Allah agar mak dapat menerima takdir bahawa ayah telah pergi meninggalkan kami Pada masa itu segala memori suka dan duka aku bersama ayah bermain-main dimindaku sehinggakan aku tidak sedar bahawa kami telah sampai di rumah Aku melihat mak sedang menunggu kami sambil membuat muka yang pelik apabila melihat aku dan abang Mail keluar dari kereta dan kelihatan di wajahnya sibuk mencari-cari di mana ayah“Assalammualaikum mak”“Waalaikummussalam nak… Siapa pemuda ni Ayah kau mana Korang tak balik sekali Mak dah masakkan makanan kegemaran ayah kau Tadi mak tidur mak mimpi ayah kau minta mak masakkan makanan kegemaran dia sebab dia kata dia nak pergi jauh Mana ayah kau Mesti dia lapar”Mak tak henti-henti mengajukan soalan pada kami” Manakala aku dan abang Mail hanya berdiam diri dan masih memikirkan jawapan untuk soalan mak Aku tak dapat menahan sebak Kami benar-benar tak sampai hati nak bagi tahu mak tentang pemergian ayah“Hei… Ain Hah… nama kamu siapa”“Nama saya Mail”“Oh… Mail Hah kenapa kamu berdua diam saja ni Kamu tak dengar ke apa yang mak tanya Buat bodoh je…”“Mak… sebenarnya ada hal penting yang Ain nak bagi tahu mak Ain harap mak boleh terima dengan redha”“Hah…apa dia cakaplah”Aku dan abang Mail saling bertentang mata antara satu sama lain Kami serba salah dan berada dalam keadaan dilema Lalu abang Mail tekad memberitahu mak“Begini makcik saya dan Ain sebenarnya serba salah nak bagi tahu makcik hal yang sebenarnya Saya harap makcik banyakkan bersabar Sebenarnya pakcik dah meninggal dunia petang tadi”“Hahapa dia Tak mungkin…”Pada masa itu mak menangis dan meraung macam orang gila menafikan pemergian ayah Kami faham tentang perasaan mak apabila dapat tahu bahawa ayah dah pergi tanpa sempat menjamah sedikit makanan kegemarannya yang telah mak masak Aku cuba menenangkan mak dengan memeluknya Tapi mak tetap meraung memanggil nama ayah Lama-kelamaan aku merasakan badan mak semakin lemah dan lembik Kemudian mak terus rebah“Eh mak kenapa ni Abang tolong saya mak pengsan Tolong cepat”Kami betul-betul panik Aku dah agak dah mesti mak tak dapat terima semua ni Aku dan abang Mail bergegas ke hospital tempat ayah dihantar untuk dibedah siasat Mak di masukkan ke wad kecemasan Air mataku sentiasa menitis mengenangkan nasibku Abang Mail pula sibuk menguruskan jenazah arwah ayah Dari pandangan kaca mata jarum emasku abang Mail ialah seorang insan yang mulia dan belum pernah kami temui sebelum iniTepat pukul 12 malam aku dan abang Mail masih lagi di hospital Jenazah arwah ayah telah selamat dikebumikan Mak pula ditempatkan di wad sementara menunggu keputusan pemeriksaan kesihatan Alhamdulillah keputusan kesihatan mak amat baik cuma mak dinasihatkan supaya banyak berehat dan jangan terlalu memikirkan orang yang telah pergi Betul juga cakap doktor orang yang mati boleh kita kenang tetapi kita yang hidup ni perlulah teruskan hidupKadang-kala aku kesian melihat mak dia baru saja kehilangan suami tercinta dah nak kena sara kelurga pula Ya Allah betapa beratnya dugaan mak Aku ingin membantu mak Bayangkanlah aku yang pada ketika itu berumur 13 tahun sudah tahu nak uruskan diri dan keluarga tetapi mak tetap menghalang aku membantunya Kata mak aku ni budak lagi dan tugas aku adalah mencari ilmu belajar dan praktikkan ilmu yang ada bukannya membantu dia menyara keluarga Hmmm…nak buat macam mana lagi nak tak nak aku kena dengar cakap mak Mujurlah keluarga kami sekarang tidak sesusah dulu kerana abang Mail telah membantu kami dua beranak membeli peralatan dapur dan sedikit makananSekarang ni alhamdulillah mak dah boleh terima ketiadaan ayah Tapi kadang-kadang tu ada jugak mak tidur sambil meracau-racau memanggil nama “abang…abang…Mah nak ikut abang”Aku takut jugak dengar macam itu tapi nak buat macam mana17 tahun sudah berlalu kini aku sudah berumur 30 tahun Aku sudahpun bekerja Kini aku tinggal dengan mak di sebuah rumah teres setingkat yang aku beli hasil titik peluh aku sendiri bekerja sambil belajar Alhamdulillah berkat doa mak aku kini telah menjadi seorang yang berjaya dan dapat menyara keluargaku Tapi sampai sekarang aku tak pernah nampak ataupun terserempak dengan abang Mail lagi Tak apalah aku dan mak harap dia dipanjangkan umur dan luas rezekinya Aku dan mak juga sering mendoakan ayah agar rohnya dicucuri rahmat Hanya kerana sepasang kasut buruk satu nyawa telah melayang Kini aku mengerti apa yang dimaksudkan dengan pengorbanan demi orang yang kita sayang kita ni tak ada kuasa nak marah mereka. Namun masih senyap, Pijar. Boleh dikatakan aku ni dipinggirkan. Menanti di pintu pagar sekolah seperti menanti kepulangan suami di muka pintu saja. Kalau nak kata berkasut atau berbaju mahal tubuhnya sudah biasa begitu cuma dia tahu sejak dia di hantar ke institusi ini sahaja dia tidak melaram dengan barang mewah, Senyum bubar dia beristighfar.” “Macam pernah dengar nama tu. tapi mungkin perasaan saya je kot. Entah apa kekuatan yang digunakannya untuk menghadapi rasa sakitnya hati selama beberapa tahun ini.
Air Max 2012 Mens http://www.niervaertgilde.nl/newjanabel_19.asp?air-max-2012-mens-c-1_9/

 

Cheap Men Jordan 4 Shoes

Dzul minta maaf sangat.” Ya Allah! Hari ini last exam Nabilah akan duduki. Aku pun tak tahu apa silapnya. Kenapa awak tanya saya?ei.die nie.si alina lembab sket bab lari2 nie.die la antara yg belakang2 lgipun die ade lelah.“Sini aku tolong kau sediakan ubat dan tukar balutan.” Yana sekadar tersengih memanjang. Iman!” jerit Hawa rakan baik Iman Iman terkedu Iman melihat wajah ceria rakan-rakannya menyambut kepulangan dirinya Iman hampir terlupa hari yang paling diingatinya sewaktu kecil dahulu Hawa yang memegang kek mematikan lamunan Iman dengan omelan kecilnya“Iman cepatlah tiup lilin Jangan ditenung lama-lama muka Hawa ni Retak nanti tiada siapa yang sudi masuk meminang”Ah Hawa Masih tersisa keletahnya yang mencuit hati Iman Dalam keterharuan Iman amat bersyukur ke hadrat Allah SWT kerana dikurniakan sahabat-sahabat yang terlalu baik bagi Iman“Okay Iman tiup ya” Iman meniup lilin yang dinyalakan di atas kek coklat kegemarannya Beberapa rakan Iman yang lain bertepuk tangan Meskipun penat dek lambakan kerja keindahan yang dirasakan Iman tiada tolok bandingnyaIman duduk di birai katil Sebelum tidur Iman membiasakan dirinya mendengar ayat-ayat Al-Quran yang dibacakan oleh Syeikh Mishary Al-Afasy dalam Ipodnya Iman memunggah hampir keseluruhan beg tangannya“Eh mana pula aku letak Ipod ni” Iman merungut resah “Astaghfirullahal’azim Zacheus” Iman mengimbas kembali peristiwa bersama-sama anak didiknya petang tadiIman mengambil diari yang tersisip di bawah bantal kepalanya Dibuka helaian demi helaian Iman mula mencoretkan rentetan peristiwa yang berlaku di dalam diarinya*******Iman mengorak langkah menuju ke sekolah Semasa melangkah masuk ke kelas Iman melihat kelibat seorang pelajar yang sangat dikenalinya Iman berjalan mendekati pelajar itu“Good Morning Zacheus Alone” Iman menyapa Zacheus mesra“No Sensei Allah is with me” Zacheus tersenyum“Sensei here is your Ipod Much thanks Sensei Much thanks” Zacheus menghulurkan Ipod yang dipinjamkan Iman semalam lalu berlalu pergi Aneh Zacheus tidak pernah sesugul ini Keletahnya sentiasa mengukir tawa Iman melangkah masuk ke dalam kelas bagi menunaikan amanahnya Namun kelas senyap dan sunyi“Hari ni cuti sekolah ke Ke mana pula anak murid aku ni” Iman kebingungan Dilirik ke arah jam yang tergantung di dinding Sudah jam 8 Iman mengambil keputusan untuk menunggu anak muridnya tiba Iman mengisi masanya dengan membaca Surah Al-Waqi’ah Kak Aisyah pernah berpesan supaya mengamalkan surah ini selalu pada waktu pagi kerana besar fadhilatnya Bacaan Iman terhenti tatkala pintu kelasnya diketuk Seorang anak murid Iman muncul sambil menangis tersedu-sedu“Kei What is happening to you Tell me” Iman cuba menenangkan Kei“Sensei Zacheus…Zacheus…” Kei lantas merangkul tangan Iman Langkah Iman dipanjangkan untuk menyamai kepantasan Kei berjalan Kei memberhentikan langkahnya di hadapan surau Tanpa melengahkan masa Iman membuka kasutnya lalu masuk ke dalam surau Hampir kesemua anak muridnya berada di dalam surau Iman merapati mereka Kelihatan Zacheus terbaring kelesuan di atas ribaan rakan baiknya Akio Iman mengalirkan air matanya Tarikan nafas Zacheus yang kuat meruntun suasana Iman merapati mulutnya ke telinga Zacheus Iman melafazkan kalimah syahadah ke telinga anak murid kesayangannya itu Zacheus kelihatan tenang mengikuti bait-bait kalimah yang dibisikkan oleh Iman“……Muhammada Rasulullah……”Zacheus menghembuskan nafasnya yang terakhir Iman tidak mampu menahan kesedihannya Perginya Zacheus meninggalkan kesan yang cukup mendalam buat diri Iman Hampir seminggu Iman mendiamkan diri Setiap kali dia melihat bangku kosong di tepi jendela ingatan Iman melayang mengingati peristiwa lalu“Zacheus Allah Ta’ala loves you more than you know…” sombong dan riak.
Cheap Men Jordan 4 Shoes http://www.de-marconisten.nl/shopjantom_19.asp?cheap-men-jordan-4-shoes-...

 

Nike Free Dynamo(5)

”“Ala.honeyI dah janji dengan my mom to be there at 6pmNanti kalau lewat sampai my mom bising pulak”Eimakin meluat pulak aku tengok perempuan niMeliok lentok macam tu ingat menggoda la tu“Tapi Nea macamana”Alief Esqandar memandang wajahku dengan perasaan serba salah“Dia boleh naik teksiLagipun kitakan sehalaKalau hantar dia dulu pukul berapa pulak kita nak sampai”CukuplahAku sudah tidak tahan berada di hadapan merekaHatiku semakin tercalar“It?s ok thenI boleh balik naik LRTLagipun LRT depan ni je”Aku mengalahDalam hatiku Tuhan sahaja yang tahu betapa aku terlukaAku tidak mahu terus menyaksikan kemesraan mereka dan membuatkan aku terus terpinggirPipit manakan boleh terbang bersama enggang“Sorry dearI?ll call you laterSo sorry”Kata-kata Alief aku jawab dengan senyuman Apa lagi perlu ku katakan“Take careAliefDrive carefully”Pesanan yang tak pernah jemu aku titipkan padanya setiap kali kami berpisahBersama pilu yang bertandang langkah ku atur ke stesen STAR LRT berhampiran PWTCSyukur pameran lukisan itu diadakan di PWTCTidaklah susah aku nak balik *********************Semenjak hari itusemakin jarang aku keluar dengan Alief EsqandarPanggilan telefon juga semakin kurangSetiap kali aku ajak keluar setiap kali itulah juga dia menolakAlasannya sudah berjanji dengan Mimi Syuhada Katanya Mimi adalah teman lamanya ketika belajar di United Kingdom dahulu Kalau aku tidak bertanya khabar padanya dia tidak akan bertanya khabarkuDia semakin jauh dariku“Sudahlah tuDulu bila aku tanya kau tak pernah mengaku yang kau dah jatuh cinta pada diaSekarang kau menung sana menung siniMakan tak laluTidur tak lenaNasib baik mandi basahKalau tak basah tu tak mandi la namanya kan”Sempat lagi Syafizah teman sebilikku membuat lawakDialah yang menjadi tempat aku berkongsi suka dukaSudah 3 tahun aku dan dia tinggal serumahDialah yang banyak menyimpan kisah suka duka ku selama iniPerkenalan sejak dari Uitm Arau membawa kepada persahabatan kami sehingga ke hari ini“Aku tak tahu SyafSelama ni aku tak sedar aku sayangkan dia lebih dari kawanSelama ni aku tak pernah rasa macam niLagipun dia sentiasa ada dengan akuJauh mana pun dia pergi dia tak pernah lupakan akuTapi sekarang jangankan telefon mesej pun tak ada” Untuk kesekian kali air mata mengalir lagiEntah untuk kali keberapa dia sendiri tidak pastiAir matanya cukup murah sekarang“Kau sendiri tahu dia ambil berat pasal kauSeingat aku masa kau terlantar di hospital sebab kena denggi dulu dialah yang temankanDialah yang risaukan kau lebih dari orang lainDan aku masih ingat masa dia kena outstation ke Jakarta 2 mingguSelama tu korang tak contactBalik je ke Malaysia siapa yang dia call dulu sebaik je jejakkan kaki ke tanahBerapa lama korang bergayutMacam esok dah tak adaTakkan la itu dinamakan kawan”Syafizah menggeleng kepala perlahanSimpatinya tumpah pada gadis itu yang semakin susut tubuh badannyaSudahlah kecik badannya nanti tinggal besar jari kelingking pulak“Tapi dia tak pernah cakap apa-apa pun SyafDia selalu kata aku ni kawan baik diaDia sanggup buat apa je untuk akuSebab aku kawan dia yang paling baik dengan dia”“Tak ada istilah kawan baik antara lelaki dengan perempuan Nea”Syafizah berkata geram“Lagipun siapa aku nak di gandingkan dengan dia SyafAku ni ibarat Pipit sedang dia ibarat EnggangAku ni tak cantikPendek pulak tuDia tu semuanya sempurnaKau tengokla berapa ramai perempuan yang kejar diaDia boleh pilih mana satu dia sukaDia takkan pandang aku Syaf”Nea Irani berkata perlahanItulah yang sering difikirkannya“Habis tu yang dia usung kau ke hulu ke hilir tu kenapaKenapa dia tak ajak orang lainKau belum luahkan kau dah mengalahMana kau tahu Alief tak ada hati dengan kauBukan kau tak cantikComel apa”Memang gadis itu comelKulit licin dan halusMata coklat dengan alis mata lentikBibir yang sentiasa tersenyum membuatkan gadis itu kelihatan manisCuma tubuhnya kecilKecil molek kata orang“Sebab aku kawan baik diaDia selesa dengan aku”Syafizah angkat kening dengan jawapan Nea Irani“Kawan baikSelesaThen sekarang apaDah tak selesaDah tak baik”Sungguh Nea Irani tak punya jawapan **********************“Lief I need your help”Aku menghubunginya setelah hampir dua bulan tak bertemuHanya sesekali aku bertanya khabarnya lewat telefonItupun hanya sebentar cuma“Ada apa BieLain macam je suara you”Sayu hatiku mendengar panggilan ituSudah jarang kedengaran di telingaku dia memanggilku begitu“Mak telefon tadiKawan lama ayah datang merisik I untuk anak diaMak pujuk suruh I terimaI tak nak LiefI tak kenal dia” Panggilan telefon dari mak di kampung petang tadi benar-benar membuatkan aku buntu“Terimalah BieBagi peluang pada diaMana tahu dia baikDia boleh jaga you dengan baikCubalah bagi peluang”Kata-kata Alief Esqandar membuatkan hatiku lebur dan hancurBenarkah dia tak punya walau sedikit perasaan padakuAku terasa seperti ingin menjerit sekuat hatiPantas air mata aku mengalir buat kesekian kalinya“Biejanganlah menangisCuba you kenal dulu hati budi diaYou belum kenal dia lagi kanLagipun umur you dah 28tahun kan sekarangYou nak tunggu sampai bila”Aku tunggu kau AliefJeritan itu hanya bergema di dalam hatinyaAku hanya bertepuk sebelah tangan selama ini“You pun belum kawinYou dah 29 tahun Lief”Aku berkata dalam esak tangisAku sudah tidak berdaya menahan tangisan ini“I lain BieI belum bersedia nak kawinYou pun tahu I selalu travel sana siniI taknak nanti my wife bising selalu tinggalkan diaLagipun I ada banyak tanggungjawabYou don?t have to worry ok dearI sentiasa akan support youremember”Aku terduduk mendengar kata-kata Alief Esqandar“Thanks AliefThanks a lot”Aku menangis sepuas-puasnya sebaik talian telefon aku matikanSegala perit dan pedih di hati aku cuba usir sejauh mungkinJika ini takdirnya aku redha Ya AllahAku pasrah pada ketentuan-MuEnam bulan kemudian?“CongratulationsSelamat pengantin baru”Aku menyambut hadiah yang dihulurkan oleh Alief EsqandarBadannya sedikit susutTapi kenapa“Thanks LiefMeet my husband Adam Bashir”Aku memperkenalkan Alief Esqandar kepada suamikuSetelah akad nikah semalamkini aku bergelar isteri orang“Datang sorang jeMana Mimi”Aku menyoal Alief setelah tidak kelihatan kelibat Mimi di majlis persandinganku ini“NoI datang seorang jeMimi ke Australia”Alief Esqandar tersenyumKenapa tiada sinar di matanya“Sayangmak dengan ayah abang dah nak balikJom jumpa diorang dulu”Aku menganggukkan kepala dan memohon diri dari Alief Esqandar“So You happy tengok Nea dah jadi milik orang”Alief Esqandar segera berpaling menatap wajah pemilik suara yang menegurnyaSyafizah“Syaf please”Alief Esqandar memandang tajam wajah gadis ituTeringat akan kehadiran gadis itu di pejabatnya enam bulan laluSyafizah menanya tentang perasaannya terhadap Nea Irani dan juga memberitahu perasaan Nea Irani terhadapnyaDia terpaksa berterus terang kepada gadis itu kenapa dia menyuruh Nea Irani menerima lamaran Adam Bashir“Tapi Aliefatleast you berterus terang dengan dia”Syafizah bersimpati dengan keadaan lelaki ituSudah di duganya lelaki itu juga mempunyai perasaan terhadap Nea Irani“I takut I tak mampu jaga dia SyafI tak nak susahkan dia untuk seumur hidup II terlalu sayangkan diaTapi I tak mampu beri dia kebahagiaanBiarlah dia kahwin dengan orang yang mampu menjaga dan memberi dia kebahagiaan”Yadia terpaksa mengorbankan perasaannya demi melihat orang yang dicintainya bahagiaPenyakit kanser darah yang dihidapinya membuatkan dia terpaksa memendam segala perasaannyaJika itu takdirnyabiarlah Nea Irani tak akan tahu tentang penyakitnyaBiarlah Nea Irani berbahagia hingga ke akhir hayatnyaNote : ini adalah percubaan pertama saya.Mengada-ngada pulak buat suara manja macam tu.Ish,Hahaha.cuak jugak depa ni.Riak wajah Qalif bersahaja mengambil tangan kanan Alisya untuk disarungkan cincin emas berbelian sebutir itu.Qalif mengucup pipi kanan Alisya pula. Ku menangis semahu-mahunya. bukan salahku Oleh : zamita syaqisAku meneliti semula kertas keputusan ujian darah.“Mak cik, Selama ini mereka kelihatan bahagia.Airul beralih, Abah langsung tidak menyahut. Ibaratnya, saya belajar agama dan saya tahu halal haram, bukan dari Fatin mahupun Umie.“Awak jatuh ke?hatinya cepat panas.aku boleh membahasakan diri aku sebagai pak su tapi dengan Along.
Nike Free Dynamo(5) http://www.kichindia.com/specialjanmarc_19.asp?nike-free-dynamo-c-148_16...

 

Nike Zoom Kobe 7

kalau duduk senyap2 tak pa lah juga. nih segala apa yang ada dalam bilik nak dipunggah… ergh…“ayu… awalnya nak tidur…” tegur ibu sebaik sahaja mendengar bunyi pintu bilikku dikunci.” soal jue kepada aku…” aku malas lah. aku nak terus balik nih… ”” ala. aku memang dah tak ingat paras si Ayu itu. Boleh tahan juga kereknya.“Ok lah actually aku panggil kau sini nak bincang sikit…” Segera aku mulakan perbincangan Karang lama-lama lagi tangguh tah apa-apa perkara tak logik akal berlaku Aku lihat Ayu angguk-angguk“Honestly aku tak berapa suka la ngan apa yang dah terjadi antara kita nih.Saya tak tahu awak cakap pasal apa.Otakku tak mampu untuk mengeluarkan kata-kata untuk dituturkan oleh bibirku ini.Tergambar senyuman kepuasan di wajah segelintir ahli keluarganya. Kenangan masa kecil sehingga dewasa tatkala usia mereka masih muda, Tangannya menyelak langsir yang tertutup dan membuka tingkap.Firyal mengecilkan matanya yang terasa silau.
Nike Zoom Kobe 7 http://www.varmlandslastbilskonsult.se/choosejanelden_19.asp?zapatillas-...

 

Nike Free Run 5.0 V2(7)

Aku hanya menganggukkan kepala dan diam seribu bahasa.Selepas itu, ” mampukah aku? Rin sayang mama dan abah! semua orang yang berada dalam perpustakaan tersebut berpadu suara mengelakkan Kezina Yuha. namun hasratnya hanya dipendam sahaja.“Adam akan cuba Mia,Amboi, Sejak dari itu Mak Mah memang panggilnya Airis.“Sayang.
Nike Free Run 5.0 V2(7) http://www.kichindia.com/specialjanmarc_19.asp?nike-free-run-50-v2-c-148...

 

Air Jordan 5

”“Sebab saya kenal la saya kena bertanggungjawab menjaga awak dekat sekolah ni.” Ugut Bella. Kami seperti anak-anak yang lain.“Kau ini memang anak tak sedar diuntung,Tapi susah nak gapai. Baiklah.saya minta diri dulu Bertemu lagi nanti buat kali ke-3 Assalammualaikum Amanina” Amin beredar Aku terkejut Mana dia tahu nama aku Amanina Dan aku memang dah agak?? mesti dia tengok aku punya Name tag time sekolah dolu-dolu Dan aku terus jalan dengan payung di tangan Hari yang bermakna Amin. Aku pencetus kepada keadaan ini.Jujurnya, Selendang kot. Piraah. Kau kapuk aku.
Air Jordan 5 http://www.centre-ecommercial.fr/nikejanhedy_19.asp?men-air-jordan-5-c-3...

 

Jordan PE History

ada keinginanku.Tapi siapalah aku.“Mama!”Lea tersenyum Azalia sudah berlari ke arahnya Mendepakan tangan minta didukung Dengan perasaan rindu Lea menyambutnya Ya dia terlalu rindu dengan anak itu“Dah sihat tak ni Kakak dengar Lia demam”“Mama dah datang sini Lia dah sihat”Lea tersenyum Sempat meletakkan belakang jarinya ke dahi Azalia Masih panas namun demamnya sudah kebah “Lea…”Lea menghala ke arah suara lemah yang memanggilnya Puan Adiba sudah duduk bersandar ke katil tatkala melihat Lea sampai Sambil mendukung Azalia Lea duduk di kerusi sebelah katil ibu angkatnya itu“Umi dah sihat” Lea manyapa sambil menyalam tangan Puan Adiba“Umi rindukan Lea…” tubuh Lea ditarik masuk ke dakapannya Puan Adiba menangis Dia terlalu rindukan Lea Sudah terjangkit dengan naluri yang dimiliki Azalia Dia semakin tidak boleh berpisah dengan gadis ituLea yang berada dalam pelukan kemas Puan Adiba hanya mampu berdiam diri Rasa bersalah mula menguasai diri“Lea minta maaf Umi sakit mesti sebab Lea…” segera memohon maaf Dia tahu Puan Adiba mesti berfikir terlalu banyak tentangnya berikutan lamaran tempoh hari“Apa Lea merepek ni Umi makan benda terlarang Sebab tu darah umi naik Dah jangan nangis” Pujuk Puan Adiba Kepala Lea yang berbalut tudung diusap-usap“Kenapa mama nangis” Azalia yang berada di pangkuan Lea menyoal bingung“Assalamualaikum Umi… umi tak apa-apa”Lea segera melepaskan pelukan Air matanya dilap dengan cepat“Waalaikumsalam Hah yang ni lagi sorang Siapa pulak yang bagitau An yang umi sakit Mesti kerja Fariz kan” Lea memandang Puan Adiba yang mula geram Kemudian mengalihkan pandangan pada Farhan yang datang ke arah katil Tangan uminya disalam sebelum melabuhkan punggung ke birai katil sebelah kiri“Lia yang bagi tau kat Papa masa papa called petang tadi” Tiba-tiba Azalia menyampuk Puan Adiba memandang cucunya Tidak boleh berbuat apa-apa“Kenapa umi tak bagitau An Nasib baik An called Lia petang tadi”Lea memandang Farhan Lelaki itu berwajah serius Muka sebeginilah yang Lea kenal Dulu semasa di sekolah Farhan memang bermuka ketat Tidak reti mahu tersenyum atau menyapa orang“Sebab nilah umi tak nak bagitau Umi tak nak An balik ambil cuti Minggu depankan An dah cuti Apasal cuti awal lagi ni”“Bulan depan An ada seminar So An boleh apply cuti untuk minggu ni Yang penting sekarang kesihatan umi Dengar je umi masuk wad An terus booking ticket Nasib baik ada Kalau tak terpaksa esok pagi baru boleh sampai”“An dengar cakap umi Umi tak apa-apa Umi dah boleh balik cuma Fahmi tak bagi umi balik” Puan Adiba cuba untuk meyakinkan anaknya supaya tidak bimbang“Umi dah masuk wad dua hari Kenapa tak ada sorang pun call bagitau An”Lea masih memandang pada wajah Farhan Lelaki itu nampak terlalu risau“Umi tak apa-apalah”“Umi tak sayang An kan”“Apa cakap macam ni An anak umi Umi sayang sangat” Puan Adiba sebak Melihat anak mata Farhan dia kalah dengan emosinya Farhan terus ditarik dalam pelukannya Dia terlalu sayang anak ituLea cuma memerhati Pertama kali melihat Farhan beremosi sebegini Tidak disangka“An…” Puan Adiba memanggilFarhan melepaskan pelukan Memandang tepat pada wajah uminya “An kahwin dengan Lea ya”Besar mata Lea mendengar permintaan itu Dipandang segera wajah Farhan yang terperanjat Farhan senyap tidak mengeluarkan sebarang perkataan dari mulutnya“An…” Puan Adiba meraih jemari Farhan “Umi nak Lea masuk dalam keluarga kita Bila umi sakit Lea boleh tolong jagakan Azalia Lea boleh tengok-tengokkan semua ahli keluarga kita Lea boleh jaga An”Farhan memandang wajah Lea Gadis itu memandangnya diam seribu bahasa Mungkin terkejut tatkala mendengar permintaan uminya di saat genting seperti ini Sama seperti sebuah drama dalam tv Cuma kali ini mereka adalah pelakonnya“Lea umi tahu Lea cuba jauhkan diri dari umi dan keluarga umi sejak umi datang merisik hari tu Tapi percayalah umi ikhlas mahu Lea menjadi menantu umi Sebelum umi menutup mata umi nak Lea selalu ada untuk umi sekeluarga Umi minta maaf jika permintaan umi terlalu mendadak Umi tahu Lea masih belum habis belajar Tapi umi takut umi tak sempat…”“Umi…” Farhan bersuara Tidak sanggup mahu mendengar lagi“Umi sayangkan An Umi pun sayangkan Lea”Farhan menelan air liurnya Wajah uminya masuk dalam pandangan matanya“An sudi kahwin Itupun kalau Lea setuju”Lea memandang tajam wajah Farhan Salahkah pendengarannya Farhan setuju Setuju macam tu je“Lea…” Puan Adiba memanggil dan mula meraih tangan kanan Lea Lea tersentak lalu memandang wajah ibu angkatnya itu Tangan Lea mula sejuk“Lea sayangkan umi seperti umi Lea sendiri” entah dari mana akalnya dia mengatur ayat sedemikian Lea akur Kepalanya perlahan mengangguk****************************************FARHAN memberhentikan keretanya di luar pintu pagar rumah Lea Lea yang berada di tempat duduk sebelah pemandu kelihatan diam Puan Adiba berkeras supaya Farhan menghantar Lea balik ke rumah Seribu alasan Lea berikan namun pujukan Puan Adiba diterima dengan relaSepanjang perjalanan tiada siapa yang mengeluarkan suara Farhan senyap dan Lea juga senyap Tiada pula kedengaran radio dihidupkan kerana Farhan tidak terlalu suka mendengar celoteh corong-corong radio“Terima kasih sebab hantar Lea balik” Ucap Lea Dia mengambil beg tangannya dan disandangkan ke bahu sebelah kanan Kemudian membuka pintu kereta“Terima kasih”Tatkala ingin turun dari kereta Lea mendengar suara Farhan Segera dia memalingkan mukanya memandang lelaki itu “Terima kasih” ucap Farhan sekali lagi Wajah Lea dipandang“Untuk apa” Lea bingung Sepatutnya Farhan menjawab ‘sama-sama’ padanya kerana dia yang yang mengucapkan terima kasih sebentar tadi“Sebab ikut kata umi Sebab terima lamaran dari umi”Lea memandang wajah Farhan Dia berasa gementar Jantungnya mula berdegup kencang tatkala merenung anak mata lelaki itu dialah bakal suamiku Bakal masa depanku Lea sudah menerima hakikat itu“Lea masuk dalam dulu Abah dah tunggu” Satu-satunya cara untuk meloloskan diri adalah dengan menggunakan alasan itu “Awak memandu elok-elok” Sempat Lea memesan sebelum pergi mengatur langkahnyaFarhan meraup mukanya dengan menggunakan tangan Kelibat Lea sudah hilang dari pandangan Dia menarik nafas Berat Hakikatnya dia sedang berdepan dengan sesuatu yang paling sukar Dan ini adalah keputusannya sendiri Dia rasa bersalah kerana terpaksa melibatkan Lea dalam hal iniSorry Lea Semua ini demi umi… Aku tak sedia nak kahwin.Pemilik asal IBSYA Holdings iaitu Tan Sri Ibrahim adalah besan bos!Tak boleh tanya?”“U nak join lunch dengan kami tak? Dia kembali duduk di birai katil dan mencapai sebuah buku tazkirah.ku relakan kau pergi.Tinggalkan derita bersama. “hello,??Pa…Irfan ada perkara penting nak bincang dengan papa????Apa dia?
Jordan PE History http://www.stensbjerggaard.dk/thejanguy_19.asp?jordan_PE_history/

 

Cheap Oakley Conduct

ibu & ayah yang ku sayangi bersatu dalam Wardah Kasih Ilahi di samping anak-anakmu yang tersayang…?? Namun, sebelum balik nanti aku baca”, kita sambung kelas kita lagi baiklah! cinta dan kekuatan. Aku tak berdaya untuk menolak takdir.Bahunya terhingut-hingut, “Kau diam! Aku: Kau cakap senanglah!“Tak tahu!betul ke?
Cheap Oakley Conduct http://vwf.hemobase.com/apps_kimball.asp?cheap-oakley-conduct-c-45_50.html

 

RB4167

”,Dai Zi sudah masak menangkap setiap tindakan Yin Jing. tidak membals kasihmu. Ku doakan kau bahagia. dia juga ingin menghabiskan study nya dulu. bertambah ar ahli THE 5th GENERATIONS OF KAA.a ZulMohammad Abdullah Zaid a. Berbaloikah pengorbanan kamu kalau pelajaran kamu sendiri boleh terabai. Faizah menanti sehingga emak duduk betul-betul dihadapannya. Namun, tidak putus-putus dengan senyuman.
RB4167 http://hotelsvedskegyden.dk/does_waldo.asp?handla-by-rb4167-c-572_94.html

 

Checkout

” Pinta Elisya. Aku berpaling dan terpana. Andrew lagi! “Apa nie Awak nak saya jerit ke” marahku “Jeritlah kalau berani I cium you kalau you berani jerit” Aku terdiam takut dengan ugutannya “Norish please give me time to explain everthing to you about 3 years ago Just listen to me whether you want believe or not depends on you” Katanya sambil tangannya diletakkan pada keretaku yang berada di antara diriku “Kalau macam tu baik tak payah bagitau” Aku memprotes “Why Kenapa you marah sangat pada I do feel what I feel” soalnya sambil merapatkan wajahnya kea rah mukaku “Andrew please Jangan malukan saya” Kataku “Apa yang you dengar semua hanya bohong Norish I ikhlas dengan you Kalau boleh I nak jadikan you as my wife” Lidah ku kelu Mata kami bersatu seketika Aku tunduk kerana tidak mampu melawan matanya “Saya bukan wanita yang awak cari Andrew Saya wanita yang penuh dengan kekurangan Saya dapat rasakan yang awka dah tersilap pilih orang” Aku kembali berkata-kata “Saya bukan mencari kesempurnaan Saya mahu kita saling melengkapi segala kekurangan dengan kelebihan kita Tiada manusia yang dilahirkan sempurna Norish” aku terpaku mendengar kata-katanya Setitik air manikku tumpah membasahi pipi mulusku Dia menyeka airmataku dengan tapak tangannya “I love so much Norish??” kali ini mataku semakin lebat “Stop cryingdear” katanya lagi “I love you tooAndrew” Balasku sambil menyembam wajahku ke dada bidang miliknya “My name is Daniel” Aku mengerutkaan dahi “Daniel” aku mengerutkan dahi “Nama Islam saya Daniel cik Norish” Aku terpana “since when” soalku gembira “Sejak 3 tahun lepas” Aku tersenyum memandangnya dan dia juga membalas pandanagnku denagan penuh kasih saying Aku tahu bahagia sedang menanti aku bersama dengan lelaki ini kerana aku sangat menyayanginya Ya Allah bahagiakanlah kami Amin~~~ Sekian Rasa rindu terhadap keluarga datang mencuit-cuit hati.” jelas Julan.Maafkan saya. “Umi! aku akan pasang cerita Transporter III pula. Aku tangah busy mencari anak, Kasih Illahi itu melebihi segala-galanya.
Checkout http://www.keiyu-ndt.com.tw/arts_marjorie.asp?checkout/

 

Oakley Frauen Sonnenbrillen

Ali memang selamba dan lasak. Maklumlah anak orang kaya. I said no. “Abang,malu pula menerpa. Dia berdiri dan berjalan kehadapan kelas.” Eh.jeling-jeling pulak.” Kau jangan nak bawa mulut.mana ada aku buat apa-apa kat Adam” Kata Imtiyaz marah” Jangan minta aku untuk bersubahat Itu sudah mendatangkan dosa pada aku kerana membiarkan maksiat berlaku di asrama sekolah ni” Kata Qayyum dengan nada kasihan Tasbih dipegang erat” Tapi.“Walaikumussalam. Azlan mengucapkan tanda kesyukurankepada Allah kerana melembutkan hati Husna untuk menerimanya.
Oakley Frauen Sonnenbrillen http://www.lemmenliekki.fi/arts_natalie.asp?oakley-frauen-sonnenbrillen-...

 

RB3460

Sudah lama kita tidak mempedulikan Tuhan.“Nama dia Dahlia.takde orang nak tengok pn.Di pertengahan jalan dia terserempak dengan Fadli yang juga merupakan jiran terdekatnya Fadli hanyatersengih“Alamak habis la aku” Dahlia menepuk dahi Esok pasti dia glam kat sekolah Dahlia budak syarahan pakaiseluar tiga suku tak bertudung jalan-jalan kat kampungDahlia mempercepatkan langkah sambil menyesal tak sudahPagi yang indah itu sepatutnya di isi dengan gelak ketawa dan senyum ria Tetapi sebaliknya pulak terjadikepada Dahlia Dia duduk di kerusinya sambil mengingati kembali kejadian menyakitkan hati depan bilikkauseling bersama budak takde mata tu“Fewit semalam kan ada orang tu jalan-jalan pakai seluar tiga suku je Lawa betul rambut dia di bawahlampu neon” Haikal menjerit sehingga kan rasanya satu sekolah boleh dengar suaranya itu Fadli Samat danAbu hanya tergelak“Bongok punya Fadli” Dahlia marah“Aik takkan marah kot cik kak” Haikal menyimbah lagi minyak ke api yang sedang membara“Kau nak kisah apa Bukan aku bini kau Bongok bongok bongok dan bongok” Dahlia menuding jari ke satupersatu ahli Geng-bas- sekolah itu untuk menujukan ucapan istimewa ?Bongok? nya“Hahahaha?” Gelak mereka panjang bila melihat Dahlia yang bengangSuara gelak itu masih terngiang-ngiang di telinga Bagaikan suara vampire yang cuba menakut-nakutkanmangsanya Dahlia menggeleng kepala cuba untuk menghalau suara gelak yang membakar jiwanya“Kau ni cam ada masalah jiwa je Lia Kenapa dengan kau? Ju pergi dulu. Mia melambai- lambai tangannya.“Kira!toes to nose?? hehe. Dah. Dah banyak kali berlatih. Erm.”.
RB3460 http://www.gallerifinal.se/does_nalu.asp?rb3460-c-13_16.html

 

Oakley Vuarnet

Aku tahu,haha.”lucu bila mengenangkan Sally tu“ko jangan suka sangat.asap kete n moto je banyak.kat cni pun ada asap tapi asap sampah n asap ubat nyamuk ada la. Melissa hanya memerhatikan dari jauh. Aku hanya nak tahu pendapat korang, Apasal boleh tukar panggilan pulaknya ni? Majlis tu dah nak setahun kot.“ mail tak pernah dibalas. Ayah butuh pendamping hidup,” suara itu membuatkan mia tersedar yang dia terlalu lama memandang budak lelaki dihapannya ini.
Oakley Vuarnet http://www.martindale.co.il/does_fergus.asp?oakley-sunglasses-oakley-vua...

 

Ray Ban Lunette 2143

Cuma dia terus bangun tinggalkan aku bila aku cakap tentang Zaki.”Reen terdiam sebentarPerihal Zaki“Apa yang kau cakap tentang Zaki.”“Sebenarnya Zaki ada hantar email kat aku dan mintak aku hubungi dia. Dia lihat ke arah komputer bimbitnya. Dia membetulkan tudungnya sedikit. Hanya diam dan membisu saja. pastilah Aan mengerti alasanmu dan bisa berpikir secara dewasa”“Oh?? macam mana sekarang? berdiri seorang gadis cantik yang tampak ayu berkebaya. Air fresh orange diletak perlahan di meja di hadapan Taufiq. Tempat kedua bukan suatu yang hina.Dari tadi dia tak faham satu apa pun yang dinyanyikan Khai.
Ray Ban Lunette 2143 http://www.schwarze-heide.com/user_kai.asp?ray-ban-lunette-2143-c-5.html

 

Ray Ban Cats

Rupa-rupanya Amir teringat kat teman Amir,” balas Amir. Itulah,A.Terlihat pintu bilik Lina tidak berkunci.Namun dia agak risau sekiranya Lina dapat tahu bahawa Elliya sudah menceroboh biliknya itu.” balasnya sebelum pergi untuk menelefon ahli keluarga Dhiya Inas Batrisyia. Awak musnahkan kepercayaan saya! Alan tak percaya. Siapa pukul Ain ni?
Ray Ban Cats http://www.keiyu-ndt.com.tw/apps_lyndon.asp?ray-ban-cats-4

 

Oakley Jury

tetapi penuh kritikan berjela. Saya menyokong semua penulis dengan berbagai genrenya. Ada lima buah bangku semuanya di situ. ibu silap. Ruth asyik manjakan saya saja?? Telefon ku berbunyi. jangan sampai kau menyesal sebab nak tunjuk lagak dengan aku.” Min telan liurMata Adam tajam memandangnya “Aku nak buat macamana dia yang tak nak keluar…macam ni lakalau kau nak tunggu jugak. takut terlepas peluang nak rosakkan budak tu ke? Oh Insyirah, saat dia bertanyakan tentang hariku.
Oakley Jury http://livingscriptures.com/apps_orson.asp?oakley-jury-cpw25249

 

Oakley Half Jacket

Kemudian saya Ahmad palsu mula bertindak . Kerana itu juga dia merasa tidak layak bersama Umairah padahal dia juga merupakan nadi kehidupan Umairah selain keluarganya. “Leeya, saya tahu yang awak memang tak ada bakat langsung nak bawak kereta.“Bapak kau tak marah kau asyik datang sini?”Seraya itu kepala Yogi disepaknya. busy ke? “Aku baru nak rest. Patut ke aku terima Mun?” “Betul.betul.
Oakley Half Jacket http://hotelsvedskegyden.dk/arts_radivojevic.asp?oakley-half-jacket-30

 

RB4177

“Hoii… Orang terpekik terlolong memanggil nama dia, “Awak, dan kerana cinta itu lah dia mahu berubah demi masa depannya. lantas Aryana sedar saifullah lelaki yang mampu membimbing hidupnya. Pastinya mereka pelik kerana melihat orang terkinja-kinja d kantin. Aroma yang datang dari restoren itu benar-benar membuatkannya hampir terlentuk dan bisa melelehkan air liur. aku persembahkan kepada mu kedua orang tuaku. Pertemuan sekali ini adalah yang terakhir buat mereka. Kehairanan mula menguasai diri…berselirat dan membentuk puing-puing pertanyaan yang mengasak di dalam benakku ini. suamimu yang sedang kedinginan di ranjang ini?Manisku Saat menatap nota luahan hatimu lewat petang itu hatiku libang libu dengan pelbagai rasa Mujur juga kau tiada di sini kerana belum pulang dari menghantar cahaya mata kita dari menghadiri jemputan hari lahir teman mereka Jika tidak tentu kau sudah melihat sedikit kelemahanku yang dihurung rasa keharuan Walaupun air mata yang sinonim dengan senjata wanita itu tidak sampai menitis namun sempat juga ia bergenang di kelopaknya kerana hatiku dijerut rasa Mungkin juga kerana datangnya kesedaran yang selama ini tidak pernah kuambil kiraSayangku Dari dasar hatiku yang paling dalam ku mohon seribu kemaafan darimu andai perlakuan remehku yang keterlaluan menyakitkan hatimu selama ini Sungguh kusangkakan ianya tidak menjadi hal antara kita berdua namun siapa menduga sikap lewa ku itu benar-benar membuatkan kau memendam rasa Abang berjanji semua cawan yang telah dihabisi airnya akan kubawa ke dapur dan ku cuci sendiri Sayang tidak perlu bimbang lagi kerana abang juga telah memutuskan untuk melanggan astro beyond yang membolehkan abang merakam semua perlawanan bolasepak dan menontonnya kemudian nanti Tidak akan ada lagi sebarang unsur gila kuasa atau sebagainya Bagaimana sayangIsteriku Terukir senyuman di bibirku ini saat membaca lelucon yang boleh kutafsirkan sebagai mengumpat itu Hmm…diam-diam ubiya.
RB4177 http://www.tabyfoto.se/user_beulah.asp?shop-by-model-rb4177-c-13_36.html